Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Samaa mieltä noin pääasiassa. Ei pätkinyt juurikaan minullakaan tuo video, jokunen pieni stutteri saattoi olla.

Myöskään maaston terävyys (tarkkuus) ei kaikilta osin ollut ihan huippua.

Nyt kyllä on pakko kysyä, että onkohan sinulla nyt vaatimukset maaston osalta yläkantissa? Minusta tuon videon maisemat olivat todella upeat kaikilta osin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

On jo aikaa kun FS2020 ilmestyi. Siksi kokemusta on kertynyt, joskaan itselleni ei kovin paljoa itse lentämisestä, koska olen ennemminkin ihaillut maisemia ja asentanut hienoja scenery-modeja.

Peruskysymys: Millaiset herkkyyssäädöt olisivat Cessnalle kaikkein realistisimmat? Kokeilin monenlaisia tänään ja tällä hetkellä joystickin säädöt ovat kaikki -50% ja dead zone +2%, muut vakiona (oletussäädöt). Olenko hakoteillä?

Mulla oli Saitekin yokella -60% mutta Honeycombin Alpha yokella +20%. Eri ohjaimet käyttäytyy eri tavoin. 

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27.1.2021 at 10.18, Rolf Niemi kirjoitti:

Ostin Stemista lisäosan Helsinki-Vantaa aseman ja alussa kaikki toimi hyvin. Nyt kuitenkin jo latausvaiheessa se kaatuu tai viimemistään, kun pitäisi lähteä lentämään. Mikäköhän mahtaisi auttaa? Mitään virhe- ym koodeja se ei anna

Käyttis: Win10

Prossu  AMD Ryzen 7 3800X 8-Core Processor,

Näytönohjain:  Ajuri:  NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8Gt

Muisti: Käyttömuisti:  32678 Mt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Ostin Stemista lisäosan Helsinki-Vantaa aseman ja alussa kaikki toimi hyvin. Nyt kuitenkin jo latausvaiheessa se kaatuu tai viimemistään, kun pitäisi lähteä lentämään. Mikäköhän mahtaisi auttaa? Mitään virhe- ym koodeja se ei anna

Käyttis: Win10

Prossu  AMD Ryzen 7 3800X 8-Core Processor,

Näytönohjain:  Ajuri:  NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8Gt

Muisti: Käyttömuisti:  32678 Mt

Kokeileppa säätää asetuksia lievempään suuntaan. Minulla kerran aiheutti kaatumisen kun kokeilin tahallaan kaikkein tarkimmilla säädöillä. Jos se ei auta, kokeile poistaa hetkeksi tuo uusi maisema ja katso onko sitten ok. Jos vielä kenkkuilee on kyse jostain muusta.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kaatui äsken jälleen kaksi kertaa ennen kuin pääsin liikkeelle. Ensimmäisellä kerralla olin siinä pisteessä, että olisi ollut vuorossa push back ja toinen kerta heti kun olin valinnut lähtökentän ja painanut Fly. Kolmannella vasta pääsin matkaan ja hirmuinen turbulenssi heiluttelee nyt konetta. Eilen kolme kertaa CTD ennen kuin pääsin matkaan. Jotain mystistä on liikkeellä laajemminkin kun lukee AVSIMiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika paljon raportteja näyttää olevan CTDstä eikisestä lähtien. Ilmeisesti Asobo on tehnyt jotain muutoksia palvelimilla....?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Aika paljon raportteja näyttää olevan CTDstä eikisestä lähtien. Ilmeisesti Asobo on tehnyt jotain muutoksia palvelimilla....?

Jep - lensin juuri Kreetalle ja eipä ole sitten FSX SE:n jälkeen ollut vastaavaa nykimistä ruudulla lähestyttäessä LGIR-kenttää. Maisemat pomppi finaalissa esiin pikkuhiljaa kunnes sitten tasaantuivat kosketuksen jälkeen. Ohjaamossa oli havaittavissa loivaa "jäätymistä" kun yritti zoomata tai siirtyä toiseen näkymään. Tässä ehtikin jo tottua sulavaan menoon kentällä kuin kentällä, joten hyväähän se tekee palata taas ns. maan pinnalle näissä simuasioissa;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
57 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Joo ja jos on asennettuna yhtään kenttää missä on custom aerial niin kaatuu, jos Bing data on päällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Iso päivitys... hissukseen valuu koneelle.

On tosiaan! Aloitin klo 17 ja nyt klo 22:00  olen päässyt lataamaan UK + Ireland osuutta!.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin tunti meni ladatessa. Testasin pari CTD:tä aiheuttanutta kenttää eikä ainakaan heti kilahtanut työpöydälle kuten vielä eilen teki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Noin tunti meni ladatessa. Testasin pari CTD:tä aiheuttanutta kenttää eikä ainakaan heti kilahtanut työpöydälle kuten vielä eilen teki.

Sulla on sitten tosi tehokas nettiyhteys. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Sulla on sitten tosi tehokas nettiyhteys. 

Meillä päin tapahtui hieman muutoksia nettiyhteyksissä vuodenvaihteessa ja tällä kertaa muutos oli parempaan päin ja tuon suuntaiset muutokset ovat nykyisin enemmän kuin harvinaisia - mikä parasta, hintoihin ei tullut korotuksia - mystistä:o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutkailin äsken AVSIM-foorumia mahdollisten ongelmien varalta ja totesin, että minulla oli käynyt vanhanaikaisesti - jätin Marketplace käynnin väliin enkä siis tullut ladanneeksi tuota World Update III: United Kingdom & Ireland. No aina kaikenlaista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Jostain syystä minulle ei nyt päivitys tullut lainkaan? Ja huomasin, että marketplace on myös "sammunut". Mikähän voisi olla vikana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika erikoinen tämän simun päivitysprosessi.

1. Avasin MSFS2020:n, herjasi, että pitää päivittää ja sulki MSFS:n itsekseen
  2. Ruudulle aukesi automaattisesti Microsoft Store ja sieltä alkoi latautumaan 1.13.16.0 päivitys. Oliskohan ollut yhden gigan luokkaa?
  3. Kun se oli valmis, niin MSFS2020 uudelleen käyntiin ja se alkoi lataamaan jotain 21GB pakettia
  4. Lopuksi piti vielä ymmärtää mennä simun sisällä Marketplaceen lataamaan 5GB UK & Ireland

Mä jotenkin luulin, että tuo kohdan 3 päivitys oli jo se UK-päivitys, kun oli niin iso, mutta ilmeisesti ei? Noin tunti ja vartti tähän kaikkinensa meni ja kyllä tästä nyt suoriuduttiin, mutta minusta aika omintakeinen prosessi päivittää yhtä softaa kolmesta eri paikasta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasia kuitenkin on, että simu toimii taas ainakin toistaiseksi. Ensimmäinen testilento Malmö Zurich ja jos kaikki menee ok, niin sitten täytyy kokeilla tuonne kuningaskuntaan menoa. Pottumaisinta on se kun simu keikahtaa työpöydälle parin tunnin istumisen jälkeen juuti finaalissa.

Melko pilvistä tällä hetkellä ja ehkä nuo näyttävät jonkun verran paremmilta kuin ennen päivitystä - ehkä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Terve

Jostain syystä minulle ei nyt päivitys tullut lainkaan? Ja huomasin, että marketplace on myös "sammunut". Mikähän voisi olla vikana?

Kaikki nämä isot päivitykset menee näin:

1. Ensin softapäivitys MSFS Storesta (en tiedä miten Steamissä toimii) (tällä kertaa noin 1 Gb)
  2. Sitten simu käyntiin jolloin se tarjoaa datan päivitystä. Tämä on yleensä se isoin päivitys (tällä kertaa noin 23 Gb)
  3. Lopuksi, jos on World Update, niin Marketplacestä löytyy sitten lisää ladattavaa (tällä kertaa World Update III, UK-Ireland)

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Kaikki nämä isot päivitykset menee näin:

1. Ensin softapäivitys MSFS Storesta (en tiedä miten Steamissä toimii) (tällä kertaa noin 1 Gb)
  2. Sitten simu käyntiin jolloin se tarjoaa datan päivitystä. Tämä on yleensä se isoin päivitys (tällä kertaa noin 23 Gb)
  3. Lopuksi, jos on World Update, niin Marketplacestä löytyy sitten lisää ladattavaa (tällä kertaa World Update III, UK-Ireland)

Minun ongelma johtui data asetuksista ja nyt kaikki toimii. Tästä oli ms sivuilla juttua myös. 

Muokattu: , käyttäjä: Pentti Mustonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko vinkkejä antaa kummasta paikasta simu kannattaa ostaa. MS storesta vai Steamista?

Molemmista on pelejä ostettuna ja tällä hetkelle on 3kk kokeilu päättymässä Storen kautta hankitusta Game Passista joten jos simuilua haluaa jatkaa pitäisi simu ostaa.

Helpointa olisi toki vain maksaa Storen kautta kun peli on jo koneelle asennettunakin niin ei tarvitsisi uudelleen asentaa.

Se mikä tuossa vain hieman alkoi mietityttämään on se että Storen kautta ostettu / asennettu peli yleensä piilottaa pelin tiedostoja johonkin hyvin tehokkaasti. Tästä päästään siihen että ainakin FSX aikaan simuilu oli käytännössä enemmänkin erilaista tiedostojen kanssa tappelua ja säätelyä kuin itse lentämistä.

Kysyisinkin että onko tämä huoli mahdollisista piilotetuista tiedostoista turhaa ja voin ostaa pelin mistä vain vai pitäisikö pelata varman päälle ja hankkia Steamista.

Hintaeroa noilla on 14e johtuen pienestä Game Pass kautta saatavasta alesta. 6.3. mennessä pitäisi ostaa jos haluan hyödyntää tarjouksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On totta, että Store version tiedostot ovat piilotettuja, myös MSFS2020 kohdalla. En ole kuitenkaan vielä törmännyt mihinkään, missä näitä tiedostoja pitäisi jotenkin päästä sorkkimaan, joten minulle tämä on ollut ok.

Henkilökohtaisesti en niin pidä noista "välikäsistä"... Steam, Origin, mitä niitä nyt onkaan. Ostin MSFS2020 Storesta. Tähän mennessä FS2020 modaus on onnistunut todella hyvin Community kansion kautta. Ei valittamista.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

On totta, että Store version tiedostot ovat piilotettuja, myös MSFS2020 kohdalla. En ole kuitenkaan vielä törmännyt mihinkään, missä näitä tiedostoja pitäisi jotenkin päästä sorkkimaan, joten minulle tämä on ollut ok.

Henkilökohtaisesti en niin pidä noista "välikäsistä"... Steam, Origin, mitä niitä nyt onkaan. Ostin MSFS2020 Storesta. Tähän mennessä FS2020 modaus on onnistunut todella hyvin Community kansion kautta. Ei valittamista.

Voiko tuossa MS Storen kautta ostetussa versiossa määritellä kansion, mihin simu asennetaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään