Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 733 viestiä aiheessa

2 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Eli "normi toimintaa" :D On kyllä aika pelottavaa, kun ei vaihtoehtoa ole.

Joo, ei syytä huoleen :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Eli "normi toimintaa" :D On kyllä aika pelottavaa, kun ei vaihtoehtoa ole.

No minulla nököttää simun Welcome-ikkunan oikeassa yläkulmassa käyttäjätunnus, johon minulla ei ole ollut osaa eikä arpaa sen luomiseen - liittynee samaan asiaan kuin videossa sanotaan ja joo - minulla on Steam versio ko. simusta.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus oli ostaa alesta (on siis alennuksessa store-versiot) paras versio, mutta mikään ei vaan toiminut (Broidi siis yritti) ei kelvannut credit / debit koska olisi pitänyt olla kaiketi jenkkilässä. Sitten kun katselin ihan microsoft storesta, niin lykkäsi ainoastaan Ruotsin valuuttaa. Tämän jälkeen kun sai eurot näkyviin, niin oli erittäin hämmentävää mikä on XBOX / PC -versio, jolloin päädyttiin Steamiin;D Nyt vasta hämmentääkin...

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on massiivinen kokonaisuus - ei voi mitään. Kerran joutunut asentamaan uusiksi ja vuorokausi taisi mennä....

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän se on. Mun piti vaihtaa piuhaa, kun tämä rajoittaa 100mbit/s, jotta saa koko kaistan käyttöön 600mb, mutta kun samaan aikaan neuvoin broidia niin meni vähän hätäiseksi tämä touhu ja sehän siinä sitten unohtui.

Edit: Tosin tuo nopeus vaihtelee 10mb/s > 90mb/s, eli eihän se kaikki ole tästä päästä kiinni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on simu asennettuna cd-romppujen kautta, mutta silti piti luoda xbox-tili että toimisi verkossa. Minullakin oli aluksi sekava numerokirjainsarja tilin tunnuksena, mutta muutin sen mieleisekseni klikkaamalla jostain xbox asetuksesta, en muista enää mistä! 

P.s. Nyt muistankin: mene Microsoft storeen ja siellä vasemmassa alakulmassa olevaan kirjastoon klikkaa sieltä xboxia niin avautuu lopulta oheinen näkymä, jossa voi hallinnoida omaa microsoft flight-simulator tiliään.

Desktop Screenshot 2022.12.17 - 18.28.15.32.png

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kaikille neuvoista. Aluksi vaikutti että jotain on pielessä, ja juurikin tuon "tilin" suhteen. Asennus edelleen puksuttaa tossa ja valmistakin tulee sitten joskus. Tämän jälkeen sitten satelee "tyhmiä" kysymyksiä pilvin pimein :laugh:

Tosin ensin katselen todennäköisesti niitä youtube videoita...

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ei kyllä kuuluisi tänne, mutta kysyn nyt silti. Broidi tulee käymään huomenna, ja olisi kiva yllättää Tatun Tampereella. Jostain luin, ettei Tampereesta tule olla käytössä kun vain yksi maisemalisäosa? Mikä olisi siis sellainen jossa Tampere on "edukseen"?

Kiitos :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
45 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Tämä ei kyllä kuuluisi tänne, mutta kysyn nyt silti. Broidi tulee käymään huomenna, ja olisi kiva yllättää Tatun Tampereella. Jostain luin, ettei Tampereesta tule olla käytössä kun vain yksi maisemalisäosa? Mikä olisi siis sellainen jossa Tampere on "edukseen"?

Kiitos :thmbup:

Helikopterit osiossa on Tatun Tampere city: 

Tampere on tässä. Jos on vanha maisema asennettuna, niin se pois.

Tampere City

Muokattu: Joulukuu 11, käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Toistettavissa XBOX tai PC, mitä ihmettä se tarkoittaa?

"Can be played on both XBOX and PC." Eli siis normaali MS Store-versio. Sehän toimii sekä Xboxilla että Windowsilla.

Osta ihmeessä Steam-versio. Missään tapauksessa ÄLÄ osta MS Store versiota. Aivan alusta alkaen lähes kaikki päivitys- ja muut ongelmat ovat liittyneet MS Storeen. Lähes joka päivityksessä monilla Store-käyttäjillä on ongelmia tunnistaa päivityksiä ja se vaatii kaikenlaista kikkailuja wsresetin ja xbox appien yms kanssa. Steamilla kaikki toimii kuin junan vessa.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Steamilla kaikki toimii kuin junan vessa.

Joonan suosituksesta asensin aikoinaan Steam-version, ja voin sanoa (ilman muiden versioiden kokemuksia), että ainakin minulla toimii hyvin. Ei ole tarvinnut ruuvailla yhtään mitään päivityksien(kään) jälkeen. :thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

"Can be played on both XBOX and PC." Eli siis normaali MS Store-versio. Sehän toimii sekä Xboxilla että Windowsilla.

Osta ihmeessä Steam-versio. Missään tapauksessa ÄLÄ osta MS Store versiota. Aivan alusta alkaen lähes kaikki päivitys- ja muut ongelmat ovat liittyneet MS Storeen. Lähes joka päivityksessä monilla Store-käyttäjillä on ongelmia tunnistaa päivityksiä ja se vaatii kaikenlaista kikkailuja wsresetin ja xbox appien yms kanssa. Steamilla kaikki toimii kuin junan vessa.

Kuten jo mainittu, päädyimme steam -versioon. Nyt näyttää kaikki hyvältä, kunhan saan vaan "käyttäjänkin" päivitettyä. Aikaslailla kaikki on täysin uutta... Eiköhän se tästä :hmm:

Ja lisään, että näyttis 1080, joten ihan reittilennoille ei pääse. Mutta opetellaan nyt tämä, niin on sitten valmiina kun rikastuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Ja lisään, että näyttis 1080, joten ihan reittilennoille ei pääse. Mutta opetellaan nyt tämä, niin on sitten valmiina kun rikastuu...

Ei ne asetukset välttämättä tarvitse tapissa olla tässä simussa, pystyy hyvin lentelemään myös isoimmilla putkilla ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

...

...Steamilla kaikki toimii kuin junan vessa.

[offtopic]

Niin, toimiihan se nykyinenkin junan vessa samaan tapaan kuin lentokoneen vessa yleensä hyvin. "Ennen vanhaan" höyryvetureiden aikakaudella junan vessa oli vieläkin varmempitoiminen, kun se käsitti vain suoran putken pytyltä raiteiden väliin. Liekkö täällä montakaan niin vanhaa (kuten minä), joka sellaista on itse käyttänyt? :laugh:

[/offtopic]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

[offtopic]

Niin, toimiihan se nykyinenkin junan vessa samaan tapaan kuin lentokoneen vessa yleensä hyvin. "Ennen vanhaan" höyryvetureiden aikakaudella junan vessa oli vieläkin varmempitoiminen, kun se käsitti vain suoran putken pytyltä raiteiden väliin. Liekkö täällä montakaan niin vanhaa (kuten minä), joka sellaista on itse käyttänyt? :laugh:

[/offtopic]

Tuttu juttu sanoisin :D

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenhän saan käyttööni lataamani EFHKn? Ohjeita kyllä seurasin (youtube + ihan lukemalla) purin ja laitoin ko. kansion community-kansioon, mutta mitään ei kyllä tapahtunut.

E:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Community

Mikähän tässä meni vikaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
35 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Mitenhän saan käyttööni lataamani EFHKn? Ohjeita kyllä seurasin (youtube + ihan lukemalla) purin ja laitoin ko. kansion community-kansioon, mutta mitään ei kyllä tapahtunut.

C:\Käyttäjät\user\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Latauksen jälkeen tulee simu käynnistää uudelleen, sitten vasta näkyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
57 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Eikö näy siellä Content Managerissakaan asennettuna?Mulla näkyy nimellä "Place holder,Helsinki airport, installed version 1.0.1

Ei kai mulla ole semmosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Latauksen jälkeen tulee simu käynnistää uudelleen, sitten vasta näkyy.

Joo, tämä oli tiedossa, kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Ei ne asetukset välttämättä tarvitse tapissa olla tässä simussa, pystyy hyvin lentelemään myös isoimmilla putkilla ;D

Ihme kyllä kun lisäsin asetuksista vähän sitä sun tätä, niin nyt näyttää todella upealta tällä 1080/8gb :thmbup:

Tosin ihan vaan defu propilla...

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksiköhä toi Tampere ei näy?

E:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Community\tampere-1

laitoin siihen päivityksen (eri lataus) teinkö jotakin väärin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Ei kai mulla ole semmosta?

Kyllä kai sullakin varmaan simussa on sisällönhallinta.Ei kai toi Steam versio niin paljon Store versiosta poikkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään