Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 733 viestiä aiheessa

Simu käynnistyy siihen saakka, kun olen ladannut lennon ja sitten viiva kulkee kuvan alareunassa melkein loppuun saakka ja sitten jumahtaa. Kaikki lisäosat on pois kytkettynä ja ei vaan etene. Osaisko kukaan kertoa mistä vikaa vois lähteä etsimään, koneesta? simusta? mistä...? 45 megaa tuppaa tupaan, joten pitäshän sillä edes käynnistyä.

Simulaattori on asennettu hiljattain uudelleen....voihan....V...talis>:(:(:'( 

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitä näytönohjain. Minulla on käynyt tuolla lailla, mutta kun päivitin näytönohjaimen niin taas pelasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Simu käynnistyy siihen saakka, kun olen ladannut lennon ja sitten viiva kulkee kuvan alareunassa melkein loppuun saakka ja sitten jumahtaa. Kaikki lisäosat on pois kytkettynä ja ei vaan etene. Osaisko kukaan kertoa mistä vikaa vois lähteä etsimään, koneesta? simusta? mistä...? 45 megaa tuppaa tupaan, joten pitäshän sillä edes käynnistyä.

Ihan simun omalla default lentokoneella?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä auttanu näyttiksen pävitys ja ja ihan oma defukone.>:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoitatte näyttiksen päivityksellä? Kokonaan uuden näyttiksen asentaminen vai joku ajuripäivitys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajuria.. hyvä veli ajuria...itse näyttiksen (ilmaisin itseni kenties epäselvästi, mutta näyttiksellä tässä tapauksessa tarkoitin juurikin ajuria) näyttiksen, näytönohjaimen päivitys maksaa usseempia satasia ja ny ei oo varraa:(

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kokeile jos on Windows päivittämättä tai sitten mene asetuksiin ja siellä sovelluksiin ja Simun kohdalla lisäasetuksiin ja klikkaa korjaa.:hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wintoosa on päivitetty...muistelen, että tuo korjaa komento steam-versiossa tyhjentää ko simun ja aloittaa sen s..nallisen päiväkausien latausrumban

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Wintoosa on päivitetty...muistelen, että tuo korjaa komento steam-versiossa tyhjentää ko simun ja aloittaa sen s..nallisen päiväkausien latausrumban

Sitä en tiennytkään. Mulla on CD-romppuversio, eikä siinä sellaista tapahdu!

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen että  koneessa olevan vain 45 vapaata megaa tilaa jos oikein ymmärsin, vai tarkoititko 45 gigaa?  Voisiko tilaa vapauttaa johonkin muualle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei kyllä masiinassa tilaa riittää ihan rutkasti 500 gigaa...ymmärsit varmaan noista mun aikaisemmista ruikutuksista, kun valittelin netin nopeutta niin puhuin megoista.....ja nyt se sitte alko se TAAAAAS...se päiviä kestävä rumba..Lataa tällä hetkellä vain vaivaiset 3,5 Mbit/sek

Olis tietysti pitäny odotella sitä ulkoista antennia asennettavaksi...josko latausnopeus kasvaisi...tai sitte ei. Jos se nopeus riippuu ja roikkuu Steamin taholta..mene tiedä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otappa huvikseen Online data pois päältä ja käynnistä simu sellaisena FSX-tyyppisenä. Sitten asetuksista data takaisin päälle, niin lataako sitten?

Tämä seuraava tuskin auttaa mihinkään, mutta Content.xml on hyvä joskus välillä poistaa, simu tekee uuden käynnistyessään.

Sim from Marketplace:
%localAppData%\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Sim from Steam:
%appData%\Microsoft Flight Simulator

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep Kiitos Tatu...piilotan tämän neuvon visusti mieleeni,,mutta hätäsenä ukkona ehdin itkun sekaisen tyrskeen lomassa ruveta asentelemaan tätä s...naa uudelleen.....keles sentään, etten paremmin sano...v..ttaaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14.8.2022 at 09.30, Juhani Pelli kirjoitti:

Tuli vaan mieleen että olethan tietenkin muistanut tarkistaa palomuuriasetuksista että se sallii tämän simun käytön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu olen ja jopa älynny salliakin sen. Nyt kun sain asennettua ulkoisen antennin ja hankin vielä mesh- vehkeet kotiin, niin alkopa megat kulkee...näytti Fast-testillä 160 megaa..täytyy ruveta testailemaan simua, että vieläkö kenkkuilee. Mammakin ensin valitteli (naisten tapaan), että onko nuo nyt niin tarpeellisia, mutta eipä ole enää ihmetelly, kun läppärikin toimii moitteetta:thmbup::laugh:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perkele...tää sama Current bandwidht is too low properly stream photogrammetry data ilmestyy taas näkyviin ja simu tökkii....Mikä saatana tässä voi olla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Perkele...tää sama Current bandwidht is too low properly stream photogrammetry data ilmestyy taas näkyviin ja simu tökkii....Mikä saatana tässä voi olla

Vilkaise linkin takaa ja rullaa keskustelun loppupuolelle:

https://forums.flightsimulator.com/t/low-bandwidth-message-connection-lost-switched-offline/464121

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Oletko jossain vaiheessa asentanut/kokeillut sitä Google maps  modia simuun? Tarkoitan siis sitä, että Bing kuvien sijasta ladataan Google kuvat.

Jos näin on, niin tarkista seuraava:

For anyone that has downloaded the Google maps mod and is having issues, try doing this:

Use the windows search bar and search Notepad. Right click on it and run as Administrator.

In Notepad, go File, Open and then navigate to Windows (C:), Windows\System32\drivers\etc
        and open the host file.

Get rid of:
        127.0.0.1 kh.ssl.ak.tiles.virtualearth.net
        127.0.0.1 khstorelive.azureedge.net

Save and exit

Esimerkiksi minun hosts tiedosto on käytännössä tyhjä. Siellä on rivejä, mutta kaikki alkavat #-merkillä, jolloin ne eivät vaikuta mihinkään.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos JÄLLEEN Tatu ja Rolf. Tein pikaisen kierroksen Milvizin tuotteella Hesan päällä ja hyvin kulki sulavasti. Täytyy toivoa, että pysyis nyt jatkossakin:thmbup::laugh:

Tosiaan kokeilin tuota mainittua lisuria, mutta heivasin sen sitte mäjellen. EN aavistanut, että jättää moiset kummajaiset jälkeensä. Nytpä tiedän.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on prossuna AMD Ryzen 7 5800X3D ja näyttiksenä GTX 1080 Ti.

VR lasien kanssa näytön päivitysnopeudeksi pyrin saamaan 30 ruutua/s, mutta se putoaa usein tuon alle.

Saanko mitenkään nostettua CPU:n kuormitusta, kun se on nyt vain noin 50%? Eli saanko päälle mitään lisäherkkuja ilman, että kuormitan näyttistä entistäkin enemmän? CPU:n kuormitus näyttää seuraavaan melko lineaarisesti frameratea, mutta minulla ruudunpäivitysnopeus on vain tuo 30 tai vähemmän.

Mitkä taskit ovat CPU:n vastuulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Minulla on prossuna AMD Ryzen 7 5800X3D ja näyttiksenä GTX 1080 Ti.

VR lasien kanssa näytön päivitysnopeudeksi pyrin saamaan 30 ruutua/s, mutta se putoaa usein tuon alle.

Saanko mitenkään nostettua CPU:n kuormitusta, kun se on nyt vain noin 50%? Eli saanko päälle mitään lisäherkkuja ilman, että kuormitan näyttistä entistäkin enemmän? CPU:n kuormitus näyttää seuraavaan melko lineaarisesti frameratea, mutta minulla ruudunpäivitysnopeus on vain tuo 30 tai vähemmän.

Mitkä taskit ovat CPU:n vastuulla?

50% on jo paljon. Sen kasvattaminen edellyttäisi jo huomattavaa rasitusta jokaisella ytimellä. Todennäköisesti tuossa simun käyttämät ytimet huitelee jo melkein maksimissa. Näytönohjain sulla on rasitteena. Voit kokeilla, jos olet su10 betassa, laittaa dlss:n päälle niin se varmasti tuo lisää fps:ää sulle.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain nostatettua netin latausnopeuden nyt n. 170:een megaan. Prosessori AMD Ryzen 7 3700 8-Core lienee ihan käyttökelpoinen ..vielä.
näytönohjain on jo vuosia vanha  Nvidia GeForce GTX 1070..eli jonniimoinen tulppa...käsittääkseni.. Mikä olis järkevä valinta tehokkaamaksi ohjuriksi ja vielä niin, ettei koko eläke menis siihen...olisko ehdotuksia? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jussi!

Minulla on linkin takaa löytyvä näytönohjain, joka tuli "pakettikoneen" mukana tuossa pari vuotta sitten kun hankin uuden koneen simua silmällä pitäen. Katsoin silloin koneen kaikki komponentit läpi monen nettilinkin takaa ettei tarvitsisi heti mennä rautakaupoille kuten ennen jos hankki valmispaketin eikä koonnut itse, Nythän tässä on tipahtanut tiedon kelkasta jojonkin aikaa sitten, mutta tämä on pelittänyt hyvin:

https://www.power.fi/tietotekniikka/tietokonekomponentit/naytonohjaimet/gigabyte-geforce-rtx-2070-super-gaming-oc-8-gb-naytonohjain/p-1012008/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Sain nostatettua netin latausnopeuden nyt n. 170:een megaan. Prosessori AMD Ryzen 7 3700 8-Core lienee ihan käyttökelpoinen ..vielä.
näytönohjain on jo vuosia vanha  Nvidia GeForce GTX 1070..eli jonniimoinen tulppa...käsittääkseni.. Mikä olis järkevä valinta tehokkaamaksi ohjuriksi ja vielä niin, ettei koko eläke menis siihen...olisko ehdotuksia? 

Itse pistin vähän jäitä hattuun ja jään odottelemaan josko näytönohjaimien hinnat tulisi siedettävälle tasolle.Pari kolme kk kun malttaa odottaa.Itsellä NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (MSI) ja CPU Intel Core i7 10700K @ 3.80GHz.Toimii kuitenkin kun säätää asetuksia vähän pienemmälle.Toivomuksena olisi hankkia RTX 3070 edellyttän että nykyinen hinta tippuu vielä.Voihan tietenkin käydä niinkin että ei kovin paljon tipu, mutta siinä tapauksessa tyydyn nykyiseen kokoonpanoon.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko RTX 2080 Super vaihtoehto? Itselläni tämä näyttis toimii hyvin. Sitten kannattaa katsoa, että uusi näyttis sopii tietokoneen koteloon ja että liittimet ovat sopivat. Hinta lienee alempi kuin tehokkaimman version.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään