Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

23 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Onpa hintava eikä näköjään saa ainakaan vielä pelkkää Yokea😣 Täytyy toivoa että myisivät sitä erikseen jossain vaiheessa, itse en tuota throttle quadrantia tarvitse.

Ymmärsin, että maaliskuussa tulisi pelkkä Yoke myyntiin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11/9/2021 at 15.44, Esa Sairio kirjoitti:

Takeoffin kiinteä A320-simu maksaa runsaan satasen/lentotunti. Pitäisin kohtuullisena aidosta Finnairin simusta maksimissaan 300 euroa/lentotunti. 

Näitä et voi verrata miltään osin. Millä perusteluilla olet laskenut tuon korkeintaan 300€/h kohtuulliseksi summaksi oikeasta simulaattorista?

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Näitä et voi verrata miltään osin. Millä perusteluilla olet laskenut tuon korkeintaan 300€/h kohtuulliseksi summaksi oikeasta simulaattorista?

Oletko ollut Joona Takeoffin simulaattorissa? Suosittelen ehdottomasti kokemusta sinullekin. Sinä olet harrastanut simuilua pitkään ja ilmeisen menestyksellisesti, joten Takeoff tarjoaisi sinullekin hienon lisäkokemuksen. Itse olen käynyt Takeoffissa kymmenkunta ketaa ja kerran Finnairin aidossa A320-simulaattorissa jo vuosia sitten.

Tuo 300 euroa on sellainen hinta, jonka itse voisin maksaa oikeasta simusta. Ei sitä sen kummemmin ole laskettu.:cool:

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Oletko ollut Joona Takeoffin simulaattorissa? Suosittelen ehdottomasti kokemusta sinullekin. Sinä olet harrastanut simuilua pitkään ja ilmeisen menestyksellisesti, joten Takeoff tarjoaisi sinullekin hienon lisäkokemuksen. Itse olen käynyt Takeoffissa kymmenkunta ketaa ja kerran Finnairin aidossa A320-simulaattorissa jo vuosia sitten.

Tuo 300 euroa on sellainen hinta, jonka itse voisin maksaa oikeasta simusta. Ei sitä sen kummemmin ole laskettu.:cool:

Kolmella sadalla eurolla pääsee jo oikean lentokoneen puikkoihin. Juuri kesällä olin Hyvinkäällä. Suosittelen!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ollutkin pari kertaa Cessnan kyydissä, kun ohjaajana oli tuttu lentokapteeni. Sain kokeilla lentoa jonkin aikaa toisella noista lentokerroistani. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Onko kellään kokemusta käyttää Googlen ilmakuvia simussa Bingin ilmakuvien asemesta?

Ainakin esittelykuvissa Googlen kuvat ovat monin tavoin parempia kuin Bingin kuvat.

Onko homma laillista? 

https://fi.flightsim.to/file/19345/msfs-2020-google-map-replacement

Luin että photogrammetria ei toimi Googlen kuvilla mutta tämä ei välttämättä ole ainakaan minulle iso ongelma, jos homma toimisi muuten hyvin.

Pitäiskö Esan siirtyä Farming Simulaatorin pariin, kun tuo maasto on niin erityisen kiihottava simulaattorissa. :P

2_709625-677x958.jpeg

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vain satunnainen FF:n simupuolen seuraaja, mutta jos lentää lantakoneita simulla, niin maasto on tietenkin hyvin tärkeä. Silloin myös hajut, sekä lämpötilan ja kosteuden muutos, saattavat muodostua tärkeiksi, mutta niitä lienee haasteellista simuloida.

Rodney :cool:

P.S. Näin hyppypilottina voin todeta, että hajujen simulointi minuutti-pari ennen hyppykorkeutta on myös tärkeää realistiseen laskuvarjohyppylentämisen simulointiin.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

LatinVFR  AREX: Airport Regional Environment X Middle East Africa julkaistu

https://latinvfr.com/collections/arex/products/arex-airport-regional-environment-x-middle-east-africa

"Uses the default system of calling ground services, no external apps or files needed"

Vaikka muutenkin vaikuttaa vähän rahastukselta niin tätä ihmettelen. Toimiikohan tuo esim toolbar-pushbackin kanssa. Ei kai sitä ATC:n kautta toimivaa ground servicesiä käytä kukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyihän se päivitys kun hieman kutitteli :D "Normi" kirjautuminen ulos MS-tilistä ja koneen käynnistys ennen kun store löysi päivityksen ;D

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Bamcelle jällen kerran. Katselin kuvia ja rakennukset näyttivät omaan silmään ainakin todella realistisilta - hienoa työtä:thmbup:

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Tervetuloa Kemiön saarelle, Genbölen pikkukentälle (EFGE): https://flightsim.to/d/wildlynxpilot/efge-genble-airstrip

Juuri äsken julkaistu, esittelyvideo tekeillä.

Kiitokset lentokenttäpäällikkö Julius Viitaselle hienoista valokuvista joiden avulla sain rakennukset mallinnettua ja fotorealistisesti teksturoitua!

Ja tuosta löytyy esittelyvideo:

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä musiikkikappale ylläolevassa videossa.:thmbup:Lataukseen menee tämäkin kenttä.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu että minulla on Helsingissä tuplana tehtaiden savupiiput. Kuinka tuon saisi korjattua?

Käytössä on Pääkaupunkiseudun maamerkit, fisd-flight-obstacles-finland ja 100 muuta lisäosaa, joilla en usko olevan vaikutusta Hesaan.

Photogrammetry josta nyt kovasti - turhankin kovasti - täälläkin kohistaan, on kytkettynä pois.

screenshot.1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että minulla on Helsingissä tuplana tehtaiden savupiiput. Kuinka tuon saisi korjattua?

Käytössä on Pääkaupunkiseudun maamerkit, fisd-flight-obstacles-finland ja 100 muuta lisäosaa, joilla en usko olevan vaikutusta Hesaan.

Et usko olevan vaikutusta mutta oletko varmistanut tyhjällä communitylla?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Joona Väisänen kirjoitti:

Laita vain landmarks tai obstacles lisäosa. 

Kokeilin juuri äsken niin, että laitoin vain Pääkaupunkiseudun maamerkit ja silloin Salmisaari näkyi ihan oikein eli ei tuplasavupiippuja.

Kokeilen seuraavaksi kuten Joona sanoi, vain obstaclesia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt selvisi. Kiitos Joonalle. Sekä pääkaupunkiseudun maamerkeissä että obstacles-finlandissa on savupiiput mm. Salmisaaressa. Näkyvät tuplana, kun simussa on molemmat lisäosat yhtä aikaa. 

Pitäisikä obstaclesin tekijän (oliko Tatu?) tehdä uusi versio, joka ottaa huomioon pääakupunkiseudun maamerkkien savupiiput eikä mallina niitä pääkaupunkiseudulle, jottei tule tuplia?

Tuskin löytyy jotain filua, jonka voisi itse poistaa ilman että koko Suomen savupiiput häviäisivät?

Vain pääkaupunkiseudun maamerkit Communityssä

screenshot.3.jpg

Vain obstacles finland Communityssä.

screenshot.4.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään