Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

Paljon on saatavilla jo suomesta noita kenttäsceneryjä, kiitos niistä :thmbup:

Olisikohan täällä innokkaita OH-rekisteristen koneiden liveryjen tekijöitä? Itsellä noiden teko ei taivu, mutta olisi hieno saada myös yleisilmailukonetta oman maan rekisterissä tuonne. Olen laittanut muutamia ehdotuksiakin koneista tuonne flightsim.to sivulle jos täältä löytyy taitoa noidenkin tekoon.

Tuolla siis jo muutama ehdoitus, kaikki muutkin koneet kuitenkin olisi enemmän, kuin mahtava juttu :thmbup:

https://flightsim.to/requests/liveries?search=oh-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Siis noinkin kova ero:o

Tässä suunnitellut P3DV4 uudelleenasentamista, koska jotain on pielessä ja pahasti. Täytyy tosiaan nyt alkaa säästelemään, ja vaihtaa V-vitoseen. Tarviiko tuo esim. ORBX tai REX Skyforcen textuureja, vai voiko ainakin toisen jo unohtaa?

Kiitos tästä, Mikaelin juttu jo aiemmin pisti miettimään hankintaa...

Itsekin pitkään mietin et laitanko tuo v5, mutta ei kaduta yhtään. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Sebastian Viinikainen kirjoitti:

...

Olisikohan täällä innokkaita OH-rekisteristen koneiden liveryjen tekijöitä? Itsellä noiden teko ei taivu, mutta olisi hieno saada myös yleisilmailukonetta oman maan rekisterissä tuonne. Olen laittanut muutamia ehdotuksiakin koneista tuonne flightsim.to sivulle jos täältä löytyy

...

Jos liveryillä ei ole niin väliä, niin tuon pelkän rekisterinhän saa muistaakseni muutettua simusta käsin. Älä kysy mistä tai miten. Minulla ei vielä ole tätä MSFS-simulaattoria. On pakko vaihtaa ensin tietokone (on kokonaan MSFS-minimin alapuolella ehkä näppistä ja hiirtä lukuun ottamatta ;-) ja NVidian 30xx-sarjan näytönohjainten saatavuusongelmat odotuttavat (eikä tilanne taida olla AMD-puolellakaan sen parempi).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Patrick Ojanen kirjoitti:

Itsekin pitkään mietin et laitanko tuo v5, mutta ei kaduta yhtään. 

Ok! Siirrän tämän V5 -ketjuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31.12.2020 at 11.32, Pekka Holopainen kirjoitti:

Jos liveryillä ei ole niin väliä, niin tuon pelkän rekisterinhän saa muistaakseni muutettua simusta käsin. Älä kysy mistä tai miten. Minulla ei vielä ole tätä MSFS-simulaattoria. On pakko vaihtaa ensin tietokone (on kokonaan MSFS-minimin alapuolella ehkä näppistä ja hiirtä lukuun ottamatta ;-) ja NVidian 30xx-sarjan näytönohjainten saatavuusongelmat odotuttavat (eikä tilanne taida olla AMD-puolellakaan sen parempi).

Juu, tämä kyllä tiedossa, nyt nimenomaan halu olisi saada lisää autenttisuutta peliin, kun koneet olisi ulkonäöltään myös sitä mitä oikeasti:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31.12.2020 at 11.32, Pekka Holopainen kirjoitti:

Kumma juttu tämä, mulla taitaa olla standardit jotenkin viturallaan mutta Mun i5-6 sarjan kone varustettuna GTX 1660Ti ohjaimella (Vastannee 1070 nopeempien muistien takia) ja kaikki toimii ihan hyvin, Älyttömän paljon paremmat maisemat ja systeemit immersion kannalta kuin missään aikaisemmassa simussa lisäosineen. VR kun tuli niin 2 päivää meni HP Reverbin kanssa vaan ihmetellessä että ei voi paljon lähemmäksi todellisuutta tämä mennä. Peltikoneita lentelin IRL parikymmentä vuotta sitten ja jyllä meinaa tulla tippa linssiin noiden lasien kanssa. Tietenkään ei toimi järkevästi muilla koneilla kuin perus ropeli koneilla joista ei tarvitse käsiä sokkona ohjaimilta irroittaa mutta ei niin tarvinnut Cessenoissakaan. Trimmi, kaasu ja laipat.

Kunhan ihmettelen näitä hurjia rauta vaatimuksia. Taidan olla vanhan liiton mies. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tuollainen maksullinen Helsinki saatavilla. Onko kokemuksia? Tekeekö lennosta tökkivän, kuten se ilmainen Helsingin (Googlesta napattu?) mallinnus?

https://secure.simmarket.com/mscenery-helsinki-msfs-(de_14294).phtml

Tuossa on jotain kummallista. Väitetään, että tämä olisi lähdedata:https://3dwarehouse.sketchup.com/collection/c2c37238-0f03-46e7-9f2e-f9ec792647ef/helsinki

Vaan Simmarket kuvissa näyttää enemmänkin Googlemaisemalta jälleen. Toki voi olla, että 3D Warehouse ei näytä täyttä resoluutiota mallista, mutta tuollainen Photogrammetria hässäkkä tuo maisema siis on. Todennäköisesti kuormittaa myös konetta, en usko, että mallia on kovinkaan paljon editoitu/optimoitu,

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.12.2020 at 08.27, Mikael Leinonen kirjoitti:

No MK:n versio tuntuu viimeistellymmältä kuin Justsim, lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt MK kattaa kentän lähimaastoja enemmän kuin Justsim. Pelkästään terminaalin ikkunoiden toteutus kertoo jo paljon, MK:lla läpinäkyvät ikkunat ja terminaalin sisätilat vs. Justsimin tökeröt ikkuna tekstuurit, siinä jo suurikin ero.

Alla Justsim

Vs. MK Studios

Tartun tähän vielä, mulla meni ainakin kyseinen pulju (Justsim) boikottiin tuon EFHK:n julkaisun kohdalla. Tuntui olevan monella muullakin samat ajatukset mitä tuolta internetistä luki noita juttuja, että vaikka tuo JS julkaisi oman "roskaversionsa", niin jengi malttoi silti jäädä odottamaan MKS:n tuotetta kuten itsekin tein. MK-Studios kun ilmoitti tuosta omasta versiostaan, niin Justsimin piti nopeasti saada oma myyntiin ja ottaa hätäisimmiltä rahat pois. Ja jälki on tosiaan mitä on. Ei jatkoon.;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäkin Mörkön tekemä lisäosa on erinomainen

https://flightsim.to/file/5375/3d-airport-terrains-finland

Lisäosassa on 2 m:n DEM kaikille Suomen lentopaikoille. Forssan lentokenttää halkova oja näkyy heikosti kuoppajonona ja Porissa on vanhalla Satakunnan lennoston platalla sitä reunustavat maavallit jne. Eli melko pienetkin kuopat ja nyppylät näkyvät.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Simmershome LGSO Syros julkaistu

LGSO Syros - SIMMERSHOME

Onpa kinkkinen....Olen rekisteröitynyt ja kirjautunut, mutta mainitun tuotteen osalta en löydä näppylää...mitä pitäisi tökätä ladatakseni tiedoston??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä parin päivän aikana päivittänyt EFVA, EFSI ja EFHK-kentät, kentän viheralueita yms on hieman kaunisteltu. ILS:t on nyt tehty SDK:lla joten automaagiviritykset pitäisi onnistua. Tarkoitus on päivitellä noi muutkin kentät 

Huom EFHK-sceneryssä on kiitotie 22L/04R suljettu :).

EFHK: https://flightsim.to/file/4851/efhk-helsinki-airport
EFVA: https://flightsim.to/file/4847/efva-vaasa-airport
EFSI: https://flightsim.to/file/4845/efsi-seinajoki-airport

Suosittelen että näitä kenttiä käyttäessä on asennettuna myös

https://flightsim.to/file/4285/dem-for-finland-20-meter-resolution by mörkö!

Muokattu: , käyttäjä: Timo Mikkilä
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliko tuo 22L/04R sulkeminen nyt ihan pakollista? Ymmärrän että tavoittelet realismia, mutta itse toivoisin että voisin lentää kentältä aivan normaalisti kuin pandemiaa ei olisi olemassakaan.

Kiitokset kuitenkin päivityksestä ja muuten hienosta lisäosasta joka näyttää yhdessä corstenin tekemän efhk lisäosan kanssa jo todella hyvältä.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laskeuduin sitten 04 L kiitotielle. Brittituristeille löytyi koronasulku. Läntisen huoltotien ylikulkusilta oli kärsinyt juoksusavesta. Sitä kun tuntuu olevan liikkeellä.:hmm: Oikein hiljaa, kurillani, yritin hivuttautua testimielessä tuosta yli. Hetken jo olin toiveikas, sain etupyörät montun pohjalle, pohja jo raapi asfalttia. Keula kun osui vastatörmään, se oli Crash, damage ja The End siltä erää.

Siinä sortuman takana mietiskellessä tutustuin dronella muutenkin lentoasemaan. Näyttää tosi hyvältä. Kiitotie 1 oli todellakin suljettu, ja sehän näkyy tuossa ohjaamokuvassa. Keltaiset ruksithan siellä on.

Hienoa. Kiitokset tekijöille.:thmbup:

Huoltotie2.jpg

Huoltotie.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
40 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Laskeuduin sitten 04 L kiitotielle. Brittituristeille löytyi koronasulku. Läntisen huoltotien ylikulkusilta oli kärsinyt juoksusavesta. Sitä kun tuntuu olevan liikkeellä.:hmm: Oikein hiljaa, kurillani, yritin hivuttautua testimielessä tuosta yli. Hetken jo olin toiveikas, sain etupyörät montun pohjalle, pohja jo raapi asfalttia. Keula kun osui vastatörmään, se oli Crash, damage ja The End siltä erää.

Siinä sortuman takana mietiskellessä tutustuin dronella muutenkin lentoasemaan. Näyttää tosi hyvältä. Kiitotie 1 oli todellakin suljettu, ja sehän näkyy tuossa ohjaamokuvassa. Keltaiset ruksithan siellä on.

Hienoa. Kiitokset tekijöille.:thmbup:

Huoltotie2.jpg

Huoltotie.jpg

Olethan päivittänyt uusimman version Herra Mörön ""DEM for Finland - level12 - AP heightmaps" lisäosasta?

https://flightsim.to/file/4285/dem-for-finland-20-meter-resolution

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Johannes Kallio kirjoitti:

Oliko tuo 22L/04R sulkeminen nyt ihan pakollista? Ymmärrän että tavoittelet realismia, mutta itse toivoisin että voisin lentää kentältä aivan normaalisti kuin pandemiaa ei olisi olemassakaan.

Kiitokset kuitenkin päivityksestä ja muuten hienosta lisäosasta joka näyttää yhdessä corstenin tekemän efhk lisäosan kanssa jo todella hyvältä.

Eihän mikään simumaailmassa pakollista ole :). 

Laitoin hetki sitten flightsim.to:n EFHK version 1.1.1 jossa korjasin ILS:t

Samalla laitoin sinne vaihtoehtoisen version jossa tuo 04R/22L on auki.

https://flightsim.to/file/4851/efhk-helsinki-airport

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä tietysti. En arvannut että noin tuore versio on tarjolla. Nyt ovat sillankorjaajat käyneet asialla. Kiitos:):thmbup:.

silta.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskimpa kukaan pakolliseksi kokee kiitotien sulkemisen. Vatsim -verkossa asia on hyvinkin pakollinen, sillä siellä toimitaan NOTAMien mukaisesti. IVAOssa en ole itse lennellyt pitkään aikaan, joten siitä en osaa sanoa mitään.

Jos ei verkossa lennä, niin tuskimpa tuo ketään haittaa mitä kiitotietä käyttää;) 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään