Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Kaikki ei ole hyvää tulevassa simussa. On tarkkaa 3d-maisemaa ja jopa lumikin talvella - hyvä niin.

Näin tänään lumisia simukuvia New Yorkista ja Keskuspuistosta Avsimissä. Olen ärtynyt, koska puut ovat jälleen järkyttävän korkeita!

Eikö noita puiden korkeuksia todella saada realistiseksi? Ehkä en hanki koko simua, jos puut ovat kuin pilvenpiirtäjiä.

Tämä ongelma on ollut jatkuvaa aiemmissa simuissa ja puut ovat ylikorkeita myös P3D4-simussa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö noita puiden korkeuksia todella saada realistiseksi? Ehkä en hanki koko simua, jos puut ovat kuin pilvenpiirtäjiä.

Jos se tosiaan on tästä kiinni niin sitten varmaan FS2020 ei ole sun juttu. Vähän sama juttu kun FB:ssä meuhkataan paljon, jos maisemassa on joku pielessä. Samalla sivuutetaan täysin se kaikki mitä simuun tulee maiseman, aerodynamiikan, sään yms kannalta. Vertailukohtana on kuitenkin nykyiset simut.

Vinklonä, että jos puut ei kelpaa, kannattaa pitää mekkalaa siitä. Asobo kyllä kuuntelee..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos se tosiaan on tästä kiinni niin sitten varmaan FS2020 ei ole sun juttu. Vähän sama juttu kun FB:ssä meuhkataan paljon, jos maisemassa on joku pielessä. Samalla sivuutetaan täysin se kaikki mitä simuun tulee maiseman, aerodynamiikan, sään yms kannalta. Vertailukohtana on kuitenkin nykyiset simut.

Vinklonä, että jos puut ei kelpaa, kannattaa pitää mekkalaa siitä. Asobo kyllä kuuntelee..

Kyllähän Avsimissä jo nousi meteli. Varmaan vaikuttaa jotain puiden korkeuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Avsimissä jo nousi meteli. Varmaan vaikuttaa jotain puiden korkeuteen.

FS2020:n kehittäjätiimi on alusta alkaen avoimesti kertonut seuraavansa keskustelupalstoja tarkasti, etenkin Avsimia.  Jos siellä mekkalaa syntyy niin varmasti kantautuu kuuleviin korviin.

Kerro Esa ihan rehellisesti, että jos puut ovat liian suuria niin oletko oikeasti valmis jättämään FS2020:n väliin ja pitäytyä ikivanhassa sysirumassa museosimussa, jota täytyy twiikata ja säätää ja silti lopputulos ei ole ikinä hyvä? Se on ollut parasta mitä on ollut tarjolla mutta aina se on ollut 90% säätämistä, 10% lentämistä. Puhumattakaan siitä, että joka ikinen perusominaisuus täytyy ladata erikseen joko ilmaisena tai todennäköisemmin maksullisena lisäosana. Mulla on simuilu jäänyt täysin ensimmäisten trailerien julkistuksen jälkeen. Ei yksinkertaisesti kiinnosta enää käynnistää P3D ja katsella sitä nykivää grafiikkavikaista bugista simua, kun tietää mitä on tulossa ja miltä se maailma voi oikeasti näyttää. Mieluummin odotan kieli pitkällä tulevaa, etenkin kun PMDG on myöntänyt tuovansa 777:n sille.

Kirjoitin itselleni bat-tiedoston, jota klikkaamalla aukeaa kaikki lähemmäs kymmenen (10) eri ohjelmaa, jotka pitää käynnistää simuillessa. Ihan järjetöntä. Ja edes kaikkien lisäosien kanssa lopputulos ei ole esim sään/ulkonäön kannalta edes puolivälissä FS2020.

FS2020 on tulevaisuuden simu, jota kehitetään vielä vuosikausia. Parasta kaikessa on se, että sitä on jo esitelty julkisesti ja tämä ei ole mitään hypeä, vaan ihan totta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En saa oikein selvää ulkomaisista sivustoista, kun haluan tietää millainenn tietokone ja näytönohjain oikein tarvitaan, jotta tuleva MSFS2020 pyörisi sujuvasti.

Nettiyhteys on 100 megaa eli riittää ileisimmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En saa oikein selvää ulkomaisista sivustoista, kun haluan tietää millainenn tietokone ja näytönohjain oikein tarvitaan, jotta tuleva MSFS2020 pyörisi sujuvasti.

Ei tuo varmaan selviä kuin vasta julkaisun jälkeen. Kuitenkin aina nuo valmistajien ilmoitta,at mini- ja suosituskokoonpano eivät välttämättä vastaa loppukäyttäjän käsitystä "sujuvuudesta" ja eihän tuote vielä ole valmiskaan, joten ei kai tuota kukaan tarkkaan ottaen vielä tiedä.

Itse ajattelin asentaa tähän nykyiseen koneeseeni ensi alkuun, kun tämä ei luultavasti riitä niin pitää siten päivittää komponentteja tai ostaa kaikki alusta ja vertailla mitä ihmiset foruumeilla kirjoittavat suorituskyvystä. Ennakkoon en kyllä ajatellut ostaa yhtään mitään, kun ainahan tulee parempaa rautaakin kauppoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nettiyhteys on 100 megaa eli riittää ileisimmin.

Come on.... Tällä hetkellä uudesta simusta on olemassa ALPHA-versio. Ei muuta. Alpha-versio ei ole lopullinen, on buginen, ei ole kaikilta osin optimoitu, siis ei vain yksinkertaisesti ole valmis. Lopullisia speksejä ei VOI tietää tässä vaiheessa (edes tekijät eivät varmuudella tiedä ennenkuin koodi on optimoitu ja valmis julkaistavaksi). Hyvät ihmiset, jäitä hattuun ja kärsivällistä odotusta, kyllä se simu sieltä pikkuhiljaa tulee... ::).

Uuden simun ympärille on syntynyt kovasti hypeä ja odotusarvo on kovin korkealla (myös minulla) - moni tulee varmaan pettymään. Ihan niin kuin joka ikisen aikaisemman version/simun kohdalla. Katsotaan sitten parin vuoden kuluttua mikä se todellinen hiottu ja päivitetty lopputulos on ja mitä toimii, mitä ei. Itse en tee uusia scenejä ennenkuin tiedän mitä uusi simu vaatii, en hanki uutta konetta ennenkuin uudesta simusta on julkaistu vähintään yksi patch-versio ja netistä alkaa löytyä todellisia kokemuksia ja testejä. Ja oletan että tuo tapahtuu aikaisintaan tämän vuoden loppupuolella. Nopeampi aikataulu olisi vain positiivinen yllätys.

Uutta simua kritisoidaan ja ruoditaan Alpha-versiosta tehtyjen kuvien ja videoiden perusteella, ilman henkilökohtaisia kokemuksia. Ihmeellistä. Kaikki toiveet ei taatusti tule täyttymään, mutta kehittäjäporukan asenne ja avoimuus ovat täysin ennennäkemättömiä, mikä synnyttää ainakin minussa toiveita siitä että tuo ajan myötä patchien ja päivitysten kautta kehittyy vallan mainioksi.  :P ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättävää tuossa oli se, että vanha CPU:ni (sama kuin tuon videon tekijällä) riittäisi tuon mukaan ajamaan FS2020:aa. Mielenkiintoista on muistin kulutus, joka tuossa enimmillään lähestyy 16GB:n rajaa. Se viittaa siihen, että ehkä parasta olisi hankkia 32GB:a keskusmuistia. Minun nykyinen GPU:ni ei pääse lähellekään kelvollista. No, käytännössä koko PC menee vaihtoon, mutta lopulliset vaatimukset tiedetään vasta julkaisun ja käyttäjäkokemusten jälkeen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Uuden simun ympärille on syntynyt kovasti hypeä ja odotusarvo on kovin korkealla (myös minulla) - moni tulee varmaan pettymään.

Ääripäästä toiseen aina näissä nettikeskusteluissa mennään ja itse olen ainakin vähän tietoisestikin jättänyt seuraamatta jokaista päivitystä tai ainakin lukemasta keskusteluja. Katsotaan mitä sieltä tulee ja sitten keskusteluissakin on jotain annettavaa, kun ihmisillä omakohtaisia kokemuksia joihin voi verrata omia. Ymmärrän kyllä että vaikea olla kärsivällinen eikä välttämättä itsellänikään onnistuisi paitsi että kyllästyihin niin totaalisesti nykyisiin simuihin ettei ole mitään intoa palata ennen kuin tulee jotain todella uutta. Tuskin tuo uusikaan täydellinen tule olemaan, vakka luultavasti merkittävä paranus vanhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hardware Requirements:

Mihinköhän tämäkin perustuu? Edelleen: Alpha-versioon, joka ei ole valmis tai optimoitu. Ja vähän ihmetyttää koko juttu, kun vasta ensimmäiset alpha-testaajat ovat saaneet pääsyn simuun ja niillä luultavasti on suht tiukka NDA... En usko noita lukuja ennenkuin simu on julkaistu....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossakin videossa kehuivat, että simu skaalautuu automaattisesti käytettävissä oleviin resursseihin. Siksi PC:n tehovaatimusten määrittely ei ole ihan suoraviivaista. Simu vain näyttää ja tuntuu sitä paremmalta mitä tehokkaampi kone sitä pyörittää. Asetuksia ei tarvitse viilata itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä, että uuden simun salaisuudet selviävät vasta kun simu ilmestyy. ;)

Siitä huolimatta minua kiinnostaa suuresti kuinka Suomi ja erityisesti pääkaupunkiseutu mallintuu uudessa simussa. En ole löytänyt netistä mitään kuvia tai viodeoita. Onkohan niitä jo olemassa Suomesta?

En kysy nyt mitään mutua tai mielipiteitä, vaan vastausta. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä, että uuden simun salaisuudet selviävät vasta kun simu ilmestyy. ;)

Siitä huolimatta minua kiinnostaa suuresti kuinka Suomi ja erityisesti pääkaupunkiseutu mallintuu uudessa simussa. En ole löytänyt netistä mitään kuvia tai viodeoita. Onkohan niitä jo olemassa Suomesta?

Jos ei netistä löydy niin ei niistä silloin taida olla kuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NDA taitaa sitoa aikatavalla näitä testaajia joten sieltä suunnalta ei varmaan hirveästi kuvia ainakaan tule. Odotellaan josko tuossa 20.2 tulevassa Airports episodessa vilahtaisi edes jotain Suomen suunnalta, pääpaino on selvästi muissa maissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään