Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 733 viestiä aiheessa

Mitä tehokkaampi näytön ohjain, sitä suurempi alennusprosentti. RTX 3060 on jopa kallistunut. Hinnoissa on edelleen muutospaineita joten hintahaitari kaventuu entisestään. Huonolla tuurilla RTX 3070 saattaa jäädä siihen väliin. Nyt on hyvä varautua henkisessti ajatukseen sijoittaa hieman enemmän rahaa ja hankkia vaikkapa RTX 3080 malli kun eteen tulee houkutteleva tarjous.

Jos 3000-sarjalaisia on runsaasti varastoissa ja 4000-sarjalaisia kyetään valmistamaan kysyntää vastaavia määriä niin 3000-sarjalaisten hinnat laskevat. Toisaalta ainakaan minulla ei ole tietoa siitä miten 4000-sarjalaiset hinnoitellaan. Ensiksi tulee ulos yläpään mallistoa. Siksi 3000-sarjalaisissa juuri ne ovat halventuneet eniten. Tuossa on monta "jossia" ja siksi näytön ohjainten kauppa takkuaa. Minäkin odotan sopivaa hetkeä GTX 1080 Ti vaihtoon.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sepä se..kunpa olis kristallipallo ja ennustajaeukon lahjat. Puhutaan melko hulppeista summista kuitenkin..tällä tulotasolla

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni ilmaantui seuraavanlainen ongelma SU10:n jälkeen. Simu kaatui työpöydälle jos yritti mennä general options-osioon. Ratkaisuna oli ladata ja asentaa englanti(united states) kielipaketti. Ongelma korjattu. Tiedoksi jos jollakulla muulla on vastaavaa ongelmaa👍

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin tänään tuon SU10:n. Mitään eriskummallisen parempaa en ole huomannut. Olisiko ultra-asetuksilla simu vähän sujuvampi kuin ennen.  DX12 on edelleen beta?  Paljon on hehkutettu uusista konetyypeistä, milloin ne sitten oavt tulossa (DC-3 ym).

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös SU11 ilmesty 11.11. Juhlajulkaisu tulee olemaan melkoinen tapaus. DC3:n lisäksi julkaistaan myös kopterit ja purjekoneet joita itse pidän suurempana juttuna.

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän johtuu ettei päivityksen jälkeen VFR kartta enää näy? Varmaan jollakulla on kikka tähän ongelmaan.

VFR map.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Tyhjää näyttää VFR-kartta täälläkin.

No, netistä löytyi vastaus: "Update your GTN750, the pre-SU10 version breaks the VFR map". Poistin koko lisäsosan community-kansiosta, ja nyt VFR-map näkyy! Olikin minulle turha lisäosa, enkä ollut sitä paljon käyttänyt.:P

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin tuossa lentää Cessnalla ihan tavallisen paikallislennon. Aiemmin simulaattori toimi ihan ok saman tyyppisessä tapahtumassa, mutta nyt kun valitsin kentän ja painoin fly now, ohjelma sammuu totaalisesti. Kokeilin useamman kerran, ja käynnistin koneenkin uudelleen, sama tulos. Mistä maksoin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Ajattelin tuossa lentää Cessnalla ihan tavallisen paikallislennon. Aiemmin simulaattori toimi ihan ok saman tyyppisessä tapahtumassa, mutta nyt kun valitsin kentän ja painoin fly now, ohjelma sammuu totaalisesti. Kokeilin useamman kerran, ja käynnistin koneenkin uudelleen, sama tulos. Mistä maksoin?

Minulla simu kaatui joskus uuden päivityksen jälkeen siihen, etten ollut päivittänyt näytönohjainta tai sitten community-kansiossa oli joku lisäosa joka aiheutti kaatumisen. Tarkistappa nämä!

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ohjaimena Extreme 3D Pro. Siinä on hattuohjain, jolla voi katsetta käännellä eri puolille. Nyt se vaan tekee niin, että kun hattua kääntää sivulle, kuvakulma heittää täysin sivulle tosi vauhdilla, eikä oikein jouhevaa siirtymistä tapahdu. Jos sitten siitä sivukuvasta kääntää takaisin päin haluten, että kuva jäisi johonkin etuviistoon, kuva palautuu suoraan eteen. Onkohan tuota säädettävissä, vai onko minulla vaan epäkelpo ohjain tähän hommaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
53 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Minulla on ohjaimena Extreme 3D Pro. Siinä on hattuohjain, jolla voi katsetta käännellä eri puolille. Nyt se vaan tekee niin, että kun hattua kääntää sivulle, kuvakulma heittää täysin sivulle tosi vauhdilla, eikä oikein jouhevaa siirtymistä tapahdu. Jos sitten siitä sivukuvasta kääntää takaisin päin haluten, että kuva jäisi johonkin etuviistoon, kuva palautuu suoraan eteen. Onkohan tuota säädettävissä, vai onko minulla vaan epäkelpo ohjain tähän hommaan?

Olisiko tästä apua, asetuksista controls ja camera kyseisen ohjaimen kohdalta

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän toi hyppyri mahtaa johtua?  EFHelsinki.bgl ja EFHF.bgl onpi nakattu romukoppaan

20221009175606_1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkuvaiheessahan tässä simussa oli Helsingin suunnilla aikamoisia pystysuoria nousuja esim. malmin suunnilla mutta ne korjaantuivat joko Mörkön, jonkun muun tai Nordic updaten mukana näin muistelisin. Tuosta nyt ei kyllä osaa sanoa mitään 😣 Simussa on tosin tuollaisia kummallisuuksia ympäri maailmaa vieläkin ja löytyy varmasti jatkossakin..

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näppiksessä saa ctrl+1 ja ctrl+2 ohjaamonäkymiä zoomattua mittaristoon ja navigaattoriin. Onko mahdollista saada nuo toiminnot jotenkin yhden napin taakse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Näppiksessä saa ctrl+1 ja ctrl+2 ohjaamonäkymiä zoomattua mittaristoon ja navigaattoriin. Onko mahdollista saada nuo toiminnot jotenkin yhden napin taakse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Xbox versiolla pelatessa ongelmana on autopilotin arvojen hyppiminen mielivaltaisesti kun alkaa knobia kääntämään. Jos lennät korkeudella 20 000ft ja kyseinen korkeus on asetettu autopilottiin jonka jälkeen haluaa muuttaa korkeutta niin se hyppää joko 100 jalkaan tai sitten esim 47 000 jalkaan. V/S ollessa esimerkiksi 2000 ja haluaa muuttaa arvoa niin se saattaa hypätä -2300 kun alkaa knobia kääntämään. Onko PC versiolla samaa ongelmaa A320 koneen tai muidenkin koneiden kanssa? 

Lisäksi olen huomannut että usein pimeällä laskeutuessa ei määränpään kiitotievalot ole päällä ollenkaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Arto Virtanen kirjoitti:

Lisäksi olen huomannut että usein pimeällä laskeutuessa ei määränpään kiitotievalot ole päällä ollenkaan. 

Tämä on vähän outoa, koska minusta simussa valot ovat (epärealistisesti) päällä koko ajan, yötä päivää.

Mikä oli määränpää?

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Tämä on vähän outoa, koska minusta simussa valot ovat (epärealistisesti) päällä koko ajan, yötä päivää.

Mikä oli määränpää?

Oulu ja Jyväskylä tähän saakka mitä vähän ehtinyt kokeilemaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään