Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

7 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Teinkö väärin kun päivitin, koska metsän näkysyysasetus ei noussut maksimiarvoon 400 asetuksissa vaan on edelleen 200?

Liekö sillä väliä mikä numero on missäkin. Näkyykö metsä kauemmas simussa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
56 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Liekö sillä väliä mikä numero on missäkin. Näkyykö metsä kauemmas simussa?

Oli jäänyt Storesta päivitys kokonaan tekemättä. Nyt päivitys onnistui kokonaan ja säätö ylettyy arvoon 400.

Kerron metsän näkyvyydestä kunhan kerkeän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitys lisäsi huomattavasti metsän piirtoetäisyyttä. Tein nopean testin Vesivehmaalta ja näyttäisi olevan nyt ihan ok. Laitoin pelissä arvoksi 400.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhjäsin cachet ja ajattelin katsella noita esittelyjä niin että lautauisivat huomenna hieman nopeammin, kun esittelen simua ja VR-laseja. Sekä New York että Rio kämähtivät ensimmäisellä käynnistysyrityksellä. Minulla on tätä ennen resetit olleet todella harvinaisia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meni päivityksen myötä huonompaan suuntaan. Multa katosi kaikki muut koneet, paitsi omani. Eli Heatrowossa sekä New Yorkissa sain olla ypö yksin sekä lennellä yksinäni. Eipä ollut laisinkaan radioliikennettä...Mitenköhän saisin näkyviin muut koneet eli reaaliaikaisesti lentävät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljon kivuttomammin meni tämä päivitys ainakin lisäosien osalta, ei tarvinnut niin paljoa testailla että mikä toimii ja mikä ei:thmbup:

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Meni päivityksen myötä huonompaan suuntaan. Multa katosi kaikki muut koneet, paitsi omani. Eli Heatrowossa sekä New Yorkissa sain olla ypö yksin sekä lennellä yksinäni. Eipä ollut laisinkaan radioliikennettä...Mitenköhän saisin näkyviin muut koneet eli reaaliaikaisesti lentävät?

Mulla meni päivitys hyvin. Huomasin kuitenkin että Hesassa default-Hesan kentällä oli AI-koneita paljon, mutta kun laitoin lisäosat community-kansion, niiin AI-koneet hävisivät!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Oli jäänyt Storesta päivitys kokonaan tekemättä. Nyt päivitys onnistui kokonaan ja säätö ylettyy arvoon 400.

Kerron metsän näkyvyydestä kunhan kerkeän.

Laitoin metsät 400:aan. Metsäsäädön tulee olla kai Ultralla, jotta metsä näkyy mahdollisimman kauas. Tuntuu siltä, että metsä näkyy juuri niin kauas kuin ennen tätä päivitystä näkyi, kun asetti cfg:hen tuon arvon 400. Tämä on siis vain tuntuma.

Simussa esiintyy yhä lievää stutteria ja taukojakin, kun liikkuu dronella nopeasti. Tässä suhteessa ei parannusta ole tullut. Framet kyllä pysyvät Cessnalennolla Suomessa asettamassani arvossa 35 varsin hyvin. Siis asetettu Geforcen ohjaustaulusta, simussa arvona 60.

Mikähän mielestänne on olennaisin parannus tuon metsäsäädön ylärajan muuttamisen lisäksi grafiikan ja simun toimivuuden osalta? Uudet lentokoneen eivät niinkään kiinnosta.

Ai niin, kaikki lisäosani Communityssä eivät saa simua kaatumaan päivityksenkään jälkeen eli hyvä näin.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuossa GOTY päivityksessä on tulossa photogrammetry Helsinki.

4:15 kohdalla mainintaa

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Varmasti parantuu, jos LODin kasvattaa 200 -> 400. Samalla myös fps heikkenee.

Totta, onneksi en itselläni huomannut ainakaan mitään kovin radikaalia vähennystä😉

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin tsekata josko pimeällä Ai -liikenteen navigointivalot ovat palanneet päivityksen myötä, mutta on sitten kadonnut kaikki Ai -liikenne. Kentällä pönöttää pari konetta mutta ilmassa olen yksin. Tsekkasin että valikossa AI -liikenne on 100%

Voi kerpeles!

Edit: Katselin kartalta kenttien liveliikennettä mutta tulikin punaisella teksti Server Offline. Kaikilla näin? Voiko tälle tehdä itse mitään?

Muokattu: , käyttäjä: Henri Laitinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
48 minuuttia sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Ajattelin tsekata josko pimeällä Ai -liikenteen navigointivalot ovat palanneet päivityksen myötä, mutta on sitten kadonnut kaikki Ai -liikenne. Kentällä pönöttää pari konetta mutta ilmassa olen yksin. Tsekkasin että valikossa AI -liikenne on 100%

Voi kerpeles!

Edit: Katselin kartalta kenttien liveliikennettä mutta tulikin punaisella teksti Server Offline. Kaikilla näin? Voiko tälle tehdä itse mitään?

Ei myöskään itselläni minkäänlaista lisäystä liikenteeseen :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Voi kerpeles!

Aiemmin päivällä kun seisotin bussia Hevalla niin kyllä siellä oli Finskin busseja ja muitakin aika monella portilla ja oli saapuvaa sekä lähtevää liikennettä eli ainakin aiemmin servut toimivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSFS virallisilla foorumeilla montakin topickia aiheesta, eli välillä toimii välillä ei. Itse ei voi tietääkseni tehdä muuta kuin odottaa korjausta tilanteeseen.

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin huomasin etten ole asian kanssa ainoa joka on raapinut päätänsä. Sen olen myös huomannut että simun lataaminen kestää nyt todella paljon pidempään. Toisaalla oli myös ilmiöstä että lennon aikana framet tippuvat pikkuhiljaa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Toisaalla oli myös ilmiöstä että lennon aikana framet tippuvat pikkuhiljaa.

Minä ymmärsin, että tämä olisi korjattu, mutta ehkäpä ei.
Myös muun liikenteen valoista on ollut puhetta... tämä on vähän hankala aihe vissiin, koska meillä on kolmea erilaista liikennettä simussa. Berliinissä oli aamulla vähän tympeä sää, mutta multiplayer koneen valot toimivat ihan ok.
Screenshot-(1395).thumb.jpg.2d848850069cfa72dd8dfae670d841e7.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

LOD 400 on aika hyvä eli minimi, joka minulle kelpaa.

Ja nyt sitten toivotaan kovasti ettei tätä pilata heti seuraavassa päivityksessä.

Kiva juttu tuo ilmainen lisäri, eniten kiinnostaa itseä PC-6 Porter. Muut kivaa plussaa mutta tuskin tulee juurikaan kertakokeilua enempää käytettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22.10.2021 at 17.38, Mika Savolainen kirjoitti:

Ja nyt sitten toivotaan kovasti ettei tätä pilata heti seuraavassa päivityksessä.

Kiva juttu tuo ilmainen lisäri, eniten kiinnostaa itseä PC-6 Porter. Muut kivaa plussaa mutta tuskin tulee juurikaan kertakokeilua enempää käytettyä.

Pilattiin! Ennen ei pätkinyt laisinkaan, nyt pätkii. Lisäksi koneet ovat saaneet "kenguru polttoainetta". Varsinkin Hornet sekä PC-6 koneet. Laskeutuminen on mahdotonta, sillä koneilla on "oma tahto". Muut koneet toimivat niinkuin pitää. Ainoa mikä oikeastaan eniten haittaa, on "pätkiminen"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään