Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

Olin lataavinani uusimman version 1.6 Epixserin EFHK:sta.Entinen oli v.1.5

Saatuani sen ladatuksi niin edelleen kansiossa näkyy että olisi kyseessä v.1.5

Kokeilin 2 kertaa,sama juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puran sen 7-zip purkuohjelmalla kuten kaikki muutkin zip-tiedostot.

65d76eb81844c_Nyttkuva2024-02-22175351.png.73882a27b26615cce98fa15b8118f642.png

Lataustiedosto.Siinä on v. 1.6

65d76eb69a31c_Nyttkuva2024-02-22175228.thumb.png.143efde5aebf92ff10bed51b1f330819.png

Yllä oleva versio 1.5 näkyy kun liitin sen Community kansioon Addons linkerin kautta.

65d76eb7b4754_Nyttkuva2024-02-22175335.png.740cda92b36c95b6b228a07fba8ccbeb.png

Manifest kansiossakin näkyy 1.5 versio.

Näyttökuva 2024-02-22 175303.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan vain unohtunut laittaa uusi versionumero itse maisemaan siinä vaiheessa kun maisema on generoitu. Ei vaikuta sen käyttämiseen millään tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Varmaan vain unohtunut laittaa uusi versionumero itse maisemaan siinä vaiheessa kun maisema on generoitu. Ei vaikuta sen käyttämiseen millään tavalla.

Joo,sitä itsekin vähän mietin.Tuli nyt vaan kolmeen kertaan sekin tehtyä kun ajattelin että oon tehnyt jonkun virheen.Tulee vaan joskus takerruttua pieniin asioihin turhaan,jää muuten mieltä vaivaamaan.;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä katsoin tiedoston päiväyksestä, että mulla on uusin vesio. Edellinen julkaistiin lokakuussa 2023 ja toi "manifest" on 02.02.2024. Jatkossa jos kummastuttaa niin katso siitä :)

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä,kyllä.Näinhän se on.En vaan tullut kiinnittäneeksi huomiota noihin päivämääriin,keskityin vaan niihin versionumeroihin.Pitää seuraavalla kerralla koittaa muistaa,mikä ei kyllä ole niinkään itsestään selvää!:hmm:

65d787baef2ec_Nyttkuva2024-02-22194300.png.e06b74d798ac4630f792c9253b27871c.png

65d787e920e36_Nyttkuva2024-02-22194218.png.c7b91db1ed095f249614087cc258f8e5.png

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Onko kellään jo kokemusta tuosta uudesta Autoframe-lisäosasta? En ihan ilman muiden kokemusta viitsisi lähteä asentamaan.:P

https://github.com/ResetXPDR/MSFS2020_AutoFPS/releases/tag/v0.4.0

Tämä on edelleen kehitelmä siitä DynamicLOD softasta jota suosittelin varmaan kuukausi sitten, mutta kommentoin silloin ettei se varmaan sovi Esalle kun LODit eivät ole aina tapissa.

Itse käytän edelleen tämän softan edeltäjää kun siinä on enemmän säätöjä. LOD aina niin suuri kuin rauta kussakin tilanteessa kykenee hanskaamaan nykimättä. Nykimättömyys on erityisen tärkeää VR-lasien kanssa. 

Suosittelen tätä myös Esalle. Sen saa helposti pois päältä silloin kun ottaa kuvia.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saatan asentaa ja kokeilla tuon, jos ohjelman saa nappia painamalla pois käytöstä simun ollessa toiminnassa. Onko näin?

Simukuvien ottamiseksi laitan yleensä grafiikkasäädöt täysille, mahdollisesti puiden ja ruohojen asetusta alemmaksi, jos simu laittaa niitä etenkin vuoristoissa kohtiin, joissa puita ei ole tai on vain vähän.

Miten ohjelma vaikuttaa nykyisiin säätöihin simussa? Säädöt ovat aika tapissa minulla lennettäessäkin. Käytän Frame geniä, josta on suuri apu. 

Kun lennän esim. Airbussilla, voisi AutoFPS olla hyvä apu. Toimiihan se uhdessä Frame genin kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjelma yksinkertaisesti vain sammutetaan (= suljetaan ohjelman ikkuna) jonka jälkeen se ei muuta LOD arvoja. Ohjelman käynnistetään joko automaattisesti tai manuaalisesti. Sammutettaessa ohjelma palauttaa alkuperäiset LOD-arvot takaisin. Ohjelma sammuu automaattisen kun MSFS sammutetaan. Sinulla saa olla kaikki asetukset täysillä. Toimii myös FG:n kanssa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kokemusta AI-pohjaisesta lennonjohdosta https://sayintentions.ai/, missä reaaliaikaisesti voi keskustella AI lennonjohdon kanssa. Vaikuttaa kyllä todella lupaavalta. Tällä hetkellä vain VFR, mutta IFR tulossa myöhemmin. 24h demoa voi kokeilla. Itse en ole vielä kokeillut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erittäin lupaavia, hinnat vain toistaiseksi melko rankkoja n 30$/kk. Voi olla että vuoden/parin päästä ehkä hieman kohtuullisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.3.2024 at 16.46, Mikael Leinonen kirjoitti:

Artikkelin mukaan yhden simulennon hinnaksi olisi muodostumassa 0,60$.

Niin jos käyttää pro ääniä ja toki riippuu lennon pituudesta :)

Perusversion offline äänet ei maksa mitään, eli silloin riittää tuo 29,90

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jyri Leijala kirjoitti:

Niin jos käyttää pro ääniä ja toki riippuu lennon pituudesta :)

Perusversion offline äänet ei maksa mitään, eli silloin riittää tuo 29,90

No sitten tuo kuulostaakin jo aika paljon paremmalta kuin mitä ensimmäinen hinnanjulkistus oli :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään