Bamce Fabricius

MSFS 2020 työn alla olevia Suomi-projekteja

132 viestiä aiheessa

Kuulostaa erikoiselta, kokeilitko yksitellen asentaa/poistaa maisemia? Mikä ohjain sinulla on? Kokeilitko laittaa kaasut uudelleen FS:n settareista?

Minulla on Nvidia GeForce RTX 2060 super. Joystickin säädöt toimivat  normaalisti. Myös F3 napista pitäisi saada kaasua lisää mutta sekään ei toimi tässä tapauksessa. :D :DYritin asentaa Vaasan maiseman uudelleen, mutta sama juttu. Taitaa olla henkimaailman juttuja! Sinulla itsellä siis toimii koneet esim. Vaasan kentällä ihan normaalisti?  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Nvidia GeForce RTX 2060 super. Joystickin säädöt toimivat  normaalisti. Myös F3 napista pitäisi saada kaasua lisää mutta sekään ei toimi tässä tapauksessa. :D :DYritin asentaa Vaasan maiseman uudelleen, mutta sama juttu. Taitaa olla henkimaailman juttuja! Sinulla itsellä siis toimii koneet esim. Vaasan kentällä ihan normaalisti?  :D

Ei ole minulla ongelmaa koneiden kanssa. Kokeile ihmeessä määrittää kaasu uudelleen jos vielä kokeilet noita kenttiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin uutta Vaasaa ja Tamperetta. Nyt kone lähtee normaalisti, mutta saatttaa kaasu jumiutua päälle. Kun on lentänyt riittävän etäälle kentästä, niin joystickin kaasu toimii ihan normaalisti. Outo juttu. joku seikka häiritsee minun joystickin toimintaa näillä uusilla kentillä. Esim. Bamcen kentillä eikä millään default-kentällä tällaista ilmiötä esiinny. Jos Sinulla toimii kaikki ok, niin tietysti se jotenkin liittyy minun joystickin ominaisuuksin. On kyllä jo aika vanha kapine! Kiitos hienoista uusista kentistä kuitenkin.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi uutta löytyy nyt files.fsnordic.fi palvelimelta. FISD Librarystä hieman korjattu versio (mm. punertavat lipputangot muutettu valkoisiksi), tarvitaan uutta Nummelaa (EFNU) varten!  Poista vanha FISD Library ensin, asenna uusi ja sitten EFNU. Nummelassa on paljon yksityiskohtia - kannattaa tutkia paikkoja dronella....  ;D

https://files.fsnordic.net/sceneries/fisd-library-for-msfs2020

https://files.fsnordic.net/sceneries/efnu-2020

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Bamse Nummelasta!  Eihän mulla ollut enää kunnollista kameraa, mutta hienon kentän olet saanut aikaan. Juu tosiaan ei ole merkintöjä uudella asfaltilla. Sitten pääkiitotien pohjoisreunassa on hiekkavalli. Kiitotiestä noin 10-15m suht tasaista ja sitten noin 3m korkea hiekkavalli. Siellä on muutama iso hiekkakasa myös. Voin käydä ottamassa kännykuvia. Unohdin katsoa oliko siellä se lennokkikerhon kontti kentän länsireunassa. Siinä on myös asfaltoitu kenttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Bamse Nummelasta!  Eihän mulla ollut enää kunnollista kameraa, mutta hienon kentän olet saanut aikaan. Juu tosiaan ei ole merkintöjä uudella asfaltilla. Sitten pääkiitotien pohjoisreunassa on hiekkavalli. Kiitotiestä noin 10-15m suht tasaista ja sitten noin 3m korkea hiekkavalli. Siellä on muutama iso hiekkakasa myös. Voin käydä ottamassa kännykuvia. Unohdin katsoa oliko siellä se lennokkikerhon kontti kentän länsireunassa. Siinä on myös asfaltoitu kenttä.

Uudet merkinnät sattaa nyt olla paikoillaan (oli ilmeisesti ainakin tarkoitus maalata tänään). Odotan Arpelta tietoa minkälaiset lopulliset versiot ovat. Tuo hiekkavalli on tiedossa ja näkyy hyvin mun kuvissani mutta valitettavasti tuollaista ei saa siististi aikaiseksi tämänhetkisillä työkaluilla (mesh-työkalut puuttuvat vielä SDK:sta). Pitää katsoa josko siihen saisi jotain sinnepäin... Väärinpäin oleva tuulipussi on jo korjattu ja on sitten oikein seuraavassa päivityksessä. Lennokkikerhon kontti varmaan puuttuu - minulla ei ole mitään tietoa tai kuvia siitä! Joten jos käyt siellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja Kittilästä uusi versio: http://wopr.fi/msfs/msfs2020_efkt.zip

Poistettu valo kiitotien keskilinjalta ja lisätty yksityiskohtia  asematason reunalle.

Kittilässä on defaultkentässä jokin bugi joka tuli tuossa säätäessä esiin, en halua kertoa montako tuntia hinkkasin että sain järkyttävän railon piilotettua kiitotieltä ja uuden rullaustien kohdilta :D.

--

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on Kittilässä hyvin se Loc antenni. Myös offset loc lähestyminen (RWY 16) tuntuu toimivan.

Rwy 34 PAPI ja Glideslope heittävät aika paljon toisistaan. Toki ne eivät ole fyysisestikään samalla linjalla, joten eihän niiden aivan täysin kuulu täsmätäkään. Ja jos numerot ovat oikein (ILS ja PAPI), kuten jo kerroit, niin eipä siinä sitten ole vaihtoehtoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta kaikille.

Hienoa että Suomi maisemia alkaa tulla hiljalleen. Itse en ole vielä kerennyt asennella montakaan mutta laitan kyllä kaikki simuun.

Minulla olisikin toivomus että sitten kun aikaa riittää, niin olisi mahtavaa saada oma kotikenttä Kajaani myös simuun.

Sitä ei ole ollut vielä yhdessäkään.

Itsellä kun ei ole taitoa ollenkaan tähän hommaan, niin en saa projektia edes aloitettua.

T. ToniH

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä piti nyt vanhan koiran nukkua yön yli opetellessaan uusi temppuja, enkä tiedä tajuanko vieläkään tätä hommaa. Mutta katsokaapas, ihan hyvältähän tuo gmaxilla tehty neula näyttää tässäkin simussa.  8)

[attachment]433599_screenshot-479.jpg[/attachment]

screenshot-479.jpg.6aaadd0b7636c152d660bd37d8b8f0c3.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testatkaas Wredeby, Cessna, DA20 tai ultra alle, ja uikkarit ja eväät mukaan!

Ei ole mitään mallinnettuja custom-objekteja vielä, pelkkiä geneerisiä, mutta koitin tehdä pohjaa oikeammaksi (puskia ja vähän tasoitella mäkiä järkevästi, mutta mulla oli tosi outoja juttuja kun yritin tehdä tuota, joten kertokaa toimiiko varsinkin maanpinnan muodot OK.

https://drive.google.com/file/d/1Ioc9tm18L64d0A2mEfD8H1Z67hkHXgr1/view?usp=sharing

-Tuomas

[attachment]433697_wrede-fsn.jpg[/attachment]

wrede-fsn.jpg.c9790aeeba635d513322050a7ebc3021.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvältä näytti minun silmään. En huomannut mitään Terraforming ongelmia, ja ruohoa oli komeasti pitempää ja lyhyempää. Enpä ole oikeasti käynyt paikalla, joten en siten osaa arvioida tarkemmin, mutta on komealla paikalla kenttä.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole mitään mallinnettuja custom-objekteja vielä, pelkkiä geneerisiä, mutta koitin tehdä pohjaa oikeammaksi (puskia ja vähän tasoitella mäkiä järkevästi, mutta mulla oli tosi outoja juttuja kun yritin tehdä tuota, joten kertokaa toimiiko varsinkin maanpinnan muodot OK.

https://drive.google.com/file/d/1Ioc9tm18L64d0A2mEfD8H1Z67hkHXgr1/view?usp=sharing

-Tuomas

Männä kesänä käydessäni...olet saanut paikan näyttämään ihan aidolta. rispektit

yst. Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään