Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Joo, en missään tapauksessa dissaa tiimin tuotosta, päinvastoin, aivan huikeaa kehitystä. Itse vaan odotan juurikin lentomalliin, FBW:n ja autopilotin parannuksia, niin että toimii suunnilleen kuin oikeassa koneessa. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
28 minuuttia sitten, Sami Metsola kirjoitti:

Joo, en missään tapauksessa dissaa tiimin tuotosta, päinvastoin, aivan huikeaa kehitystä. Itse vaan odotan juurikin lentomalliin, FBW:n ja autopilotin parannuksia, niin että toimii suunnilleen kuin oikeassa koneessa.

Itse en tuolla bussilla lentele, mutta eikös tuohon autopilotiin ole jo korjattu toimivaksi?

https://www.avsim.com/forums/topic/590695-great-example-of-asobo-trying-to-help-resolve-issues/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Mikko Lindström kirjoitti:

VR feature discovery seriessiä pukkaa

Tätä VR-päivitystä odotan kyllä innolla, vaikka vähän kyllä pelottaa resurssivaatimukset. Headsetti on jo, mutta saattaa kyllä tietää rautapäivitystä koneeseen, jos homma on muuten toteutettu hyvin, mutta framerate alkaa tökkimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö foorumi oikea, mutta tyhmänä ja pihinä tiedustelisin, mistä mahtais löytyä SID:t ja STAR:t tämän simun käytettäväksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
28 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tänään lienee tulossa uusin patsi FS2020:een.

Onko syytä nimetä Community (lisäosat) joksikin muuksi siksi aikaa kun patsi asennetaan? Ja sitten kokeilla simua ilman patsia ja jos kaikki toimii, niin sitten palauttaa Community alkuperäiselle nimelleen, jolloin lisäosat taas toimisivat? Toki simu ensin sammuksiin ja uudelleen käyntiin.

Eihän siitä ainakaan ole mitään haittaa. Nimeät communityn vaikka esaksi ja luot tyhjän kansion ja nimeät sen communityksi. Ei tarvitse simua käynnistää välillä uudestaan. En minä ole ainakaan kertaakaan käynnistänyt. Ne on niitä FSX-juttuja. Eli ensin tyhjä community-kansio, sitten simu päälle ja päivittämään ja sitten testilentoa ja jos toimii niin community takaisin.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VR on nyt pikaisesti testattu. Rautana Valve Index, Ryzen 3600 ja RTX2070. Aivan liian hidas kone, jotta hommasta voisi nauttia. Cessna 172:n instrumentit päivittyy 2fps, maisema sentään vähän paremmin, mutta silti tökkii liikaa. Muutenkin aika buginen vielä näin ekassa versiossaan. Jatkan testailua joululomalla, mutta ensituntuman perusteella nyt tarvittaisiin päivitystä rautaan...on vaan jo jonkin aikaa tainnut tilanne ollut se, ettei nopeaa rautaa ole kellään myyjällä hyllyssä. :(

Edit: Kappas, simussahan näyttää olevan oma grafiikka-setuppi VR:lle ts. defaulttina ne asetukset oli ihan kuraa. Pikkaisen säätämällä homma parani jo kummasti. En nyt ihan suorilta tyrmää tätä, täytyy jatkaa säätämistä. On tuossa kuitenkin oma fiiliksensä verrattuna lättyruutuun, tuli mm. kokeiltua starttia Luklasta, todella jees! Täytyy vaan saada nopeemmat vehkeet. ;D

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Kartano

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneeni kokoonpano on tuommoinen:

Prosessori: Intel Core i9-10900K, 3.7/5.3 GHz
Emolevy: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING
Näytönohjain: ASUS NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Super ROG STRIX OC, 11GB GDDR6
Keskusmuisti: Kingston 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz, CL16 + Kingston 32GB (2 x 16GB) DDR4 3200MHz, CL16
Massamuisti: Intel 660p series, 500GB M.2 NVMe SSD + Intel 660p series, 1TB M.2 NVMe SSD
Virtalähde: Corsair RM750x, 750W 80+ Gold

Mahtaako tuolla masiinalla kannattaa edes yrittää pyörittää VR:ää? Emolle mahtuisi ilmeisesti toinenkin näytönohjain. Olisiko toisesta (samanlaisesta) näyttiksestä mainittavaa lisäarvoa? Pystyvätkö näytönohjaimet "tukemaan" toisiaan, eli siis vauhdittaa yhdellä ruudulla pyörivää simua. Vai tuleeko lisänäyttiksen arvo esiin vasta, jos kytkee useampia näyttöjä?

Pahoittelen tyhmiä aloittelijakysymyksiä, mutta olen tosiaan vähän ulkona nykyisistä Win-laitteista:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo pitäisi riittää. Minulla lähes identtinen kokoonpano, paitsi prosessori on AMD Ryzen 7 3700X, Onat VR-lasit tulossa tällä hetkellä DHL kuljetuksella Saksasta, joten jännä nähdä miten hyvin tämä toimii...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23.12.2020 at 13.32, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Koneeni kokoonpano on tuommoinen:

Prosessori: Intel Core i9-10900K, 3.7/5.3 GHz
Emolevy: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING
Näytönohjain: ASUS NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Super ROG STRIX OC, 11GB GDDR6
Keskusmuisti: Kingston 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz, CL16 + Kingston 32GB (2 x 16GB) DDR4 3200MHz, CL16
Massamuisti: Intel 660p series, 500GB M.2 NVMe SSD + Intel 660p series, 1TB M.2 NVMe SSD
Virtalähde: Corsair RM750x, 750W 80+ Gold

Mahtaako tuolla masiinalla kannattaa edes yrittää pyörittää VR:ää? Emolle mahtuisi ilmeisesti toinenkin näytönohjain. Olisiko toisesta (samanlaisesta) näyttiksestä mainittavaa lisäarvoa? Pystyvätkö näytönohjaimet "tukemaan" toisiaan, eli siis vauhdittaa yhdellä ruudulla pyörivää simua. Vai tuleeko lisänäyttiksen arvo esiin vasta, jos kytkee useampia näyttöjä?

Pahoittelen tyhmiä aloittelijakysymyksiä, mutta olen tosiaan vähän ulkona nykyisistä Win-laitteista:-\

Itsellä 8800K ja 1080ti ja kyllä tuo pelattava on Oculus Rifteillä, toki asetuksista jotuu tinkimään, mutta en minä ole ilman laseja lentänyt sen jälkeen kun VR-päivitys tuli.

Uskoisin että toimii hienosti sinun kokoonpanollasi. Immersio on melkoinen ja varsinkin pilvet ja valaistukset upeita. 

Loppuun vielä disclaimer: Omaan myös oikean lentolupakirjan, joten itselle hahmottaminen ja kyky katsella ympärilleen on merkkittävästi tärkeämpää kuin ultrasulava kokemus fps-mielessä. Eli lennän varmasti loppupeleissä aika alhaisilla fps-lukemilla mutta ei se ole menoa haitannut koska saan merkittävästi enemmän irti simusta VR:ssä kuin ilman.

Muokattu: , käyttäjä: Juho Jokinen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Juholle! Ja koska tämä varmasti tulee lähtemään lapasesta (taas), niin mikä olisi sellainen (suhteellisen) järkevähintainen 3D-lasisetti, joka kannattaisi nyt hankkia? Ja jolla pärjäisi ehkä muutaman vuoden ilman suurempaa kateutta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen työssäni käyttänyt hieman VR- ja AR-systeemejä ja tuossa ekassa tapauksessa tosimaailmasta ei nähnyt mitään. Kaikki temput tuli tehdä kahdella käsikapulalla. Miten asia simumaailmassa, käsikopelollako käytetään ohjaimia, tehoja ja muita vipstaakeja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Kiitos Juholle! Ja koska tämä varmasti tulee lähtemään lapasesta (taas), niin mikä olisi sellainen (suhteellisen) järkevähintainen 3D-lasisetti, joka kannattaisi nyt hankkia? Ja jolla pärjäisi ehkä muutaman vuoden ilman suurempaa kateutta?

No sitä tässä pähkäilen.

Reverb G2 varmasti on yksi parhaista, mutta itse taidan kokeilla tulevan 3080:n kanssa ensin käytettyä Rift S:ää ennenkuin ostan G2 jostain sellaisesta paikasta jossa on palautusoikeus käytetyllä tuotteella.

G2 varmasti on tarkin kuva mutta sitten saattaa jo laitteiston rajoituksetkin tulla eteen niin en halua ostaa ihan vain huvikseen. Rift S ja G2 väliltä en oikein löydä järkevää vaihtoehtoa.

Nykyisellä Riftillä tarkkuus näyttöjen lukemiseen ei sinänsä riitä ilman pään työntämistä lähemmäks kyseistä näyttöä tai käyttämällä hyvin toimivaa sisäänrakennettua zoomia. Perusmittareilla olevissa Cessnoissa tms. Ongelmaa ei juuri ole mutta esim. Airbusin tietokoneita pitää jo vähän zoomailla välillä.

Mutta en silti vaihtaisi kyllä takaisin, eilinen yölento alppien yli Aermacchin 339:llä kuunvalossa oli kyllä taas niin hienoa. Alppikylät mm. Valaisevat vuorten rinteitä itse solissa jne. Vaikka tarkkuus ei upealla tasolla ole, itse kokemus imho on.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Lampi kirjoitti:

Olen työssäni käyttänyt hieman VR- ja AR-systeemejä ja tuossa ekassa tapauksessa tosimaailmasta ei nähnyt mitään. Kaikki temput tuli tehdä kahdella käsikapulalla. Miten asia simumaailmassa, käsikopelollako käytetään ohjaimia, tehoja ja muita vipstaakeja?

Itsellä hotas systeemi, ja useimmat konfattu niihin. Hiirellä sitten ohjaamonappuloiden säätö, toimii mielestäni oikein hyvin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä mahtaa mennä simun lumi ja jääraja? Forssan seudulla pitäisi maan olla oikeasti valkoinen ja kaikki pienemmät järvet ovat ohuessa jäässä ja vitivalkoisia. Minulla simussa on kaikki vihreää ja järvet jäättömiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Missä mahtaa mennä simun lumi ja jääraja? Forssan seudulla pitäisi maan olla oikeasti valkoinen

Hangossakin oli valitettavasti maa tänään aika valkoinen ja kiitotie kokonaan valkoinen. 

Rodney

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Let it snow /  Introducing real-time snow to Microsoft Flight Simulator

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Lindström

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku millä mekanismilla simuun tulee talviset olosuhteet?

Maa muuttuu valkoiseksi lumisateessa, mutta jos lumi onkin satanut jo aiemmin? Entä mikä jäädyttää järvet? Lumimaisemista on nyt kovin vaikea nauttia kun simun lumisateessa on (melkein) aina jäätävät olosuhteet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22/12/2020 at 21.42, Mikko Kartano kirjoitti:

VR on nyt pikaisesti testattu. Rautana Valve Index, Ryzen 3600 ja RTX2070. Aivan liian hidas kone, jotta hommasta voisi nauttia. Cessna 172:n instrumentit päivittyy 2fps, maisema sentään vähän paremmin, mutta silti tökkii liikaa. Muutenkin aika buginen vielä näin ekassa versiossaan. Jatkan testailua joululomalla, mutta ensituntuman perusteella nyt tarvittaisiin päivitystä rautaan...on vaan jo jonkin aikaa tainnut tilanne ollut se, ettei nopeaa rautaa ole kellään myyjällä hyllyssä. :(

Edit: Kappas, simussahan näyttää olevan oma grafiikka-setuppi VR:lle ts. defaulttina ne asetukset oli ihan kuraa. Pikkaisen säätämällä homma parani jo kummasti. En nyt ihan suorilta tyrmää tätä, täytyy jatkaa säätämistä. On tuossa kuitenkin oma fiiliksensä verrattuna lättyruutuun, tuli mm. kokeiltua starttia Luklasta, todella jees! Täytyy vaan saada nopeemmat vehkeet. ;D

Päivitän tätä ensimmäistä raporttiani nyt, koska siitä saattoi jäädä turhan negatiivinen kuva. Eli konetta on sitten viime kerran parannettu uudella prosessorilla, setup on siis nyt Valve Index + Ryzen 5600X + RTX2070. Lisäksi käytössä SteamVR:n uusin 1.16beta versio. Nyt lentäminen ei enää ole diashow:ta, vaan oikein nautittavaa, kun vain säätää grafiikan tasoa pikkaisen alaspäin parhaista mahdollisista. Toki uusi näytönohjain on vielä tarkoitus koneeseen laittaa, kunhan sellaisia jälleenmyyjille vaan saapuisi, mutta tosiaan jo nykyiselläänkin tuo lentely VR-laseilla on aivan mahtavan hieno elämys! Vaikka lasien resoluutio on tietenkin pienempi kuin lättyruudun ja grafiikan tarkkuus kaikessa (=instrumentit + maisema) jää huonommaksi, niin se fiilis lentämisestä on aivan toisella tasolla kuin lätyltä. Vahva suositus! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni i7-4790K + Vega 64 + Rift S ja se toimii ihan kohtuullisen hyvin kun pysyttelee pois isoilta kv-kentiltä (render scale 100). Regional kentillekin löytyy hyvin SID/STAR -menetelmiä (pitää vaan osata valita Low tai High airways lentosuunnitelmassa niin saa esille). Hiiren oikealla (click+hold) saa klikkauskohteen tuotua fokukseen, jolloin ei norminäkymän suttuisempi resoluutiokaan haittaa lainkaan. En muista koskaan lentäneeni näin paljon lentosimulla. Daher TBM:stä on tullut suuri suosikkini - aikamoinen taskuraketti... Telluridesta Aspeniin (tai toisin päin) on 3D:nä aika upea. Samoin Perun ja Chilen vuoristoalueet ja niiden vaikeat kentät. Aigeianmeri on jo kierretty myös - saarihyppelyä. Täältä myös haettu inspiraatiota ja Caravanilla lennelty samoissa maisemissa: https://www.youtube.com/user/NTMApilot. Harmi että ATC on vielä täysin susi, siihen ei voi huonolla kelillä luottaa - lennättää vuoreen.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsokaa tuolta löytyvä video

https://www.avsim.com/forums/topic/594383-new-stunning-scenery-montage/

Kuva nykii ainakin minulla hetkittäin aika pahasti, mutta maisemat ovat kauniita.

Jos haluaa itse käydä tutustumassa videolla näkyviin paikkoihin ne löytyvät taulukosta videolinkin alta.

Tässä HD versio samasta videosta

Muokattu: , käyttäjä: Jari Kaskelin
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Katsokaa tuolta löytyvä video

https://www.avsim.com/forums/topic/594383-new-stunning-scenery-montage/

Kuva nykii ainakin minulla hetkittäin aika pahasti, mutta maisemat ovat kauniita.

Jos haluaa itse käydä tutustumassa videolla näkyviin paikkoihin ne löytyvät taulukosta videolinkin alta.

Onpa upea kooste maailman kauneimmista paikoista!  Hieno osoitus kuinka mahtava msfs2020 simu on ja mitä mahdollisuuksia se antaa jokaiselle simuilijalle. Mulla ei yhtään pätkinyt video.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään