Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

Tärkeä kysymys. Latasin juuri päivitetynTree Height Mod 3:n, joka on tehty yhteensopivaksi heinäkuun ison simupäivityksen kanssa.

Ennenkuin kokeilen tuota, haluaisin tietää, kuinka tämä puiden korkeuteen vaikuttava lisäosa käyttäytyy Suomessa, jossa minulla on Tatun tekemä Suomi-ecoregions-lisäosa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tärkeä kysymys. Latasin juuri päivitetynTree Height Mod 3:n, joka on tehty yhteensopivaksi heinäkuun ison simupäivityksen kanssa.

Ennenkuin kokeilen tuota, haluaisin tietää, kuinka tämä puiden korkeuteen vaikuttava lisäosa käyttäytyy Suomessa, jossa minulla on Tatun tekemä Suomi-ecoregions-lisäosa?

Kokeilemalla selviää. Jos et tykkää, voit poistaa sen communitystä.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo. Itsestään selvää. Ainakin Helsinki ja Espoo näyttävät hyviltä Tatun lisäosan kanssa. Käyn vielä Lapin tuntureilla, kunhan ehdin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
25 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Uusin hotfix saatavilla!

Testasin päivitystä ja ei tuonut parannusta Helsingin talojen puuttumiseen. Tatun aiemmin antama vinkki Nordic päivityksen muokkaamiseen "Nordic - Procedural Buildings" poistoon on ainakin itsellä tarpellinen. Hieman kyllä outoa koska pelistä on täysin uusi asennus uudella kiintolevyllä ja silti on tuollaista bugia. Community kansion tyhjensin täysin ennen Sim update 5 asennusta jo vanhalla asennuksella. Tämän jälkeen poistin koko pelin ja asensin uudelleen uudelle kiintolevylle.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsingin talot mallintuvat oikein ja hyvän näköisinäkin, kun on asennettuna koko Nordic-päivitys mutta POISTETTUNA tuo Procedural buildings. Täta varmaan Mika tarkoittikin.

Sitä en tiedä, kuinka uusin hotfix 1.18.15, jonka juuri asensin, parantaa simua. Kuka kertoo?

Ainakin Saanan kaakkoispuolella on maastossa edelleen harjanteita ja uria.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
34 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Helsingin talot mallintuvat oikein ja hyvän näköisinäkin, kun on asennettuna koko Nordic-päivitys mutta POISTETTUNA tuo Procedural buildings. Täta varmaan Mika tarkoittikin.

Sitä en tiedä, kuinka uusin hotfix 1.18.15, jonka juuri asensin, parantaa simua. Kuka kertoo?

Ainakin Saanan kaakkoispuolella on maastossa edelleen harjanteita ja uria.

Kyllä, juuri noin tarkoitin. On tämä silti todella outoa että puhtaalla asennuksella on jotain tälläista bugia jota ilmeisesti kaikilla ei kuitenkaan ole.

Olen tyhjentänyt rolling cachen varuiksi, tämä ei kyllä minulla ole edes käytössä. En tiedä sitten kummitteleeko jossain muistissa silti joku vanha lisäosa. Itsellä jää simu ainakin nyt odottelemaan päivityksiä joilla maksetun tuotteen saa toimimaan ilman kikkailuja.

Muokattu: , käyttäjä: Mika Savolainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, outo on tämä simu välillä. Kaupunki latautuu minulla kyllä, en huomaa että taloja juurikaan puuttuisi. Sen sijaan osa noista taloista on rumempia tällä Nordic buildings lisurilla, mutta olen nyt antanut olla vielä asennettuna.

Sen sijaan EFHK ei oikein lataudu... Jos aloitan lennon EFHK:lta niin silloin näkyy kyllä.Screenshot-(1176).thumb.jpg.09f33e38bff0fbf6c0f67a03f832a300.jpgScreenshot-(1178).thumb.jpg.ab56d8830239740578b4ad74eb446e7a.jpgScreenshot-(1179).thumb.jpg.5050879aa09e80753351b3060af910ec.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä EFHK sinulla on asennettuna?

Minulla on Epixerin EFHK-Helsinki Airport V 1.1. ja toimii hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellen nyt ihan väärin kokenut, niin uusin päivitys 1.18.15 on parantanut ainakin antialiasingiä sekä maaston tarkkuutta korkealta katsottuna.

Erittäin hyviä parannuksia! Kiitos MS/Asobo.

Framerate saattaa olla edelleen hieman parantunut. Edellinen päivitys paransi suorityuskykyä jo selvästi.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Ellen nyt ihan väärin kokenut, niin uusin päivitys 1.18.15 on parantanut ainakin antialiasingiä sekä maaston tarkkuutta korkealta katsottuna.

Erittäin hyviä parannuksia! Kiitos MS/Asobo.

Framerate saattaa olla edelleen hieman parantunut. Edellinen päivitys paransi suorityuskykyä jo selvästi.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on?

Screenshot_20210807-132801.thumb.jpg.3ea2aa561b6a8e8d9bee61796e46d1b0.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ilmennyt sellainen ongelma viimeisimpien päivitysten jälkeen, että en pääse lentämään. 
Aloitusvalikko aukeaa normaalisti ja pystyn valitsemaan koneet ja lähtöpaikan ym. 
Minulla on asennettuna kuvan mukaiset Suomi-lisäosat joten olettaisin että vika on jossain noista. 
Mistä kannattaisi lähteä purkamaan ongelmaa? Mitkä lisäosat kannattaa poistaa ja mitkä jättää? 
Pääasiassa lennän Helsingin alueella tai täältä pois, joten ne olisivat oleellisimmat lisäosat. 

MSFS suomilisurit.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

morko-dem-finland_lvl13 ei minusta ole enää tarpeellinen.

Minä itse en ole testannut Helsinki-heightmap maisemaa ollenkaan uusimmilla päivityksillä. Erot Asobon maastoon ovat pieniä, riippuu tietysti käyttäjästä pitääkö tärkeänä tätä. Helsinki-heightmap ei vaikuta EFHF ja EFHK alueilla.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
Pekka on toki oikeassa tuossa alla....
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomas Virtaselle: (Tatu viestitti näköjään tähän ketjuun samaan aikaan)

Minulla ei veilä ole MSFS2020:aa, mutta voisit koettaa vanhaa tämäntapaisiin ongelmiin pätevää konstia.

Poista (siirrä toisaalle) koko Community-kansion sisältö (kannattaa ehkä käynnistää simu sen jälkeen uudelleen). Sammuta simu ja asenna sitten lisäosat uudelleen yksi kerrallaan takaisin. Jos ongelma on jossain niistä, se ilmennee siinä vaiheessa. Jos tiedät/muistat alkuperäisen asennusjärjestyksen, kannattaa aloittaa siitä viimeksi lisätystä.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen
päällekkäinen viesti huomautus
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
32 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

Tuomas Virtaselle: (Tatu viestitti näköjään tähän ketjuun samaan aikaan)

Minulla ei veilä ole MSFS2020:aa, mutta voisit koettaa vanhaa tämäntapaisiin ongelmiin pätevää konstia.

Poista (siirrä toisaalle) koko Community-kansion sisältö (kannattaa ehkä käynnistää simu sen jälkeen uudelleen). Sammuta simu ja asenna sitten lisäosat uudelleen yksi kerrallaan takaisin. Jos ongelma on jossain niistä, se ilmennee siinä vaiheessa. Jos tiedät/muistat alkuperäisen asennusjärjestyksen, kannattaa aloittaa siitä viimeksi lisätystä.

34 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

morko-dem-finland_lvl13 ei minusta ole enää tarpeellinen.

Minä itse en ole testannut Helsinki-heightmap maisemaa ollenkaan uusimmilla päivityksillä. Erot Asobon maastoon ovat pieniä, riippuu tietysti käyttäjästä pitääkö tärkeänä tätä. Helsinki-heightmap ei vaikuta EFHF ja EFHK alueilla.

Onko Saana railoton ilman Mörkön demiä? Onko Suomi yhtä tarkka Mörkön lvl13-mallinnuksella kuin Asobon Nordic-päivityksen korkeusmallinnuksella? Mörkön dem ylettyy kuvan mukaan mm. Viroon ja aika suurelta osin Pohjois-Norjaan ym. Suomen ulkopuolelle. Eli saa olla simussani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
53 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

Poista (siirrä toisaalle) koko Community-kansion sisältö (kannattaa ehkä käynnistää simu sen jälkeen uudelleen). 

Tähän vielä vinkki, että helpointa on muuttaa communityn nimi vaikka community1:ksi ja luoda tyhjä kansio, jonka nimeää communityksi niin ei tarvitse siirtää mitään. Simu pitää tosiaan käynnistää uusiksi, koska simu tarkistaa communityn sisällön aina käynnistyessään ja luo content.xml:n joka sisältää kaikki modit. Modeja ei siis voi lisätä simun ollessa käynnissä. Minun mielestäni ainakaan.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Onko Saana railoton ilman Mörkön demiä? Onko Suomi yhtä tarkka Mörkön lvl13-mallinnuksella kuin Asobon Nordic-päivityksen korkeusmallinnuksella? Mörkön dem ylettyy kuvan mukaan mm. Viroon ja aika suurelta osin Pohjois-Norjaan ym. Suomen ulkopuolelle. Eli saa olla simussani.

Jos ei englanninkielen taitoni nyt ole yhtäkkiä tipotiessään, niin tässä lukee, että Heightmap on "päämaisema" ja CGL-DEM on "ylimääräinen", koska Asobo päivitti CGL:t itse.

Lainaa

Version 3.2.0 July 27, 2021

Heightmaps is now the main file! (CGL-DEM is now redundant because Asobo updated local CGLs, unless you fly offline)

Saanan railohan korjattiin eri fiksillä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni oli myös tuo ongelma ettei simu käynnistynyt päivityksen jälkeen, Ratkaisin asian nimeämällä community-kansion uudelleen jolloin simu toimikin tyhjällä kansiolla. Sitten siirtelin pari lisäosaa kerrallaan takaisin sinne community-kansioon kunnes simu ei enää käynnistynyt. Ja lopuksi poistin "vialliset" lisäosat ja problem solved, simu toimii taas :thmbup:

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
55 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Itselläni oli myös tuo ongelma ettei simu käynnistynyt päivityksen jälkeen, Ratkaisin asian nimeämällä community-kansion uudelleen jolloin simu toimikin tyhjällä kansiolla. Sitten siirtelin pari lisäosaa kerrallaan takaisin sinne community-kansioon kunnes simu ei enää käynnistynyt. Ja lopuksi poistin "vialliset" lisäosat ja problem solved, simu toimii taas :thmbup:

Olivatko vialliset lisäosat Suomeen liittyviä?

Minulla tulee simua käynnistäessä heti boxi näytölle jossa lukee "Error not translated". Simu kyllä käynnistyy mutta kun lataan lentoa, se jana joka näyttää lataamisen edistymistä jämähtää siihen vaiheeseen jossa lentämisen pitäisi alkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Jos ei englanninkielen taitoni nyt ole yhtäkkiä tipotiessään, niin tässä lukee, että Heightmap on "päämaisema" ja CGL-DEM on "ylimääräinen", koska Asobo päivitti CGL:t itse.

Saanan railohan korjattiin eri fiksillä.

Siis Mörkön lvl13 voidaan ottaa pois. Silti Saana on kunnossa. Entä ne alueet esim. Virosta, jonne Mörkön korkeusmallinnus ylettyisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
58 minuuttia sitten, Henri Laitinen kirjoitti:

Olivatko vialliset lisäosat Suomeen liittyviä?

Minulla tulee simua käynnistäessä heti boxi näytölle jossa lukee "Error not translated". Simu kyllä käynnistyy mutta kun lataan lentoa, se jana joka näyttää lataamisen edistymistä jämähtää siihen vaiheeseen jossa lentämisen pitäisi alkaa.

Eivät olleet mutta lähialueisiin liittyviä, ei auttanut kuin perata ne läpi. Itsellänikin herjaa silloin tällöin tuota samaa herjaa muttei vaikuta simun toimintaan

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään