Guest ILmoKKA

Elopainosi?

201 viestiä aiheessa

Englannissa väitetään, että ylilihavat ihmiset ovat syypäitä maailman ongelmiin  ;)

Ensinnäkin ylilihavat tarvitsevat enemmän kaloreita pysyäkseen normaalissa vireessä -> kuluttavat enemmän ruokaa -> ruoan hinta nousee ja köyhät kärsivät -> ruoan tuottamiseen kuluu enemmän öljyperäisiä polttoaineita -> ylilihavat pahentavat ilmastonmuutosongelmaa, ja sitäpaitsi ylilihavat tarvitsevat enemmän autokyytejä -> heidän autonsa kuluttaa enemmän polttoainetta per 100 Km -> taas lisää ongelmia.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7404268.stm

Siis mennäänpä laihduttamaan siellä, vai mitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

183/108. :-[ Öööh... Ihmettelen, miksi tuossa loppuu painot siihen, mistä tosimiesten painot vasta alkaa. Mutta... Laitetaas kohta uusi kyssäri BMI:stä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu kannatetaan..olin 193/113 jopa..nyt taas 103 kiloa.  :)

Tuskin muistan aikaa kun olin 193/74....se oli vuonna 1979.

Joo-o... Oli vuosi 1998 (muistan, koska MediHeli02 aloitti silloin, ja olin kouluttamassa porukkaa Turussa). Silloin painoa 83 kg. Oi niitä aikoja... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

BMI oli maaliskuussa kait 30.1. Paino oli 93<<< eli pirusti liikaa. Aloin laihduttamaan. Nyt 88 kiloa ja syksyllä tulee olemaan vain 78 kiloa.

Laitoin vain malliksi, että jos jollain samantapaista "probleemaa".

Salaattia ym. enemmän ja liikunnan lissämistä lil by lil :thmbup:.

-jukka

On muuten mukavaa mennä sellaisia 15 kilsan lenkkejä reppu(15-20 kiloa) selässä, painot nilkoissa ja joskus kävelysauvojen kera. Ja kovalla sykkeellä.

Kuten eräs henkilö tältä foorumilta kerran sanoi, tarvitaan vaan päätös jossa pysytään. Ihminen voi tehdä mitä vain. Eikä asia varsinaisesti tätä asiaa koskenut, mutta kuitenkin.

EDIT: niin, sitä pituutta on vaivaiset 174 cm.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

170 cm ja 55 kiloa. Maaliskuussa aloin hallitsemattomasti laihtua, sillä helmikuun lopussa painoin 5 kiloa enemmän, BMI on tippunut 22 -> 19 kun kasvaa pituutta. 2 vuotta sitten olin 152 cm / 52 kg.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan epistä. En mahdu vieläkään äänestys-spexeihin. :(

Massa (ei siis paino) oli pitkään jokseenkin tarkkaan 1/8 tonnia, mutta kävi kyllä parhaimmillaan lähes prosentin tarkkuudella 300 paunassa.

Alimmillaan oli urheilijanuorukaisen BMI silloin vielä 182-senttisenä vuoden 1964 toukokuussa 19.9.

Nyt on tilanne latistunut parin sentin verran ja nyt BMI < 30.0 on vielä 2.4 yksikön päässä.

Olen siis tällä hetkellä ihannepainoinen tyyppi, joka on sattumoisin jäänyt parin vaaksan verran liian lyhyeksi.  :-[

Normaali "ottelupaino" oli aikanaan noin 85 kg ja BMI ~25.7. Tuolloin sarjoja oli vähemmän ja tuolla pääsi raskaaseen.

Aineen häviämättömyyden laista huolimatta on viimeisimmän kolmen vuoden aikana kuitenkin hissukseen onnistuttu kadottamaan reilu viidennes. Saa puolestani poissa pysyäkin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu-u..

Kovaa työtä vaatii tuo laihis, mutta olossa kyllä huomaa jo tuon muutamankin kilon.

-jukka :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovaa työtä vaatii tuo laihis, mutta olossa kyllä huomaa jo tuon muutamankin kilon.

Tämä onkin se oleellinen juttu ymmärtää. Sitä kun on 30 kiloa ylimääräistä, niin moni ajattelee, että turha yrittää laihduttaa, kun ei niin paljon saa lähtemään kumminkaan. Mutta ei tarvitsekaan, se riittää, että saa painon laskusuuntaan. Olo paranee heti, ja varsinkin kun lisää samalla liikkumista. Suosittelen lämpimästi, -14 kg kokemuksella.

Niin ja toinen tärkeä asia ymmärtää on, että laihduttaminen ei ole mikään kuuri, vaan elämäntapamuutos. On hyödytöntä pudottaa painoa jollain nälkäkuurilla, koska sen jälkeen palaa vanhoihin syömätapoihin ja lihoo entiselleen. Painolla on suuri vaikutus energiankulutukseen, joten pysyäkseen laihempana on pysyvästi syötävä vähemmän. Mitään dieettejä ei siksi koskaan tarvita, vaan pitää vaan löytää virheet elämäntavoissaan ja korjata ne, niin laihtuminen tapahtuu itsestään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Massa (ei siis paino) oli pitkään jokseenkin tarkkaan 1/8 tonnia, mutta kävi kyllä parhaimmillaan lähes prosentin tarkkuudella 300 paunassa.

Nyt on tilanne latistunut parin sentin verran ja nyt BMI < 30.0 on vielä 2.4 yksikön päässä.

------snip-------

Olen siis tällä hetkellä ihannepainoinen tyyppi, joka on sattumoisin jäänyt parin vaaksan verran liian lyhyeksi.  :-[

Hah haa...mitenkäs toi BMI laskettiinkaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just löysin;

www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/bmilaskuri.htm

Kyllä kyllä lievä ylipaino.

Jotenkin vaikea uskoa, että 69 kiloa mulle 193 cmlle olis vielä normaalipaino.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

180cm/90kg eli liikaa, mutta kun eihän tästä voi eroon hankkiutua. Tähän pakkiin on tungettu miljoonia.  :thmbup:

t.PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeviikolla vielä painoin 105 kiloa..saanko ensiviikolle painoni 93 kiloon ? ( normaaliin siis )

Onko teoriassa edes mahdollista ?

Eli 28sta BMI 25een ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

BMI oli maaliskuussa kait 30.1. Paino oli 93<<< eli pirusti liikaa. Aloin laihduttamaan. Nyt 88 kiloa ja syksyllä tulee olemaan vain 78 kiloa.

Laitoin vain malliksi, että jos jollain samantapaista "probleemaa".

Salaattia ym. enemmän ja liikunnan lissämistä lil by lil :thmbup:.

-jukka

On muuten mukavaa mennä sellaisia 15 kilsan lenkkejä reppu(15-20 kiloa) selässä, painot nilkoissa ja joskus kävelysauvojen kera. Ja kovalla sykkeellä.

Kuten eräs henkilö tältä foorumilta kerran sanoi, tarvitaan vaan päätös jossa pysytään. Ihminen voi tehdä mitä vain. Eikä asia varsinaisesti tätä asiaa koskenut, mutta kuitenkin.

EDIT: niin, sitä pituutta on vaivaiset 174 cm.

Jukalla on asennetta (eikä JH ole 174....)!

Kaikki me taaperramme omalla tyylillämme tässä painoasiassa, eikä oikeaa tietä oikein taida olla. Jos tekee "näin", toinen neuvoo "noin", ja kolmas "eiku näin"....

Itse näin kohta nelikymppisenä (184/92 tänä aamuna) olen omaksunut enemmän vartalon ympärysmitan dilemman. Siis, 2cm navan yläpuolelta metrimitalla luku ja sitä olen seurannut. Se on minulla ollut neljänä viime vuonna 98-90. Liikunta: 5 päivänä viikossa 2x 45-50min työmatkakävelyä, salilla 2-3 krt viikossa.

Tuosta ympärysmitasta löytyy netistä paljon tietoa ja varsinkin miespuolisten kannattaa sitä varsinkin lukea. Terveys ylipäänsä on asia, jota ei tule välttämättä mietittyä liikaa...

Sama se, mitä kukin painaa, mutta henkilökohtaisesi minulle merkkaa hyvinvointi. Sen saa oikealla asenteella. Se lähtee korvien välistä ja johtaa ruokailutottumuksiin, alkoholin käyttöön, liikuntaan, työhön jne. Kaikki painaa siinä puntarissa. Ja: joskus menee pulskempana, joskus ei...

- Heikki

ps. BMI: mitä enemmän käy treenaamassa, sitä enemmän tuo pitää unohtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä onkin se oleellinen juttu ymmärtää. Sitä kun on 30 kiloa ylimääräistä, niin moni ajattelee, että turha yrittää laihduttaa, kun ei niin paljon saa lähtemään kumminkaan. Mutta ei tarvitsekaan, se riittää, että saa painon laskusuuntaan. Olo paranee heti, ja varsinkin kun lisää samalla liikkumista. Suosittelen lämpimästi, -14 kg kokemuksella.

Niin ja toinen tärkeä asia ymmärtää on, että laihduttaminen ei ole mikään kuuri, vaan elämäntapamuutos. On hyödytöntä pudottaa painoa jollain nälkäkuurilla, koska sen jälkeen palaa vanhoihin syömätapoihin ja lihoo entiselleen. Painolla on suuri vaikutus energiankulutukseen, joten pysyäkseen laihempana on pysyvästi syötävä vähemmän. Mitään dieettejä ei siksi koskaan tarvita, vaan pitää vaan löytää virheet elämäntavoissaan ja korjata ne, niin laihtuminen tapahtuu itsestään.

Totta, ja se laihtuminen jää pysyvämmäksi. Ainakin jos ei niitä vanhoja huonoja tapoja ota takaisin.

Jukalla on asennetta (eikä JH ole 174....)!  EDIT: pieni suuri mies, heh!

Sama se, mitä kukin painaa, mutta henkilökohtaisesi minulle merkkaa hyvinvointi. Sen saa oikealla asenteella. Se lähtee korvien välistä ja johtaa ruokailutottumuksiin, alkoholin käyttöön, liikuntaan, työhön jne. Kaikki painaa siinä puntarissa. Ja: joskus menee pulskempana, joskus ei...

- Heikki

Kiitos Heikki!!

Samoilla linjoilla ja hauskaa lomaa Sinulle :thmbup:.

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään