Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 733 viestiä aiheessa

48 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Olisko joku säähän liittyvä juttu? Olen itsekin huomannut tuon ja oletan, että joku esim. näkyvyyteen, sumuun tai muuhun sää layeriin liittyvä juttu,

Ellen nyt ihan väärin muista, niin tuo viiva on horisontti, joka näkyy maisemien maastonkorkeuksista läpi. Se pyöri ongelmana joskus FS virallisilla bugilistoilla ja sen korjaamiseen ei ollut ainakaan silloin aikataulua. KO viivan näkee parhaiten vuoristoisella seudulla lentäessä.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Mikko Westerlund kirjoitti:

Ellen nyt ihan väärin muista, niin tuo viiva on horisontti, joka näkyy maisemien maastonkorkeuksista läpi. Se pyöri ongelmana joskus FS virallisilla bugilistoilla ja sen korjaamiseen ei ollut ainakaan silloin aikataulua. KO viivan näkee parhaiten vuoristoisella seudulla lentäessä.

Keinohorisontti :P

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nythän tää asennus lupsahti luikkaasti masiinaan. Mutta ei niin hyvää, ettei jokin töki.

Mulla on..ja on ollu käytössä kaksi näyttöä, hiiru on voinut seilata käskyjeni mukaan näytöltä toiselle, mutta ny siihen sitte tuli tän päivityksen myötä stoppi.

Kertokaas mulle pökijölle mistä mahtanee johtua ja miten saan sen korjattua?

Heh,,niii ku aina  näitten vekottimien kanssa. Sammutin koneen ja käynnistin uudelleen...kolmannen kerran..nii alko toimia taas 

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

En edes pääse vielä tänä iltana kokeilemaan tuota, kun sama juttu, kestää päivitys 4-5 tuntia. Yli kaksi tuntia nyt mennyt, ja vasta 46% valmista. Jää huomisillaksi kokeilut. Huomenna aikainen herätys, niin ei tässä jaksa myöhään kukkua tuon takia. En ymmärrä vieläkään miksi kuituyhteydellä on näin jumalattoman hidasta.  Kerran, siis vain kerran, on päivitys mennyt kohtuullisella vauhdilla. On ilmeisesti serverillä ruuhkaa.

lataus.jpg

Niin se oli entiseen aikaan mullakin. Vaihdoin nopeemman 300 megasen liittymän ja hommasin ulkoisen antennin. Nyt tuppaa tupaan entisen 50-60 megan sijaan 180 megaa.

Ladatessani simun päivitystä , sitä tuli ajoittain n. 120 megan nopeudella ja koko touhuun meni noin tunnin verran kallista eläkeukon aikaa..versus ko ennen sain minäkin odotella vuorokausisotalla jotain tapahtuvaksi. Mielestäni tuo antenniin tehty. 170 egen sijoitus oli ihan ok. Nyt ei tartte mammankaan tuskailla kun ei näy telkkari, eikä läppäri toimi ukon latausten aikana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

koko touhuun meni noin tunnin verran kallista eläkeukon aikaa..

Sen verran aikaahan siihen suunilleen meni.Kaikki meni kuitenkin ihan onnistuneesti ja simua oon jo vähän testaillutkin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Mikko Westerlund kirjoitti:

Juuri näin. Horisonttiviiva, mitä Asobo ei aio korjata. Ollut alusta alkaen. Joskus näkyy hyvin, joskus ei millään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
‎11‎.‎11‎.‎2022 at 20.57, Seppo Kalkas kirjoitti:

En ymmärrä vieläkään miksi kuituyhteydellä on näin jumalattoman hidasta.  Kerran, siis vain kerran, on päivitys mennyt kohtuullisella vauhdilla. On ilmeisesti serverillä ruuhkaa.

Mulla meni eilen sellaiset 45 min deluxeen. Ei ole kuituyhteyttä vielä, tulossa kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla taas lataus kosahtaa kohtaan 1/272 lszn-airport 1.0.3, eli ei etene tuosta mihinkään. No, kun ei päivitys edennyt, niin poistin koko pelin ja yritin asentaa uusiksi, mutta nyt sitten koko peli ei asennu...5% ja siihen jää. >:(

Muokattu: , käyttäjä: Jari Tissari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on lataus näköjään sen ensimmäisen yön aikana hoitunut loppuun. Mitä lie aikaa mennyt? Ainakin se neljä tuntia. Onneton 10 Mbit/sek. vauhdilla, ja nopeustesti antaa aivan eri lukemia. Kuidun pitäisi olla vakaampi kuin mobiililaajakaistan millään antenneilla. Hienoa, kun Juhanilla mobiililaajakaista pelaa keskimäärin tuota mainittua 180 Mb nopeutta. Pitää seuraavaa päivitystä varten selvittää tuo pullonkaula. VPN se ei ole, koska poiskytkin sen, ja Community oli nimetty X-Files. Pitää seuraavaksi resetoida Wi-Fi modeemi, joka on toki ihan langalla kiinni koneessa.

Nyt alkaa 40 synttäripäivityksen testailu, ja annettakoon aikaa jonkun verran tähän ”huippuharrastukseen”.;D

Tuota vielä mietin, että riittäisikö sen pelkän Premiumin lataus, vai onko ladattava kaikki Standardista lähtien. Ajattelin että jotain jää pois jos valitsee pelkän Premiumin, kun ne uudet koneet olivat jossakin luettelossa Standard puolella?

PS. Jari, onko Store, Steam vai mikä versio? Helpommin saat neuvoa, kun hieman tarkemmin tietää noita seikkoja.

Ja vielä kuva nopeustestistä.

test.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Nyt on lataus näköjään sen ensimmäisen yön aikana hoitunut loppuun. Mitä lie aikaa mennyt? Ainakin se neljä tuntia. Onneton 10 Mbit/sek. vauhdilla, ja nopeustesti antaa aivan eri lukemia. Kuidun pitäisi olla vakaampi kuin mobiililaajakaistan millään antenneilla. Hienoa, kun Juhanilla mobiililaajakaista pelaa keskimäärin tuota mainittua 180 Mb nopeutta. Pitää seuraavaa päivitystä varten selvittää tuo pullonkaula. VPN se ei ole, koska poiskytkin sen, ja Community oli nimetty X-Files. Pitää seuraavaksi resetoida Wi-Fi modeemi, joka on toki ihan langalla kiinni koneessa.

Nyt alkaa 40 synttäripäivityksen testailu, ja annettakoon aikaa jonkun verran tähän ”huippuharrastukseen”.;D

Tuota vielä mietin, että riittäisikö sen pelkän Premiumin lataus, vai onko ladattava kaikki Standardista lähtien. Ajattelin että jotain jää pois jos valitsee pelkän Premiumin, kun ne uudet koneet olivat jossakin luettelossa Standard puolella?

PS. Jari, onko Store, Steam vai mikä versio? Helpommin saat neuvoa, kun hieman tarkemmin tietää noita seikkoja.

Ja vielä kuva nopeustestistä.

test.jpg

Store, mutta lähti asentamaan kun olin 8 kertaa yrittänyt ja välillä tyhjentänyt tiedostot ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen että vieläkin on Tampereen ympäristön järvissä pikkusaaret  "upotettuina" kun laskeutuu lähelle. Esim Päijänteellä ei  ole tuollaista ongelmaa. Liittyykö tämä ilmiö Tampere-sceneryyn?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Ihmettelen että vieläkin on Tampereen ympäristön järvissä pikkusaaret  "upotettuina" kun laskeutuu lähelle. Esim Päijänteellä ei  ole tuollaista ongelmaa. Liittyykö tämä ilmiö Tampere-sceneryyn?

Kokeileppas miten tämä toimisi.

Tampere city scenery

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Kokeileppas miten tämä toimisi.

Tampere city scenery

Kiitos Tatu! Arvasinkin että Sinulta löytyy ratkaisu. Mulla on ollut  Flightsim.to:sta ladattuna Tampere-1- scenery. Muuten hyvä, mutta nuo saaret uppoavat. Nyt on taas sympaattinen Siilinkarikin pinnalla!

Siilinkari1.jpg

Siilinkari2.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten ainakin itse olen todennut, on Helsinki paras vakiona mutta lisättynä Pääkaupunkiseudun objekteilla, laivoilla, voimalinjoilla ja pienemmillä puilla.

Olisiko mahdollista että joku taitava tekisi veilä yhden koko pääkaupunkiseudun kattavan mallinnoksen, jollaisia Flightsim.to.sta löytyy useille kaupungeille ympäri maailmaa. Tarkoitan vielä sitä että taso olisi parasta luokkaa. Jotkut maailman kaupungeista on aika hyvin mallinnettu 3D:ä kait Googlen anineistoista. Mikä tärkeintä, vaikutus frameihin ei saa olla merkittävä.

Tällä hetkellä on olemassa lisäosa Helsinki 3D, mutta se on aivan mahdoton framesyöppö eli lentoon kelvoton. MS/Asobon photogrammetrinen Helsinki on myös kovin huono, liian vaalea, kattaa pienen alueen, ja rakennukset varsin epäselviä lähempää katsottaessa. Ei kiitos.

En tässä nyt muista, kuka on tehnyt Turusta varsin hyvän 3D-mallinnuksen, joskin sekin on värisävyiltään hieman kehno mutta ei juuri vaikuta frameihin. Josko joku tekisi vastaavan pääkaupunkiseudusta. Sen sijaan Tampereen 3D- maisema on epätarkka ja hyvin violetti väreiltään, Ei kiitos.

Ohessa muutamia kuvia Turun mallinnuksesta (saatavissa Flightsim.to) verrattuna todellisiin maisemiin, jotka on kuvannu Arto Halttunen.

Osa kuvista on keksustamallinnoksen ulkopuolelta.

Tekisin näitä itse, jos vain osaisin. Pyyntöäni ei pidä käsittää ruikutukseksi, koska kymmenisen-15 vuotta sitten tein silloisiin simuihin ison joukon photoscenerykaupunkeja ja alueita Suomesta. FS2020 vaatii sellaista ammattitaitoa, jota minulal ei ole enkä tällä iällä enää oppisikaan.:)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio
5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tekisin näitä itse, jos vain osaisin. Pyyntöäni ei pidä käsittää ruikutukseksi, koska kymmenisen-15 vuotta sitten tein silloisiin simuihin ison joukon photoscenerykaupunkeja ja alueita Suomesta. FS2020 vaatii sellaista ammattitaitoa, jota minulal ei ole enkä tällä iällä enää oppisikaan".....

Niin teit, ja kiitos niistä. Mutta tuota en allekirjoita, ettet oppisi...sitä immeinen oppii vaikka mitä jo haluja riittää

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

"Tekisin näitä itse, jos vain osaisin. Pyyntöäni ei pidä käsittää ruikutukseksi, koska kymmenisen-15 vuotta sitten tein silloisiin simuihin ison joukon photoscenerykaupunkeja ja alueita Suomesta. FS2020 vaatii sellaista ammattitaitoa, jota minulal ei ole enkä tällä iällä enää oppisikaan".....

Niin teit, ja kiitos niistä. Mutta tuota en allekirjoita, ettet oppisi...sitä immeinen oppii vaikka mitä jo haluja riittää

Haluista voidaan olla montaa mieltä (heh heh). Mutta mistä saisin sellaiset opettajat kuin mitä olivat Janne Sinkkonen ja Tatu Kantomaa, jotka pystyivät opettamaan jopa minulle photosceneryjen teon 2000-luvulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin joissakin Google sceneryissä on minulla ollut vika että ne loistavat kuin majakka huonolla kelillä. Otin esimerkiksi Bergenin sen takia pois. Voi olla että tuon pystyy osaava korjaamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkähän säädöt mulla on pielessä kun en pysty hallitsemaan Guimbal Capri G2-helikopteria. Heiluu holtittomasti puolelta toiselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Mitkähän säädöt mulla on pielessä kun en pysty hallitsemaan Guimbal Capri G2-helikopteria. Heiluu holtittomasti puolelta toiselle.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Oman oikean helikopterin lentokokemukseni perusteella simulaattorisi näyttää toimivan täysin oikein. Minun ensimmäiset neljä helikopterilentoa ja lentotuntia olivat muuten OK, mutta leijunnassa R22 lähti tekemään juuri noin ja tarvittiin vähintään koripallokentän kokoinen alue ns. leijuttamiseen. Viidennellä lennolla Robbari sitten muutti käytöstään ja sitä olisi voinut leijuttaa paikallaan vaikka hamaan maailman tappiin.

Rodney :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellainen pikku ongelma alkaa nyt olla noitten lisäosien kanssa, että minulla näyttää käyvän SSD  levy (C:) Samsung EVO Plus 500GB M2 pieneksi. Saisihan niitä siirreltyä edestakaisin vaikka (D:) tai (F:) levylle, mutta en oikein siitä välitä.

Riittäisikö teranen vai hankinko jo suosiolla isomman, tulevaa ajatellen. Minkä kokoisia käytätte, tai suosittelette? Asensin tänään helppokäyttöisen WinDirStat ohjelman. Se asettaa suuruusjärjestykseen tiedostot. Sillä voi selata ja etsiä mukavasti Gt syöppöjä. Esim. fsltl-traffic-base vie yllättäen 21,1 Gt levytilasta.

PS. Juu. Ei ole HEKOn lennätys ihan helppoa äkkiseltään. Tatun neuvot auttoivat hieman. Sain lentämään eteenpäin. Laskeutumista on harjoiteltava. Kyllä se helposti tonttiin tulee.;D Helpompi on lentää se Airbus 125 projektikopteri. Todentunnusta en kommentoi mitään. "Pelkääjän" paikka on ollut minun osani oikean kopterin kyydissä.;)

win.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vapauttanut tilaa siirtämällä community-kansion ulkopuoliselle kiintolevylle msfsAddon linkerin avulla (https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker). Lisäksi poistin turhia koneita , joista en välitä, kuten Volocity, Hughes, Spirit of st.Louis ym. Nehän voi palauttaakin jos haluaa. Jos ahdasta tulee, niin tilapäisestihän voi poistaa maisemakokonaisuuksia, esim Japanissa tulee lennettyä aika harvoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Olen vapauttanut tilaa siirtämällä community-kansion ulkopuoliselle kiintolevylle msfsAddon linkerin avulla...

Ahaa, siis Community toimii addon linkkerin avulla vaikkapa asemalta (F:). Minulla toinen SSD siellä. Tiesin kyllä tuon linkkerin olemassaolosta, mutta en täysin oivaltanut mahdollista, todellista hyötyä ennen kuin nyt. Tuotahan pitää sitten heti kokeilla. Tack så mycket Tapio.:thmbup:

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kalkas
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään