Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

9 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Kyllä se toimii. Kyse on siitä, pysähdyit tuon ilmoituksen saatuasi etkä lukenut kunnolla itä siinä lukee.

En väittele sun kanssa asiasta kun näytät tietävän kaikesta kaiken. 

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseni on kyllästynyt tähän nykyiseen Logitech Extreme Pro 3 tikkuun..lähinnä sen nappuloiden riittämättömyyden vuoksi. Iskin silmani saman valmistajan X52 malliin, jonka sais melko sopivalla hinnalla ja näppylöitä riittää. Onko kenelläkään kokemusta mainitusta hilavitkuttimesta?  Kokemuksia otetaan kiitollisuudella vastaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on käytössä x52 Logitech tikku + kaasu, ja ollut useita vuosia. Ja hyvin tyytyväinen olen ollut, on toiminut hyvin ja mielestäni helppo käyttää. Vieläkin on muutama nappula ja liukukytkin ilman käyttöä. Mulla yksi kriteeri on käytön helpous ( lue: asetusten laitto/muu viritys) olen jo ikämiehiä enkä muutenkaan penaalin terävin kynä.

Suosittelen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monta vuotta ollut Logitechin Saitek X52 pro tikku ja kaasu käytössä.Hyvin on toiminut ja tyytyväinen olen ollut niitten toimintoihin.Ainoa haitta on vaan nykyään ,että tikku on käytössä jotenkin velton oloinen.Varmaan vuosien saatossa vähän löystynyt Painikkeita niissä on ainakin riittävästi.Nykyään se on vain DCS käytössä.

Busseissa käytän Thrustmasterin ohjaimia ja pienkoneilla CH Eclipsen ohjainta.Nykyään käytän kyllä noita Thrustmasterin ohjaimia pienkoneillakin kun en aina jaksa vaihtaa niitä keskenään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep kiitos Teille...täytyy hiippailla kaupoille katselemaan tarjouksia...

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MIstähän johtuu että kun lataan MSFS:N niiin tulee ilmoitus, että yhteyttä pilvipalveluun ei voida muodostaa ja kysytään haluatko jatkaa offline-tilassa.  Olen kirjautunut microsoft-tilillekin uudelleen, mutta ei auta. No, toimiihan se simu offline-tilassakin. Kumma kyllä live sää menee kyllä päälle?  Mikä nyt etee Pinneberg? (vanha sanonta eräästä romaanista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17 minuuttia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Sää ladataan eri kautta kun simun asetukset. Mulla on kanssa asetukset miten sattuu. Joku yhteyshäikkä siellä on.

Hyvä tietää. kiitos vastauksesta. Nyt on ollut viime aikoina kaikenlaista yhteyshäikkää. Kerran simu muuttui suomenkieliseksi ja pyydettiintarkistamaan asetuksia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Hyvä tietää. kiitos vastauksesta. Nyt on ollut viime aikoina kaikenlaista yhteyshäikkää. Kerran simu muuttui suomenkieliseksi ja pyydettiintarkistamaan asetuksia!

Nyt selvisi syy yhteyskatkoon. Kävin Xboxin sivulla ja siellä oli huomautus, että yheyttä xboxiin ei ole tietokoneessa tapahtuneen muutoksen takia. Hm, mitään muutosta en ole tehnyt! Mutta kirjauduin uudelleell xbox-tililleni,  ja voila! nyt yheys pilvipalveluun palautui. Kummallinen ons tämä MSFS:n syteemi, kun pitää olla Xboxisakin kirjautuneena, vaikka minulla on alusta alkaen ollut käytösssä DVD-versio simusta.  Tiedoksi vain muille että jos on yhteysongelmia käykää katsomassa Xbox-tiliänne. En tiedä onko Steam-versioisissa tätä yhteyttä xboxiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä samaa nämä Micro$oftin hommat ovat olleet jo ainakin 1980-luvulta lähtien. Käynnistä uudelleen, kirjaudu uudelleen, jne.

:cool:

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Nyt selvisi syy yhteyskatkoon. Kävin Xboxin sivulla ja siellä oli huomautus, että yheyttä xboxiin ei ole tietokoneessa tapahtuneen muutoksen takia. Hm, mitään muutosta en ole tehnyt! Mutta kirjauduin uudelleell xbox-tililleni,  ja voila! nyt yheys pilvipalveluun palautui. Kummallinen ons tämä MSFS:n syteemi, kun pitää olla Xboxisakin kirjautuneena, vaikka minulla on alusta alkaen ollut käytösssä DVD-versio simusta.  Tiedoksi vain muille että jos on yhteysongelmia käykää katsomassa Xbox-tiliänne. En tiedä onko Steam-versioisissa tätä yhteyttä xboxiin?

Tämmöisiä ilmotuksia tulee mulle ilman että olisin tehnyt mitään muutoksia tietokoneeseen viime aikoina.Kirjauduin Storesta ulos ja sen jälkeen uudestaan sisään mutta samat ilmoitukset tulivat uudestaan kun avasin Xboksin.Sielläkin sisäänkirjautuneena.Kai tuokin tulee korjattua jossain vaiheessa.Odotellaan!

66001583ed04c_Nyttkuva2024-03-24135540.thumb.jpg.cc97f28ef45b6c91f853584cfac949d1.jpg66001597741dd_Nyttkuva2024-03-24135557.png.55a69c5f6ac1a392ab906f5c3b36b511.png

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mooro! Pitkästä aikaa käynnistelin simulaattoria. Minulla oli hyvät joikkarin asetukset aikoinaan (n. puoli vuotta sitten), ja kaikki kulki niin kuin pitikin. Nyt ei joikkarin napit ole niin kuin ennen (jarru oli liipasimessa, laipat ja trimmi asetettuna tiettyihin nappeihin etc.), ATIS ulvoo kaiken aikaa, ja muutakin pientä sellaista, joka on poskellaan verrattuna wanhoihin hyviin aikoihin. Tikulla ei ole tehty mitään muuta, eikä siis pelailtu mitään tai säädelty simuakaan.

Voi olla tyhmä kysymys, miten saisin ne samat säädöt takaisin (kun uskon, että ne ovat jossain jemmassa), mutta jos nyt joku valaisee pappaa hiukan, kiitos. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Markku, tee niinkuin minä ja kirjaudu xboxiin uudestaan.

Nyt ei tule enää virheilmoituksia Xboxiin.Jotain häikkää näytti olevan vaikka simu toimi ihan hyvin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Voi olla tyhmä kysymys, miten saisin ne samat säädöt takaisin (kun uskon, että ne ovat jossain jemmassa), mutta jos nyt joku valaisee pappaa hiukan, kiitos.

Dune-lisuria edeltänyt pakkopäivitys sotki aika monella ohjainasetukset. Ohjainasetusten "jemmasta" oli jotain juttua tämän topikin sivulla 62.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle on tullut parin päivän aikana myös ilmoituksia simua käynnistettäessä, että laita simun diski sisään tai lopeta.

Huomasin että Xbox oli heittänyt minut ulos ja kirjauduin xboxiin uudelleen. Tämä toistuu nyt taas tänään. Myös simun asetukset saattavat kadota ja ainakin grafiikka-asetukset joutuu laittamaan uudelleen. Missä vika? 

Tietokoneelle en ole tehnyt mitään säätöjä kuukausiin.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli parin viikon ajan ongelmia myös simun käynnistyksessä, eikä xbox ulos kirjautuminen auttanut.

Mutta sitten kun uudeleen kirjauduin Microsoft Storeen niin se auttoi. (minulla on siis tuo store versio)

Välillä simu jopa avasi tällaisen ikkunan ja oli hävittänyt kaikki asetukset, mutta nyt on kaikki taas ennallaan..  :thmbup:

fs2020start.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain syystä lennonjohtajan ohjeet ovat päin prinkkalaa. Lensin Oulusta Vantaalle ja 26000 jalkaa oli vielä Antikkalan ohi Lahden kohdalla korkeutta. Sitten pudotti 15000, 4000 ja 3000. Yli meni että hujahti. Mistähän tämä johtuu?Ei kehtaisi lentää vasten lennonjohdon ohjeita, mutta tiesin että pitkäksi menee...olen tämän ainakin 100 kertaa ennen tehnyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MSFSn sisäänrakennettu lennonjohto on huono ja tekee kaikenlaisia ihmeellisyyksiä. En jaksa käyttää sitä itse lainkaan. Tulossa oleva BeyondATC on erittäin kiinnostava ja aion hankkia heti kun tulee myyntiin. VATSIM tai IVAO ovat tietenkin myös hyviä vaihtoehtoja jos ko alueen lennonjohto sattuu olemaan paikalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on jatkuvasti ongelmia.

Kun käynnistän simua, se vaati diskettiä asemaan.

Huomasin että minut on heitetty ulos x-boxista ja kun kirjaudun siihen uudelleen, sitten simu käynnistyy mutta omat asetukseni ovat suurelta osin kadonneet. Kun olen vaivalla laittanut asetukset takaisin, simu toimii normaalisti.

Kun sitten esim. seuraavana päivänä yritän jälleen käynnistää simua, sama homma. Taas x-box heittänyt minut ulos.

JNE... JNE...

Mitä tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Nyt on jatkuvasti ongelmia.

Kun käynnistän simua, se vaati diskettiä asemaan.

Huomasin että minut on heitetty ulos x-boxista ja kun kirjaudun siihen uudelleen, sitten simu käynnistyy mutta omat asetukseni ovat suurelta osin kadonneet. Kun olen vaivalla laittanut asetukset takaisin, simu toimii normaalisti.

Kun sitten esim. seuraavana päivänä yritän jälleen käynnistää simua, sama homma. Taas x-box heittänyt minut ulos.

JNE... JNE...

Mitä tehdä?

En tiedä onko tässä mitään jujua, mutta minulla tapahtui  joku aika sitten tuollainen  sekoaminen, jossa simu ehdotteli yhtä ja toista ja heitti minut ulos Xboxsista. Silloin ensiksi menin Microsoft storen kirjastoon ja klikkasin "hae päivitykset", jolloin Xboxkin päivittyi. sitten kirjauduin Xboxiin. Tämän jälkeen ei ole ollut ongelmia.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä ohjeella korjautuu melkein aina:

RESET THE MICROSOFT STORE APP

• On your keyboard, press the “Win Logo” + “R” keys
  • Type: WSReset.exe and press “Enter
  • A black window will pop up
  • Wait until the pop up disappears and the Store comes up
  • Reboot your computer
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään