Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

Hei, onko MSFS2020 olemassa kaupallista AI Traffic -lisuria tai ylipäänsä toimivaa lisuria, millä saisi eloa kentille. Kun säädän simusta Live traffic, niin yksin saan olla Finnairin bussilla EFHK:lla. jos taas laitan default, niin muutama kone tulee kentälle, mutta ei yhtään finskiä. Nyt kun olen jo päässyt lentelyn makuun, olisi kiva jo nähdä muitakin koneita kentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Hei, onko MSFS2020 olemassa kaupallista AI Traffic -lisuria tai ylipäänsä toimivaa lisuria, millä saisi eloa kentille. Kun säädän simusta Live traffic, niin yksin saan olla Finnairin bussilla EFHK:lla. jos taas laitan default, niin muutama kone tulee kentälle, mutta ei yhtään finskiä. Nyt kun olen jo päässyt lentelyn makuun, olisi kiva jo nähdä muitakin koneita kentällä.

Ei taida olla. Olen nimittäin itsekin kovasti tuollaista ollut vailla ja välillä koittanut googletella jos löytyisi, ei ole tullut vastaan. Täydellistä olisi jos vielä joskus simuun saataisiin GAFIN lisuri toimimaan. Tuo elämää kivasti pienemmillekin kentille https://files.fsnordic.net/gafin-2004-for-fsx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Live trafficia on muutenkin aika vähän. Kokeile sitä keskimmäistä asetusta niin tulee paljon liikennettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta selvisi, että on myös tullut päivitys MK-Studios EFHK P3DV4/5

Kiitos tiedosta Mikko:cool:

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

EFHK:lle on tulossa myös ilmainen scenery FS:lle, mikä ei todellakaan häpeä yhtään Justsimille tai MK-Studiosille!

EFHK:llehan on olemassa vissiin kaksikin ilmaista sceneryä joista olen toista käyttänytkin. Onko sitten tulossa lisää ja kenen toimesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

EFHK:llehan on olemassa vissiin kaksikin ilmaista sceneryä joista olen toista käyttänytkin. Onko sitten tulossa lisää ja kenen toimesta?

Saman kehittäjän toimesta joka on Xplanelle tehnyt EFHK:n. Oon päässyt testaamaan tuota ilmaista EFHK:ta ja en todellakaan tule ostamaan MK:n tai Justsimin lisureita. Plussaa myös siitä että kun ks. kehittäjä julkaisee tuon lisärinsä niin ongelmat korjataan todennäköisesti päivissä eikä kuukauden päästä kuten ylläolevien studioiden toimesta.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Saman kehittäjän toimesta joka on Xplanelle tehnyt EFHK:n.

Minulla on X-Plane 10, jota kuitenkin käytin hyvin vähän, joten en nyt tiedä kenestä puhut. Mitä hankintoihin tulee, niin vertailu on paikallaan myös tässä asiassa. MSFS:lle on toki tehty erinomaisia freeware-kenttiä pitkin maailmaa ja mikä parasta - niitä on tehty myös Suomeen sinne tänne ja päivittyvät (kehittyvät) tasaiseen tahtiin.

Käytän simua aina reaaliaikaisena Live Weather päällä oli keli millainen tahansa ja siksi olen pysytellyt pois Skandinaviasta, koska maisema vain on niin perin ankea. Riittää kun katselen noita lumivuoria tossa meidän pihalla aamusta iltaan, mutta kun kevät koittaa, niin kotimaan lennot tulevat ajankohtaiseksi ja silloin täytyy katsastella parasta saatavilla olevaa päälentokenttää bussille. Malmihan (erinomainen) meillä on ainakin simussa vielä eikä sitä vissiin sieltä viedä ainakaan Sinnemäen toimesta;D

Tässä onkin sopiva rako taas kerran kiittää niitä henkilöitä, jotka ovat jakaneet työnsä tulokset meidän muiden käytettäväksi ilmaiseksi näiden sceneryiden muodossa, mitä Suomeen on tehty :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä viikon vanha preview ja on käsittääkseni tuosta kehittynyt lisää ja koko ajan paranee. Unohtakaa MK ja Justsim, nyt tulee jotain paljon parempaa :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
9 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erinomaisen näköinen kenttä - tekijällä voisi vaikka maksaa tuosta jos kaikki toimii.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella hyvältä näyttää, mutta samalla tyhjältä. Jämähtääkö tämä MSFS-simu korona-aikaan (jolta tuokin kenttä nyt näyttää) vai saadaanko siihen koskaan kunnon AI-liikennettä?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
58 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

Todella hyvältä näyttää, mutta samalla tyhjältä. Jämähtääkö tämä MSFS-simu korona-aikaan (jolta tuokin kenttä nyt näyttää) vai saadaanko siihen koskaan kunnon AI-liikennettä?

Kyllä AI-liikennettä on paikasta riippuen. Tänään Gatwickissa näytti hiljaiselta - vain muutama kone, mutta lentoliikenne maailmallakin taitaa olla paikka paikoin aika hiljaista. Kohta (360 nm jäljellä) tullaan Helsinkiin. Saa sitten nähdä onko siellä ketään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

Kyllä liikennettä on, jos antaa simun itse generoida sitä. En tiedä kyllä että miten realistista se on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Kyllä liikennettä on, jos antaa simun itse generoida sitä. En tiedä kyllä että miten realistista se on.

Tuota juuri tarkoitin, vaikka ilmaisin itseni huonosti eli saadaankohan tähän simuun reaalimaailman lentokoneliikennettä? Samoin kaivattaisiin työkaluja liikenteen tekemiseen/editointiin. Voi tosin jo ollakin mahdollista. En ole kovin tarkoin vielä seurannut kehitystä, kun itsellä ei vielä simua ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Lindström kirjoitti:

Pikaisen testailun jälkeen näyttää oikein hyvältä ilmaisversioksi, hakkaa vakiokentän 10-0. Ei juuri mitään vaikutusta FPS:ään

Vahvistan myös, että fps ei ota tosiaan osumaa yhtään.  Eikä todellakaan häpeä yhtään maksullisille versioille. On kyllä toistaiseksi parhaimpia addon-kenttiä simulle koko maailmassa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle on epäselvää, minne asennan esim. A330? Lisäosat menee community kansioon, mutta minne uudet koneet menee?  Taitaa olla teille vähän helppo juttu, mutta minä en ole tässä vielä selvinnyt maaliin? Jos joku jelppaisi. Tekisi mieli asentaa Finnairin A 330 ja lennellä Bangkokiin...kun ei muuten nyt sinne pääse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Minulle on epäselvää, minne asennan esim. A330? Lisäosat menee community kansioon, mutta minne uudet koneet menee?  Taitaa olla teille vähän helppo juttu, mutta minä en ole tässä vielä selvinnyt maaliin? Jos joku jelppaisi. Tekisi mieli asentaa Finnairin A 330 ja lennellä Bangkokiin...kun ei muuten nyt sinne pääse.

Eikö kaikki asenneta aina community-kansioon. Ainakin minä olen tehnyt niin ja hyvin pelittää!:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Eikö kaikki asenneta aina community-kansioon. Ainakin minä olen tehnyt niin ja hyvin pelittää!:)

Niin minäkin luulin, mutta minulla ei vaan A330 ilmesty fs valikkoon? Täytyy vielä yrittää kuten Fs2020 pitää koko ajan tehä...touhua riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Niin minäkin luulin, mutta minulla ei vaan A330 ilmesty fs valikkoon? Täytyy vielä yrittää kuten Fs2020 pitää koko ajan tehä...touhua riittää.

Tarkista, että kansiorakenne on oikein. Community - Lisäosakone - ja siinä pitää heti olla nuo lentokoneiden kansiot. SimObjects, effects, jne.60605285330e1_Screenshot(753).thumb.png.52b254f88b34810443c064a385cf94f1.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Pentti Mustonen kirjoitti:

Hei!

Mitä A330 konetta olet asentamassa? Mistä olet sen ladannut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään