Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Zipin sisällä oleva kansio malmi27flatten tulee kokonaisuudessaan laittaa C:\Users\xxxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_xxxxxxx\LocalCache\Packages\Community\ kansioon ja sitten käynnistää simu, muuta ei tarvita. Jos sen haluaa poistaa käytöstä poistaa kansion tuolta Community kansiosta.

Tähän vielä, että ohje on siis FS2020:n asennuskansioon. Minulla nuo menee F:\FS2020\Community. Tuonne ylläolevaan jos pitää laittaa niin on kyllä todella erikoista.

Tuota ylläolevaa kansiota mulla ei edes ole. Jos addonit pitäisi laittaa tuonne appdatan alle, loppuisi c-asemalta helposti tila kesken. Kannattaa asentaa FS2020 omaan kansioonsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän vielä, että ohje on siis FS2020:n asennuskansioon. Minulla nuo menee F:\FS2020\Community. Tuonne ylläolevaan jos pitää laittaa niin on kyllä todella erikoista.

Tuota ylläolevaa kansiota mulla ei edes ole. Jos addonit pitäisi laittaa tuonne appdatan alle, loppuisi c-asemalta helposti tila kesken. Kannattaa asentaa FS2020 omaan kansioonsa.

Kyllä, toi on game passilla asennetun fs2020 vakiopolku missä nuo sijaitsee. Jos omistaa steam-version pelistä polku on tietääkseni eri ja sitten on vielä tuo että asennettaessa taitaa kysyä jos haluaa vaihtaa sen asennuspolun niin sitten se on täysin omavalintainen missä ne sijaitsee. Kuitenkin tällä game passilla kun asentaa vakio polkuun tuo on aika erikoinen paikka ja uusi sijainti lisäosille niin näin tarpeelliseksi antaa esimerkkinä koko polun. Mutta oletettavasti kansiorakenne itse asennuksen sisällä ei muutu eli lisuri menee \LocalCache\Packages\Community\ kansioon siellä, mihin olet asentanut simun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä laitan nuo lataukset tuonne, mutta esim. asennetut liveryt ja nuo scenu -fixit eivät löydy 'Content Manager:sta', eikä liveryt näy koneiden kohdalla... Oon laittanut siis mm. tuon 'malmi27flatten' -kansion suoraan siihen 'Community' -kansioon.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä laitan nuo lataukset tuonne, mutta esim. asennetut liveryt ja nuo scenu -fixit eivät löydy 'Content Manager:sta', eikä liveryt näy koneiden kohdalla... Oon laittanut siis mm. tuon 'malmi27flatten' -kansion suoraan siihen 'Community' -kansioon.  :o

Toimiiko se? Mä laitoin liveryn f:/fs2020/community kansioon ja toimii suoraan. Tota Malmia en oo koittanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on useampia näyttöjä kuten minulla niin pitämällä AltGr pohjassa ja klikkaamalla mittaria, saa sen undockattua ja siirrettyä suoraan toiselle näytölle. Nimittäin FS2020:n ohjaamokamerat on ihan paskoja ja on todella vaikea lukea esim G1000 ja samalla katsella ulos, jos haluat mittarin nähdä kunnolla, täytyy zoomata lähelle.  Ainakin näin mulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Xbox game pass beta for pc

Kiitos Joona. Poikani (44 v.) älysi heti, mistä on kysymys. Toivottavasti hän ottaa uuden simun kuukauden koekäyttöön, niin samalla itsekin pääsen tutustumaan simuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiiko se? Mä laitoin liveryn f:/fs2020/community kansioon ja toimii suoraan. Tota Malmia en oo koittanut.

Kiiros, toimii. Ja on paremman näköistä ilman noita kukkuloita!  ;D

Nämä meshivirheet ilmestyivät Suomeen julkaisuversiossa, niitä ei ollut alfassa/betassa läheskään näin paljon. Koskee sekä näitä kukkuloita että korotettuja järviä. Joten on toiveita että korjaantuu jossakin päivityksessä. Tosin mesh ei ole kovinkaan laadukas täälläpäin. Kannattaa ilmoitella virheistä Zendeskin kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita lisureita tehdessä siellä on projektin asetuksissa vakiona säädetty että ne on piiloitettu Content Managerista, en ole testannut että jos sen laittaisi "näkymään" niin toimisiko homma ja ne olisi siellä content managerissa sitten. Oon useampia tällasia pieniä "fixejä" tehny ni ajattelin et tulee itellä ärsyttämään jos ne kaikki olisi aikanaan näkyvillä siellä  ;D Kenttä-lisureihin yms. vähän isompiin projekteihin sitten.

Ainiin ja siitä marketplacesta, ei taida siitä olla vielä muilla kuin isoilla kehittäjillä tietoa, mutta mitä pystyin päättelemään noiden projektien asetuksista niin siellä on mahdollista säätää marketplacea varten tiedot, sekä mm. hinta. En keksinyt että millä sen minimihinnan saisi nolliin, alhaisin hinta 0,49$ jos ymmärsin oikein jos marketplacea käyttäisi jakamiseen siis..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videolla puhuu Jorg Neumann, "Head of Microsoft Flight Simulator" ja mainitsee että ensimmäisessä päivityksessä (World Update) olisi tulossa päivityksiä pohjoiselle pallonpuoliskolle, ja perustuu tämän kesän ilmakuviin jotka on paraikaa tulossa Bing karttoihin. Suunnitelmissa tehdä Package tyyppisesti päivityksiä tietyille maille uusimmalla ilmakuvadatalla. Nämä paketit sisältävät sitten myös uusia käsinmuokattuja lentokenttiä sekä missioneita sille alueelle.

Tämän "world updaten" on tarkoitus julkaista syyskuussa jo, ja sen jälkeen tulee VR-päivitys lokakuussa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanpa nyt jakoon tämän malmin 27 lähestymisen maan tasoituksen niin pääsette kokeilemaan miltä näyttää omassa simussa. Ei ole täydellinen, sitä sitten joskus kun taitavimmilla modaajilla on työkalut koko suomen meshin luomiseksi. :tup: Laitoin tuon nyt Megaan jakoon, mutta jos näille fixeille joku yhteinen keskeinen paikka keksitään ni voi sitten sinne siirtää jatkossa. "Kunnon" maisemalisureille kuitenkin pääpaikka olis fsnordicin tiedostokirjasto omasta mielestä.

Tässä vertailukuvaa mitä on tehty:

Ennen

Jälkeen

Latauslinkki: https://mega.nz/file/EGQ1nSbS#0CysMgErO7ZeTRGZCVfQ5dy7xRQoY-AfBTdeAR_7dso

Zipin sisällä oleva kansio malmi27flatten tulee kokonaisuudessaan laittaa C:\Users\xxxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_xxxxxxx\LocalCache\Packages\Community\ kansioon ja sitten käynnistää simu, muuta ei tarvita. Jos sen haluaa poistaa käytöstä poistaa kansion tuolta Community kansiosta.

Kiitos tästä fixistä, nyt on maasto ja motari oikean näköinen  :thmbup: Kuten Bamce jo aiemmin mainitsikin eivät nämä maaston muodot olleet näin suuresti pielessä betassa ainakaan..toivottavasti tuleva World Update pureutuu näihinkin bugeihin huolella ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja mitkään edellisten versioiden koneet, panelit ja mittarit ei toimi fs2020:ssa.

Ei yhtään aitoa lentoyhtiötä niin lennettävänä kuin AI liikenteessä?

Voiko AI-liikennettä modata itse?

Yhtään vanhemman polven konetta kuten Caravelle tai esim B727 ei ole?

Luin epämääräisiä vastauksia ym. kysymyksiin, joten onko jollakulla parempaa tietoa.

Kotiohjaamossa on aika työ päästä nykypisteeseen, ennenkuin ym. asiat on tarjolla.

https://www.dropbox.com/s/gq4372iv6btjzm0/IMG_3400.jpeg?dl=0

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

14 vuotta olin poissa winukkamaailmasta. Tuolloin taisin sanoa että paluuta ei ole. Ikuista säätöä windowsin kanssa😬.

Mäccipuolella jonkin verran lentänyt X-planella. Kokemus ihan semihyvä, mutta ei koskaan tullut sellaista must have juttua.

Päätin antaa mahdollisuuden uudelle simulle. Alusta on todella hieno. Parhaimmillaan henkeäsalpaavan kaunis (kunhan nettiyhteys on riittävän nopea).

Kieltämättä bugeja on vielä pitkä lista karsittavana. Mm. Tuulen suunta ja voimakkuus ei toimi loogisesti. Lentokenttien maa-ajoneuvoilla ei ole mitään logiikkaa. Trukit kulkevat arviolta kuuttakymppiä.

Mutta se mikä eniten tympii, tämäkään simu ei pyöri kunnolla kun kaikki on tapissaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, muuta kuin ruuvata kiltisti asetukset huonommiksi. Yhdellä kokeilulla pyöri vielä huonommasti kun pudotti grafiikka-asetuksia huonommalle.

Katsotaan miten käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja fspassegerin Dan ei aio päivittää?

Elämme kovia aikoja kauniin kakun kanssa,

Kuinkahan kauan menee, että tekinjänoikeuskyssärit ratkeavat ja itse simuilu palaa keskiöön?

vai palanneeko koskaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja fspassegerin Dan ei aio päivittää?

Elämme kovia aikoja kauniin kakun kanssa,

Kuinkahan kauan menee, että tekinjänoikeuskyssärit ratkeavat ja itse simuilu palaa keskiöön?

vai palanneeko koskaan?

Dan lopetti FsPassengersin P3Dv4 version kehittämisen syövän takia kesken. Nykyään keskittyy ihan muihin hommiin eli ei kannata odottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

14 vuotta olin poissa winukkamaailmasta. Tuolloin taisin sanoa että paluuta ei ole. Ikuista säätöä windowsin kanssa😬.

Mäccipuolella jonkin verran lentänyt X-planella. Kokemus ihan semihyvä, mutta ei koskaan tullut sellaista must have juttua.

Sama juttu. Reipas vuosikymmen edellisestä simuilusta ja onhan tämä hieno eikä pilvet "päivity" silmänräpäyksessä kun taustalla latautuu uudet säätiedot. Näillä ohjeilla parani sulavuus: https://respawnfirst.com/microsoft-flight-simulator-pc-tweaks/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muualtakin maailmasta puuttuu jopa isoja kenttiä esimerkiksi Stuttgart Saksasta. Se näyttää olevan jostain syystä blurrattu/pikselöity Bing Mapin kuvassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miä ihmeen osoite tuo on? Vaatii jotain sisäänkirjautumista. Ei aukea minulle.

Löytyykö sulta microsoft tunnukset? Niillä kun kirjautuu, pääsee tuonne foorumille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Alex. Löytyihän tunnus ja pääsin. En vain ymmärtänyt tai sitä ei infottu, mitä asioita päivitys sitten parantaa FS2020:ssä?

Mesh? Pohjoismaiden Bing-kuvat? Lentomallinukset? Vai mitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään