Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Redditis tällainen postaus:

An update on Live Weather issues from Meteoblue

OK everyone. I was talking with Meteoblue just before, and they were quite shocked to hear about this! I pretty much gave them the lowdown on what we are experiencing and he actually looked into their system and saw that Asobo has acknowledged a Live Weather bug on their end.

Basically MB is sending the data, and Asobo is receiving it, and as far as they can tell, Asobo’s data guys see the weather data being sent out via the game client. (Which it is, we see it works in Europe).

So the fact its not working everywhere implies the bug is from within the sim itself, which would likely require a patch.

MB does seemed committed to making this work, and even just requested that MS/Asobo actually acknowledge this bug publicly, and reached out to the lead devs to make them aware of this problem. So I think hopefully we are making progress. More info will likely come next week though.

MB was interested to see how the weather/winds are depicted in the storm due to hit Okinava Islands, Japan either tomorrow or monday. Winds should be in excess of 80kts at 10000 ft by their data. If anyone wants to report back here, I can pass along. The more info I can give them the better.

I hope this gives everyone some hope. It’s out of meteoblues hands, but they did seem bummed that the sim isn’t delivering what they are providing it, as most of us are too.

Source: MSFS Forums

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testasin eilen vähän tuota 787 Dreamlineriä.... Eihän se tietenkään ole mitenkään täydellinen, lensi kuitenkin mukavasti ja on hienosti tehty malli ulkoa ja sisältä. Mutta. Joku ihme (ainakin minun mielestäni) tuon simun näkymää vaivaa. Tai ainakin minulle tuossa 787 ohjaamossa tuli sellainen suljetunpaikan ahdistus... ;D Pikkukoneissa tuo ei niin vaivaa, mutta on vaikea lukea mittareita ja katsoa ulos joissakin koneissa/tilanteissa. Mene ja tiedä.

[attachment]433176_screenshot-311.jpg[/attachment]

screenshot-311.jpg.b3c31a917475aa85b61eba3348530af0.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A320neo modin APU ei enää toimi päivityksen jälkeen.

Kannattaa asentaa A32NX-modi ilmeisesti kokonaan uudelleen päivityksen jälkeen. Myös viimeisintä dev-versiota kannattaa kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa FS2020:n päivityksessä parannettu korkeusdataa eli meshiä? Ellei, onko luvassa tulevissa päivityksissä tarkka mesh vaikka koko maailmaan? Kertokaa englantyia hyvin osaavat, kiitos! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3.9 julkaistussa päivityksessä puututtiin vain ohjelmiston asennuksen ongelmiin.

10.9 julkaistaan päivitys, jossa on korjataan ainakin Live Weather tuulet. Meshin korjaukset ovat työn alla. Saa nähdä, tuleeko tässä päivityksessä edes jotain niihin liittyviä korjauksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3.9 julkaistussa päivityksessä puututtiin vain ohjelmiston asennuksen ongelmiin.

10.9 julkaistaan päivitys, jossa on korjataan ainakin Live Weather tuulet. Meshin korjaukset ovat työn alla. Saa nähdä, tuleeko tässä päivityksessä edes jotain niihin liittyviä korjauksia.

Kiiot tiedosta Jari. Hyväkin simu siis lähestyy meshin korjauksen myötä rajaa, että ostan sen! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin hetki sitten ensi kerran uutta FS2020-simua perheenjäsenemme luona. Tässä muutamia vaikutelmia.

Ensinnäkin hänellä on hieman tehokkaampi tietokonelaitteisto kuin minulla ja nettiyhteys sama kuin minulla eli 100 megaa. Monitori on hieman kaareva laajakuvainen, resoluutio jotain 3400 x 1400, joka näytti melko riittävältä, koska monitorin korkeus on jotain 40 cm ja leveys metrin luokkaa. Katseluetäisyys noin 0,8 metriä. Simun perusasetuksia ei oltu vieä juurikaan säädetty. Grafiikka oli perusasennossa "high" niistä neljästä perusvalikon asennosta joita voi valita. Myös useimmat yksittäiset säädöt olivat high-asennossa päävalinnan mukaisesti. Eli aika korkeat asetukset.

Simun maisema on todella hienon näköinen, puita on riittävästi ja metsä on tiheää. Samoin rakennukset ovat realistisia, jopa Helsingissä. Katseltiin myös Insbruckia vuorineen ja kaikkineen. Kaikkialla oleva photoscenery on tosi hieno asia, kuten myös tekniikka, jolla talot on mallinnettu. Säätila on loistava. Käytimme reaalisäätä, kun nousin Airbussilla EHFK:lta aina pilvien yläpuolelle saakka.

Jonkinmoisena miinuksena on huono ja virheellinen maaston korkeusmallinnus. Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla on paljon aiaan kuulumattomia "vuoria", möykkyjä ja epätasaisuuksia esim. moottoriteillä ja maanteillä.

Yksi asia harmittaa: Miksi ainakin EFHK:n kiitoradat ovat osin hieman perunapeltomaisia? Tiedän kyllä, miltä ne näyttävät todellisuudessa. Innsbruckin kiitorata oli asiallinen.

Toinen asia oli stutterit, joita esiintyi ainakin Itävallassa, kun vierellä on korkeita vuoria. Kolmas huono asia on mesh eli maiseman korkeusmallinnus, joka ei Alpeillakaan ollut kummoinenkaan. Itselläni on P3D4:ssa 10 metrin mesh Euroopassa Pohjoismaat ja Suomi mukaan lukien ja sellaisen toivoisin tulevan uuteen simuun mahdollisimman pian.

Hankalaa oli se, että joystickiä ja kaasukahvaa (ihan laatutuotteet, kuten itsellänikin) ei oltu ehditty säätää kunnolla. Ainakin potkurikoneella ohjain oli aivan liian yliherkkä ja sellainen että esim. kallistus alkoi ensin pehmesäti lennettäessä, mutta kun kallisti hieman lisää, kallistui kone rajusti. Onhan säätökysymys? Airbussissa tilanne samoilla säädöillä oli hieman parempi muttei läheskään niin hyvä kuin minulla on P3D4:ssa Aerosoftin bussilla. Lento potkurikoneella oli yhtä tuskaa liian herkkien ohjainten takia. Laskeutuminen Malmille oli tosi pomppoisa.

Airbussia en saanu EFHK:n kiitoradalle asti, vaan ryttäsin maahan sitä ennen. Monet Airbussin säätimet eivät minusta toimineet kuten Aerosoftin bussissa. Jotkut tuntuivat toimivan "päin vastoin", kun niitä sääteli. Samoin lentäminen yleensäkin oli paljon vaikeampaa (siis lentotietokoneeseen ei oltu FS2020:n Airbussissa ohjelmoitu yhtään mitään), kuin P3D4:ssa Aerosoftin koneella. Voisi kuvitella että kaupallinen Airbus toimii suunnilleen oikein ja selvästi paremmin kuin uuden simun vakiokone. Ihmeellistä oli simun vakiokoneessa se, että lähestymisvaiheessa silloin tällöin oikea moottori meni täysille (jotain 95%) ja vasen oli Idlessä, noin 20%:n tehossa. Onkohan vika miinussa vai koneen mallinnuksessa?

Erilaiset ohjaamon näkymäasetukset, zoomaukset ym. olivat erilaisisa ja vaatisivat kovasti opettelua, jotta niitä osaa käyttää. FS2020:n käyttöliittymä on monimutkainen, mutta varmaankin hyvä käyttää, kunhan sen säätöjä opettelee muutaman sata kertaa.

Milalisia kommentteja teillä on tähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milalisia kommentteja teillä on tähän?

Ei juuri mitään. Toistat suunnilleen samat asiat, jotka täällä on käsitelty jo useampaan otteeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mukava havaita että jopa Joonakin joutuu tunnustamaan tosiasiat että FS2020 ei suinkaan vielä ainakaan ole mitenkään täydellinen simu. Mainitsemissani epäkohtia kuvaavissa asioissa FS2020 jää kirkkaasti minun P3D4:lle!

Tiedämme Esa jo kaikki täällä varsin hyvin että P3D4-simusi on mielestäsi paljon parempi kuin uusi MSFS. Olemme eri mieltä. On aivan selvää, että MSFS tässä vaiheessa ei ole eikä voi olla täydellinen simu. Se on ollut saatavilla vasta muutaman viikon, ja se on kymenvuotisen kehitysprojektin alku. Päivityksiä ja patchejä tulee ilmestymään useammin kuin mihinkään muuhun tähän mennessä nähtyyn simuun. Suurin osa yllä havaitsemistasi ongelmista ovat ilmiselvästi ko. asennukseen liittyviä ongelmia ja kontrollereiden säätöjen puute ja käyttäjän virheitä. Minulla itselläni ei ole mitään ongelmia lentäää pienkoneilla tasaisesti ja siististi ja tehdä pehmeitä laskuja. Eikä muillakaan jotka ovat ehtineet paneutua tähän simuun ja tehdä itselleen sopivat säädöt.

Jos et halua hankkia tätä simua ja kokeilla itse, niin se on ihan ok. Mutta ei tarvitse yhä uudelleen nostaa tämä täysin turha keskustelu ja vertailu esiin. En yleensä kritisoi sitä mitä muut kirjoittaa, mutta alkaa tympiä tämä jatkuva aiheen uudelleen esiin pomppaaminen näillä foorumeilla...  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedämme Esa jo kaikki täällä varsin hyvin että P3D4-simusi on mielestäsi paljon parempi kuin uusi MSFS. Olemme eri mieltä. On aivan selvää, että MSFS tässä vaiheessa ei ole eikä voi olla täydellinen simu. Se on ollut saatavilla vasta muutaman viikon, ja se on kymenvuotisen kehitysprojektin alku. Päivityksiä ja patchejä tulee ilmestymään useammin kuin mihinkään muuhun tähän mennessä nähtyyn simuun. Suurin osa yllä havaitsemistasi ongelmista ovat ilmiselvästi ko. asennukseen liittyviä ongelmia ja kontrollereiden säätöjen puute ja käyttäjän virheitä. Minulla itselläni ei ole mitään ongelmia lentäää pienkoneilla tasaisesti ja siististi ja tehdä pehmeitä laskuja. Eikä muillakaan jotka ovat ehtineet paneutua tähän simuun ja tehdä itselleen sopivat säädöt.

Jos et halua hankkia tätä simua ja kokeilla itse, niin se on ihan ok. Mutta ei tarvitse yhä uudelleen nostaa tämä täysin turha keskustelu ja vertailu esiin. En yleensä kritisoi sitä mitä muut kirjoittaa, mutta alkaa tympiä tämä jatkuva aiheen uudelleen esiin pomppaaminen näillä foorumeilla...  :thmbdn:

Bamce, kannattaisi puhua täällä vain omasta puolestaan. Ei yksittäinen henkilö voi sanoa ""olemme eri mieltä", koska asia ei pidä paikkaansa.

Eikö simuharrastajan omat kokemukset uudesta simusta kiinnostakaan? Luulin että FSNordicissa saisi vapaasti kirjoittaa. Pitääkö minun siirtyä kirjoittamaan tarvittatessa kriittisestikin FS2020-simusta Helsingin Sanomiin, Tekniikan Maailmaan, pelilehtiin tai someen, jossa on sananvapaus?

Mitä tulee FS2020-simuun, todennäköisesti hankin sen sitten, kun MS:n patchit ja laadukkaat lisäosat -ilmaiset tai maksulliset - tekevät simusta niin hyvän, että se kelpaa minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sana on vapaa täälläkin, ja saat tietenkin kirjoittaa lehtiin mitä haluat. On vaan niin että sama aihe nousee ärsyttävästi yhä uudelleen keskusteluun eri threadeissä täällä - asiat joita on todettu jo monta kertaa. Default-koneen vertaaminen PMDG:n tuotteeseen ei tuota mitään. Ja olen täysin varma että moni meistä MSFS käyttäjistä on eri mieltä - useampi kuin minä on jo ilmoittanut että vanhat simut jää käyttämättä.

Olisi järkevämpää hankkia simu, opetella sitä kunnolla, säätää kaikin puolin kuntoon ja ymmärtää mitä se kokonaisuutena on. Sitten sen jälkeen tuoda epäkohdat esille ja yrittää vaikuttaa bugien yms. korjaamiseen laittamalla raportteja MSFS kehitystiimille Zendeskin kautta. Olen itse laittanut sinne useita raportteja. Ja yritän omalta osaltani kehittää tämän simun sisältöä parhaani mukaan, kuten tiedät. Pelkällä "en hanki ennen kuin on minulle riittävän hyvä" asenteella asioita ei viedä mitenkään eteenpäin. Tämä simu on edellisistä poiketen simu jonka kehitykseen pystymme vaikuttamaan. Ei todellakaan vielä valmis, mutta varsin lupaava pohja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos asiallisesta vastauksestasi Bamce! :thmbup:

Sananvapaus on todella tärkeää, emmehän elä onneksi missään diktatuurissa. :) Hyvä että korjasit lausuntosi. On totta että usea simuilija mitä ilmeisemmin siirtyy FS2020:een mutta osa jatkaa harrastustaan P3D4:lla, FSX:llä, X-planella tai muilla, vanhoillakin simuilla. Tai sitten kahdella eri simulla.

Kuten olen sanonut monta kertaa, todennäköisesti hankin uuden simun jossain vaiheessa, kun MS:n korjaussarjat ja kolmansien osapuolien lisäosat parantavat perusongelmat riittävän laadukkaalle tasolle.

Arvostan muuten suuresti sinun tekemääsi työtä simujen hyväksi ja asia mikä sinun tekemiäsi lisäosia yhdistää, on erinomainen laatu! :)

Tuossa omaan ensikokemukseen liittyvässä tarinassani totesin ettei kokeilemani simun säätöä ei oltu ehditty tehdä juuri yhtään ja siitä syystä lentokoneiden ohjaaminen osaltaan oli hankalaa. Uskon kyllä että uuden simun perusteellisella säätämisellä niin ohjaaminen kuin grafiikkakin saadaan hyvälle tasolle.

Suurin este uuden simun ostamiselle heti on nykyisen tietokoneeni riittämätön teho. Luulisin että päivittämällä näytönohjaimeksi GeForce 2070 tai 2080 8Gt- tai 11Gt- mallin, tuplaamalla RAM-muistin 32 Gigaan (nopeaa DDR4) ja ostamalla teran tai kahden nopean SSD-aseman (simun kai voi laittaa kokonaan yhdelle asemalle lisäosineen?) koneeni riittäisi jo aika hyvin FS2020:n pyörittämiseen 4k-tilassa ja HIGH-asetuksilla? Prosessori on Intelin i7 ylikellotettuna 4,6 GHz:iin.

Hyvä että olet laittanut raportteja MS:lle. Omalta osaltani en siihen kunnolla pysty, koska englanninkielen taitoni on heikkoa tasoa.

Jatketaan tästä positiivisissa merkeissä! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Eikö simuharrastajan omat kokemukset uudesta simusta kiinnostakaan? Luulin että FSNordicissa saisi vapaasti kirjoittaa. Pitääkö minun siirtyä kirjoittamaan tarvittatessa kriittisestikin FS2020-simusta Helsingin Sanomiin, Tekniikan Maailmaan, pelilehtiin tai someen, jossa on sananvapaus?

Kukaan ei kai täällä ole kenenkään oikeutta kirjoittaa rajoittamassa. Joku viisas sanoi: "Mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa". "Someen" ei ainakaan kannata mennä mikäli jo noin pienestä hermostut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kukaan ei kai täällä ole kenenkään oikeutta kirjoittaa rajoittamassa. Joku viisas sanoi: "Mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa". "Someen" ei ainakaan kannata mennä mikäli jo noin pienestä hermostut.

Ei liity suoraan simuasioihin, mutta olen kirjoitellut somessa ahkerasti jo lähes 10 vuotta. Yksin Helsingin Sanomien netttipalstoille olen kirjoittanut äkkiä katsoen ainakin pari sataa kertaa. Pääasiani on vapaan ja sujuvan henkilöautoilun puolustaminen ja Malmin lentokentän säilyttäminen. Politiikasta kannatan yksilönvapautta ja yksilöllistä päätöksentekoa mahdollisimman monissa eri asioissa. :) Enkä ole hermostunut somessa juuri koskaan!

Älkää peljätkö, tuskin kirjoitan simuasioista muualle kuin tänne! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On mukava havaita että jopa Joonakin joutuu tunnustamaan tosiasiat että FS2020 ei suinkaan vielä ainakaan ole mitenkään täydellinen simu. Mainitsemissani epäkohtia kuvaavissa asioissa FS2020 jää kirkkaasti minun P3D4:lle!

Ilmeisesti tämä viesti on poistettu, sillä en sitä näe. Se on harmi. Viestejä ei tarvitse kuitenkaan lähteä poistamaan. Kirjoitan itsekin monesti kärkkäästi ja välillä ehkä jopa tarkoituksella hieman provosoivasti mutta en silti lähde poistamaan viestejäni. Monesti olen tännekin pitkän viestin kirjoittanut ja lopulta pyyhkinyt suurimman osan pois tai jättänyt postaamatta mitään. Oli teksti positiivista, negatiivista, kärkästä, provosoivaa yms, kuitenkin sen julkaistuaan täytyy pystyä seisomaan sanojensa takana. Arvostan itse rehellisyyttä ja suorapuheisuutta ja vaikka sillä saakin tunteet kuumenemaan niin arvostan enemmän sitä, että sanoo suoraan ja seisoo sanojensa takana kuin poistaa viestinsä.

Tuohon lainaukseen viitaten, en tiedä mistä on kyse sillä en ole viesti nähnyt. Mutta. En ole missään vaiheessa sanonut FS2020:n olevan täydellinen. Se on moderni alusta, tulevaisuuden simu. FS2020:n kehittyessä Prepar3D ja X-Plane jäävät marginaalisimulaattoriksi ja FS2020 tulee ottamaan kärkipaikan itselleen.  Enää ei puhuta vanhan tekohengittämisestä tai faceliftin faceliftaamisesta, vaan ollaan oikeasti uuden edessä. Seuraa vaikka ketjuani maailmanympärysmatkasta. Huomaat ettei olla enää siinä geneerisessä paskassa, mitä pitää paikata lisämaastoilla, jotta edes perusmaisemat näyttäisi siedettävältä. Myös se kuinka esim pilvet muodostuvat, häviävät, sää muuttuu dynaamisesti ja reaaliaikaisesti on jotain ihan käsittämätöntä. Tässä simussa on potentiaalia niin paljon enemmän kuin aikaisemmissa yhteensä. Valitettavasti MS:llä joku käski julkaista tämän raakileena ja keskeneräisenä ja sille emme voi mitään mutta päivityksiä on luvassa kuukausittain ja tästä tulee varmasti aivan huippuluokan lentosimulaattori. Kuten olen sanonut aikaisemmin, se simu mitä on vuosikausia odotettu :thmbup:

Siitä taas ei päästä mihinkään ettei sinun P3D4 pärjää tälle mitenkään. Toki saat sen photosceneryillä hienoksi mutta kaikessa muussa se sitten häviääkin. Enää ei tarvita esim erillisiä ohjelmia kellonaikoihin, reaalisäähän, upeaan ulkonäköön, perusmaisemaan yms. Tässä jää niin monta ohjeisohjelmaa pois että jo se itsessään on riittävä syy siirtyä FS2020:een.

Jos sua ahdistaa koneen päivitys niin senkin saa kyllä "halvalla" tehtyä. Muistia 16Gb käytettynä vaikkapa IO-Techista ja 2070/2080 hinnat käytettynä tulee varmasti alas nyt 3xxx sarjan näyttisten myötä, kun niistä lähti tonni arvosta. Kaikki paukut kannattaa sun laittaa ehdottomasti näytönohjaimen uusimiseen. Osta vaikka 3070/3080 uutena, kun tulee. Samaan hintaan saat 2070/2080 käytettynä. Muistit, prossut yms uusit sitten myöhemmin. Sulla ei mikään huono tai tehoton se kone kuitenkaan ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Jooona on oikeassa. Sokea Reettakin näkee että uusi simu on ihan lyömätön. Ainoa asia jonka vuoksi säilytän P3Dv4:n koneessani on se että haluan lentää vanhoilla oldtimereilla, kuten Dc-3, ja A2A-koneet ym. Sitten kun uuteen simuunkin tulee vähitellen toivottavasti näitä vanhoja konetyyppejä, niiin P3D häipyy historian hämärään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä luulen, että yksi syy, miksi MSFS2000 julkaistiin nyt on COVID-19. Ihmiset ovat enemmän kotona ja monilla on enemmän aikaa pelata tai vaikka lentää simulaattorilla. Vastaavanlainen myynti on ehkä ollut ”parhaimmillaan” keväällä, mutta oletettavasti MS tähtäsi viruksen mahdolliseen toiseen aaltoon tai kiirehti muuten vain muiden mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä luulen, että yksi syy, miksi MSFS2000 julkaistiin nyt on COVID-19. Ihmiset ovat enemmän kotona ja monilla on enemmän aikaa pelata tai vaikka lentää simulaattorilla. Vastaavanlainen myynti on ehkä ollut ”parhaimmillaan” keväällä, mutta oletettavasti MS tähtäsi viruksen mahdolliseen toiseen aaltoon tai kiirehti muuten vain muiden mukaan.

MSFS2020? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään