Mikael Leinonen

Microsoft Flight Simulator 2020/2024 lisäosajulkaisut

1 868 viestiä aiheessa

4 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Olen nähnyt tuota pari kertaa. Lennon uudelleenlataaminen MSFS karttanäkymästä asti auttaa. En ole keksinyt syytä tuohon...

Mullakin leijui portti ilmassa, mutta ei sen niin väliä.
RWY 24 Glideslope antenni näytti äkkiseltään olevan molemmin puolin kiitotietä? Oletko varma että näin on? Ettei toinen olisi ihan vain sellainen "Weather mast"... (En siis itse nyt laiskuuttani tarkistanut asiaa... :P)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
38 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Mullakin leijui portti ilmassa, mutta ei sen niin väliä.
RWY 24 Glideslope antenni näytti äkkiseltään olevan molemmin puolin kiitotietä? Oletko varma että näin on? Ettei toinen olisi ihan vain sellainen "Weather mast"... (En siis itse nyt laiskuuttani tarkistanut asiaa... :P)

En ole varma noista kun ei oikein löydy kuvia. Ainakin kiitotien eteläpuolella näyttäisi satellittikuvissa olevien varjojen perusteella olevan GS-masto. Voisiko ilmavoimilla olla oma? Ne olisi tuskin merkattu karttaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Olen nähnyt tuota pari kertaa. Lennon uudelleenlataaminen MSFS karttanäkymästä asti auttaa. En ole keksinyt syytä tuohon...

Ooolrait - asia selvä. Katsotaan kun seuraavan kerran poikkean Nääsvilleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

En ole varma noista kun ei oikein löydy kuvia. Ainakin kiitotien eteläpuolella näyttäisi satellittikuvissa olevien varjojen perusteella olevan GS-masto. Voisiko ilmavoimilla olla oma? Ne olisi tuskin merkattu karttaan...

Glideslope antenni on tässä:
61.417239, 23.623108

Ja tässä kuvassa näkyy näitä antenneja, ihan Wikipediasta.

Tampere-Pirkkala.thumb.jpg.559cd0910c0d56672ec0665330ce26db.jpg

Eli toisella puolella erittäin todennäköisesti Transmissometer ja Weather mast. Ja sen säämaston lähellä on myös tuollainen punavalkoinen pieni rakennus, mutta ei Glideslope. ;)

Toinen säämasto ja muita sään mittauslaitteita kiitotien toisessa päässä lähellä PAPI valoja:
https://maps.app.goo.gl/EekPcqQsirpM659k7

Tällä videolla kohdassa 1:36 näkyy nuo härpäkkeet ja siitä eteenpäin koko kiitotien matkalta vaikka mitä.
https://youtu.be/-AKk2vAbFu8?si=NbUOcw5ClIIIralb

Ja tässä toinen video toiseen suuntaan, siinä ei kyllä näy juuri muuta kuin se Glideslope antenni.

https://youtu.be/xXJguXduuwQ?si=pvqlKYTm9HttQwEZ

Löysin näistä 1000 (kiitotietä jäljellä 1000m) kylteistä vain toisen.
61.41582658360139, 23.609592812442244
61.41248149193167, 23.599263270431546

EDIT
Portti leijailee sinnikkäästi ilmassa... aika monta kertaa olen simun jo käynnistänyt Tampereelle...

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Hyvä uutinen, Active Sky tulossa MSFS:lle :cool:

https://hifisimtech.com/asfs/

Ehkä noin, mutta eikös 2024-versioon pitäisi tulla defaulttina vuodenajat ja parempi säämoottori? Voi olla, että olen väärässä, mutta noin muistelen joskus kerrotun jossakin foorumilla. FS 2004/9.1 + FSX Steam minulla oli useita vuosia Active Sky koneella Rexin textuureilla höystyttänä ja olin erittäin tyytyväinen Hifisimtechin antamaan säähän. Tuntuu jotenkin siltä, että ovat vähän myöhässä tässä asiassa, mutta voihan se johtua siitä, että heillä ei ole ollut pääsyä vaadittaviin asioihin tämän simun sisällä.

Kun sää tässä simussa toimii, niin kyllä se mielestäni on melko hyvä ja aika kutinsa pitävä noin pääsääntöisesti. Kuten olen aiemmin sanonut, niin kierre syvenee jos koko ajan pitää hankkia simuun kaiken sorttisia perusasioita edellisten versioiden tapaan jotta simu saadaan mahdollisimman realistisen tuntuiseksi. Senkin ymmärrän, että ensinnäkin olemme saaneet melko halvalla hyvän perus-simun eikä kenties kaikkea voi vaatia, mutta olen joskus funtsinut, että jos olisi tarjolla hyvä kokonaisuus johon ei tarvitsisi hankkia koko ajan muuta kuin haluamansa koneet joilla lentää, niin toki siitä maksaisi mieluusti kerralla kohtuullisen hinnan jos kokonaisuus olisi toimiva.

Jo nyt ainakin minulla alkaa taas olemaan melko pitkä lista tarpeellista tavaraa, joille myös on tullut hintaa ihan kiitettävästi eikä siinä mitään jos ne toimisivat kunnolla, mutta kun ei ne toimi. Tuntuu usein siltä, että taas aika kuluu enenmmän säätämisen, foorumeilla apua ruinaten ja ruudun ääressä pärräämiseen kuin itse asiaan. Mitä enemmän lisäosia, sitä enemmän hankaluuksia. Toki hyvä, että jotkut saavat elantonsa tämän aiheen parissa - jotkut aika maassiivisesti.

Esimerkiksi Navigraphilla on yli miljoona käyttäjää ja kun funtsii, että jos esimerkiksi minä maksan lähes 12 egeä kuussa niin miljoona kertaa tuo kuukaudessa tuottaa kohtuullisen korvauksen tekijöilleen.

7 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, itse en tätä ole heti ostamassa koska mielestäni MSFS:ssä on vakionakin aika hyvä säämoottori. Tuota tuoteselostusta kun lukee niin tulee mieleen että osa MSFS:n "api-esteista" on kierretty purkkavirityksillä tms. koska täyttä pääsyä ei ole.

Odottaisin ehkä ennemmin sitä parannettua MSFS2024:n säämoottoria yms.

P3D:n kanssa tosiaan sai olla ostamassa sitä ja tätä lisäosaa että sai perusasioita paremmaksi joten toivottavasti ihan samaan rumbaan ei joutuisi enää ainakaan MSFS:n kanssa. ASFS:n julkaisun kuitenkin olla päivien/viikkojen sisällä joten arvosteluja odotellessa...

Hyvää jutustelua ja kommentteja https://www.avsim.com/forums/topic/644035-active-sky-coming-to-msfs/

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hieman pohdintaa A330 Driverin toimesta, olisiko niin että active sky tuottaisi esim. säätutkan mm. PMDG:n yms koneisiin niinkuin se on aikaisemminkin toteutettu? Siinä saattaisi olla ihan hankintaa puoltava seikka mm. historiallisen sään lisäksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos noin olisi, niin sittenhän mm. PMDG:n lupaama päivitys säätutkan osalta ei toteudu kerrotulla tavalla eli ilmaisena päivityksenä vaan niin että joka haluaa kayttää vaikkapa nyt PMDG:n koneissa säätutkaa hänen on ostettava ActiveSky eli se siitä ilmaisesta päivityksestä - kieroa peliä. Jos noin tosiaan on niin pääsen kyllä Boengilla ilman säätutkaakin kunhan muuten toimii ja pysyy virtuaalitaivaalla alusta loppuun;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Jos noin olisi, niin sittenhän mm. PMDG:n lupaama päivitys säätutkan osalta ei toteudu kerrotulla tavalla eli ilmaisena päivityksenä vaan niin että joka haluaa kayttää vaikkapa nyt PMDG:n koneissa säätutkaa hänen on ostettava ActiveSky eli se siitä ilmaisesta päivityksestä - kieroa peliä. Jos noin tosiaan on niin pääsen kyllä Boengilla ilman säätutkaakin kunhan muuten toimii ja pysyy virtuaalitaivaalla alusta loppuun;D

Muistelisin että vuosia sitten P3D-aikaan ainakin PMDG ilmoitti että active sky vaaditaan jotta säätutka toimisi oikein.

https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/67814-active-sky-and-pmdg-weather-radar

Katsotaan mitä ovat saaneet aikaan neljän vuoden "hiljaisuuden" aikana. Sittenhän tämäkin selviää muun muassa. En ihmettelisi yhtään jos vähän peesaisivat toisiaan bisneksen suhteen.. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Horizon simulationsin B787-9 sai hoppie/cpdlc päivityksen, löytyy installerista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parin päivän sisällä tulevasta Aerosoftin Oslo ENGM pientä esimakua

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14/04/2024 at 14.38, Mikael Leinonen kirjoitti:

Tässä hieman pohdintaa A330 Driverin toimesta, olisiko niin että active sky tuottaisi esim. säätutkan mm. PMDG:n yms koneisiin niinkuin se on aikaisemminkin toteutettu? Siinä saattaisi olla ihan hankintaa puoltava seikka mm. historiallisen sään lisäksi

Siinä on kyllä sellainen kaveri, joka hölöttää ihan omiaan ja ties mitä että en kyllä uskoisi sanaakaan tuon puheita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14/04/2024 at 16.47, Rolf Niemi kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan. Jos PMDG on luvannut säätutkan ilmaisena päivityksenä niin se varmasti tulee ilmaisena päivityksenä heti kun Asobo mahdollistaa sen. Jos Active Sky sen mahdollistaa niin voi olla, että PMDG sen tekee mutta ei se niiden vika ole, jos sen käyttö edellyttää maksullista lisäosaa. Kyllähän sun logiikka on nyt aika outo vai pitäisikö Hifisimin julkaista tuo ilmaiseksi 737:n ostaneille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan. Jos PMDG on luvannut säätutkan ilmaisena päivityksenä niin se varmasti tulee ilmaisena päivityksenä heti kun Asobo mahdollistaa sen. Jos Active Sky sen mahdollistaa niin voi olla, että PMDG sen tekee mutta ei se niiden vika ole, jos sen käyttö edellyttää maksullista lisäosaa. Kyllähän sun logiikka on nyt aika outo vai pitäisikö Hifisimin julkaista tuo ilmaiseksi 737:n ostaneille?

Ei pidä kenenkään tuottaa ilmaiseksi yhtään mitään, mutta jos jotain luvataan - lupauksen sisältö ja mahdolliset ehdot pitää silloin mainita asiakkaille eikä mennä niin kuin politiikot jotka töihin pyrkiessään suoiltaa silkkaa skeidaa äänestäjilleen aikomattakaan pitää lupauksiaan. Vaiko onko kyseinen toiminta sinun mielestä sitten ok? Minua ei kiinnosta PMDG.n ja Asobon väliset ongelmat tippaakaan. PMDG:llä on kova rahastusinto meneillään ja laatu että luotettavuus alkaa rapisemaan. Bannia rapisee jos tosissaan kyselee asioiden perään ja uskollinen kaarti kiittelee päämiestä joutavan pitkistä jorinoista joissa ei asian tynkää juuri löydy - hypeä kylläkin. Tulee jonkinlainen kultti mieleen kun poikkeea heidän foorumillaan joskus lähinnä tuytkailemassa DC-6:sen tilaa ja joka on ilmeisen totaalisesti jätetty tilaan, jossa se nyt on enkä yksin minä ole tätä mieltä - muilta foorumeilta löytyy paljon asiaan liittyvää tarinaa.

Loppujen lopuksi minulle on yksi ja sama onko tuossa säätutkaa vai ei ja on muitakin koneita nykyisin tarjolla - parempiakin kuin esim. 737-800, joka minulta löytyy. Tripla7 ei kiinnosta pätkääkään. En minä jaksaisi enää istua kököttämässä ruudun ääressä vaikkapa Atlantin yli lennolla eikä tuolla taas ole järkeä päristellä EFHK - EFTP väliäkään - siihen riittää Comanche. Jep, jep...

Kuten sanottua - paikka josta konen ostetaan mainitaan selkeästi, että säätutka tulee myöhemmin ilmaisena päivityksenä. Siinä ei puhuta ActiveSkysta sanaakaan. Täten ostajan annetaan ymmärtää selkeästi, että lisäkuluja ei tule, vai miten se nyt oli ja on?

HiFisimistä sen verran, että jos olisivat olleet liikkeellä ajoissa, niin kenties olisi ollutkin järkevä sijoittaa siihen, mutta jos kyseessä on REXin tyylinen lisäosa, niin pelkän PMDG:n säätutkan vuoksi tuo kyllä täysin joutava hankinta. Toki minä en ole mikään sanomaan mitä kukin ostaa, mutta mielipiteenhän voi aina kertoa ja tässäkään asiassa en ole yksin. PMDG tuskin sijoittaa resurssejaan johonkin säätutkan tekeleseen - haihattelua edes ajatella noin.

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG:n Mr. Kok taisi lyödä viimeisen naulan tähän spekulointiin..

Screenshot_20240417_164703_Samsung Internet.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään