Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Olen pääsemässä tähän simuun sisään. En pidä enää niin paskana. Ajattelin lentää Brittein saarten ympäri. Vedin Spitillä aamusella 1,5 tunnin lennon ja laskeutumisen jälkeen sain lennon tallennettua. Nyt kun ajattelin jatkaa lentoa puolelta päivin, en löydä LOAD-namiskaa mistään. Apu olisi poikaa.

Kiitos! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22.10.2021 at 17.38, Mika Savolainen kirjoitti:

Ja nyt sitten toivotaan kovasti ettei tätä pilata heti seuraavassa päivityksessä.

Kiva juttu tuo ilmainen lisäri, eniten kiinnostaa itseä PC-6 Porter. Muut kivaa plussaa mutta tuskin tulee juurikaan kertakokeilua enempää käytettyä.

Ei kai tuota LOD 400-säätömahdollisuutta ole pilattu uusimmassa päivityksessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Olen pääsemässä tähän simuun sisään. En pidä enää niin paskana. Ajattelin lentää Brittein saarten ympäri. Vedin Spitillä aamusella 1,5 tunnin lennon ja laskeutumisen jälkeen sain lennon tallennettua. Nyt kun ajattelin jatkaa lentoa puolelta päivin, en löydä LOAD-namiskaa mistään. Apu olisi poikaa.

Kiitos! :)

Siellä alhaalla on vaihtoehto (Enemmän) Lataa/Tallenna/Peruuta,jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rainer Andersson kirjoitti:

Onko kenelläkään toisella ATC:n kanssa ongelmia? Puheen sijasta kuuluu ratinää

Ei kuulu radiosta mitään - ei säätä eikä muutakaan eikä pelaa METAR.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli joskus jonkin päivityksen jälkeen menneet radion äänenvoimakkuudet nollille. Hetken ihmettelyn jälkeen tuli vähän tyhmä olo, kun ruuvasin vain lisää volaa ja taas kuului...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Westerlund kirjoitti:

Minulla oli joskus jonkin päivityksen jälkeen menneet radion äänenvoimakkuudet nollille. Hetken ihmettelyn jälkeen tuli vähän tyhmä olo, kun ruuvasin vain lisää volaa ja taas kuului...

Tuohan on hyvin realistinen simulaattori. Näin oikeassakin elämässä tapahtuu. Mekaanikot vääntävät huollossa volumet ohviin ja sitten konetta hakemaan tullut pilotti ihmettelee mikä radioissa on vikana.

Rodney :cool:

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Tuohan on hyvin realistinen simulaattori. Näin oikeassakin elämässä tapahtuu. Mekaanikot vääntävät huollossa volumet ohviin ja sitten konetta hakemaan tullut pilotti ihmettelee mikä radioissa on vikana.

Elä sinää etelämmiäs huijo, ota ohvia! ;D

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Tarkistin - ei ole "mekaanikot" Microsoftilta käyneet koneessa vääntelemässä ääneen vaikuttavia namikoita suuntaan eikä toiseen jollei sitten sitten jotain piilossa olevia vipuja ole minun tietämättäni näpelöity. En käytä simun ATC:ta, mutta säätietoja olisi mukava kuulla kun laittaa radion oikeille aalloille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan olen tästä jo avautunut, mutta kerrotaan uudelleen; on ruvennut matkustajakoneet kiinnostamaan. Ajattelin — Spitfiren Britti-turneen jälkeen — lennellä Yhdysvalloissa default-Airbussin kanssa. Mitenköhän tuota rupeaisi opettelemaan? DCS:ssä on tutoriaaleja, missä miesääni selkeästi kertoo asioita, ja keltaiset möllykät näyttävät aina, mitä nappulaa pitää milloinkin painaa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Varmaan olen tästä jo avautunut, mutta kerrotaan uudelleen; on ruvennut matkustajakoneet kiinnostamaan. Ajattelin — Spitfiren Britti-turneen jälkeen — lennellä Yhdysvalloissa default-Airbussin kanssa. Mitenköhän tuota rupeaisi opettelemaan? DCS:ssä on tutoriaaleja, missä miesääni selkeästi kertoo asioita, ja keltaiset möllykät näyttävät aina, mitä nappulaa pitää milloinkin painaa. 

Miksi et hankkisi FBW:n bussia kun kerran olet aikeissa aloittaa siviililentämisen. Siihen on olemassa rutosti videoita, joista voi opiskella asioita. Olen tabletilla, mutta hakusanalla löytyy FlyByWire A32... Kyseessä siis ilmainen lisäosa

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Mikko Kärkkäinen kirjoitti:

Tässä on defaultbussille ihan kelpo opetusvideo. Samat ohejeet pätee tuolle mainostetulle FBW-bussilekin. Kyllä tuolla defaultillakin lentelen ihan tyytyväisenä.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla on käytössäsi VR lasit, niin olethan ottanut käyttöön VR FPS NIS modin? Suosittelen.

https://forums.flightsimulator.com/t/openxr-nis-upscaling-software-release-thread/482927

Eikä siinä vielä kaikki. Aivan pian siitä julkaistaan uusi versio, jossa on mukana VR:n skaalaus!

https://forums.flightsimulator.com/t/openxr-nis-upscaling-software-release-thread/482927/407

Skaalauksen säätö tulee olemaan ainakin G2 laseilla todella helppoa. Säätö toimii lasien omalla silmien välisäätöpotikalla.

VR-mittakaava on ollut minulla väärä aivan alusta lähtien (silmien väli ei satu olemaan sama kuin MS standardissa). Puute on ollut Asobon tiedossa vuoden päivät, eikä sitä ole silti korjattu. Puuttuva säätö ei varsinaisesti ollut Asobon vika, vaan Microsoftin Mixed Reality softasta puuttuu vielä tällaisia aivan perusjuttuja. Nyt joku Microsoftin OpenXR softakehittäjä teki korjauksen omalla ajallaan harrastusprojektina ja vain muutamassa päivässä.  Asioiden priorisoinnit joskus kummastuttavat...

Olen saanut nauttia oikeasta VR-mittakaavasta jo jonkin aikaa SteamVR säädön kautta. Oikealla mittakaavalla on sitä suurempi merkitys mitä tutumpi simuloitu kone sinulle on. Kaikkein suurin kärsijä on ollut perus C152, joka on ollut VR-laseja käytettäessä lentokelvoton. Oikean mittakaavan vaikutus on melkoinen. C152 näyttää yhtä äkkiä ihan oikealta Cessnalta. Valitettavasti tuo SteamVR:n kautta tehty säätö on vain aika hankalakäyttöinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt peruskysymys. Asensin "headwind-a330neo"- lentokoneen Communityyn. Mistä löydän sen simusta?

Ei ole Omassa lentokonehallissa (minulla suomenkielinen FS2020). Eikä muuallakaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Nyt peruskysymys. Asensin "headwind-a330neo"- lentokoneen Communityyn. Mistä löydän sen simusta?

Ei ole Omassa lentokonehallissa (minulla suomenkielinen FS2020). Eikä muuallakaan?

Sitten et asentanut oikein.

Tarkistappa, ettei kone ole "vielä yhdessä kansiossa" haedwind-a330neo lisäksi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Sitten et asentanut oikein.

Tarkistappa, ettei kone ole "vielä yhdessä kansiossa" haedwind-a330neo lisäksi.

Kun purin zipin, tulee headwins a330neo-kansio. Kuva Communitystä, jossa tuo kansio on ja toinen kuva on kansion sisältö. Mikä on väärin?

screenshot.2.jpg

screenshot.3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK, no kansiorakenne on oikein.

Löytyykö nämä tuosta kansiosta:

• build_info.json
  • Business.json
  • install.json
  • layout.json - huomaan kuvasta että on
  • manifest.json - samoin kuin edellinen
  • module.json

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy noita neljää.

Latasin tuon Flightsim.to:sta ja siellä muuten lukee että kyseessä on beta-versio.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Tatu, tällä kertaa yksinkertaisesta neuvosta. Kyllä tuo A330 näkyy minullakin Lentokonehallissa. Jostain syystä en ollut vain selannut näkymää tarpeeksi.

Nyt pitää koittaa lentää sillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään