Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

6 minutes ago, Rainer Andersson said:

Viimeisen pienen päivityksen jälkee mikään ei muuttunut, vaikka piti muuttua. Mun koneissa palaa lentovalot, lentokentän autoissa palaa valot, mutta ei muiden lentokoneissa eli samaa kuraa edelleen. Taidan tosiaankin siirtyä X-planeen takas

Missä niin sanottiin että piti muuttua? Lentokoneiden valot korjataan mahdollisesti SU6:ssa ja se on ollut jo pitempään tiedossa.

edit: ja jos ei malta odottaa niin flightsim.to:sta löytyy väliaikainen korjaus, ei nyt ole linkkiä käsillä mutta pitäisi helposti löytyä

Muokattu: , käyttäjä: Juha Rönkkö

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pieni päivitys on julkaistu 17.9. Ennen sitä on WU6 (World Update), joka on julkaistu 7.9.

Valot piti korjata pienessä päivityksessä mun käsittääkseni

• Fixed broken night lighting when the renderscale was not set to 100%
  • Added Offscreen pre caching option in the VR menu
  • Fixed some general crashes
  • Fixed the Trim reset button on the Thrustmaster TCA Quadrant
  • Safe mode will no longer trigger when a crash occured when closing the program
  • Missing watermask at Lucerne has been added
  • Color correction for Photogrammetry in Vienna has been tweaked
  • Water crack has been fixed near Moritzburg POI
  • Fixed terrain spike around LOWI
  • Fixed crash with Resync from Aircraft Editor without any aircraft selected
Muokattu: , käyttäjä: Rainer Andersson
Päivämäärän lisäys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
50 minutes ago, Rainer Andersson said:

Pieni päivitys on julkaistu 17.9. Ennen sitä on WU6 (World Update), joka on julkaistu 7.9.

Valot piti korjata pienessä päivityksessä mun käsittääkseni

• Fixed broken night lighting when the renderscale was not set to 100%
  • Added Offscreen pre caching option in the VR menu
  • Fixed some general crashes
  • Fixed the Trim reset button on the Thrustmaster TCA Quadrant
  • Safe mode will no longer trigger when a crash occured when closing the program
  • Missing watermask at Lucerne has been added
  • Color correction for Photogrammetry in Vienna has been tweaked
  • Water crack has been fixed near Moritzburg POI
  • Fixed terrain spike around LOWI
  • Fixed crash with Resync from Aircraft Editor without any aircraft selected

Jos meinaat tuota ylintä night lighting niin se oli eri bugi joka koski esim kaupunkien valoja jos render scale oli jotain muuta kuin 100%. Se korjattiin tuossa viime viikolla tulleessa hotfixissä.

6B7B73B1-24A6-4FE8-B836-168620347545.jpeg.e5b85710917beb0c9e610641bf64f91f.jpeg

Tuossa on viimeisin tieto tuosta nimenomaan AI-koneisiin liittyvästä bugista.

SU6 tarkoittaa siis Sim Update 6 joka on näillä näkymin tulossa ens kuun loppupuolella.

https://www.flightsim.to/file/18738/temporary-light-fix-the-asobo-generic-ai
Tuossa on tuo väkiaikainen fixi, en ole itse testannut mutta joillakin se ainaki toimii. Huomioi että jos käytät tuota niin Communitystä pitää poistaa sen koneen lightfix kansio millä itse lentää, esim jos lennät c172-g1000 niin poista se z-lightfix-c172-as1000 tms kansio ennen kuin käynnistät simun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Viimeisen pienen päivityksen jälkee mikään ei muuttunut, vaikka piti muuttua. Mun koneissa palaa lentovalot, lentokentän autoissa palaa valot, mutta ei muiden lentokoneissa eli samaa kuraa edelleen. Taidan tosiaankin siirtyä X-planeen takas

Eipä tuo ollut hotfixin korjauksissa. Odotetaan seuraavaa patchia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt katosi sitten muut koneet, eli olin yksinvaltias lentäessäni Oslosta Helisnkiin. VFR kartalla olin ainoa kone, vaikka Flightradar näytti toista. ATC vain mun ja lennonjohdon välistä radioliikennettä, ei muiden koneiden. Lisäksi Helsinki-Vantaan lentoasema oli "siirtynyt" keskelle Suomenlahtea

Muokattu: , käyttäjä: Rainer Andersson

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkulinnut kertovat että aiemmin lupailtu Junkers JU-52 olisi ladattavissa Sept. 28th at 8:00am PDT / 3:00pm UTC-aikaan...

Facebook

243369790_599721541403274_54836125382297

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen lento JU-52:lla takana. Mitään manuaaleja en tietenkään lukenut. Sitä vain kummastelin, että moottorit tyhjäkäynnillä kone leijui maavaikutuksessa kiitoradan puoliväliin saakka. Tulin laskuun varmasti aivan liian suurella nopeudella, mutta kuvittelin, että nopeus putoaisi nopeasti 30-luvun aerodynamiikalla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

MSFS: Milloinkahan EFHK:lla näkyy Finskin koneita? muitakin kuin omani;)

Mulla näkyi eilen yksi Finnairin kone parkissa. kun lähdin illalla Ju52:lla kentältä. Hassua vain että koneen rungossa oli teksti "Finnair" peilikuvana. Onko muut huomannut tällaista ilmiötä? 

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Mulla näkyi eilen yksi Finnairin kone parkissa. kun lähdin illalla Ju52:lla kentältä. Hassua vain että koneen rungossa oli teksti "Finnair" peilikuvana. Onko muut huomannut tällaista ilmiötä? 

Näin monessa lisäosa koneessa on...ja siitä monesti myös kerrotaan, että teksti on pelikuvana. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa uskomattomalta, mutta jos ymmärsin oikein, on seuraavassa päivityksessä SimUpdate 6, joka ilmestyy 19.10.2021, parikin korjausta jotta puut näkyvät pidemmälle!

Jos nyt vihdoin kävisi niin että nämä korjaukset ensinnäkin olisivat riittäviä ja toiseksi, että ne eivät jälleen rikkoontuisi tuon 6-päivityksen jälkeisissä päivityksissä.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.9.2021 at 09.12, Jukka Immonen kirjoitti:

Minullakaan ei näy kuin yksi oman lisäksi ja missä on ATR-koneet? Niitä odotellessa.......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.9.2021 at 09.12, Jukka Immonen kirjoitti:

Kyllä elämää saa mutta, ei mitään täydellisyyyttä vielä.

670AC56C-3037-4D72-AEAE-67E4EFDBD900.jpeg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 tuntia sitten, Toni Kilpinen kirjoitti:

Kyllä elämää saa mutta, ei mitään täydellisyyyttä vielä.

670AC56C-3037-4D72-AEAE-67E4EFDBD900.jpeg

Mulla ei näy yhtään Finskin konetta Helsinki-Vantaalla...paitsi tietty oma kone

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko kenelläkään tietoa siitä, kuinka tarkka DEM/mesh on uusimpien päivitysten jälkeen seuraavissa maissa/alueilla:

1. Suomi

2. Norja

3. Ruotsi

4. Itävalta

5. Saksa

6. Italia

7. Kanarian saaret

8. Madeira

Kysyn tätä sen takia, että harrastan aitojen maisemakuvien ja simukuvien vertailua. Useimpiin edellämainitusita alueista on saatavissa joko ilmainen tai maksullinen DEM, joiden tarkkuudet vaihtelevat yleensä 10 metristä 20 metriin. Jotta maisema näyttäisi todella realistiselta korkeusmallinnuksen suhteen, on mielestäni DEM/mesh- tarkkuuden oltava ainakin 5 metriä tai sitä tarkempi. 

Älkää pahastuko ne, jotka vain lentävät FS2020-simulla. Lentämiseen riittää hyvin 10 metrin korkeusmallinnus, etenkin jos lentokenttien alueet on toteutettu tätä tarkemmin.

MS/Asobo on julkaissut Yhdysvaltain alueesta kasrtan, jossa näkyy korkeustarkkuus eri alueilla, mutta Euroopasta tällaista ei ole näkynyt puhumattakaan Pohjoismaista.

Suomen osalta ilmeisesti Asobon nykyinen tarkkuus on toistaiseksi paras, koska esimerkiksi Mörkö sanoo, ettei hänen 10 metrin DEM-mallinnusta enää tarvita Suomen alueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, kysyisin MSFS SDK-päivityksistä. Pitääkö kaikki SDK päivitykset tehdä? vai riittääkö aina se viimeinen päivitys? Ja jos ne pitää tehdä kaikki, voiko ne tehdä missä tahansa järjestyksessä? Huomasin vasta muutama kuukausi sitten, että näitä SDK päivityksiä pitää edes tehdä, kun menin developers kansiosta muuttamaan modesta "on" ja silloin huomasin vasemmassa ylänurkassa "SDK uppdate". Ja vielä yksi huomio; kun yritän päivittää SDK:n aiempia versioita, niin se ei anna päivittää, kuin sen viimeisen version. Tulikohan tarpeeksi selvästi esitettyä tämä kysymys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tarjota vain viimeisimmän version, eli päivitä siihen! Kyseessä oikeastaan ei ole vanhan version oäivitys, vaan koko paketin uudelleenasennus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11.10.2021 at 14.06, Bamce Fabricius kirjoitti:

Taitaa tarjota vain viimeisimmän version, eli päivitä siihen! Kyseessä oikeastaan ei ole vanhan version oäivitys, vaan koko paketin uudelleenasennus.

Kiitos tiedosta:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään