Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 737 viestiä aiheessa

Kokeilin hetki sitten ostotapahtumaa samalla koneella ja kyllä mulla ainakin olisi osto onnistunut.Meni suoraan korttitapahtumaan eikä kysellyt mitään osoitetietoja eikä maavalikon kyselyä ilmestynyt missään vaiheessa.Meni suoraan korttitietoihin ja osta ilmoitukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato sun Microsoft tilistä mikä sulla mahtaa siellä olla maa/ alue. Mulla on Steam- versio ja jännä, että mulla tuo maksaa 15€ Veikkaan vahvasti jo tosta valuutastakin että sulla on alueena Yhdysvallat.

Image1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Storessa vitonen hinnasta pois.

Ps.Mulla vaan Cessna 207 erivärisenä luettelossa.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
38 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Storessa vitonen hinnasta pois.

Missä "Storessa"? Vai saako noita koneitakin Microsoft storesta jos simun on sieltä ostanut? Itse en ainakaan löydä sitlä ainuttakaan lisäosaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Missä "Storessa"? Vai saako noita koneitakin Microsoft storesta jos simun on sieltä ostanut? Itse en ainakaan löydä sitlä ainuttakaan lisäosaa.

No korjattakoon tässä että tarkoitin lähinnä simun versiota "Store versio" ja siellä marketplacea.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simmarketista ilmeisesti saisi, mutta vähän kalliimmalla??

Tietääkseni noita Local Legendsejä ja Famous Flyereitä ei voi muualta ostaa, ainoastaan in game Marketplacesta. 

-eelis-

Muokattu: , käyttäjä: Juha Elovaara

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Kato sun Microsoft tilistä mikä sulla mahtaa siellä olla maa/ alue. Mulla on Steam- versio ja jännä, että mulla tuo maksaa 15€ Veikkaan vahvasti jo tosta valuutastakin että sulla on alueena Yhdysvallat.

Toni, olet varmaan oikeilla jäljillä. Ja kuvakaappauksesi on varmaan Marketplacesta, kuten minunkin. Minulla dollareita, sinulla euroja, ja euroiksi muutettuna saisin sen 9,15 € sieltä, jos menisi läpi. Mutta ei ratkea vaan ongelma.

Tillillä on maa Suomi kuten pitääkin. Xboxin laitoin myös Suomeen. Tuo valuutta jo itseänikin hieman ihmetytti. Kävin tilin asetukset läpi. Kone käynnistetty uudestaan. Kirjauduttu pari eri kertaa tileiltä pois ja takaisin. Sijaintitiedot sallittu kaikille sovelluksille! Sitkeästi vaan pysyy MSFS Marketplacessa dollarit, vaikka pitäisi olla eurot. Gr...

Muutenkin tuo markkinapaikka ihmetyttää. Eikö olisi parempi, että lisäosien tekijät möisivät tuotteensa niille tarkoitetuilla foorumeilla. Tunnen olevani taas mikkisoftan ja xboxin karnevaali/koodaushumpassa.;D

Samaa ongelmaa on näköjään ollut jossain muuallakin. Jos ymmärsin oikein niin Win 11 päivityksen yhteydessä ilmennyt, tai muuten vaan. Ensi yrittämällä pääsin luottokorttimaksuun, mutta sitten joku käsittämätön virhe tapahtui?? Sen jälkeen sitten ollaan jatkuvasti Yhdysvalloissa. Poistin maksukortitkin tilitä, ja Paypalin. Se on vielä kokeilematta, jos heittäisin Freedomin VPN:n jenkkeihin.

No, eipä tämä yhteen kapiseen markettiin kaadu, katsotaan hetki ja siirrytään toisiin kauppapaikkoihin. :thmbup:

PS  Ei Storesta mitään FS-koneita saa minunkaan käsittääkseni.

https://www.avsim.com/forums/topic/633361-trying-to-buy-atr-but-only-usa-addresses/

https://forums.flightsimulator.com/t/marketplace-purchase-requires-u-s-account/384731/1

https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/unable-to-change-profile-address-in-ms-flight-sim/4515a3b6-26ad-4f1d-a4b3-a4046869be0e

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedoksi saatettakoon, että ongelma ratkaistu. Oli se minulle, "puusilmälle" :laugh: vähän ”piilossa”. Asetukset > Aika ja kieli > Kieli ja alue > Maa tai alue. Sieltähän se löytyi Yhdysvallat. Vaihto Suomeen ja johan löytyi EURot. Ja ostot onnistuu taas. Tosin en täältä paljon ostele.  Mutta menköön tämän kerran.

c207.jpg

Ja kiitokset kaikille ongelmanratkaisuun osallistuneille. :):thmbup:

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kalkas
Lisään
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-cubin "taildragger"- version näyttö ei toimi. Noi on liki identtiset nokkapäyöräversin (NXcub) kanssa, mutta siinä kun laittaa päävirran päälle niin näyttö herää. Toisessa en saa sitä mistään päälle. Olen koittanut muita "liveryitä". Ei vaikutusta. Yhden keskustelun löysin netistä, mutta se on heinäkuulta -21. Mitään Garminin lisäosia ei ole. 

Image1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

X-cubin "taildragger"- version näyttö ei toimi.

Ilmeisesti kyseessä on  Bush League Legendsien taildraggeri? Tämän päivän lennelly mokomalla ja näyttöä myöten kaikki on toiminu moitteetta.

BTW, GotFriendsille pitäs pistää toive, että tekisivät ilmaisesta nitrotetusta MonsterNX Cubista myös taildragger-variantin! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten, mutta olen jostain syystä aina missannut tuon XCub-version. Todennäköisesti tuo Puskaliigailijoiden modi korvaa sen.

Nopeesti ilman lisureita tai skinejä XCub taildraggeriä testaten Garminin näyttö lähti päälle AV Master -napista painamalla. Puskaliiga-versiossa riittää pelkkä virtanappi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

En tiedä miten, mutta olen jostain syystä aina missannut tuon XCub-version. Todennäköisesti tuo Puskaliigailijoiden modi korvaa sen.

Nopeesti ilman lisureita tai skinejä XCub taildraggeriä testaten Garminin näyttö lähti päälle AV Master -napista painamalla. Puskaliiga-versiossa riittää pelkkä virtanappi.

Joo ei se ole koneen napeista nyt kiinni. Joku bugi siinä on ja haluaisin tietää onko se yleinen vai pelkästään mulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Joo ei se ole koneen napeista nyt kiinni. Joku bugi siinä on ja haluaisin tietää onko se yleinen vai pelkästään mulla.

Huomasin saman. Näyttö pysyy pimeänä tailldraggerissa. Kun painoin ctrl+E, niin kone käynnisttyi. Sitten sammutin koneen ja painoin battery-nappulaa niin näyttö toimi!. Kumma juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Mulla se ei toimi mitenkään.

Onko sulla joku ohjaimen nappi kytkettynä AV Masteriin?  Oletko kokeillut tyhjällä Community-kansiolla jos joku add-on olisi syynä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi keino voisi olla että poistat simusta tämän taildraggerin. ja käynnistät simun uudelleen. Silloinhan simu päivittää ymmärtääkseni puuttuvan asobo-koneen sinne. .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Onko sulla joku ohjaimen nappi kytkettynä AV Masteriin?

Ei. Ja kone toimii ja lentää ihan hyvin, valot ja kaikki järjestelmät toimii. Näyttö vaan on pimeänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Kokeilitko tyhjällä Communityllä?

Juu, just kokeilin ja tosiaan nyt näyttö toimii. Täytyy lisäillä tavaraa takaisin pikkuhiljaa esim. kansion alkukirjain kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa näyttö katoaa. Kiitos vinkistä.

Samalla muuta alkoi toimia tuo dronen kääntö (Yaw drone left/right) mikä on ollu mulla jumissa ja mistä olen täällä kiukutellut :D

PS: Oli muuten mieletön fiilis avata simu tyjällä kansiolla kun työpöydältä kiitotielle meni aikaa jotain minuutin verran :D

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Juu, just kokeilin ja tosiaan nyt näyttö toimii. Täytyy lisäillä tavaraa takaisin pikkuhiljaa esim. kansion alkukirjain kerrallaan ja katsoa missä vaiheessa näyttö katoaa. Kiitos vinkistä.

Kannattaa ottaa Addon Linker käytöön, huomattavasti helpompi kikkailla lisureiden kanssa!

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Kannattaa ottaa Addon Linker käytöön, huomattavasti helpompi kikkailla lisureiden kanssa!

En koe sitä tarpeelliseksi. Mulla on Community- kansio simun "Resourses"- kansiossa ja tein communityyn kansion mihin siirsin kaiken ja siirtelin takasin osan kerrallaan. Eipä noiden kanssa tarvii muuten kikkailla.

Dauphin DR400:n livery aiheutti dronen kääntämisongelman. Kysyin myös itse että "Miten ihmeessä!?" mutta niin se vaan oli, eli nyt taas toimii. Ja XCubin näytön pimensi Zinertekin valolisuri, joka on onneksi konekohtainen, eli poistin vaan cubin tiedoston sieltä ja taas toimii. Hauskahan se oli kun alkukirjain kerrallaan siirtelin kamaa takaisin ja syyllinen on tiedosto joka alkaa Z- kirjaimella :) 

No lonkkaleikkauksesta toipuvana mulla ole muuta kun aikaa.

Kiitos kaikille osallistujille :thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

En koe sitä tarpeelliseksi. Mulla on Community- kansio simun "Resourses"- kansiossa ja tein communityyn kansion mihin siirsin kaiken ja siirtelin takasin osan kerrallaan. Eipä noiden kanssa tarvii muuten kikkailla.

Dauphin DR400:n livery aiheutti dronen kääntämisongelman. Kysyin myös itse että "Miten ihmeessä!?" mutta niin se vaan oli, eli nyt taas toimii. Ja XCubin näytön pimensi Zinertekin valolisuri, joka on onneksi konekohtainen, eli poistin vaan cubin tiedoston sieltä ja taas toimii. Hauskahan se oli kun alkukirjain kerrallaan siirtelin kamaa takaisin ja syyllinen on tiedosto joka alkaa Z- kirjaimella :) 

No lonkkaleikkauksesta toipuvana mulla ole muuta kun aikaa.

Kiitos kaikille osallistujille :thmbup:

Itse viime viikonloppuna asensin addon linkkerin ja en palaisi takaisin, hetki meni kun järjesteli kaikki maat ja kentät ym. Voi myös niin helposti ruksata pois väliaikaisesti asioita. Mulla Simu melko usein jäätyi ladatessa, selvise pirun helposti syyllinen addonin linkkerin avustuksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään