Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

3 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Ne jotka on nyt asennellut simunsa Windowsin kansioihin (program files yms.) Ei ikävä kyllä saa liitettyä tuota modia sinne missä Flightsimulator.exe sijaitsee, jos se sijaitsee ko. kansioissa. Joku temppu siihenkin saattaa löytyä ehkä.

Ja edelliseen viestiin viitaten että ko.kansio löytyy ainakin Store versiossa,

C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.35.21.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Ei taidakkaan olla hyötyä tästä osoitteesta:(,selasin vasta hetki sitten noita edellisiä viestejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos. Löytyi tuo FlightSimulator.exe Sattumalta meillä kävi äsken perhettä ja sain apua. Asennettiin Frame Generation modi. Nyt juuri kokeilen onko simussa parempi framerate.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.35.21.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Johon voikin perään todeta, että

MS-Store version (jos windowsin kansioissa) voi siirtää XboxGames -kansioon mikäli ei saa liitettyä filuja paikoilleen. Tämä on täälläkin käyty muistaakseni läpi, mutta tässä vielä ohjeen poikasta.

https://parallel42.com/blogs/wiki/converting-my-sim-install-from-legacy-to-modern

Tämähän johtuu siitä, ettei oikeudet oikein riitä Windowsin omistamiin kansioihin. Mutta tästähän on jauhettu jo ammoisista ajoista lähtien, ettei simua / pelejä tule asentaa Windows -kansioihin.

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En vielä tiedä. Pari kysymystä.

1. Onko Frame Generadion mode heti toiminanssa, kun simu on avautunut ja kone valmiina kiitoradalla? Jossain luki että "toggle frame generation"?

2. Pitääkö simun asetuksista olla käytössä NVIDIA DLSSS SUPER RESOLUTION vai TAA?

3. V-sync. Päällä simusta vai pois päältä simusta?

4. Vsync. Päällä Nvidian ohjaustaulusta vai ei?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan selviää linkittämästäni videosta / en tiedä.

TAA oli ainakin jossain mainittuna, mutta kannattaa katsoa video.

Joko pakotettuna Nvidian paneelista (simusta pois). / kokeilemalla selviää onko pakollista pitää päällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta videosta tällainen kaappaus. Itsellä jo pää täysin sekaisin, kun katsellut / lueskellut liikaa...

Kuvak.png

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Tosta videosta tällainen kaappaus. Itsellä jo pää täysin sekaisin, kun katsellut / lueskellut liikaa...

Kuvak.png

Minulla ei näy ollenkaan  riviä NVIDIA DLSS FRAME GENERATION. Mistähän johtuu? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, eihän itsellä ole edes RTX-mallia että pääsisi kokeilemaan, kunhan vaan mielenkiinnolla seuraan paraneeko framet.Toivottavasti saa paranneltua noilla konsteilla.Vaikuttaa vaan vähän turhan monimutkaiselta :P

Itse tyydyn vaan noihin 30:n molemmin puolin oleviin frameihin ja sekin riippuu paljon siitä missä lentelee ja millä.Pitää vaan asetukset sen verran matalina tilanteesta riippuen.Ihan tyytyväinen olen ollut.Pääasia että simu itsessään on hyvä ja mielenkiintoinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Minulla ei näy ollenkaan  riviä NVIDIA DLSS FRAME GENERATION. Mistähän johtuu

Unohditko ajaa sen rekisterijutun? / käynnistitkö PC:n uudelleen kuten videolla kerrotaan... On monta asiaa jotka väliin jäädessään aiheuttaa toimimattomuuden.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Unohditko ajaa sen rekisterijutun? / käynnistitkö PC:n uudelleen kuten videolla kerrotaan... On monta asiaa jotka väliin jäädessään aiheuttaa toimimattomuuden.

Minkä rekisterijutun?

Käynnistän PC:n nyt uudelleen! Kiitos Mika taas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Esa Sairio kirjoitti:

Minkä rekisterijutun?

Juuri sen rekisterijutun, joka antaa mahdollisuuden käyttää NVIDIA DLSS FRAME GENERATION.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä. Minkä rekisterijutun? Kopion ne kaksi tiedostoa ohjeen mukaan samaan paikakan, jossa on flight.simulator.exe.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
54 minuuttia sitten, Raimo Pihlainen kirjoitti:

Siellä puretussa zip paketissa on tiedosto DisableNvidiaSignatureChecks tupla klik siihen ja hyväksyt.

Tehty.

Sen sijaan minua ihmetyttää, että laitoinko dlssg_to_fsr3_amd_is_berrer.dll  ja nvng.dll   filut väärään paikkaan. Minulla flightsimulator.exe on ihan yksin ja sen oheen laitoin nuo kaksi.  Voiko ....exe olla tuplana ja olen laittanut nuo kaksi filua sen väärän ...exe:n kanssa samaan kansioon?

Mistä oiekin löydän tuon simun content-filut joita videon mukaan on useita kymemniä ellei satoja?

Kuuluuki FlightSimulator.exe:n sisältö olla nolla tavua?

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Tuonne pitäisi päästä, mutta tietokone ei anna minulle pääsyä ....WindowsApps-kansioon. Mitä tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tuonne pitäisi päästä, mutta tietokone ei anna minulle pääsyä ....WindowsApps-kansioon. Mitä tehdä?

Tämänkin laitellut jo muutaman kertaa tähän ketjuun...

MS-Store version (jos windowsin kansioissa) voi siirtää XboxGames -kansioon mikäli ei saa liitettyä filuja paikoilleen. Tämä on täälläkin käyty muistaakseni läpi, mutta tässä vielä ohjeen poikasta.

https://parallel42.com/blogs/wiki/converting-my-sim-install-from-legacy-to-modern

Tämähän johtuu siitä, ettei oikeudet oikein riitä Windowsin omistamiin kansioihin. Mutta tästähän on jauhettu jo ammoisista ajoista lähtien, ettei simua / pelejä tule asentaa Windows -kansioihin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuon siirron tekee, niin kuinka simu toimii sen jälkeen, koska minulla on mm. Community eri asemalla kuin C? Minulla asema on P, jossa on vain simuasiaa.

Samoin simuuni on laitettu toimnito, jossa latautuminen tapahtuu nopeasti eli musiikit ja mainokset hypätään yli, kun simu käynnistetään. Miten tämän toiminnon laita on, jos simu siirretään?

Muuten Windows ehdottaa minulle oikeuksien lisäämistä (monimutkaista minulle!) jotta pääsisin siihen Winapp-kansioon, jossa ...exe sijaitsee ja jonne nuo Frame generationin 2 filua kuuluisi laittaa. Haluaisin ensin, että oikeuttani päästä WIndowsin kansioihin lisättäisiin niin että pääsen niihin. Kuinka?

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla varmaan eri asia koska WindowsApps-kansio aukeaa ilman sen kummempia kommervenkkejä.Siinä vaiheessa kun asensin MSFS:n tietokoneelle asensin simun H:asemalle josta osa meni automaattisesti C:asemalle.En tiedä mikä osa simusta menee minnekkin mutta Community ja Official- kansiot on siellä H:asemalla.

Esalle tiedoksi että mulla on siellä mun FlightSimulator.exe-kansiossa 134 Mt

Vielä sen verran että You-Tubessa on ohjeita miten sinne kansioon saa oikeudet.Onko sulla Windows 10 vai 11?

6583f2096dada_Nyttkuva2023-12-21100632.png.5386126575af4668baedd7b4fa074cfa.png

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Esalle Rolfille ja muillekin tiedoksi: https://www.avsim.com/forums/topic/640512-frame-generation-for-all-rtx-cards

Ilmeisesti RTX:n 2000 -sarjaa kannattaakin kokeilla? Itse en jaksa lukea tota kokonaan kun ei ole korttiakaan. Kokeilijoita riittää ainakin, joten kannattaa seurata saako joku tuon toimimaan.

Jätän testailun ainakin tällä erää väliin sillä tulen vallan hyvin toimeen nykyisillä frame-luvuilla. Ei töki eikä laahaa. Sen sijaan suhtaudun nykyisin loivalla skeptisyydellä kaikkiin ulkopuolisiin fixeihin. FSX-aikoina tuli jopa ostettua joku yyberhyvä kaiken ratkaiseva buusteri, mutta kuten aina - tulos oli +-0. Simun näillä kyllä voi saada solmuun pikaisestikkin jos on oikein näppärä tumpelo säätämässä virityksiään.

Olen sitä mieltä, että jos tarvitsee lisää tehoa niin suunta lähimpään laitemyymälään, mutta kukin tavallaan...

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos avusta jälleen!

Minulla on Win 10 ja simun Community ja Official-kansiot on P-asemalla, loput kait C-asemalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään