Kalle Heinonen

Microsoft Flight Simulator tulossa 2020

1 919 viestiä aiheessa

Vauhdilla tuli aluksi, mutta nyt viimeinen tiedosto "fs-basesoundbanks-0.1.58.fspatch" takkuaa pahasti.

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Westerlund

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän tiistai-illan lottoon on kyllä osallistuttava..Melkein 2h. Ladattu ja 75% koossa. 

-Eikös latauksen onnistuessa ,mene asennuksessa vielä melkoinen tovi?...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Vissiin ruuhkaa serverillä kun kestää niin kauan ladata toi uusin 7.2 GB:n paketti! Ehkä pääsee vielä tämän illan aikana testaamaan mitä uutta se pitää sisällään.

No eipä noissa mitään näkyvää yleensä ole. Jos ei erikseen kato listaa ja mene katsomaan niitä muutoksia. Peruskäyttöön ne ei näy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain ladattua ja asennettua. Olisiko taas niin, että puut ovat päivityksen jälkeen liian korkeita? Katseli nopeasti Hesaa vertailukuvien avulla.

Käytössä on puita pienentävä lisäosa Shorter Trees ArifstudioV5.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maiseman väri saattaa olal aiempaa parempi, koska liiasta vihreästä on siirryrry hieman punaruskeaan suuntaan. Mitä mieltä olette?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rukan kuvista uusin eli rukasimu wu14 on väreiltään realistisin. Hyvä näin.

ruka aito.jpg

rukasimu_wu14.jpg

rukasimu.jpg

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

No eipä noissa mitään näkyvää yleensä ole. Jos ei erikseen kato listaa ja mene katsomaan niitä muutoksia. Peruskäyttöön ne ei näy.

Tässä versiossa kuitenkin ihan peruskäytössä näkyvä ero, eli ilmakehän valon taittumisparametrejä on muutettu ja tämän seurauksena värit ovat luonnonmukaisempia - ei enää niitä voimakkaan punertavan oransseja auringonlaskuja yms. Kuten myös Esan kuvista yllä hyvin näkyy - alimmainen kuva on SU13, keskimmäinen SU14 ja ylin kuva aito valokuva.

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Mitä ihmeen virtyksiä teillä on? Mulla tuli reilu 6 gigaa puolessa tunnissa, eli jotain alle 5Mb/s. 

Sanotaanko näin, että ei tuo latausnopeus varmaankaan ole nyt vastaanottajan laitteista kiinni vaan siitä, kuinka runsaasti päivitystä tarjoava serveri on kuormitettu. Olen lataillut suuriakin tiedostoja Download Managerin kanssa eikä siinä Giga kauaa tuhise tullessaan kun se on jo koneella. Näitä Asobon/Mikkisoftan päivityksiä saa latailla ikuisuuksia eikä ne aina kaikille tule edes kerralla. Olen kokeillut päivittää pari päivää, seuraavana päivänä tai niin kuin nyt heti eli eilen klo 18:10 jolloin päivitys tuli minulle käyttöön eikä se juurikaan nopeammin ole koskaan latautunut. WU-päivitykset ne vasta kestääkin jos käytössä on nuo kaikki joita tarjolla on.

Minulla tuli välillä 51 mb/s hetkittäin ja putosi nopeasti 1-2 mb/s ja oli pitkiä aikoja 0 mb/s ja otti sitten buustin nousten taas 50:nen tuntumaan ollen siellä ehkä minuutin kunnes taas laski. Kyllä minä käännän hitaan latauksen aiheuttajan päivityksen tarjoavan tahon suuntaan enkä niinkään meidän käyttäjien. Tosin nykytrendin mukaan artikkelin myyjä syyttää aina asiakasta jos kyselee huonon palvelun tai risan laitteen perään...

7 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
47 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Sanotaanko näin, että ei tuo latausnopeus varmaankaan ole nyt vastaanottajan laitteista kiinni vaan siitä, kuinka runsaasti päivitystä tarjoava serveri on kuormitettu. Olen lataillut suuriakin tiedostoja Download Managerin kanssa eikä siinä Giga kauaa tuhise tullessaan kun se on jo koneella. Näitä Asobon/Mikkisoftan päivityksiä saa latailla ikuisuuksia eikä ne aina kaikille tule edes kerralla. Olen kokeillut päivittää pari päivää, seuraavana päivänä tai niin kuin nyt heti eli eilen klo 18:10 jolloin päivitys tuli minulle käyttöön eikä se juurikaan nopeammin ole koskaan latautunut. WU-päivitykset ne vasta kestääkin jos käytössä on nuo kaikki joita tarjolla on.

Minulla tuli välillä 51 mb/s hetkittäin ja putosi nopeasti 1-2 mb/s ja oli pitkiä aikoja 0 mb/s ja otti sitten buustin nousten taas 50:nen tuntumaan ollen siellä ehkä minuutin kunnes taas laski. Kyllä minä käännän hitaan latauksen aiheuttajan päivityksen tarjoavan tahon suuntaan enkä niinkään meidän käyttäjien. Tosin nykytrendin mukaan artikkelin myyjä syyttää aina asiakasta jos kyselee huonon palvelun tai risan laitteen perään...

Päivitin simun nyt aamulla klo.945 ja valmista oli 10 min myöhemmin, tämä jos mikä on lottoamista. Koskaan ennen ei ole näin nopeasti valmistunut, yleensä on kannattanut mennä nukkumaan, voiko johtua siitä että on Itsenäisyyspäivä ja suomen nettiliikenne on oletettavasti hiljaisempaa? Koska oma nettiliikenne hoituu valokuidulla 300Mb ja tuon vauhti on aika vakio.. Vai voiko vaikuttaa se että päivitin lisää muistia 16Gb->32 Gb?  Joka tapauksessa on tämä nopeampaa kuin aikanaan Commodore 64 ja C-kasetttiasemalla :lol:

fs2020update.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Mitä ihmeen virtyksiä teillä on? Mulla tuli reilu 6 gigaa puolessa tunnissa, eli jotain alle 5Mb/s. 

Ei mulla ole sen kummempia virityksiä,silti lataus kesti eilen viitisen tuntia.Lopussa varsinkin sahas edestakasin ja kävi välillä 99%:ssa, putos taas 89:ään prosenttiin jne.edelleen.Seurasin välillä mielenkiinnolla latauksen edistymistä,oli kuin moottori joka ei saavuta tarvittavia kierrosnopeuksia ja hiipuu jälleen hitaasti tyhjäkäynnille,kunnes taas aloittaa alusta.Tätä kesti pari kolme tuntia.Ei ole aikaisemmin näin takkuista ollutkaan,korkeintaan tunti siinä on mennyt.Mutta sitkeys palkittiin ja simu oli valmis klo.23.20.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Tässä versiossa kuitenkin ihan peruskäytössä näkyvä ero, eli ilmakehän valon taittumisparametrejä on muutettu ja tämän seurauksena värit ovat luonnonmukaisempia - ei enää niitä voimakkaan punertavan oransseja auringonlaskuja yms. Kuten myös Esan kuvista yllä hyvin näkyy - alimmainen kuva on SU13, keskimmäinen SU14 ja ylin kuva aito valokuva.

Joo toi on ihan legit muutos, mutta just toikin on että nyt kun tiedän sen niin menen katsomaan että miltä se muutos näyttää. En tollasta muuten huomaisi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Ei mulla ole sen kummempia virityksiä,silti lataus kesti eilen viitisen tuntia.Lopussa varsinkin sahas edestakasin ja kävi välillä 99%:ssa, putos taas 89:ään prosenttiin jne.edelleen.Seurasin välillä mielenkiinnolla latauksen edistymistä,oli kuin moottori joka ei saavuta tarvittavia kierrosnopeuksia ja hiipuu jälleen hitaasti tyhjäkäynnille,kunnes taas aloittaa alusta.Tätä kesti pari kolme tuntia.Ei ole aikaisemmin näin takkuista ollutkaan,korkeintaan tunti siinä on mennyt.Mutta sitkeys palkittiin ja simu oli valmis klo.23.20.

Mulla aloitusaika 18:30, ja valmiina kuten sinullakin. Ruuhkaa oli tietysti serverillä, koska 600-megan netillä ei tullut tuntikausiin yhtään mitään.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.12.2023 at 15.20, Mikael Leinonen kirjoitti:

Pari tuntia meni, valmista tuli joskus puolen yön jälkeen:laugh:

Päivitin vasta tänä iltana ja meni 5 minuuttia? Ihmettelin kovasti miten näin nopeasti? En vaan ole vielä huomannut mitä uutta tuli päivityksessä...kuitenkin noinkin suuri?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Päivitin vasta tänä iltana ja meni 5 minuuttia? Ihmettelin kovasti miten näin nopeasti? En vaan ole vielä huomannut mitä uutta tuli päivityksessä...kuitenkin noinkin suuri?

Ainakin simun ATC toimii paremmin, maiseman värit on paremmat. Tämä muutaman lennon jälkeen havaittua... 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla fps huononi....? Eilen vielä toimi sujuvasti , mutta nyt samalla kentällä 20 tiukassa...eilen liki 30 esim. Vantaalla? Näyttis 3080 eli ei pitäisi olla siitä kiinni? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

City Update V: European Cities I julkaistu

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla menossa nämä päivitykset tällä hetkellä,hitaasti etenee.Saas nähdä kauanko tällä kertaa menee aikaa.

40min.kesti tällä kertaa,aika nopeesti loppujen lopuksi.Nyt on valmista.European cities siinä samalla.

6581c9af3a867_Nyttkuva2023-12-19184726.thumb.png.aba6bc3e0ac468457b10ef3a1c92c666.png

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistit 20 minsaa paremmaksi. Äsken meni n. 60 minsaa. On kuin katselisi maalin kuivumista tai ruohon kasvamista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään