Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 888 viestiä aiheessa

9.11.2023 at 13.55, Bamce Fabricius kirjoitti:

Ja EFFOsta tuli tänään aamupäivällä jo versio 1.1.1 kun huomasin että uusi satelliittipohja oli hieman eri kohdassa kuin aikaisempi. Eli pieniä parannuksia kentän sijaintiin ja lisäksi poistin turhia kasvillisuus-polygoneja ympäristöstä.

Terve Bamce. Ensimmäinen vierailu Forssassa. Keli olisi voinut olla näkyvyyden kannalta vähän parempi, mutta löytyihän tuo kiitorata kuitenkin. Tulin alas RWY04 ja toresin, että jostain syystä kiitoradalla näkyy tuplamaalaukset. Mistähän tuon saisi korjatuksi?

FlightSimulator 2023-11-11 11-42-23-99.jpg

FlightSimulator 2023-11-11 11-49-58-47.jpg

FlightSimulator 2023-11-11 11-53-26-10.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Terve Bamce. Ensimmäinen vierailu Forssassa. Keli olisi voinut olla näkyvyyden kannalta vähän parempi, mutta löytyihän tuo kiitorata kuitenkin. Tulin alas RWY04 ja toresin, että jostain syystä kiitoradalla näkyy tuplamaalaukset. Mistähän tuon saisi korjatuksi?

Navigraph tekee tuon tuplan sinne. EFFO-rivi pitää siirtää content.cfg tiedostossa Navigraphin kahden rivin väliin. En ole koneen ääressä juuri nyt mutta ohjeet löytyy kyllä netistä!

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on ohje:

Tämä ongelma koskee sellaisia kenttiä joita ei ole defaulttina MSFSssä jolloin Navigraph laittaa oma versionsa sinne.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse älyttömiä opetusvidoita inhoavana lyhennän ohjeen:

Laita "Devmode" päälle ja avaa "tools"- valikosta "Scenery package order" ja laita kenttä "Navigraph navdata base":n ja "Navigraph navdata":n väliin

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia selvä - kiitos molemmille. En ole vastaavaan ennen törmännytkään näissä asioissa..

FlightSimulator 2023-11-11 15-20-14-39.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutos auttoi kyllä kenttään ja nyt näyttää hyvältä :thmbup:Onnistuin vaan jollain ihmeen konstilla saamaan sen "Scenery package order" kuvakkeen melkein koko ruudun kokoiseksi.En onnistunut pienentämään sitä alkuperäisen kokoiseksi.Onko kellään tietoa millä sen saisi pienemmäksi?Sen reunaankaan ei tullut nuolikuvaketta mistä sen olisi voinut pienentää.Olen pari kolme kertaa sammuttanut tietokoneen ja avannut simun uudestaan mutta kuvake on joka kerta saman kokoinen.Eihän tuolla muuten väliä ole kunhan vaan ihmettelen.:hmm:

Ps.En arvaa alkaa enenpää tekemään mitään etten aiheuta lisäongelmia.

654f83dc9a6d0_Nyttkuva(47).thumb.png.f16a896f3e57b99f7d10093794f41513.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Siinä ikkunan oikeassa alakulmassa on pieni sininen kolmio. Ota siitä kiinni.niin voit säätää...

No näinhän sen sai säädettyä,en vaan huomannut sitä kolmiota.:thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11/8/2023 at 19.12, Bamce Fabricius kirjoitti:
World Update 15 toi muutoksia ja parannuksia Suomen maisemiin. Tämän johdosta löytyy nyt muutama päivitysversio saitiltani:
  • EFFO - ympäröivä maisema on uudessa WUssa kunnollinen joten tekemäni isokokoinen satelliittiikuva-alue on poistettu turhana
  • EFHN - Hangon vesitorni poistettu koska se löytyy POInä uudessa WUssa. Päivityspaketissa on myös animoidut hangaarin ovet ja paljon korjauksia ja parannuksia Hankoniemen ja sitä ympäröivien saarien rantaviivoihin ja kasvillisuuteen.
  • Etelärannikon majakat - Bengtskär ja Söderskär poistettu koska ne löytyvät POInä uudessa WUssa. Muutama pieni muukin korjaus tässä paketissa
HUOM! Poista vanhat versiot kokonaan ennenkuin asennat nämä uudet päivitysversiot - muuten kovalevyllesi jää turhia tiedostoja.
Löytyy täältä: https://fsaddons.fi

Nyt myös EFKK on päivitetty versioon 1.6.3. Poistin keskelle kenttää WU15 myötä ilmestyneitä rakennuksia. Ilmeisesti MSFS hieno AI-systeemi tulkitsi uuden satelliittikuvan ruohikkoalueen värieroja rakennuksien varjoiksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Asia selvä - kiitos molemmille. En ole vastaavaan ennen törmännytkään näissä asioissa..

Katselin tuota kuvaasi. Jostakin sinulle on tullut sinne oikealle puita joita siellä ei pitäisi olla lainkaan (jotain pieni pensaita kylläkin). Onko sulla joku treefix add-on asennettuna?  Onko sinulla Tatun tekemä Finland Ecoregions?  Mitä treelod-asetuksia sulla on simussa?  Ei sinänsä väliä, kiinnostaisi vaan tietää miksi tuo on erilainen kuin minulla kun olen nimenomaan yrittänyt poistaa turhat puut ja lisätä pensaita siihen mihin ne kuuluu. On tämä MSFS välillä ihmeellinen ja elää omaa muuttuvaa elämäänsä... :hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Katselin tuota kuvaasi. Jostakin sinulle on tullut sinne oikealle puita joita siellä ei pitäisi olla lainkaan (jotain pieni pensaita kylläkin). Onko sulla joku treefix add-on asennettuna?  Onko sinulla Tatun tekemä Finland Ecoregions?  Mitä treelod-asetuksia sulla on simussa?  Ei sinänsä väliä, kiinnostaisi vaan tietää miksi tuo on erilainen kuin minulla kun olen nimenomaan yrittänyt poistaa turhat puut ja lisätä pensaita siihen mihin ne kuuluu. On tämä MSFS välillä ihmeellinen ja elää omaa muuttuvaa elämäänsä... :hmm:

Minulla on Bijan 4 Season modi asennettuna ja olen käyttänyt sitä siitä lähtien kun se julkaistiin ensin freewarena ja sitten maksullisena. Olen harkinnut REXin vastavaa, mutta en nyt sitten tiedä, että olisiko hankinta kannattava...

PS. Onneksi puut ovat sivussa eikä kiitoradalla.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11/11/2023 at 17.29, Bamce Fabricius kirjoitti:

Siinä ikkunan oikeassa alakulmassa on pieni sininen kolmio. Ota siitä kiinni.niin voit säätää...

Ja tämän kun vain olisi tietänyt, niin ei olisi jäänyt MK-Studiosin nostureiden poisto kesken. Sain nimittäin raahaamalla erään ruudun kokoruututilaan, mutten löytänyt konstia pienentää sitä ;D Kiitos neuvosta, niin ei kaadu tuohon seuraavalla kerralla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin simuun FSLT-FS Traffic liveries-ilmaisohjelman. ( https://fslivetrafficliveries.com). Se tuo kentille reaaliaijaikaista lentoliikennettä. Oli yksinkertainen asentaa ja äkkisältään tuntuu toimivan hyvin. Onko muilla kokemuksia tästä ohjelmasta?

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Asensin simuun FSLT-FS Traffic liveries-ilmaisohjelman. ( https://fslivetrafficliveries.com). Se tuo kentille reaaliaijaikaista lentoliikennettä. Oli yksinkertainen asentaa ja äkkisältään tuntuu toimivan hyvin. Onko muilla kokemuksia tästä ohjelmasta?

Hyvä on, tuo myös mallit online (Vatsim) lentämiseen.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Söi frameja ainakin EFHK:n lähettyvillä niin paljon, että poistin. Muuten hyvä ohjelma.

Tarvitsisin uuden tehokkaimman mahdollisen tietokoneen.

Millaisen?:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Söi frameja ainakin EFHK:n lähettyvillä niin paljon, että poistin. Muuten hyvä ohjelma.

Mulla on tuollainen n.1000 euroa maksanut kone Powerista ostettu HP pöytätietokone jo pari vuotta sitten. Olen ollut tyytyväinen: 

Laitteen nimi    DESKTOP-OPPLD5O
Suoritin    Intel(R) Core(TM) i5-10400F CPU @ 2.90GHz   2.90 GHz
Asennettu RAM    16,0 Gt (15,9 Gt käytettävissä)
Järjestelmätyyppi    64-bittinen käyttöjärjestelmä, x64-suoritin

Näytönohjain on NVIDIA GeForce RTX 2060Super

Ainoa puute, että koneessa saisi muistia olla enemmän. Tämän olen korvannut ulkopuolisella kovalevyllä.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Esimerkiksi tuolla voisi ainakin käydä vertailemassa.Sinne voi myös soitella ja kysellä omiin tarpeisiin sopivaa.Sieltä olen ainakin itse tilannut prossun,emolevyn näyttiksen,kotelon ja SSD-asemia.

Linkissä alhaalla on valmiskonepaketteja.

https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0WH/tietokoneet--jimm-s-pelikoneet

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Budjetistahan tuo on pitkälti kiinni. Kannattaa hankkia parasta mitä budjetti sallii. Hyvä valinta (jos rahat riittää) on Ryzen 9 7800x3d prosessoriksi ja RTX 4000-sarjan GPU. Prosessorille sopiva emolevy ja 32Gt muistia (niin nopeaa muistia kun emolevy osaa käsitellä). Ja poweria tarvitaan tuollaiseen pakettiin 1000W jotta se jaksaisi toimia huipuissakin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Markun mainitsema Jimms on hyvä, sieltä löytyy hyviä(kin) valmiita koneita. Jos rakentaa itse niin hintaero verkkokauppa.comin tarjontaan on lähes olematon. Rakensin itse pari viikkoa sitten verkkokauppa.comista hankituilla tuotteilla ja niiden hintaero olisi ollut noin 60€ halvempi Jimmsillä mutta sain haettua heti ja kerralla Jätkäsaaresta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmösellä mennään

AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor                3.60 GHz

Asennettu Ram 32,0 Gt

Näyttis Nvidia Geforce RTX 3060 ...

Ihan tuo kelvollisesti pyörii framit 30-45 voi sanoa jatkuvasti.

Ihan ite osista kasaillu vuosien saatossa..pääasiassa Jimms:ltä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimen uusinta itselläkin ollut jo pitempään mielessä ja Verkkokauppa ja Jimm's ovat olleet vuosien saatossa ostopaikkoja.Myös Powerista olen hankkinut mm.Airbus kaasukahvan ja tikun kun ovat olleet tarjouksessa.Itsekasatuissa koneissa se hyvä puoli että voi melko helposti päivittää kokoonpanoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Vähennä liikenteen määrää. Itse en ole huomannut mitään vaikutusta simuun ton kanssa. Itsekin tuota käytän. Ainoa haittapuoli liittyy sen hyvään puoleen, eli kun liikenne on reaaliaikaista (Hyvä puoli) koneet eivät myöskään jää odottelemaan tai väistä sinun konetta (huono puoli). Eli jos odottelet nousulupaa niin takaa saattaa tulla kone sinun "läpi" kiitotielle ihan kun sinua ei olisikaan. 

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin FSLT:n ja sen Injectorin. Vähensin useimpia arvoja lentokoneiden määrien, etäisyyksien jne. suhteen.

1. Pitääkö Incector (siis musta laatikko, jossa säädetään liikennemääriä) jättää toimitaan "taustalle", kun haluaa että koneet näkyvät simussa? Kun ruksasin tuon laatikon pois, hävisivät kaikki lentokoneet simusta EFHK:lta. 

2. Joka kerta, kun avaa ensin simun, pitää kait avata sitten erikseen Injector (START) ja sitten musta laatikko ( ENTER) ellei halua muutoksia ja sitten, kauanko pitää odottaa, jotta kaikki määritellyt koneet näkyvät EFHK:lla?

Muuten ainakaan Cessnalla käydessäni EFHK:lla framet eivät pudonneet, vaikka paikalla oli 10-15 suihkuliikennekonetta parkeissa. Tämä oli hyvä havainto.

3. Mitä muuta tulisi huomioida, jotta käyttö olisi sujuvaa?

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No lyhyesti - minulla on Injector pikakuvake tehtäväpalkissa. Käytnnistän simun haluamalleni kentälle ja käynnistän reaalisään, ajan ja Tehtäväpalkista Injectorin. Näin minä, mutta voi olla muitakin ratkaisuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään