Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

17/04/2024 at 14.33, Rolf Niemi kirjoitti:

Ei pidä kenenkään tuottaa ilmaiseksi yhtään mitään, mutta jos jotain luvataan - lupauksen sisältö ja mahdolliset ehdot pitää silloin mainita asiakkaille eikä mennä niin kuin politiikot jotka töihin pyrkiessään suoiltaa silkkaa skeidaa äänestäjilleen aikomattakaan pitää lupauksiaan. Vaiko onko kyseinen toiminta sinun mielestä sitten ok?

Kuten sanottua - paikka josta konen ostetaan mainitaan selkeästi, että säätutka tulee myöhemmin ilmaisena päivityksenä. Siinä ei puhuta ActiveSkysta sanaakaan. Täten ostajan annetaan ymmärtää selkeästi, että lisäkuluja ei tule, vai miten se nyt oli ja on?

Siis mitä helvettiä tämä nyt on? Jos PMDG on luvannut säätutkan ilmaisena päivityksenä niin se varmaan sitten tulee ilmaisena päivityksenä, jos sellaisen tekevät. Sitä ei ole toistaiseksi tullut, koska Asobon SDK ei sitä mahdollista oikeanlaisena. Jos PMDG tekee säätutkan, mikä toimii Active Skyn kanssa niin se varmasti tulee sitten ilmaisena päivityksenä PMDG:n puolelta. Ei se ole PMDG:n ongelma, jos se vaatii lisäosan. Kyseessähän on silloin lisäominaisuus kolmannen osapuolen softan kanssa, joka luonnollisesti toimii vain sen kolmanen osapuolen softan kanssa.

Ihme narinaa. Narise sitten, jos ja kun Asobo joskus mahdollistaa tuon säätutkan ja  PMDG päättää rahastaa siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Ei se ole PMDG:n ongelma, jos se vaatii lisäosan. Kyseessähän on silloin lisäominaisuus kolmannen osapuolen softan kanssa, joka luonnollisesti toimii vain sen kolmanen osapuolen softan kanssa.

Ihme narinaa. Narise sitten, jos ja kun Asobo joskus mahdollistaa tuon säätutkan ja  PMDG päättää rahastaa siitä.

Mitä ...kelettä sinä sitten horiset? Tottakai se on PMDG:n ongelma jos eivät saa säätutkaa koneisiinsa eikä suinkaan minun tai Asobonkaan. Piece of cake. PMDG: olisi pitänyt selvittää asiat ennen kuin lupailevat yhtään mitään ja ottaa asiasta kertova teksti pois myyntisivulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Mitä ...kelettä sinä sitten horiset? Tottakai se on PMDG:n ongelma jos eivät saa säätutkaa koneisiinsa eikä suinkaan minun tai Asobonkaan. Piece of cake. PMDG: olisi pitänyt selvittää asiat ennen kuin lupailevat yhtään mitään ja ottaa asiasta kertova teksti pois myyntisivulta.

Ihan sama käytäntö oli FSX/P3D:ssä aikanaan. Säätutka tuli päivityksenä, kun se oli mahdollista eli käytännössä kun REX ja Active Sky mahdollisti sen.
EDIT: eipä tuotesivulla lue muuta kuin

New features added to Microsoft Flight Simulator will be made available within the 737 via free updates.  (Weather radar, for example.)

Eli uusia simuun tulevia juttuja lisätään koneeseen jälkikäteen ilmaiseksi.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
19.4.2024 at 22.36, Joona Väisänen kirjoitti:

Ihan sama käytäntö oli FSX/P3D:ssä aikanaan. Säätutka tuli päivityksenä, kun se oli mahdollista eli käytännössä kun REX ja Active Sky mahdollisti sen.
EDIT: eipä tuotesivulla lue muuta kuin

New features added to Microsoft Flight Simulator will be made available within the 737 via free updates.  (Weather radar, for example.)

Eli uusia simuun tulevia juttuja lisätään koneeseen jälkikäteen ilmaiseksi.

Kyllä - niin oli edellisten simujen kanssa, että oikeastaan ilman ActiveSky / Rex-kombinaatiota nuo simut olisivat olleet melko karsean näköisiä että tuntuisia. Vaikka tuota ActiveSkyta tälle MSFS:lle nyt sekä kehutaan että ei niinkään olla tyytyväisiä niin minä katson, että ei tuota tarvita ja siksi jään sitten ilman mahdollista säätutkaa ihan periaatteen vuoksi, koska eihän se minulle eikä muillekkaan ole ilmainen jos minun pitää ostaa HiFin AS että saan PMDG:n koneeseen säätutkan (Weather radar, for example.).

Minun vajavaisen ymmärryksen mukaan kyseessä ei siis ole ilmainen mahdollinen päivitys enkä maksa 30 egeä 70 egeä maksaneesta koneesta vain siitä ilosta että koneessa nököttää säätutka kun sitä ei tarvita mitään muuta varten koska simulaattorin oma sää toimii mainiosti joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Noooh - kukin toki taaplaa tyylillään - ei siinä mitään mutta ilmainen minusta on silloin ilmainen kun se ei aiheuta lisäkustannuksia asiakkaalle kuten tuo PMDG:n lyhytsannainen maininta asiasta antaa harhaanjohtavasti ymmärtää -> free updates...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin tämän uusimman version tästä laivaliikenne versiosta ja kävin jo katsastamassa mitä laivoja mm.Englannin rannikolla liikkuu.Ja olihan siellä niitä,isompia ja pienempiä.

Laivaliikenne tiheys simussa 10 niin kuin manuaalissa luki.

Oli aika iso tiedosto ja lataus kesti jonkin aikaa,isompi kuin aikaisempi versio.En kuitenkaan huomannut simussa mitään suorituskykyyn huonontavasti viittaavaa. FPS oli 30-40 välillä.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno kone ja kuuleman mukaan pitäisi olla melko hyvin mallinnettu lento-ominaisuuksiltaan. Minun simupilottina on tietenkin vaikea sanoa asiasta yhtään mitään tuon suhteen. Tein äsken testilennon Ranskassa ( ei sada räntää ja lämpötila mukavasti plussan puolella). Kun tässä on suoraan rehellisesti sanottava, että melko paljon on tullut liikuttua automatiikan avulla ja tässä sitä ei ole, niin vaikeuksiakin oli pitää kone siinä suunnssa mihin sen halusin menevän - vänkäsi kovasti vasemmalle, mutta oletan sen olevan saman suuntainen efekti kuin esim. moottotiveneissä IRL. Trimmata piti ahkerasti ja kaiken kaikkiaan vakaana pitämiseen meni kaikki aika eikä maisiemia juurikan ehtinyt katselemaan. No ei tuo vielä mitään - harjoitus ja mestari eikä siihen muu auta. Pitää ottaa käyttöön tuttu kenttä ja maisema.

Oikeastaan ainoaksi mysteeriksi jäi tuo perinteinen navigointisysteemi eli SL30. Sain siihen kyllä asetettua oikean VOR tunnusluvun ja sen aikani räklättyäni sen myös aktiiviseksi jolloin se näytti oikean kompassisuunnan johon ajella, mutta kun piti ottaa käyttöön seuraava VOR - olin syöttänyt sen siihen valmiiksi niin ei aktivoitunut vaan ruudulla luki STORE AS ...... ......

Lueskelin kyllä manuaalia, mutta ei asia siitä oikein selvinnyt. Koko systeemi on minulle aivan uusi, mutta jospa joku tekee asiasta jonkin asteisen tutoriaalivideon.

Jokatapauksessa tämä oli nyt vasta ensimmäinen testi eli periksi ei anneta eikä laiteta hangaariin pölyttymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo - Manuaalissahan onkin Tutoriaalilento jossa selitetään SL30:nen käyttö. Täytyy testata tuo lento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä hieno pikkuinen kone tämä Tomahawk. Hyvä ostos. Kävin äsken kokeilemassa stallia ja spiniä. Käyttäytyy ilmeisesti just niin kuin pitää. Ja olen vielä elossa... :cool:

Tässä Hyvinkäällä... ;)  (WIP)

662bc9dfd247f_bandicam2024-04-2617-52-18-027.thumb.jpg.f04a7fac60c0d8a86d9501d9532e10a1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan GAIST versio 5, jossa on Bamcenkin tekemiä aluksia Suomen lähistölle, kohta ladattavissa Flightsim.to:ssa?

FlyAway on järjettömän hidas ilmaisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Tarkoitatko latausta? Mulla se latautui melko haipakkaa vaikka enole maksanut. 

-eelis-

Yllättäen latautui nopeasti. Purkaminen kesti kuten ennenkin. Toimii ok. Tiheys 10% laivoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

No joo - Manuaalissahan onkin Tutoriaalilento jossa selitetään SL30:nen käyttö. Täytyy testata tuo lento.

Sotakirveelle on saatavilla päivitys 1.2 - äsken huomasin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Tarkoitatko latausta? Mulla se latautui melko haipakkaa vaikka enole maksanut. 

-eelis-

Muutama päivä sitten tuli parissa minuutissa free lisenssillä minullakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parallel42 SimFX tulossa kunhan sim update 15 julkaistaan, näillä näkymin 7 toukokuuta.

Hienolta näyttävät efektit ei voi muuta sanoa. Saa nähdä mitä FS2024 tuo tullessaan, onko tälläinen lisäkilke tarpeellinen kuitenkaan...

https://parallel42.com/products/simfx

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään