Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

9 tuntia sitten, Teemu Koskinen kirjoitti:

Asobo taas optimoinut... Ratkaisin ongelman poistamalla sen Saanan vieressä olevan heightmapin. Päivitin heightmapit Flightsim.to:hon.

Jos lentää online (bing) päällä, niin morko-dem-finland-lvl13 (eli CGL-DEM) ei ole enää tarpeellinen, koska Asobo päivitti lokaalin DEMin. Enää ei pitäisi olla kaukaa katsottaessa epämääräisiä nyppylöitä, jotka katoavat lähemmäs lennettäessä.

Kiitos paljon Teemu! Asennan uuden version Flight.sim.to:sta. 

Minulla on ilo käyttää tekemääsi dem-finland-lvl13-lisäosaa sen takia, että jouduin poistamaan simusta Nordic-päivityksen kokonaan. Syy on se, että kyseinen päivitys aiheutti minulla sen, että Helsingin taloista puolet puuttui. En ole ainoa, jolla Nordic-päivitys hävittää Hesan rakennuksia. Tälläkin palstalla asiasta on kerrottu. Ongelmaan toki haluaisin ratkaisun. Ellei ratkaisua tule, pysyy Nordic-päivitys poissa simustani.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin uusimman version Suomen dem:stä. Itse Saanatunturilta railot hävisivät, mutta tunturikylän kohdalla on ihmeellisiä harjanteita ja uria, kuten kuvasta näkyy.

Minulla ei siis ole asennettuna simun Nordic-päivitystä. Auttaisiko jos Teemu vielä poistelisi lisää heightmappeja Saanan ympäristöstä?

screenshot.1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin äsken Cessna Citation CJ4 ja laskeuduttaessani huomasin, että kone ei ollut hallinnassa, kun pääsin maahan. Se meni minne itse tahtoi. Onko muilla samanlainen ongelma ja kuinka se ratkaistaan? Onko kyseessä bugi? Korkeudet edelleen päin mäntyä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minuuttia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Lensin äsken Cessna Citation CJ4 ja laskeuduttaessani huomasin, että kone ei ollut hallinnassa, kun pääsin maahan. Se meni minne itse tahtoi. Onko muilla samanlainen ongelma ja kuinka se ratkaistaan? Onko kyseessä bugi? Korkeudet edelleen päin mäntyä...

Kuulostaa siltä, niin kuin autopilotti olisi ollut päällä tai simu (tai Windows) tekee joskus sitä, että heittää USB laitteen pois vaikka se on kytkettynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Kuulostaa siltä, niin kuin autopilotti olisi ollut päällä tai simu (tai Windows) tekee joskus sitä, että heittää USB laitteen pois vaikka se on kytkettynä.

Olin ottanut autopilotin pois päältä...ILS laskeutuminen onnistui hyvin, kunnes renkaat koskettivat asfalttia

Täytyy kokeilla toisella USB portilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8/4/2021 at 14.07, Esa Sairio kirjoitti:

Minulla ei siis ole asennettuna simun Nordic-päivitystä. Auttaisiko jos Teemu vielä poistelisi lisää heightmappeja Saanan ympäristöstä?

Auttaisi, kyllä. Siivoan heightmap-paketista pois "turhat" lentopaikat (eli käytännössä helikopterikentät ja laskeutumisalustat) joku päivä kun ehdin taas istua koneella.

Mutta pohjimmiltaan kyse on bugista, johon toivottavasti saadaan korjaus Asobon puolelta.

8/4/2021 at 09.33, Esa Sairio kirjoitti:

Minulla on ilo käyttää tekemääsi dem-finland-lvl13-lisäosaa sen takia, että jouduin poistamaan simusta Nordic-päivityksen kokonaan.

:). Simun markkinapaikasta/marketplacesta ladattavilla World Update päivityksillä ei ole vaikutusta paikalliseen DEMiin. Pohjoinen puoli Virosta on ainoa alue, jolla "dem-finland-lvl13"-paketista voi olla hyötyä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Teemu Koskinen kirjoitti:

Auttaisi, kyllä. Siivoan heightmap-paketista pois "turhat" lentopaikat (eli käytännössä helikopterikentät ja laskeutumisalustat) joku päivä kun ehdin taas istua koneella.

Mutta pohjimmiltaan kyse on bugista, johon toivottavasti saadaan korjaus Asobon puolelta.

:). Simun markkinapaikasta/marketplacesta ladattavilla World Update päivityksillä ei ole vaikutusta paikalliseen DEMiin. Pohjoinen puoli Virosta on ainoa alue, jolla "dem-finland-lvl13"-paketista voi olla hyötyä.

Laitan vielä tähänkin. Minulla on asennettuna simun iso perus-Nordic-päivitys. Sen sijaan ne Nordic-talot vai mikä se nyt olikaan nimeltään se lisäpaketti, on poistettuna koska lisäpaketti aiheutti sen, että esim. Helsingistä puuttui paljon rakennuksia ja lisäksi ne olivat rumia ja tasakattoisia yksivärisiä laatikoita.

Myöskään sinun hienoa lisäosaasi dem-finland-lvl13 ei ole enää asennettuna, koska asia lienee siten että Asobon korkeusmallinnus Suomeen on erittäin tarkka - siltä ainakin näyttää. En huomaa Suomessa eroa, vaikka asentaisin sinun lvl13-paketin. Sen sijaan Viro lienee huono ilman sinun pakettiasi, mutta siellä en paljoa lentele.

Myöskin Tatun 3,5 metrin pääkaupunkiseudun mesh/DEM on poistettu, koska paketti aiheutti ilmeisesti yhdessä muiden lisäosieni kanssa simun hetkittäistä pysähtelyä lennettäessä.

Hyvä jos siivoat lisää Saanan seutua. En oikein ymmärrä, kuinka siivoamasi heightmapit voivat poistaa uria Saanan kaakkoispuolella ellei samalla sinun lisäosasi lvl13 ole asennettuna? Yhtälailla ihmettelen sitä, että Saanatunturin länsipään railot ovat hävinneen ilman sinun lvl13-korkeusmallinnusta?

On tämä joskus vaikeaa tajuta tätä simua, etenkin FS2020:tä.:cool:

Kiitos hyvästä työstä simun kehittämisen hyväksi ja vastauksistasi.:)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllätyin suuresti tänään, kun  oli kone hallinnassa koneen pyörien osuessa kiitoradalle, eli ilmeisesti ovat korjanneet "bugin". Korkeus edelleen pielessä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13.8.2021 at 09.56, Rainer Andersson kirjoitti:

Yllätyin suuresti tänään, kun  oli kone hallinnassa koneen pyörien osuessa kiitoradalle, eli ilmeisesti ovat korjanneet "bugin". Korkeus edelleen pielessä

Ainakin lennettäessä Splitiin, niin korkeus ei täsmännyt. Oli yli 2000 jalan heitto :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Ainakin lennettäessä Splitiin, niin korkeus ei täsmännyt. Oli yli 2000 jalan heitto :(

Split, Kastela LDSP. Ilmoitettu kentän korkeus 78 jalkaa. Kiitotien päässä, mistä screenshot, on ilmoitettu 50 jalkaa. Näyttäisi olevan ihan oikein.

Screenshot-(1212).thumb.jpg.52e01903e5a20ea405dc7bd5dec96678.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään lentäessäni 34000 jalan korkeudessa, lennonjoto väitti mun lentävän noin 200 jalkaa liian matalalla. Eikö ne saa korkeudet kohdalleen? Alkaa potuttamaan, kun ei tiedä, mikä on oikea korkeus...jouduin nousemaan 35900 jalan korkeuteen, ennenkuin lennonjohto oli tyytyväinen

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.08.18 - 08.15.31.44.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minutes ago, Rainer Andersson said:

Tänään lentäessäni 34000 jalan korkeudessa, lennonjoto väitti mun lentävän noin 200 jalkaa liian matalalla. Eikö ne saa korkeudet kohdalleen? Alkaa potuttamaan, kun ei tiedä, mikä on oikea korkeus...jouduin nousemaan 35900 jalan korkeuteen, ennenkuin lennonjohto oli tyytyväinen

Korjaus tulee World Update 6:ssa pelin sisäiseen lennonjohtoon tuon korkeuden osalta. Vatsimissa ja IVAO:ssa korkeudet pitää kutinsa joten kannattaa siellä lentää jos haluaa lennonjohtopalvelua.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka voisi tallentaa lennon niin että lentotietokoneeseen juuri syötetty lentosuunnitelma ja kaikki arvot ja koneen säätimien asetukset säilyisivät?

Toisin sanoen olisi helppoa, kun lataan tietyn lennon, niin sille aiemmin tehty lentoreitti olisi jo olemassa? Tämä on mahdollista Preparissa, jossa minulal on paljon eri lentojen "alkutilanteita" tallennettuna.

Ainakaan nykyään kun FS2020:ssä tallentaa lennon, niin ladattaessa se uudelleen ainakin lentotietokoneen suunnitelmaa ei enää ole.

Silloin kun vaikkapa näyttää tuttaville lentosimulaattoria niin pääsisi vähemmällä kun ei tarvitse aina syöttä lentotietokoneelle arvoja.:cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi hyvää päivää tätä msfs 2020. Lentäessäni Helsingistä Berniin, Viron ilmatilassa katosi lennonjohtajan sekä muiden koneiden äänet. Ei kuulunut mitään...Helsingistä kun lähdin, kaikki toimi hyvin. Huonoon suuntaan on mennyt. Ja tietysti korkeus päin honkia

20210825_161948.jpg

20210825_162014.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tämäkin vielä. Nyt mulla jää "autopilotti" päälle, eli kone (automatiikka) hoitaa kaiken, myös laskeutumisen sekä laskusiivekkeet. Vaikka irroitan ILS:n noin 500 jalan korkeudessa, en kykene saamaan konetta "hallintaan", vaan se laskeutuu autopilotilla ja vieläpä kiitoradan ulkopuolella. Kaasu ei toimi ja laskeutuminen tapahtuu yleensä kiitoradan päässa...pöpelikköön! Ei lentämisestä enään tule mitään. Kaikki on päin prinkkalaa...

Muokattu: , käyttäjä: Rainer Andersson

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisimmässä päivityksessä simun asetukset olivat menneet omatoimisessti "EASY" tilaan. Ihmettelin kun trimmillä oli oma tahto. Tarkista asetukset. Tuossa voi olla joku avustusjuttu päällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 hours ago, Rainer Andersson said:

Ja tämäkin vielä. Nyt mulla jää "autopilotti" päälle, eli kone (automatiikka) hoitaa kaiken, myös laskeutumisen sekä laskusiivekkeet. Vaikka irroitan ILS:n noin 500 jalan korkeudessa, en kykene saamaan konetta "hallintaan", vaan se laskeutuu autopilotilla ja vieläpä kiitoradan ulkopuolella. Kaasu ei toimi ja laskeutuminen tapahtuu yleensä kiitoradan päässa...pöpelikköön! Ei lentämisestä enään tule mitään. Kaikki on päin prinkkalaa...

Vilkase sieltä lokkivalikosta missä on kameran säädöt, vfr kartta, atc ikkunaa ja muuta ettei AI Pilotti ole päällä, muistaakseni semmonen koppalakki-ikoni mistä sen saa auki. Sieltä kaikki pois päältä jos joku on menny päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman meni nyt fiilis tähän tekeleeseen.

Lentelin Alaskassa todella onnistuneen lennon mutta tämän jälkeen lopettelin pelin ja käynnistelin uudelleen koska tiesin että peliin on tullut päivitys. Ei se ihan onnistunut. Nyt pelin "päivityksen" koko olisi reilut 120gt, eli sieltä olisi tulossa koko peli uudestaan koneelle.

Ei kiitos. Poistin pelin koneelta ja deletoin community kansion yms mitä pelin uninstall ei poistanut. Ei enää kolmatta kertaa jaksa asentaa uudestaan ihan heti, ei jatkoon.

Muokattu: , käyttäjä: Mika Savolainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt se näyttäisi tosiaan olevan tuo WU6 ladattavissa, Storen kautta 509,8Mt ja simussa loput 2,67Gb, saa nähdä löytyykö vielä lisääkin päivitettävää kun saa simun auki:thmbup:EDIT: Simun content managerissa vielä sellaset 5,40Gb ladattavaa +WU6 Germany, Austria ja Switzerland 5.10Gb

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän minulla mättää nyt, kun store väittää että kaikki on päivitetty, vaikka ei takuulla ole tuota 509,8 Megaa päivittänyt.

lat.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään