Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Eiköhän se tule olemaan.

Ei! Miksi ei? On aivan uskomatonta ajatella että MS tekisi koko "maailman" tuosta vain"... eihän siinä muutkaan koskaan ole onnistunut? vai onko... Tottahan rahan pitää liikkua jotta "koko maailma" näyttäisi hyvältä ;D

Siis ihan aidon oikeasti! Mitä ihmettä mietitte?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, aika näyttää miten ja millä tarkkuudella mikäkin tulee näkymään, esimakua voi katsella Bingin 3D mapsia tutkailemalla, tietysti simu lisää omat kilkkeensä vielä tuon bingin maiseman päälle tms. 3rd party-kilkkeille tulee aika varmasti olemaan markkinat tarkempien maisemien yms. muodossa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSElite Q&A Episode 2 huomenna klo. 18 aiheena aerodynamics & cockpits

Jos välissä haluaa makustella niin Frooglesimin preview, videosta selviää todella paljon :thmbup:

Tässä hieman ominaisuuksia mitkä ovat varmasti tulossa julkaisuun, lisää tulee myöhemmin :P

- Sloped runways

- Offline mode which doesn't affect the experience on a massive scale

- Hybrid mode (pre-download)

- Always online mode

- Aerodynamics (XPlane style and better) every piece of fuselage has its own impact on how the plane behaves

- Rainbow created genuinely by atmospheric conditions

- Sids/Stars

- Augmented Bing Maps created "on the fly"

- Runway condition affecting tire friction

- Big and small jets

- Flight planning

- Cold and dark

- Checklists

- Click on map and start where you want directly in cruise

- They want to implement helis and fighter jets

- Cloud view distance is around 600km

- Ground view distance is only up to the horizon (lol)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos välissä haluaa makustella niin Frooglesimin preview, videosta selviää todella paljon :thmbup:

Ihan uskomaton simu tulossa. Ja parasta tässä on se, ettei tuolle tarvitse hankkia miljoonaa erilaista lisuria pelkästään ulkonäön parantamiseen. Lopultakin alkaa simussa olla jo kaikki se, mikä nyt pitää erikseen ostaa. Tulee varmaan aika hyvin tappamaan lisuribisneksen FS2020.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan uskomaton simu tulossa. Ja parasta tässä on se, ettei tuolle tarvitse hankkia miljoonaa erilaista lisuria pelkästään ulkonäön parantamiseen. Lopultakin alkaa simussa olla jo kaikki se, mikä nyt pitää erikseen ostaa. Tulee varmaan aika hyvin tappamaan lisuribisneksen FS2020.

Näin on, luulen että konemallinnokset ovat ne mitkä lisureiden osalta kannattavat. Ja tietysti miten tarkasti mikäkin maanosa ja yksityiskohdat ovat mallinnettu niin saattaa siellä olla vielä jotain tuotettavaakin näille lisureiden valmistajille  :laugh: Asetelmat tulevat varmastikin muuttumaan kun lähtökohdat ovat perus-simussa näinkin pitkällä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Näin on, luulen että konemallinnokset ovat ne mitkä lisureiden osalta kannattavat. Ja tietysti miten tarkasti mikäkin maanosa ja yksityiskohdat ovat mallinnettu niin saattaa siellä olla vielä jotain tuotettavaakin näille lisureiden valmistajille  :laugh: Asetelmat tulevat varmastikin muuttumaan kun lähtökohdat ovat perus-simussa näinkin pitkällä :thmbup:

Maisemien teko taitaa nykyäänkin olla jo niin työlästä, hidasta ja kallista, että ei kai tuota jatkossa enää ihmistyöllä pysty fiksusti tekemään, kun vaatimukset vain kasvavat. Niin paljon hienoa kuin joku ORBX on tehnyt niin tulevaisuudessa tuo kaikki pitäisi pystyä tekemään automaattisesti ja olla suoraan siinä simussa. P3D on ollut hyvä, mutta kyllähän siinä harmittaa tietynlainen kunnianhimonpuute tai ei siihen mitään innovatiivista uutta ole koko aikana tullut. Se on vain "parannettu FSX".

Itse en ole monestakaan syystä simuilut aktiivisesti pitkään aikaan, mutta yksi syy oli jonkinlainen kyllästyminen koko lisäosarumbaan. Itse simu voisi olla ihan hyvin vähän kalliimpikin tai sisältää jonkun vuosittaisen lisenssimaksun, jos sillä saisi esim. sään ja maisemat tulisi ilman mitään erillisiä lisäosia.

Olin kovin epäileväinen tämän suhteen, mutta varovasti alan innostumaan enkä ole varma jaksanko innostua lentosimuista enää ennen kuin tulee joku tälläinen totaalinen "game changer" ja pistää koko lentosimuilun ihan uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maisemien teko taitaa nykyäänkin olla jo niin työlästä, hidasta ja kallista, että ei kai tuota jatkossa enää ihmistyöllä pysty fiksusti tekemään, kun vaatimukset vain kasvavat. Niin paljon hienoa kuin joku ORBX on tehnyt niin tulevaisuudessa tuo kaikki pitäisi pystyä tekemään automaattisesti ja olla suoraan siinä simussa. P3D on ollut hyvä, mutta kyllähän siinä harmittaa tietynlainen kunnianhimonpuute tai ei siihen mitään innovatiivista uutta ole koko aikana tullut. Se on vain "parannettu FSX".

Itse en ole monestakaan syystä simuilut aktiivisesti pitkään aikaan, mutta yksi syy oli jonkinlainen kyllästyminen koko lisäosarumbaan. Itse simu voisi olla ihan hyvin vähän kalliimpikin tai sisältää jonkun vuosittaisen lisenssimaksun, jos sillä saisi esim. sään ja maisemat tulisi ilman mitään erillisiä lisäosia.

Olin kovin epäileväinen tämän suhteen, mutta varovasti alan innostumaan enkä ole varma jaksanko innostua lentosimuista enää ennen kuin tulee joku tälläinen totaalinen "game changer" ja pistää koko lentosimuilun ihan uusiksi.

Eikös FS 2020 pitäiisi olla se optimaalinen simu? kun se tulee käyttöön

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Eikös FS 2020 pitäiisi olla se optimaalinen simu? kun se tulee käyttöön

Toivon kovasti että näin olisi, mutta pessimisti ei pety.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättävää oli tieto, että tätä on työstetty jo 5 vuotta kaikessa hiljaisuudessa, mikäli ymmärsin oikein.  Jälki on tosin sen mukaista. Lentomallinnus ilmeisesti tulee olemaan myös paljon parempi kuin olemassaolevissa simuissa, kun lentokoneessa on jopa 1000 eri pintaa, joiden vaikutus lasketaan kaikki erikseen sen sijaan, että on valmiiksi koodattu lentomalli.  Tälle ei tarvita kuin PMDG 777 niin paketti on täydellinen  :thmbup: Odotan itse ainakin erittäin innolla. Päästään lopultakin tuosta FSX-grafiikasta eroon ihan oikeannäköiseen maailmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin yllätyin, että on pysynyt salassa niin pitkään ???

Täysin uskomattomalta kyllä vaikuttaa kaikki, mitä tähän saakka on julkaistu :thmbup: Tosin pistää myös miettimään hintaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelkäämpä että menee kuukausi-/vuosilisenssi malliin office 365 tapaan...

Se kai on todennäköistä, hinta silti mietityttää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua mietityttää, minkälainen supermylly tarvitaan tietokoneeksi pyörittämään tuota ihmesimua. Voi olla että meikäläinen tippuu koneineen kelkasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, tällainen seitsemän vuotta vanha nuhapumppu kuin minulla nyt on menee varmasti vaihtoon. Vaihtoon se olisi joka tapauksessa mennyt kun tuon Windows seiskan tukikin loppuu tähän vuoteen. Uutta käyttistä tällaiseen vanhaan tekniikkaan olisi ollut turhaa asentaa. Ei se sinänsä olisi nopeuttanut mitään ainakaan riittävästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelkäämpä että menee kuukausi-/vuosilisenssi malliin office 365 tapaan...

Eikös siinä ensimmäisessä Microsoftin julkaisemassa videossa mainittu, että uusi simu tulee saataville Xbox Game Pass -palvelun kautta?

Jos se pitää paikkansa, niin kys. palvelu maksaa n. 10€/kk. Mutta Microsoftihan voi toki tuota vielä muuttaakin ennen julkaisua tai sen jälkeenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua mietityttää, minkälainen supermylly tarvitaan tietokoneeksi pyörittämään tuota ihmesimua. Voi olla että meikäläinen tippuu koneineen kelkasta.

Sitä minäkin oon ihmetellyt!Kyllähän nykysimunkin saa aika näyttävän näköseksi jos vaan koneessa tehot piisaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös siinä ensimmäisessä Microsoftin julkaisemassa videossa mainittu, että uusi simu tulee saataville Xbox Game Pass -palvelun kautta?

Jos se pitää paikkansa, niin kys. palvelu maksaa n. 10€/kk. Mutta Microsoftihan voi toki tuota vielä muuttaakin ennen julkaisua tai sen jälkeenkin.

On myös sanottu, että voi ostaa kertaostoksena

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään