Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 733 viestiä aiheessa

no nyt se oikean murheen lykkäs! Simu ei käynnisty enää lainkaan. Pyytää lisäämään disc1 (mulla DVD versio) ja sen jälkeen kun sen olen lisännyt, niin sammuu eli palaa deteskop tilaan. Olen sammuttanut ja käynnistänyt koneen useaan otteeseen ja aina sama juttu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
38 minuuttia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

no nyt se oikean murheen lykkäs! Simu ei käynnisty enää lainkaan. Pyytää lisäämään disc1 (mulla DVD versio) ja sen jälkeen kun sen olen lisännyt, niin sammuu eli palaa deteskop tilaan. Olen sammuttanut ja käynnistänyt koneen useaan otteeseen ja aina sama juttu!

Täältä löytyy vinkkejä ongelman korjaamiseen:
Error message "Please insert the Microsoft Flight Simulator Game Disc." – Microsoft Flight Simulator Support (zendesk.com)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei auta nämä vinkit, valitettavasti. Ilmeisesti ongelma on se, ettei disck -levy käynnisty, kun sen laitan asemaan. Aikaisemmin se alkoi "surista" kun simu käynnistyi, nyt se ei inahdakaan.Olisiko vika disckissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, näinhän se on. Kaksi on mahdollisuutta vioissa/ ongelmissa. Joko rauta tai softa on syypää. Itselläni nyt kokeilussa uudet muistipalikat. 2x 8GB. Eipä auttanut rautaongelmaan, mutta simu, yllätys, yllätys, toimi nyt moitteettomasti. Kyllä tämä on mukavaa. Hyvät harrastukset maksaa, ja niiden pitääkin maksaa!;)

Minun ei nyt parane sammuttaa konetta. Se ei tahdo lähteä käyntiin. Vartti pitää ”koirankeksien” kanssa houkutella käynnistymään resetistä. Yötä päivää saa nyt olla päällä. Virtalähde on kokeiltu ja testattu toisella. Ei vikaa siinä. Nyt muistit menossa. Emo ja CPU taitaa olla enää kokeilematta??

Kiukuspäissäni latasin äsken hävittäjäsimun (DCS Word)  koneelleni. Arvelin että nyt pitää saada ohjuksia ja paljon!! En kyllä ostanut siihen vielä mitään. Hornet kyllä kiikarissa, jahka koneen saan toimimaan.

PS. Jukalle lohdutukseksi. Sinulla on kolme mahdollisuutta. Edellisten lisäksi vioittunut disc 1.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

ei auta nämä vinkit, valitettavasti. Ilmeisesti ongelma on se, ettei disck -levy käynnisty, kun sen laitan asemaan. Aikaisemmin se alkoi "surista" kun simu käynnistyi, nyt se ei inahdakaan.Olisiko vika disckissä?

Kokeile levyasemalla jotain muuta dvd:tä, josko levyasema yleensä on kunnossa. Mulla  tuo disk1-levy on usb-liitännäisessä levyasemassa (kun koneessa ei ole levyasemaa). Joskus olen huomannut että kun vaihtaa usb-porttia niin joku ongelma poistuu sillä. Kokeile myös pyyhkiä Disk1 varovasti, josko joku roska on syypää. Musiiki-CD.ssä tuo voi joskus poistaa toistohäiriön.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
20.4.2021 at 10.34, Juhani Pelli kirjoitti:

Olen yrittänyt muokata FlyByWare-bussin kameranäkymää kopioimalla https://flightsim.to/file/12956/a32nx-fly-by-wire-custom-camera-views-april-2021-update CAMERAS.cfg:n avulla. Ei ole onnistunut. Onkohan ken kokeillut tätä..?? 

Kun korvaan mainitun cfg:n ohjeessa kerrottuun paikkaan, bussista näkyy vain rahtiruuma:hmm:

No sain se ratkaistua.. Loin ensin ihkaoman customkamerajutskan ja korvasin sen sitten tällää versiolla. Hyvin workkii ja numpad nappuloilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttua se, että nuo kolmannen osapuolen lisurit aiheuttaa sitä sun tätä. Jotenkuten olen saanut koneeni (rauta)toimimaan ja simu ei ole kaatunut nyt neljään iltaan kertaakaan. Koivuklapien teosta tullessa sitä on kuin innostunut sonni lataamaan kaikenlaista mukavaa tuolta flightsim.to sivustolta.

Kannattaa kyllä harkiten, ja tieten se tehdä. Ajattelin copilottia kokeilla. Latasin ja petyin. Lopputulos tässä kera ja ilman. Ilman jäin. Toistaiseksi.:laugh:

1.jpg

2.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Njoh ja njääh...pkle se pukkas taas kummallisen huolen. TMB 930 Asobo ei lataudu oikein. Siitä piirtyy vain osat ....juuri kuin tuossa Sepon ylimmäisessä kuvassa. Mikä saatavana tässä taas mättää??? 

Poistin jopa tuon hehkuttamani kolmannen osapuolen kameravirityksen, mutta ei auttanu asiaa. Poistin kaikki lisäkkeet Content managgerin kautta ja latasin uudelleen. Ei vaikutusta.

Kertokaa viisaat jokin konsti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Poistin kaikki lisäkkeet Content managgerin kautta ja latasin uudelleen. Ei vaikutusta.

En mitenkään tunne ketään viisaampi olevani, mutta aloittaisin kokeilun tyhjällä Commynity kansiolla. Default koneet yleensä toimivat ilman sitä hyvin. Ainakin minulla.

Täällä on monta hyvää ohjetta jo annettu. Yksi parhaista, ja aikaa säästävästä, on mielestäni tuon kansion nimeäminen. Itse nimeän poistotarpeen tullessa sen lisäämällä pelkän X kirjaimen siihen perään. Sitten luon simulle uuden tyhjän Community kansion  tilalle. Sinne sitten niitä ”rakkaimpiaan” voi poimia vaikka yksi kerrallaan sieltä X kansiosta. Tai poistaa sitten sen X:n sieltä perästä niin kaikki taas pelissä mukana. Monenlaisia mahdollisuuksia soolotanssia aivan itselle sopivaksi.

Kyllä ne matoset ja luteet käsittääkseni tulevat sieltä Community kansion kautta. Minä aika vähän puutun muulloin kuin virallisten päivitysten myötä tuohon Content Manageriin ja silloinkin vain tarvittaessa. Toki harkitsen nyt "kevätsiivousta" siellä. Eli turhat pois. 

Kyllä se siitä.:thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo..Seppo sinä olet viisas mies. Mulla nuo lisäkkeet ovat kokonaan toisella levyllä ja poimin niitä sitten Community kansioon MSFS AddonsLinkerillä.

Sehän tässä oli kerrassaan kummallista, kun eilen illalla kaikki toimi niin kuin se kuuluisa huusi. Tyhjensin Community kansion ja poistin sieltä muutaman mainittuun koneeseen liittyvän kolmannen osapuolen lisäkkeen...ny se site taas toimii. Niinhän se on, että nää päivityksetkin saattaa sotkea hyvin toimineet lisurit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla levyllä minulla ( C: ) saavat olla.

Viisautta on monenlaista. Kaiken sortin elämän lentämisessä se on toki suhteellinen käsite. Ei Albertiakaan voisi tosi viisaana pitää. Ei hän osannut ennustaa tähän aikaan näin laadukasta simulaattoria. Vedyn ja atomin rakenteet taisi tietää, jotenkuten.

Viisasta miestä, ja sen olemusta, on pohdiskeltu paljon. Olisikohan joku Aapelin opettaja? Tosi viisaita miehiä löytyy Siunattu hulluus tuotannosta.  Ana, Vilippus ja Elmeri. Siinä vasta on viisaita miehiä. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu... viisautta on monenmoista..:thmbup::cool:

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15.4.2021 at 19.53, Tapio Ehder kirjoitti:

Kokeile levyasemalla jotain muuta dvd:tä, josko levyasema yleensä on kunnossa. Mulla  tuo disk1-levy on usb-liitännäisessä levyasemassa (kun koneessa ei ole levyasemaa). Joskus olen huomannut että kun vaihtaa usb-porttia niin joku ongelma poistuu sillä. Kokeile myös pyyhkiä Disk1 varovasti, josko joku roska on syypää. Musiiki-CD.ssä tuo voi joskus poistaa toistohäiriön.

Kaikki kokeilut olen kokeillut ja ottanut myös yhteyttä tukeen. MSFS ei vaan avaudu. Lopulta poistin koko MSFS koneeltani ja asensin sen uudelleen. Noin viiden tunnin asennusoperaation jälkeen tuli kohta, missä piti syöttää koodi. Ilmoitus, koodi on jo käytetty! Eli se siitä! Onkohan tämä ihan todellista, pitääkö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Pystyin FSX:n lataamaan koneelle uudelleen aina, kun suurempi ongelma syntyi, eikä siinä ollut mitään ongelmia. Toki ymmärrän, että MSFS on aivan eri luokkaa, mutta eihän tämä voi mennä niin, että jos ongelmia tulee, niin pitää ostaa uusi? Tosin alkaa tympiä koko DVD hässäkkä niin, että olen melkein valmis maksamaan uudestaan ja lataan pelin netistä, eipähän tarvitse enää jatkossa pelätä, että Disc 1 lakkaisi toimimasta, niin kuin nyt kävi. Voisitteko laittaa mulle linkin, mistä voisin ladata MSFS:n Premium Deluxen, mielellään edullisesti. Ja kuinka kauan teillä on mennyt nettiversion lataamisessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

uudestaan ja lataan pelin netistä, eipähän tarvitse enää jatkossa pelätä, että Disc 1 lakkaisi toimimasta, niin kuin nyt kävi. Voisitteko laittaa mulle linkin, mistä voisin ladata MSFS:n Premium Deluxen, mielellään edullisesti. Ja kuinka kauan teillä on mennyt nettiversion lataamisessa?

Luulisin että Steam versiossa tuontyyppisiä hässäköitä ei pääse syntymään, tosin voi olla että microsoft-tilille kirjautumisesta voisi olla kyse eli tarkista että olet kirjautunut samoilla tunnuksilla MS-palvelimiin kun asentaessasi ekan kerran simua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Kaikki kokeilut olen kokeillut ja ottanut myös yhteyttä tukeen. MSFS ei vaan avaudu. Lopulta poistin koko MSFS koneeltani ja asensin sen uudelleen. Noin viiden tunnin asennusoperaation jälkeen tuli kohta, missä piti syöttää koodi. Ilmoitus, koodi on jo käytetty! Eli se siitä! Onkohan tämä ihan todellista, pitääkö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Pystyin FSX:n lataamaan koneelle uudelleen aina, kun suurempi ongelma syntyi, eikä siinä ollut mitään ongelmia. Toki ymmärrän, että MSFS on aivan eri luokkaa, mutta eihän tämä voi mennä niin, että jos ongelmia tulee, niin pitää ostaa uusi? Tosin alkaa tympiä koko DVD hässäkkä niin, että olen melkein valmis maksamaan uudestaan ja lataan pelin netistä, eipähän tarvitse enää jatkossa pelätä, että Disc 1 lakkaisi toimimasta, niin kuin nyt kävi. Voisitteko laittaa mulle linkin, mistä voisin ladata MSFS:n Premium Deluxen, mielellään edullisesti. Ja kuinka kauan teillä on mennyt nettiversion lataamisessa?

Se koodi linkitetään Microsoft tiliin ensimmäisellä käyttökerralla, sen jälkeen sama koodi ei enää toimi. Simu toki on asennettavissa uudestaan kun kirjautuu sillä Microsoft tunnuksella mihin se koodi on alunperin linkitetty.

Simun uudelleenasennus tapahtuu menemällä Windows Storeen (oliskos Kauppa suomenkielellä), sieltä kaupan oikeasta yläkulmasta klikkaamalla kolmea pistettä, sen jälkeen valitsemalla Oma kirjasto (My Library). Listasta pitäis sitten MSFS löytyä ja klikkaamalla Asenna (Install) pitäisi asennuksen pyörähtää käyntiin.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Mulla tapahtui tuo sama juttu, kun latasin uuteen koneeseni simun. Olin jo kerran ladannut vanhaan koneesen. Mutta sitten huomasin katsoa Microsoft storesta microsoft tilini kautta ja siellähän oli minulla oikeudet käyttää simua, joten sain sen uuteen koneesenikin. En kyllä tiedä miten se soppa oikein meni!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, se ohjasi mun microsoft tilille, mutta mun kohdalla siellä luki  Deluxe Premiumin kohdalla koodi "käytetty" eikä siellä ollut mitään kohtaa "install"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Se koodi linkitetään Microsoft tiliin ensimmäisellä käyttökerralla, sen jälkeen sama koodi ei enää toimi. Simu toki on asennettavissa uudestaan kun kirjautuu sillä Microsoft tunnuksella mihin se koodi on alunperin linkitetty.

Simun uudelleenasennus tapahtuu menemällä Windows Storeen (oliskos Kauppa suomenkielellä), sieltä kaupan oikeasta yläkulmasta klikkaamalla kolmea pistettä, sen jälkeen valitsemalla Oma kirjasto (My Library). Listasta pitäis sitten MSFS löytyä ja klikkaamalla Asenna (Install) pitäisi asennuksen pyörähtää käyntiin.

Hei, löysin nyt tarkemmin etsiessäni tuon Microsoft storen ja sieltä linkin "asenna". Kysysisin vielä, ennen kuin alan lataamaan; pitkääkö mun ensin ladata ne kaikki 10DVD:tä koneelle ja sen jälkeen menen tuohon linkkiin "asenna". Vai voinko nyt suoraan vaan painaa tuota "asenna" nappia ja asennus alkaa ilman noita DVD levyjä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
52 minuuttia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Hei, löysin nyt tarkemmin etsiessäni tuon Microsoft storen ja sieltä linkin "asenna". Kysysisin vielä, ennen kuin alan lataamaan; pitkääkö mun ensin ladata ne kaikki 10DVD:tä koneelle ja sen jälkeen menen tuohon linkkiin "asenna". Vai voinko nyt suoraan vaan painaa tuota "asenna" nappia ja asennus alkaa ilman noita DVD levyjä?

Ei tarvitse ladata mitään levyjä koneelle. Paina asenna ja se sitten joko lataa sen netistä tai asentaa noilta levyiltä. Luulen, että tuo asentaa sen netistä mutta voi myös tunnistaa, että sulla on levyversio ja pyytää levyä tai jopa antaa vaihtoehdon valita. Ei ole mulla DVD- eikä Store-versiota niin en tiedä mutta rohkeasti painat asenna ja toimit ohjeiden mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Tuo tieto voisi olla hyvä laittaa myös "Tiesitkö nämä MSFS2020"-viestiketjuun. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin myös DVD-version, koska sen sai halvemmalla. Kävin kuitenkin ensin lunastamassa paketin mukana tulleen koodin ja latasin koko ohjelman verkosta, koska jossain arveltiin, että näin ei tarvitsisi aina olla ykköslevy DVD-asemassa. Latauksen koko oli 172 GiB (sic) ja kesti arviolta 17 tuntia. Ohjelma kuitenkin halusi levykettä asemaan.

Fyysisen levyn voi kiertää tekemällä virtuaalisen DVD-aseman alla olevan linkin ohjeiden mukaan. Minulla ei kuitenkaan WinCDEmu toiminut, vaan tein AnyBurn-ohjelmalla ISO-kuvan neljästä linkissä mainitusta tiedostosta (ei hakemistosta), AnyBurn ei automaattisesti näköjään lisää iso-päätettä. Suomenkielisessä Windowsissa ISO-kuvan saa levyasemaksi valitsemalla "Ota käyttöön" resussienhallinnassa tai hiiren oikealla. Käyttöönotto täytyy tehdä aina kun kone on ollut sammutettu.

https://forums.flightsimulator.com/t/eu-box-version-needs-dvd-check-needed-on-startup-please-fix-that/143152/51

Jess Molinalla riittää hommia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näitä huolia riittää tässä MSFS:kin... Nyt sitte seuraavaa:

Lento katkeaa kun sillä kuuluisalla kanalla...ihan yllättäen, ilman mitään ilmoitusta. Kuva pysähtyy ja ampuu koko simun ulos..tehnyt jo parikin kertaa.

Viimeiset ajurit näyttiksessä. Enpä ole löytänyt ongelmaan ratkaisua...voisiko kukaan vihjata mistä sitä vois lähteä haeskelemaan:-[

Kokoonpano: GTX-1070-GAMING-X-8G, msi Tomahawk emo, AMD Ryzen 7 3700X 8-core, josssa nete jäähy, muistia 32gigaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään