Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

16 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Jos Esa et pääse tosta framehimosta yli niin kokeilepa huviksesi, että pudota "Render scaling" johonkin 80 prosenttiin ja terävöität Nvidian "Game filter"- sovelluksella kuvan. Tosiasiahan on ettei frameja saa kun pudottamalla laatua. 

Minusta Frame generation-lisäsosa on loistava keksintö. Framet parhaimmillaan kaksinkertaistuvat minulla, joten voin käyttää lennettäessä parempia grafiikak-asetuksia.Tarkoitatko Nvidian taulussa suomenkielistä säätöä "Kuvan terävöitys"? 

Ei tarvi ostaa taas uutta tietokonetta kaikkineen, koska framet nousivat näin paljon FGE:llä!

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Joko teillä on tämä itse säätyvä LOD käytössä? https://github.com/Fragtality/DynamicLOD#installation--update

Tuon avulla olen päässyt eroon melkein kaikesta nykimisestä. Suosittelen.

En tiedä soveltuuko tämä Esan käyttöön kun se säätää LODin pieneksi matalalla lennettäessä.

Ei sovellu todellakaan. LOD 400 alkaa olla realistinen, mutta lennettäessä A320:llä on pakko säätää maisema-lod arvoon 200, vaikka käytössä on Frame gen. Toinen asia on vertailukuvat simu/todellisuus, joita harrastelen aika usein. Tällöin simun säädöt ovat aina maksimissaan, siis LOD400 maisema ja LOD200 objektit ja muut Ultralla tai maksimissa. Toisinaan puita pitää alentaa, etenkin vuoristokuvissa. Outoa ettei puita saa kokonaan pois simun säädöillä, kuten saa ruohikot ja puskat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Tarkoitatko Nvidian taulussa suomenkielistä säätöä "Kuvan terävöitys"? 

En tiedä onko sama kun mun tietokonekieli on Englanti, mutta jos alt+F3:lla sait sen auki niin joo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12.1.2024 at 18.57, Toni Määttänen kirjoitti:

Jos Esa et pääse tosta framehimosta yli niin kokeilepa huviksesi, että pudota "Render scaling" johonkin 80 prosenttiin ja terävöität Nvidian "Game filter"- sovelluksella kuvan. Tosiasiahan on ettei frameja saa kun pudottamalla laatua. 

Minulle oli parasta säilyttää render scaling arvossa 100% ja jättää Nvidian kuvan terävöitys koskematta - siis ei terävöitystä 0.50/0.17, jota kyllä kokeilin. 

Olen tyytyväinen 4k-kuvaani näillä asetuksilla.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onks tää Shellin kuski Tatulla hommissa vai muuten vaan viimeistä päivää töissä? ;)

Poistin Asobon Ivalon eli käytössä pelkästään Tatun versio ja latasin itteni tälle tankkauspaikalle.

tatz_efiv.thumb.jpg.d06a7c30b8b5821f588aee7978251b32.jpg

@Tatu Kantomaa

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Onks tää Shellin kuski Tatulla hommissa vai muuten vaan viimeistä päivää töissä? ;)

Poistin Asobon Ivalon eli käytössä pelkästään Tatun versio ja latasin itteni tälle tankkauspaikalle.

Jaaha... saattaahan se olla mulla hommissa, tai sitten ei. :P Koitan tarkistaa. En ole joutanut kokeilemaan pitkään aikaan, mutta yli puoli vuotta minulla kaatuu simu/SDK heti kun lataan jonkun maiseman. Katsotaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin pari kertaa uudelleen lisureilla ja ilman. Auto pysyy paikallaan, mutta nuo pienemmät pönikät vaihtaa joka kerta paikkaa.

tatz_efiv02.thumb.jpg.edc12da73c7ba5607b2a37c7d56ec784.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Jaaha... saattaahan se olla mulla hommissa, tai sitten ei. :P Koitan tarkistaa. En ole joutanut kokeilemaan pitkään aikaan, mutta yli puoli vuotta minulla kaatuu simu/SDK heti kun lataan jonkun maiseman. Katsotaan.

:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin sen auton kokeeksi pois, vaan ne Asobon härpäkkeet ei sillä lähde. En mielestäni ole niitä sinne kyllä lisännyt, mutta jokin on voinut muuttua päivityksissä ja exclude ei enää toimi. Tosiaan Developer mode kaatuu kun lataan minkä tahansa kentän tai luodessani uutta. Ennen kuin keksin kaatuiluun jonkun ratkaisun, niin en voi tehdä mitään. :-\

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö Epirexin EFHK:n sisätiloja näkyä simussa, kun siirtää itsensä sisätiloihin? Asennettuna V1.5.

Mainoskuvissa Flightsim.to:ssa näkyy kalustettuja huoneita lentoaseman rakennusten sisätiloista. Minulla niitä ei näy, vaikka kenttä muuten on tasokas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Pitäisikö Epirexin EFHK:n sisätiloja näkyä simussa, kun siirtää itsensä sisätiloihin? Asennettuna V1.5.

Mainoskuvissa Flightsim.to:ssa näkyy kalustettuja huoneita lentoaseman rakennusten sisätiloista. Minulla niitä ei näy, vaikka kenttä muuten on tasokas.

Tuskin koko kenttää on mallinnettu sisältä 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Kyllä ne siellä on. Lue readme- tiedosto.

Screenshot 2024-01-19 195351.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä ihmeellä nuo ruskeat läiskät saa pis merestä Helsingin edustalla?

Käytöss uusin Helsingin mallinnus sekä Pääkaupunkiseudun maamerkit, versio ilman keskustan rakennuksia.

screenshot.1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DX12 tuki on MSFSsä betaversio, ja siinä esiintyy tunnetusti maapolygonien kanssa ajoittain ihmeellisyyksiä. Kokeile DX11 - luultavasti nuo ei näy siinä...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
36 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

DX12 tuki on MSFSsä betaversio, ja siinä esiintyy tunnetusti maapolygonien kanssa ajoittain ihmeellisyyksiä. Kokeile DX11 - luultavasti nuo ei näy siinä...

Aloitin kokeilemalla tyhjällä Communityllä ja lisäämällä Hesa/Suomi-lisäosia vähän kerrallaan. Toistaiseksi ei näy ruskeaa vettä. DX 12 edelleen käytössä. Kerron, kun löydän syyllisen. Varmaan jokin lisäosa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syy ruskeisiin vesiin Helsingin satamissa oli se, että minulla oli asennettuna vanha versio Morkön lisäosasta. Poistin vanhan (...airports ja ...poifix) ja korvasin uusimmalla versiolla morko-dem-finlands.......v.330.

Nyt vesi on kunnossa!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pasilan seutu kuvassa on aika ihmeellinen, kun käytössä Demokenin muuten erinomainen Helsinki-mallinnus. Onko olemassa mitään parantavaa lisäosaa/osia?

Tai sitten ei pidä lennellä tuossa kohtaa.

screenshot.1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Local Legend:14 Bell 47J Ranger julkaistu ja saatavilla simun marketplacesta

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään