Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Piti ihan nämä uudet lisurit ladata ja kokeilla miltä näyttää. Hyvältä näyttää. Kiitos tekijöille. :):thmbup:

EFKU.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitte seuraava päivityksen jälkeinen ongelma...Tekemäni Assistanse Options määritykset eivä säily, vaan ne on joka kerta tehtävä uudelleen simun käynnistyessä...minusta melko hankalaa...olisiko ehdotuksia korjaamiseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet ilmeisesti mukana betassa. Silloin tuollaista voi tapahtua eikä sille voi mitään ennenkuin korjaavat johonkin tulevaan päivitykseen. Tämän takia pysyn erossa betaversioista...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mielestäni ole...mut täytyy tarkastaa, jos sekin on asettunu automaattisesti

No perkules..sinnehän se oli muljahtanu ilman omineen...poistin ja seurataan. Kiitos Bamce

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Tuo korjataan seuraavassa betapäivityksessä.

Säilyyköhän päävalikon kartan asetukset myös sen päivityksen jälkeen? Itse tykkään että sieltä on aina kaikki itselleni turhat pois, kuten sora- ja nurmikentät, pilvet jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
05/11/2023 at 12.08, Toni Määttänen kirjoitti:

Säilyyköhän päävalikon kartan asetukset myös sen päivityksen jälkeen? Itse tykkään että sieltä on aina kaikki itselleni turhat pois, kuten sora- ja nurmikentät, pilvet jne.

Tuskin. Eiköhän sille world mapille ois jo tehty jotain viimeisen 3 vuoden aikana, jos aikoisivat tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Tuskin. Eiköhän sille world mapille ois jo tehty jotain viimeisen 3 vuoden aikana, jos aikoisivat tehdä.

Löysin kartan asetustiedoston johon voi itse tallentaa halutut vaihtoehdot. Sijaitsee kansiossa:

MicrosoftFlightSimulator\resources\Official\Steam\fs-base\worldmap ja tiedoston nimi "Worldmapfilters.xml"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WU15 päivityksen jälkeen ongelmana on se että asetuksista Bing Data World Graphics menee itsestään OFF tilaan ja kun laitan sen takaisin ON tilaan niin vähän ajan kuluttua jälleen se menee OFF tilaan itsestään. Seuraavat ilmoitukset ( katso kuvat ) tulee esille eli ilmeisesti jotain yhteysongelmia ?

Internet yhteyteni kyllä toimii normaalisti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa simun kanssa ? Minulla MSFS2020 Steam versio käytössä.

yhteysongelma  (2).jpg

yhteysongelma  (3).jpg

yhteysongelma  (4).jpg

Muokattu: , käyttäjä: Niklas Kivinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Niklas Kivinen kirjoitti:

WU15 päivityksen jälkeen ongelmana on se että asetuksista Bing Data World Graphics menee itsestään OFF tilaan ja kun laitan sen takaisin ON tilaan niin vähän ajan kuluttua jälleen se menee OFF tilaan itsestään. Seuraavat ilmoitukset ( katso kuvat ) tulee esille eli ilmeisesti jotain yhteysongelmia ?

Internet yhteyteni kyllä toimii normaalisti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa simun kanssa ? Minulla MSFS2020 Steam versio käytössä.

Juu, off näyttää mullakin. Käytän MS Map Enhancementia joten ei vaikuta menoon mutta testiksi jouduin eilen sammuttamaan kesken lennon ko. softan ja muutaman hetken kuluttua huomasin, että alkoi latamaan tylsemmän näköistä tekstuuria. Ajattelin, että näinköhän setus vai koijaa olevansa off-tilassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Niklas Kivinen kirjoitti:

Tänään huomasin ainakin sen että reaalisää ei toimi ja muutaman kerran huomautti jostain käyttäjän todennusongelmasta.Vika on melko varmasti MSFS 2020 puolella koska netti on muuten ok.Store versio käytössä.Eiköhän se jossain vaiheessa ala taas toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Tänään huomasin ainakin sen että reaalisää ei toimi ja muutaman kerran huomautti jostain käyttäjän todennusongelmasta.Vika on melko varmasti MSFS 2020 puolella koska netti on muuten ok.Store versio käytössä.Eiköhän se jossain vaiheessa ala taas toimimaan.

Samat oireet olen myös tänään päivällä huomannut, ja store versio käytössä...

Päivitykset pitäisi olla ajettu, voisiko joku muu käydä kuopiossa katsomassa miten kallansillat näkyy? Itsellä ne on ainakin melko sekavasti, samoin puijontorneja on kaksi. :hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
39 minuuttia sitten, Timo Repo kirjoitti:

Samat oireet olen myös tänään päivällä huomannut, ja store versio käytössä...

Päivitykset pitäisi olla ajettu, voisiko joku muu käydä kuopiossa katsomassa miten kallansillat näkyy? Itsellä ne on ainakin melko sekavasti, samoin puijontorneja on kaksi. :hmm:

Puijon torni on ollut iät ja ajat siinä Flight Obstacles Finland maisemassa. Eli jos se on asennettuna, niin näkyy nyt sitten kahtena.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Reaalisää ei toimi - juttua oli mm. Avsimn foorumilla, jota äsken lueskelin. Tässä tapauksessa tai siis näissä reaalisää-ongelmissa tuo REX Weather ei ollutkaan ihan huono hankinta. Se  käy ns. backup-säämoottoriksi vallan hyvin vaikka se ei ihan tarkasti toimikkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, johtuuko uudesta päivityksestä vai mistä, että simu ei käynnisty, vaan pyytää levyä sisään, vaikka mulla on Store-versio. Onko muilla ilmennyt vastaavaa ja onko vinkkejä, miten tuo ongelma hoituisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
44 minuuttia sitten, Seppo Hallikainen kirjoitti:

En tiedä, johtuuko uudesta päivityksestä vai mistä, että simu ei käynnisty, vaan pyytää levyä sisään, vaikka mulla on Store-versio. Onko muilla ilmennyt vastaavaa ja onko vinkkejä, miten tuo ongelma hoituisi?

Mulla oli aamulla sama juttu.Avasin tehtäväpalkista Microsoft storen ja sieltä kirjaston/pelit/sovellukset.Päivitin kaikki ohjelmat mitä siellä kehotettiin.Sen jälkeen simu aukes ihan normaalisti.Reaalisää ei vaan toiminut.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minute ago, Markku Aaltonen said:

Mulla oli aamulla sama juttu.Avasin tehtäväpalkista Microsoft storen ja sieltä kirjaston/pelit/sovellukset.Päivitin kaikki ohjelmat mitä siellä kehotettiin.Sen jälkeen simu aukes ihan normaalisti.Reaalisää ei vaan toiminut.

Täytyypä heti kokeilla👍!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla toimi realisää aamulla aikaisin, ja nyt kun pääsin takaisin simun pariin tunti sitten, niin taas/edelleen toimii. Store versio, kaikki päivitykset asennettu,

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minutes ago, Markku Aaltonen said:

Nyt toimii! Kiitos neuvosta, auttoi heti👍!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
32 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Minulla toimi realisää aamulla aikaisin, ja nyt kun pääsin takaisin simun pariin tunti sitten, niin taas/edelleen toimii. Store versio, kaikki päivitykset asennettu,

Aamulla ei toiminut realisää,mutta hetki sitten kun avasin simun ja kävin Enontekiön kentällä niin maa oli lumen peitossa.Elikä nyt toimii!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli vielä tämä.Aina kun lataan DC-3:n,niin tulee nämä pyörreilmiöt näkyviin.Mahtaako olla tallennettu vahingossa näihin koneisiin?Koskee kaikkia DC-3 malleja.

Mistä sais nämä poistettua?Kentälläkään ei ole väliä.Muissa koneissa tätä ei esiinny.Tuli vaan mieleen etten ole vahingossa mennyt siellä developer asetuksissa säätämään mitään väärin.

654fae756c154_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2023_11_11-18_36_50_62.thumb.jpg.903f2e4e9c65e979f75ec200f7949b72.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Options ... Assistance options ... User experience ja laita siellä Aerodynamic visualization (CFD) tilaan OFF

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään