Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Jos tuo on uusi juttu, niin olisikohan päivitetty ilmavalokuva? Kuvassa sattuu olemaan tuossa kohtaa pilvi? En tajua miksi nuo paikataan niin kökösti. Käyttäisivät edes vanhempaa sellaista kuvaa, jossa ei tuossa kohtaa satu olemaan pilveä. Paikkauksen vaatima työmäärä olisi melkein sama. Pilvet kun joka tapauksessa tunnistetaan kuvista.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Jos tuo on uusi juttu, niin olisikohan päivitetty ilmavalokuva? Kuvassa sattuu olemaan tuossa kohtaa pilvi? En tajua miksi nuo paikataan niin kökösti. Käyttäisivät edes vanhempaa sellaista kuvaa, jossa ei tuossa kohtaa satu olemaan pilveä. Paikkauksen vaatima työmäärä olisi melkein sama. Pilvet kun joka tapauksessa tunnistetaan kuvista.

Zekkaan tuon paikan eri ilmakuvilla. Bing-vakio/uusin, ArcGIS ja Google Map. Laitan tänne viestiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohessa kolme kuvaa Isojoelta eri ilmakuvin. Bing latest sisältää pilviä, ArcCis ja Google Map varsin hyviä. 

Edellä oleva kuva, jossa Isojoella ankeaa perusmaastoa, oli simun vakioilmakuvalla, en tiedä mikä se on. Imeisesti joku vanhempi Bing, josta kuitenkin pilvet on poistettu.

ArcGIS.png

bing_latest.png

Google_Map.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi nyt sitten ihan uutta ongelmaa, Bandeirante'll ajattelin käydä sisätiloja tutkimassa ja sitten holtittomasti erilaisia kamera näkymiä tutkailin esim. CTRL+ Alt komennolla ja sinkoilin sinne tänne. Ja tuloksena oli jotta en pääse/ osaa enää ohjaamoon perusnäkymään. Platalle kyllä pääsen koneen taakse, mutta cockpit komennolla yläpalkista en pääse perus ohjaamo tilaan. Jos joku auttais tyhymäää!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Karhu kirjoitti:

Platalle kyllä pääsen koneen taakse, mutta cockpit komennolla yläpalkista en pääse perus ohjaamo tilaan.

Kokeiles Home ja/tai End -näppäimiä.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei onnistunut, tilanne päällä edelleen! Ärsyttää kun yleensä aina kun jotain uutta yrittää niin tulee ryssittyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Reset cockpit view" on minulla se funktio millä palaan takaisin siihen näkymään minkä olen ohjaamoon tehnyt. En sitten tiedä auttaako se jos on valinnut jotain muita kameranäkymiä. Itse en käytä kun ohjaamonäkymän siirtelyä ja kääntelyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin,tai sitten avaa yläpalkin ja valitsee sieltä "Camera" ja sitten klikkaa "Reset position"

672a4f5d68430_Nyttkuva2024-11-05185850.png.45e333208c6d3096915a9d7a9ce4f111.png

Jaa,mutta tätähän sä jo kokeilitkin.Eikö simun sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminenkään palauta sitä perusohjaamo tilaan.Onko näppäimistössä default-asetus valittuna?

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En vieläkään ole onnistunut pääsemään sisään, Ctrl+Alt ja nuoli näppäimellä pääsen ohjaamoon hetkeksi mutta ulos heittoa tulee. Nyt tässä on joku ihme moodi päällä.

Ja kuten Toni olen pysynyt tähän asti pysynyt ohjaamossa, liika uteliaisuus voitti.

Mutta kiitos kaikille auttaneille!       Käytettävä vain muita koneita . Jos en tätä solmua auki saa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Juha Karhu kirjoitti:

Käytettävä vain muita koneita . Jos en tätä solmua auki saa..

Siis ongelma on yhdessä koneessa? Siinä tapauksessa poistat sen koneen kansion Communitystä ja asennat koneen takaisin. Tuo asetus on saattanut tallentua johonkin koneen asetustiedostoon. Se mainitsemani "Reset cockpit view" on siis kontrolliasetus jollekin näppäimelle eikä mikään valikon valinta. Ja sen ylävalikonkin saa poistettua. Se oli ensimmäinen mikä itseäni ärsytti simussa. Mulla on ollut joskus, että kun lennon aloittaa niin jostain syystä kamera liikkuu alas koko ajan. Aivan kuin siirtonappi olisi pohjassa. Kun poistin sen asetuksista ja palautin takaisin ongelma katosi, mutta tuli taas uuden käynnistyksen myötä takaisin. Se, että asetukset eivät tallennu koneelle tekee kaikkea omituista aika-ajoin.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun "Windowed"- näyttö ei toimi. Kokeilin "Lossless scaling"- ohjelmaa joka vaatii ettei peli ole kokonäyttötilassa ja kun valitsen simun "Windowed"- tilan joko asetuksista tai painan Alt+Enter simu ei näy ollenkaan. Se pysyy auki, muttei näytöllä ole mitään. Kun painan taas Alt+Enter simu palautuu takaisin kokoruututilaan ja näkyy. Olen ilmeisesti sählännyt jotain "UserOpt.cfg"- tiedoston kanssa ja pyydän, että joko jolla ei ole vastaavaa ongelmaa laittaa tiedoston alusta kuvankaappauksen kommenttiin. Laitan itse mallin. Todennäköisesti minulla on nolla jossain jossa tulisi olla ykkönen.

Screenshot 2024-11-18 144828.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, mutta ei ollut syynä simu vaan Windows. Kun simu katoaa, on painettava shift + rmb ja valittava "maximize" simun kuvakkeesta alapalkista. Ilmeisesti Win11 peruskäytäntö. Ja kun sen tekee kerran ei tarvitse uusia enää.

Screenshot 2024-11-18 144828.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran tästä Windows 11:sta, että sen päivitykset sotkivat jossain vaiheessa simun ja itse käyttöjärjestelmän. Ihmettelin lukuisia erroreja Tapahtumienvalvonnassa ja sitä, että järjestelmä jäätyi teinpä sitten mitä hyvänsä - kirjoitin Muistiolla, käytin ohjelmaa tai kirjoitin vaikkapa LibreOfficerilla jotakin ja joo - kaikki salasanat katosivat Firefoxista eikä niiden palautus onnistunut.

Ratkaisu oli asentaa käyttöjärjestelmä uusiksi ilman, että menetin mitään asennuksia ja lopputulos hämmästytti itseäni ja syyttävä sormeni osoittaa Microsoftin suuntaan. Minulla on läppärissä tuo uusin versio Windowsista ja pöytäkone menee vuoden takaisella suurpäivityksellä vai miksi tuota nyt kutsuisi. Tässä uusimmassahan on kuuleman mukaan vaikka mitä bugia ja siksipä se tulee jaksoittain käyttäjille asennettavaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni tämä uusin Win11 24H2 on toiminut vallan hyvin jo kuukauden päivät, ei ole ollut ongelmia ainakaan vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Itselläni tämä uusin Win11 24H2 on toiminut vallan hyvin jo kuukauden päivät, ei ole ollut ongelmia ainakaan vielä.

No kuten sanoin niin läppärissä tuo uusin versio pyörii enkä toistaiseksi ole havainnut muuta ongelmaa kuin että kotiverkko katosi ja vei mennessään jaetut kansiot läppärin puolelta. Nyt en saa siirreltyä tiedostoja pöytäkoneelta läppärille muuta kuin Blue Toothin kautta. Kun pöytäkoneelta katsoo kansioita niin ne ovat kyllä jaetut kuten ne olen aikoinaan jakanutkin. Kun katsoo läppäriltä Verkko-kohtaa niin siellä ei ole kuin kaksi Elisa Viihde kuvaketta - ennen näkyi kaikki jaetut kansiot.

Tämä on iso haitta koska olen siirrellyt monen sortin manuaaleja ynnä muuta tarpeellista koneiden välillä. N avigraphs Charts ja AivlaSoft EFB2 kyllä toimii läppärin kautta - onneksi sentään.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä myös noin viikko sitten ilmestyi ladattavaksi Win 11 Home 24H2.Koontiversio 26100.2314.

Toiminut moitteettomasti,enkä ole huomannut mitään sen kummempaa,ainakaan vielä.

Alussa vähän arvelutti sen asennus kun siitä oli tullut niin paljon negatiivista palautetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletteko päivitellyt win10 -> win11 ja onko simu sekä muut ohjelmat toimineet sen jälkeen ilman taikatemppuja? Itsellä biossin päivitys mahdollisti win11 yhteensopivuuden ja mietin nyt uskaltaako suoraan päälle päivittää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uuden Windowsin asennus pitää vanhan tallessa kansiossa "Windows Old" kuukauden ajan uuden asennuksesta jolloin jos jotain on pielessä vanhan saa takaisin. Itsellä ei ole ollut ongelmia minkään ohjelman kanssa. Pieniä opetteluja uuden kanssa, muttei mitään oikeita ongelmia.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla ei win11 pro ole suostunut päivittymään vuoteen ainakaan, Ei auttanut edes uudelleenasennus eikä tekniikan vinkit/kikat. Ainoa on "asentaa päälle" aina välillä kaikki päivitykset sisältävä painos.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vasta nyt älyän kysyä täältä perusasiaa.

Voiko ja jos voi, niin kuinka FS2020:ssa saa säädettyä alkamispäivämäärän ja kellonajan niin, ettei se ole reaaliaikainen vaan esim. aina 15.7. kutakin vuotta ja kello vaikka 14.00?

Tarkoitan tilannettta, jossa simu käynnistetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30.11.2024 at 16.20, Esa Sairio kirjoitti:

Vasta nyt älyän kysyä täältä perusasiaa.

Voiko ja jos voi, niin kuinka FS2020:ssa saa säädettyä alkamispäivämäärän ja kellonajan niin, ettei se ole reaaliaikainen vaan esim. aina 15.7. kutakin vuotta ja kello vaikka 14.00?

Tarkoitan tilannettta, jossa simu käynnistetään.

Eipä taida simu tukea historiallista säätä itsessään, Active Sky ohjelma https://hifisimtech.com/asfs/ tukee tuota ominaisuutta.

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Eipä taida simu tukea historiallista säätä itsessään

MSFS 2024 on sentään 24 tunnin säähistoria käytettävissä. Voi lennellä milloin tahansa ympäri maailmaa valoisalla kelillä ja live-säällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ymmärsin Esan kysymyksen oikein, niin hän ei välttämättä halua historiallista säädataa, vaan haluaa että simu käynnistyessä aina on tietyssä kellonajassa ja päivämäärässä eikä niinkuin nyt reaaliajassa. Oliko näin, @Esa Sairio? Mutta en ole itse löytänyt sellaista asetusta - olisi todella mukavaa jos simu voisi muistaa viimeisen lennon päivämäärä-, kellonaika- ja säätyyppiasetuksia.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
51 minuuttia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

Jos ymmärsin Esan kysymyksen oikein, niin hän ei välttämättä halua historiallista säädataa, vaan haluaa että simu käynnistyessä aina on tietyssä kellonajassa ja päivämäärässä eikä niinkuin nyt reaaliajassa. Oliko näin, @Esa Sairio? Mutta en ole itse löytänyt sellaista asetusta - olisi todella mukavaa jos simu voisi muistaa viimeisen lennon päivämäärä-, kellonaika- ja säätyyppiasetuksia.

Ymmärsit ihan oikein Bamce!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään