Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

23 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Varmaan löytyy assistance optionsista...

Piloting -> Kaikki OFF paitsi Turbulence = Realistic

Kaikki Assistance Options siis muuten OFF tai Disabled. Nin - löysin vielä tuon Icing Effect = ON

Muokattu: , käyttäjä: Rolf Niemi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Tässä tutoriaalivideo.Oisko siitä apua,en ole itse kokeillut?

https://youtu.be/sPt9QdWXDRE

Ok - kiitos. Katson tuon kohta kunhan saan yhden jutun kohdalleen simussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos taas Markku - löytyihän ne oikeat asetukset. Pitää ottaa kaikista asetuksista kuvankaappaus muistin tueksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seuraavanlainen ongelma,tai ei nyt varsinainen ongelma mutta kuitenkin. Olen koittanut etsiä official kansioluettelosta kansiota missä olisi simumaailman kaikki majakat.Elikä kansiota tai alikansiota missä lukisi "Lighthouses"

Jotenkin muistelisin että olisin joskus nähnyt sen kansion.Olen käynyt tämän luettelon läpi moneen kertaan kuitenkaan löytämättä sitä.Mahtaako olla alikansio jollekkin näistä kansioista.

670178461be7a_Nyttkuva2024-10-05194715.png.417cb8553a8624f76f335b892fe4cfa0.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako tuollaista olla defaulttina ollenkaan? Kokeilin Googlea ja sieltä löytyi vain erinäisiin majakoiden lisäosiin liittyvää tietoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hakusanalla "Lighthouse" löytyy vain "Point of intrest"- majakat ja nekin ovat eri kansoissa alueen mukaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tässä sen kummempaa ole,kunhan ihmettelen.Majakoitten ym.nimet saa kyllä näkyville kun kirjottaa hakupalkkin hakusanan lighthouses.Lista on tosi pitkä.

Juttu on siinä kun ennen oli se kansio minkä avaamalla sain myös saman listan esille.Ja se kansio viittasi selvästi noihin majakoihin.Mietin tässä vaan sitä etten vaan olisi jotenkin vahingossa poistanut sitä kansiota,mutta hakupalkista etsimällä ne näkyy,mutta kansion nimeä ei.

Majakat kyllä näkyy simussa mutta haluaisin olla varma siitä että ne näkyy niin kuin kuuluukin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä osasinko esittää tämän asian oikein mutta aikasemmin löysin tämän kansion missä oli nämä majakat yms.Nyt ne löytyy vaan hakupalkin kautta mutta itse kansion nimi on hakusessa.

Mutta pääasiahan on että ne yleensä löytyy.

67025233df0da_Nyttkuva2024-10-06115916.png.9deb79033217e82950ef460d9f9a2399.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin nuo yllä olevat, ovat majakoiden tekstuureita Nordic World updatesta. Ei niitä majakoita minusta mitenkään valtava määrä ole simussa, saatan kyllä erehtyäkin. "Parhaat" tai kiinnostavat palat maailmalta, sieltä sun täältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan oikeassa olet siinä ettei pelkästään niitä majakoita niin mahdottomasti ole,on siellä tosi paljon muutakin.Luettelo melkosen pitkä.Mutta se kansio mistä löysin nämä on piilossa jossain!

Aikaisemmin löysin sen määrätyn kansion niitten 868:n kansion joukosta kun selasin sitä.

Voihan tietysti olla että muistan väärin.Mutta siitä OneStoren hakupalkista nämä saa kyllä esille.

PS.Tämä asia lähti oikeastaan siitä kun Bengtskärin majakka näkyi simussa vaaleanpunaisena laatikkona.Latasin uudestaan WU 15 ja sen jälkeen majakka näkyi oikein.

Vielä muistelisin että siellä olisi ennen ollut pieni silta sille viereiselle luodolle!On ollu varmaan joku toinen majakkasaari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tältä näyttää Bengtskärin majakka simussa tällä hetkellä.Ladattuna myös Bamcen Finnish South Coast Lighthouses-paketti.Valitsin lähtökentäksi suoraan tämän helipadin.Jotain ongelmia oli WU-15 updatessa ennen.Uusintalataus auttoi.

670280d460aad_Bengtskrinmajakka..thumb.jpg.4e12a1b55dbeace53d34b444e2b9ead1.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.10.2024 at 12.07, Markku Aaltonen kirjoitti:

itse kansion nimi on hakusessa.

Valitse kansio näkyviin niin näet sen ilman että valitset erikseen "Open file location"

Screenshot 2024-10-07 165232.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä nyt ihan pysy kärryillä.Miten avataan toi näkymä ilman että menee siihen hakuvalikkoon,elikä minkä kansion avasit?Hakuvalikon kautta saan kyllä noi näkymään.Hetki sitten näin tuolla luettelossa Alcatrazin majakan ja laskeuduin kopterilla tähän entiseen vankilasaareen.

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eniten tämä on MSFS20- ongelma, joten laitan tänne:
Turtlebeach Velocity Flight- ohjain ei enää toimi kun päivitin WIN11- järjestelmään. Simu löytää sen ja näyttää kaikki tallentamani asetukset, mutta itse laite ei toimi. Kun avaa alkuvalikon kartan, niin se zoomaa kartan niin lähelle pintaa kun pääsee ja pyörii. Tämä loppuu kun otan ohjaimen irti ja alkaa taas kun laitan sen käyttöön. Lentäminenkään ei onnistu, koska akselit ovat väärin eikä niitä saa oikein. Vaikka asetan uuden profiilin missä ei ole ainuttakaan painiketta/akselia asetettuna kartta pyörii silti. Ohjain toimii toisessa pelissä ihan moitteettomasti ja se on päivitetty uusimpaan käyttöjärjestelmään. Xbox360 one- ohjain toimii moitteettomasti. Löysin netistä vastaavan ongelman jossa ei ollut ratkaisua. Eipä ole tullut simua käytettyä muutenkaan tänä vuonna, mutta harmittaahan se kun muutaman satasen ohjainlaite ei yht'äkkiä enää toimikaan. Jos jollain on jotain kokeiltavan arviosta vinkkiä, niin otan mielelläni vastaan. Linkki vastaavaan ongelmaan:

https://forums.flightsimulator.com/t/turtle-beach-velocityone-flight-not-working/624475

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on saman firman FlightStick One. Windows päivityksiä tuli ennen eilistä myös jokin aika sitten ja päivittelin niihin aikoihin näytönohjaimen. Siitä alkoi "tuska", jota selvittelin melko kauan kun mikään ei yht'äkkiä toiminutkaan. Windows itsessään "jäätyy" välillä eikä auta kuin painaa buuttia. Simu ei toiminut koska XBox Live ei antanut kirjautua sisään, simun asetukset katosivat, ohjaimet toimi miten sattui. Vieläkään tuo Flight Stick ei käynnisty itsestään joka kerta vaan pitää ottaa irti USB-johto, mutta Throttle kyllä käynnistyy samalla kun käynnistää Windowsin. Viittaa kaiketi USB-ajureihin...

Olen saanut lähes kaiken toimimaan ja olen nyt oikeastaan vasta toisella koelennolla Fenixin 320-version kanssa. Mielessä on ollut asentaa Wintoosa uusiksi mutta sekin olisi melkoinen rumba kun pitäisi myös asentaa tämä simu samalla takaisin.

Pitkään on mennytkin kun Windowsin päivitykset eivät ole tuottaneet mitään mainittavaa ongelmaa.

Eihän tästä tietysti mitään apua ollut, mutta kunhan kerroin omakohtaisesta kokemuksestani vähän noin niin kuin niitä kuuluisia tuulimyllyjä vastaan taistelustani.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä. Nyt toimii taas! En ollut tosiaan kertaakaan pitänyt USB- liitintä koneessa kiinni kun käynnistän tietokoneen. Nyt tein sen ensimmäistä kertaa ja kaikki toimii niinkun pitääkin. Olin siis aiemmin liittänyt USBn vain silloin kun käynnistän simun. Ilmeisesti uusi käyttöjärjestelmä vaatii ohjaimen kiinniolemisen käynnistyksen yhteydessä. 

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoft aircraft DC3 enhanced - versiossa en saa vasenta ohjainta piilotettua millään. Poistin jopa koko koneen ja latasin uudelleen. Ei vaan katoa. Se kun peittää mittarit enkä tykkää lentää oikealla puolella. Kaikki olen kokeillut mitä netistä löytyy, mutta ei toimi ei. Onnistuuko joku tässä ja mistä löytyy piiloitusalue? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Eikö ohjain mene piiloon kun klikkaa punaisesta tarrasta?

Ei. Ei mulla ole tuota punaista tarraakaan siinä, mutta tuossa on kohta, josta tulee "Hide yoke" merkintä kun laittaa päälle ne infot, mutta mitään ei tapahdu. Sama kun itse ohjaimen kohdalla. Silti ei katoa. Oikeanpuoleisen saa kyllä pois.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko eroa Store/Steam version välillä,mutta kyllä mulla saa piilotettua ohjaimet molemmilta puolilta DC-3 enhanced-versiossa.

Voisitko pistää kuvan ohjaamosta niin voisin verrata onko ohjaamossa eroavaisuuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No onhan siinä kuten jo kerroinkin. En jaksa laittaa mitään, koska kyseessä on selkeä vika ja jos sen ja ratkaisun tietää niin osaa kertoa. Kun klikkaa "hide yoke"- aluetta eikä tapahdu mitään.

Olen jo laittanut koneen "behavior_definition.XML"- tiedostoon rivit

<Component ID="HIDE_YOKES">
		<UseTemplate Name="ASOBO_GT_Update">
			<UPDATE_CODE>
			    1 (>L:XMLVAR_YokeHidden1) 1 (>L:XMLVAR_YokeHidden2)
			</UPDATE_CODE>
			<UPDATE_ONCE>1</UPDATE_ONCE>
		</UseTemplate>
	</Component>

eikä sekään auta, eli ei se kuvakaan auta mitään. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä nyt on vialla FS2020-simussa, kun eri alueille esim. Pohjanmaalla mm. Isojoen kylän kohdalle on tullut kuvan mukaista alkeellista maastoa fotorealistisen maaston tilalle?

Näyttökuva_2024-10-19_200353.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään