Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Pitkästä aikaa simuilen taas vähän syvällisemmin;D:P, näin takatalven yllättäessä, niin tuli pari ongelmaa. En netistä löytänyt ensiselailulla ratkaisua.

1.       FlyByWire A32NX SimBridgen kautta ei enää MCDU siirry tabletilleni. Se oli toimiva vielä ennen viime joulua, nyt ei tunnu mikään konsti auttavan. Kestää ja kestää. Turva ja suojat on tarkistettu moneen kertaan. Toiselle näytölle aukeaa kartan viereen helposti, mutta ei tabletille. Olisi niin mukava tabletilla käyttää.

2.       Mikä se päivitys oli missä purjelentokoneet saatiin simulle. Selailin laittavani kesäksi”ei asennetuista” takaisin, ja en löydä. Samoin koulutukset kadoksissa ilmeisesti samasta syystä.

Huom. Ei mitään kiirettä vastauksilla. Paljon muutakin tekemistä minulla ja, ja varmaan itse kullakin. Mutta jos jollakulla jo selkeä nopea asiayhteyskäsitys, niin kiitän jo etukäteen ongelmanratkaisukyvystänne. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

1.       FlyByWire A32NX SimBridgen kautta ei enää MCDU siirry tabletilleni. Se oli toimiva vielä ennen viime joulua, nyt ei tunnu mikään konsti auttavan. Kestää ja kestää. Turva ja suojat on tarkistettu moneen kertaan. Toiselle näytölle aukeaa kartan viereen helposti, mutta ei tabletille. Olisi niin mukava tabletilla käyttää.

Kyllä mulla toimii kun näpyttelee IP-osoitteen ja portin numeron 8380 oman tabletin osoiteriville.Joku huomautus tulee ettei sivusto olisi turvallinen mutta sen ohitan.Näin olen aina tehnyt kun yhdistän MCDU:n tablettiin.Ei ongelmia sen suhteen.MCDU tulee näyttöön välittömästi.

Elikä itse naputtelen näin,http://tietokoneen IP-osoite ja heti sen perään :8380/interfaces/mcdu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20.4.2024 at 19.24, Markku Aaltonen kirjoitti:

Kyllä mulla toimii kun näpyttelee IP-osoitteen ja portin numeron 8380 oman tabletin osoiteriville.Joku huomautus tulee ettei sivusto olisi turvallinen mutta sen ohitan.Näin olen aina tehnyt kun yhdistän MCDU:n tablettiin.Ei ongelmia sen suhteen.MCDU tulee näyttöön välittömästi.

Elikä itse naputtelen näin,http://tietokoneen IP-osoite ja heti sen perään :8380/interfaces/mcdu

Kiitos vastauksestasi. Jeps. http://198.18.xx.xx:8380/interfaces/mcdu/, ja eräs toinenkin osoite toimivat ennen.. Kaikki on tehty mielestäni oikein, mutta kun ei toimi. Opetusvideot katsottu netistä jne...Mutta toimeen tullaan ilman tablettiakin. Sama muuten älypuhelimessa, ennen toimi het, ja nyt ei; eli nyt minulla noissa androideissa jotain matoja, tai lähiverkkoyhteydessä. Se vaan jännä, että kun lähetän laitteelleni jonkun muun sivun tietokoneelta, niin se aukeaa heti. Kyllä tämä joskus vielä ratkeaa kun sitkeästi yrittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri hetki sitten kokeilin sekä kännykällä että tabletilla.Molempiin sain MCDU:näkyviin.Kokeilitko ilman osoitteen lopussa olevaa kenoviivaa?

Ps.Kokeilin osoitteen lopussa olevalla kenoviivalla ja ilman.Ei ollut väliä.

FBW:n tabletissa asetukset alla olevan mukaiset.

66266d45989d4_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2024_04.22-16_50_50_09.thumb.jpg.51d16653bc495897f31a26aca054bc17.jpg

Sivustoasetukset on tällä hetkellä kuvan mukaiset.En tiedä onko mitään merkitystä?

66266d46408eb_Nyttkuva2024-04-22165309.jpg.af7e7051e22770190c66d9324a3491a5.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Koskaan ei pitäisi sanoa että kaikkea olen kokeillut, se nyt vaan on sellainen tunne. Edellisestä sain kuitenkin vielä sen idean, että kokeilin toisella selaimella. Asensin Edgen tablettiin. Sama juttu Edgengin kautta. Ei saa ladattua. Sinulla näköjään selaimena Firefox; flyPadin olen myös tarkistanut moneen kertaan. Virrattomanahan sen kyllä pitäisi aueta pelkällä simBridgellä. Suojat ja salaukset kanssa vekslailtu vaikka miten. Yhteys kyllä pelaa puhelimelle ja tabletille ja osoiterivin saan lähetttyä esim. hiiren kakkosnäppäimellä, ja ilmo tulee tabletille ja ilmosta napsauttamalla alkaa ladata sitä MCDU:a, mutta aika katkaisee sitten ja kehottaa tarkistamaan yhteyden ja käynnistämään reitittimiä ja muuta uudelleen.

Jos samalla systeemillä lähetän esimerkiksi jonkun lehden sivun tai uutisen tabletilleni, niin se aukeaa välittömästi. Ihme juttu. Pitänee kohta todeta, että kiitos osanotosta.:P

Ps. Taidan siirtyä Cessnan vesitasoon ja tutkimaan laivaliikennettä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huom,ei ollutkaan IP-osoite muuttunut vaan oli sama edelleen.Katsoin vain vihkosta epähuomiossa toisen osoitteen mihin vertasin!Pieni kömmähdys.

Tarkista verkkoasetuksista IPv4-osoite ja kokeile näpytellä se osoiteriville.Tabletissa ja kännykässä mulla on Chrome.

Mainittakoon vielä että mulla on kuvakkeet tabletissa ja kännykässä ja niitä klikkaamalla MCDU aukeaa.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä ihmeen vika minulla on, koska Xbox-sovellus heittää minut ulos lähes joka kerta, kun sammutan tietokoneen ja myöhemmin käynnistä tietokoneen uudelleen?

Tällöin pitää taas kirjautua uudelleen Xbox-sovellukseen. Kirjautuminen kyllä sitten toimii.

FS2020 ei käynnisty, ellen ole kirjautuneena X-boxiin. 

Eikö kirjautumisen pitäisi pysyä voimassa vaikka kuinka kauan samassa tietokoneessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama vika, siis tuo että pitää erikseen kirjautua xbox-tilille kun käynnistän simun koneen käynnistämisen jälkeen, liekö yleisempikin ’ongelma’? Ennen olin aina kirjautuneena, vaikka koneen uudelleen käynnistin  

-eelis-

Muokattu: , käyttäjä: Juha Elovaara
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan samaa ongelmaa on pukannut nyt jo parisen viikkoa. Välillä herjaa asentamaan asennuslevyäkin. Xbox-ohjelman käynnistus ja sisään kirjautuminen auttaa, mutta alkaa olla tosi ärsyttävää..

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Tarkista verkkoasetuksista IPv4-osoite ja kokeile näpytellä se osoiteriville.Tabletissa ja kännykässä mulla on Chrome.

Mainittakoon vielä että mulla on kuvakkeet tabletissa ja kännykässä ja niitä klikkaamalla MCDU aukeaa.

Eri haastavia nämä tietokonejutut joskus, toisinaan. Minulla ei tuon Xbox version kanssa ole ollut mitään ongelmaa. Johtuneeko sitten siitä että aika ajoin poistan välimuistit ja pudistan turhat rekisteriroinat pois. Mutta Airbusin MCDU ei suostu vain aukeamaan tabletille. IPv4 osoite oikein ja kaikki flyPadin asetukset jne. Viiden minuutin sääntökin huomioitu sieltä Padin asetuksista. (Se aktivointi tosin antaa sitten vaan näytön herätteen. Black screen pitäisi kyllä tulla ilman sitäkin).

Tietokoneelle se kyllä aukeaa hyvin sieltä ”sinisen siiven valikosta”. No. Antaapa hautua vähän aikaa, yleensä ongelmilla on tapana ratketa jossakin vaiheessa.

Ja tämän sain toimimaan jo viime vuonna tällä opetusvideolla, ja nyt tökkii. Linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=zCDNa-BA50s

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Tietokoneelle se kyllä aukeaa hyvin sieltä ”sinisen siiven valikosta”. No. Antaapa hautua vähän aikaa, yleensä ongelmilla on tapana ratketa jossakin vaiheessa.

Ja tämän sain toimimaan jo viime vuonna tällä opetusvideolla, ja nyt tökkii. Linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=zCDNa-BA50s

Ei luulisi Windowsin palomuurinkaan olevan esteenä sen toimimattomuudelle jos kuitenkin aukeaa siitä "sinisen siiven"valikosta näytölle.

Aukeaako myös jos syöttää tän saman osoitteen tietokoneen osoiteriville?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmaa EFKU kanssa eli ko. kenttä ei toimi. Lensin EFHK-EFKU ja noin 20 mailia ennen kenttää alkoi tökkimään tooooodella pahasti, mikään ei auttanut. Sen jälkeen kokeilin ilman lisurikenttää, mutta ei johtunut siitäkään. Lisäksi olen kokeillut monta kertaa aloittaa lennon EFKU, mutta ei pääse alkua pidemmällekö jo alkaa tökkimään. Käytännössä ko. kenttää ei voi käyttää. Samaaan aikaan millään muulla kentällä tai ainakaan EFJY ja EFHK (molemmissa lisurit) ei mitään ongelmaa.

Olisiko kenelläkään mitään hajua, mistä voisi johtua tai miten saisi korjattua?

Näyttiksin ajurit päivitetty ym.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin minulla EFKU toimii ihan hyvin, niin sieltä lennettäessä Iisalmeen ja takaisin. Juri äsken lensin Airbus 320:lla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23.4.2024 at 21.29, Markku Aaltonen kirjoitti:

Ei luulisi Windowsin palomuurinkaan olevan esteenä sen toimimattomuudelle jos kuitenkin aukeaa siitä "sinisen siiven"valikosta näytölle.

Aukeaako myös jos syöttää tän saman osoitteen tietokoneen osoiteriville?

Kyllä tietokoneelle aukeaa vaikka miten päin ja kahdella eri IP osoitteella tuo MCDU. Riittäköön toistaiseksi. Hyvähän tuo on niinkin kun kahdella näytöllä pelaa. Tabletissa minulla F-Secure ja senkin olen vekslaillut ilman palomuuria ja vaikka miten päin. Kyllähän tuo johonkin tabletti ongelmaan viittaa.

Se toinen ongelma on jo ratkaistu, kun olin vain yksinkertaisesti tehnyt tilaa C: asemalle poistamalla sisällönhallinnasta nuo purjekoneet ja Oerlinhausenin lentokentän.

Kyllä se siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 tuntia sitten, Matti Westerholm kirjoitti:

Kyllä ainakin minulla EFKU toimii ihan hyvin, niin sieltä lennettäessä Iisalmeen ja takaisin. Juri äsken lensin Airbus 320:lla.

Hyvä tietää, eli "paikallinen" vika, mutta aika kummallinen ja outo - voisiko johtua kovalevyn tilan puutteesta, joka meinaa olla kortilla? Vaikka ei muihin kenttiin/lentämiseen ihmeellisesti vaikuta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin pitkästä aikaa Spitfirellä. Mistähän tuollaisen viivat on ilmestyneet  potkurin ympärille? osaako joku kertoa millä asetuksella tuollaiset saa pois. Muissa koneissa ei niitä näy.

Spitfire.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katso mikä asetus päällä avustusvaihtoehdoista.Itsellä se on mukautettu..Sieltä käyttökokemus ja aerodynamiikan visualisointi.Vaihtoehdot päällä/pois.Oisko menny vahingossa päälle?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Katso mikä asetus päällä avustusvaihtoehdoista.Itsellä se on mukautettu..Sieltä käyttökokemus ja aerodynamiikan visualisointi.Vaihtoehdot päällä/pois.Oisko menny vahingossa päälle?

Kiitos Markku, siellähän se syy oli. visualisointitappi päällä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisimmän päivityksen jälkeen ei simulaattorin options ja profile valikot toimi ollenkaan eli kyseiset valikot näkyy tyhjinä eli olisiko vinkkiä kuinka korjata ongelma ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asennettuna Bamcen tekemä mainio Malmin lentokenttä lisäosa ja kuten kuvasta näkyy niin puuttuu joitakin rakennuksia mm. päärakennus. Itseasiassa kaikki rakennukset ja objektit ovat paikallaan lentoon lähdön aikana mutta kun palaan kentälle niin osa rakennuksista ja objekteista on poissa. Sama ongelma on Epixerin EFHK Helsinki lentoasema lisäosan kanssa.

Olen poistanut kyseiset lisäosat ja asentanut ne takaisin mutta samat ongelmat toistuu. Onko jollakulla samaisia ongelmia kyseisillä lisäosilla ? Tämä ongelma esiintyy itselläni vain kyseisillä lisäosilla .

rakennukset puuttuu EFHF MS2020.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Niklas Kivinen kirjoitti:

Asennettuna Bamcen tekemä mainio Malmin lentokenttä lisäosa ja kuten kuvasta näkyy niin puuttuu joitakin rakennuksia mm. päärakennus. Itseasiassa kaikki rakennukset ja objektit ovat paikallaan lentoon lähdön aikana mutta kun palaan kentälle niin osa rakennuksista ja objekteista on poissa. Sama ongelma on Epixerin EFHK Helsinki lentoasema lisäosan kanssa.

Olen poistanut kyseiset lisäosat ja asentanut ne takaisin mutta samat ongelmat toistuu. Onko jollakulla samaisia ongelmia kyseisillä lisäosilla ? Tämä ongelma esiintyy itselläni vain kyseisillä lisäosilla .

Ei ole tullut vastaan. Minulla itselläni molemmat asennettuna enkä ole tällaista nähnyt... Onko sinulla jotakin muita Hgin alueen lisureita käytössä? Oletko kokeillut poistamalla kaikki muut lisurit? Toimiiko jos pelkästään nämä ovat käytössä? Voit nimetä nykyinen Community-kansio vaikkapa Community.old, tehdä uusi Community ja kopioida siihen nämä kaksi lisuria. Jos toimii, niin lisää sitten muita tähän alueeseen vaikuttavia lisureita ja kokeile kunnes syypää löytyy.

Onko DX11 vai DX12 käytössä. Jos DX12 niin kokeile DX11. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa tuolla tavoin...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Ei ole tullut vastaan. Minulla itselläni molemmat asennettuna enkä ole tällaista nähnyt... Onko sinulla jotakin muita Hgin alueen lisureita käytössä? Oletko kokeillut poistamalla kaikki muut lisurit? Toimiiko jos pelkästään nämä ovat käytössä? Voit nimetä nykyinen Community-kansio vaikkapa Community.old, tehdä uusi Community ja kopioida siihen nämä kaksi lisuria. Jos toimii, niin lisää sitten muita tähän alueeseen vaikuttavia lisureita ja kokeile kunnes syypää löytyy.

Onko DX11 vai DX12 käytössä. Jos DX12 niin kokeile DX11. Ei kyllä pitäisi vaikuttaa tuolla tavoin...

Käytössäni on Addons Linker ja sen avulla lisäsin vain EFHK ja EFHF...hyvin toimi ilman ongelmia. Lopulta lisäsin yksitellen kaikki muutkin  Suomi lisäosat ja hyvin toimi eli ilmeisesti syy löytynee lopulta muiden maiden lisäosista joita käytössäni ja lisäilen niitä sen mukaan Addons Linker:llä missä haluan lennellä. Helsingin alueen lisäosista käytössäni on myös tuo Helsinki Metropolitan Landmarks ( GOTY EDITION ). DX11 käytössä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään