Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 744 viestiä aiheessa

moi, mulla alkaa kohta usko loppua tähän MSFS!  juuri kun sain sen pelaamaan taas uudelleen latauksen jälkeen. Niin tänäänpä taas kun käynnistin MSFS se ilmoitti, että pitää päivittää ohjelma. Kun painoin päivitä, niin hetken kuluttua ilmestyy ruutuun "virhe" enkä pääse eteenpäin. Se ehtii ladata 0,10 kt/130,0 kt ja sen jälkeen tulee tuo virhe.m Yritin monta kertaa päivittää, mutta koko aja tulee tuo virhe ilmoitus! Kohta alkaa tuntua siltä, että palaan takaisin FSX:säänj, ei tästä tule mitään! Hermot menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

moi, mulla alkaa kohta usko loppua tähän MSFS!  juuri kun sain sen pelaamaan taas uudelleen latauksen jälkeen. Niin tänäänpä taas kun käynnistin MSFS se ilmoitti, että pitää päivittää ohjelma. Kun painoin päivitä, niin hetken kuluttua ilmestyy ruutuun "virhe" enkä pääse eteenpäin. Se ehtii ladata 0,10 kt/130,0 kt ja sen jälkeen tulee tuo virhe.m Yritin monta kertaa päivittää, mutta koko aja tulee tuo virhe ilmoitus! Kohta alkaa tuntua siltä, että palaan takaisin FSX:säänj, ei tästä tule mitään! Hermot menee.

Mulla tuli sama ongelma tiistaina, eikä simu käynnisty. Laitoin Microsoftin tukeen viestiä. Sieltä sanoivat laittavansa asian eteenpäin ja ottivat yhteystiedot. On kuulemma laajempi ongelma. Eli Pelipalvelut ja Digital Ownership eivät päivity. Huomasin että samaa ongelmaa ollut muillakin.

Vielä en ole saanut yhteydenottoa Microsoftilta. No

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Koskee kaikkia, on siis FBW A32X ominaisuus.

Videota aiheesta, näitä löytyy enemmänkin. https://youtu.be/X77v-7qx4gU

Jep, tosin itselläni on DCS:n jäljiltä Cobran kaasukahva, jossa ei muutenkaan ole pykäliä eri tehoasetuksille. Lentoonlähdössä olen katsonut samalla kaasuvivuista mihin kohtaan ne osuvat ja sen mukaan kahvaa työntänyt eteen. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
46 minuuttia sitten, Juha Kalli kirjoitti:

Jep, tosin itselläni on DCS:n jäljiltä Cobran kaasukahva, jossa ei muutenkaan ole pykäliä eri tehoasetuksille. Lentoonlähdössä olen katsonut samalla kaasuvivuista mihin kohtaan ne osuvat ja sen mukaan kahvaa työntänyt eteen. 

Kannattaa silti kalibroida EFB:llä throttlet. Tärkeintä on silti FMA:lla oikea moodi aktiivisena oli vivut missä kohtaa tahansa. Se on ihan virallinen FBW:n ohje.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.6.2021 at 17.43, Seppo Hallikainen kirjoitti:

Mulla tuli sama ongelma tiistaina, eikä simu käynnisty. Laitoin Microsoftin tukeen viestiä. Sieltä sanoivat laittavansa asian eteenpäin ja ottivat yhteystiedot. On kuulemma laajempi ongelma. Eli Pelipalvelut ja Digital Ownership eivät päivity. Huomasin että samaa ongelmaa ollut muillakin.

Vielä en ole saanut yhteydenottoa Microsoftilta. No

Hei Seppo, onko sulle tullut ratkaisua tähän ongelmaan? Taisi jäädä nyt simuilu tähän, itselläni mickrosoft store ei edelleenkään päivity, enkä ole saanut siihen mitään apuja mickrosoftin kautta!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Jukka Immonen kirjoitti:

Hei Seppo, onko sulle tullut ratkaisua tähän ongelmaan? Taisi jäädä nyt simuilu tähän, itselläni mickrosoft store ei edelleenkään päivity, enkä ole saanut siihen mitään apuja mickrosoftin kautta!

Moi, ei ole tullut mitään tietoa Microsoftilta. Olen nyt ollut poissa koneen ääreltä muutamia päiviä, joten en ole voinut kokeillakaan mitään. Ehkä viikonloppuna ehdin taas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10.6.2021 at 15.06, Jukka Immonen kirjoitti:

Microsoftilta tuli ratkaisu oheisesta linkistä:  KB5004327: 0x80073D26 tai 0x8007139F tapahtuu, kun asennat pelipalveluja Windows 10 laitteeseen (microsoft.com).

Valitettavasti mulla tuo ei toiminut, vaan tuli uusi virhekoodi. Laitoin taas valitusta eteenpäin. Samaa on tapahtunut joillekin muille, jotka ovat yrittäneet käynnistää simulaattorin.

Siinä ensimmäisessä ratkaisussa oli myös vaihtoehtoinen ratkaisu, mutta ehkä en tee sitä oikein, kun ei toiminut sekään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Oli ihan mahtavaa löytää oma ketju meille simulaattorivelhoille. Toivottavasti voin jatkossa olla avuksi, vaikka nyt kuitenkin apua vailla.

Hankin MSFS 2020 Microsoft storesta joulukuussa ja siitä lähtien olen ihmetellyt sitä, miksi kaikki ovat kehuneet pelin henkeäsalpaavia maisemia kun mielestäni ne ovat olleet todella huonon näköisiä. Noh, otin asiasta selvää ja olen tullut siihen lopputulokseen, että maisemat ovat erinomaiset, mikäli maisemadata (ilmeisesti Bingin maisemat) striimataan ns. realiaikaisesti. Mikäli näin ei ole, peli käyttää maiseminaan pelkästään suurpiirteistä etukäteen asennettua maailmaa ikäänkuin offline-tilassa. Olen siis lennellyt tässä ns. offline-maailmassa, kuitenkin online-tilassa. En ole itse mikään tietokonevelho ja siksi yksinkertaistan asiat, mutta ymmärrykseni mukaan peli käyttää XBOX-pelipalveluita Windowsissa ja jotta tätä maisemadataa voidaan siirtää peliin reaaliaikaisesti, tarvitaan verkkopelaamista varten julkinen IP-osoite sekä NAT-tyypiksi "avoin/open" (tämänkin tarpeellisuudesta on oltu useaa mieltä). Joudun itse pelailemaan mobiililaajakaistalla, johon tilasin julkisen IP:n ja yritin eri komennoilla Windowsin komentokehoitteessa saada Teredo tunnelitekniikkaa toimimaan. Silti suurkaupungin pilvenpiirtäjät olivat vain piikkejä ylöspäin ja kuin pommituksen jäljiltä koko maailma.
Olisi mahtavaa, etteivät kaupungit näyttäisi pommituksen jäliltä olevilta sulaneilta taloröykkiöiltä tai puolestaan metsät ja esimerkiksi pellot vain maalauksilta. Kuitenkin livesää toimii ja liveliikenne, joten se saattaisi sotia hieman sitä oletusta vastaan, että kyse olisi ongelmasta striimata dataa. En yksinkertaisesti tiedä. Ja todettakoon, että asetuksista olen laittanut Bingin päälle.

Toisena ongelmana on myös Esalla ilmeisesti samantapaisena ilmennyt rudderongelma tai jokin muu, jossa kone lähtee kiemurtelemaan nousuun lähdössä. Minulla tämä ilmenee laskun jälkeen jarruttaessa, kun kone alkaa tekemään joko oikealle tai vasemmalle aivan holtitonta yaw-liikettä, eikä konetta voi enää hallita. Netistä hain tietoa ja ilmeisesti kanssalentäjillä on ollut samaa ongelmaa, vain ei ratkaisua. Tällä hetkellä minulla on vain joystickki käytössä ja assisteista autorudder. Olen katsonut senssit ja ettei mikään näppäinkomento sodi vastaan. Olen lisäksi poistanut ja "asentanut" joystickin uudelleen peliin. Pääasiallinen kone jolla lentelen on 320 bussi, FBW-versiota en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia tai aavistuksia, mistä näissä ongelmissa saattaisi olla kyse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pientä ongelmaa joystickin kanssa.

Kuvassa 1 näkyy, vaikka en koske ohjaimeen (siis on keskiasennossa), niin r-axis-z eli kiertotoiminto (valkonen pallukka) hypii origosta yleensä vasemmalle "itsestään". Pallukka saattaa hyppiä origosta vasemmalle ja takaisin vaikka lennnon aikana, joka aiheuttaa Cessna ohjaamiseen hyppelyä vaikka tuulet olisi asetettu nollaan.

Kuvasta 2 näkyy, että kun käännä ohjainta l-axis-x melko pitkälle, vaikuttaa kääntö toiseenkin ohjaussuuntaan eli l-axix-y pallukka siirtyy origosta hitusen vasemmalle.

Eihän ohjaimen liikuttamisen kuulu vaikuttaa kuin siihen suuntaan (akselille) jonne sitä liikutettaan? Toisekseen kuvassa 1 kuvattua "hyppelyä" ei pitäisi ilmetä.

Joystick kalibroitu ja simun säädöt näkyvät kuvissa. Ohjain on Thrustmasterin Airbus.

Kaasukahva toimii hyvin sekä Cessnoissa että Airbussissa (sekin Thrustmaster Airbus).

Missä vikaa?

1.jpg

2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Pientä ongelmaa joystickin kanssa.

Kuvassa 1 näkyy, vaikka en koske ohjaimeen (siis on keskiasennossa), niin r-axis-z eli kiertotoiminto (valkonen pallukka) hypii origosta yleensä vasemmalle "itsestään". Pallukka saattaa hyppiä origosta vasemmalle ja takaisin vaikka lennnon aikana, joka aiheuttaa Cessna ohjaamiseen hyppelyä vaikka tuulet olisi asetettu nollaan.

Kuvasta 2 näkyy, että kun käännä ohjainta l-axis-x melko pitkälle, vaikuttaa kääntö toiseenkin ohjaussuuntaan eli l-axix-y pallukka siirtyy origosta hitusen vasemmalle.

Eihän ohjaimen liikuttamisen kuulu vaikuttaa kuin siihen suuntaan (akselille) jonne sitä liikutettaan? Toisekseen kuvassa 1 kuvattua "hyppelyä" ei pitäisi ilmetä.

Joystick kalibroitu ja simun säädöt näkyvät kuvissa. Ohjain on Thrustmasterin Airbus.

Kaasukahva toimii hyvin sekä Cessnoissa että Airbussissa (sekin Thrustmaster Airbus).

Missä vikaa?

Säädä R AXIS Z akselille deadzonen sijainti neutral-asetuksella. Tuo neutral on juurikin se neutraali keskipiste ja tuolla asetuksella säädetään sen paikkaa.

Jos Y akselin pallukka liikahtaa, kun liikutat X akselia niin silloin sä liikutat myös Y akselia. Ei sille ole mitään muuta syytä. Akseli on sen verran pehmeä, että se pääsee liikahtamaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuo bussitikku on rakenteeltaan sama kuin TM16000, niin melkein sanoisin, että voit varautua siihen, että se kiertotoiminto hajoaa. Minulla se ei ole ollut käytössä juuri ollenkaan, eikä kahden vuoden jälkeen toimi enää oikein. Hanki pedaalit seuraavaksi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Jos tuo bussitikku on rakenteeltaan sama kuin TM16000, niin melkein sanoisin, että voit varautua siihen, että se kiertotoiminto hajoaa. Minulla se ei ole ollut käytössä juuri ollenkaan, eikä kahden vuoden jälkeen toimi enää oikein. Hanki pedaalit seuraavaksi.

Eikös se ole pohjimmiltaan sama tikku uusiksi brändättynä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
59 minuuttia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Näin olen ymmärtänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Saiko tuota TM16000 tikkua molemmille puolille vai onko tuo uusi ominaisuus? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Kalli kirjoitti:

Saiko tuota TM16000 tikkua molemmille puolille vai onko tuo uusi ominaisuus? 

Hmm... mitä tarkoitat? Vasemmalle tai oikealle? Jos tätä tarkoitat, niin 16000 on symmetrinen, ja peukalolle suunnitellun tuen voi vaihtaa kummalle puolelle tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Hmm... mitä tarkoitat? Vasemmalle tai oikealle? Jos tätä tarkoitat, niin 16000 on symmetrinen, ja peukalolle suunnitellun tuen voi vaihtaa kummalle puolelle tahansa.

Okei eli sillä "alkuperäiselläkään" ei ollut väliä kummallako puolella tikku on. Tuo kaasukahva taitaa olla uutta tuotantoa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Juha Kalli kirjoitti:

Okei eli sillä "alkuperäiselläkään" ei ollut väliä kummallako puolella tikku on. Tuo kaasukahva taitaa olla uutta tuotantoa. 

Siis tämä 16000 voi käyttäjä modata kummalle kädelle haluaa, Airbus tikkua tietääkseni ei voi.

Airbus kaasu on tosiaan uutta tuotantoa ja eikös siihen ole vielä erikseen lisäosana Flaps/spoiler vivut.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13.6.2021 at 12.06, Seppo Hallikainen kirjoitti:

Microsoftilta tuli ratkaisu oheisesta linkistä:  KB5004327: 0x80073D26 tai 0x8007139F tapahtuu, kun asennat pelipalveluja Windows 10 laitteeseen (microsoft.com).

Valitettavasti mulla tuo ei toiminut, vaan tuli uusi virhekoodi. Laitoin taas valitusta eteenpäin. Samaa on tapahtunut joillekin muille, jotka ovat yrittäneet käynnistää simulaattorin.

Siinä ensimmäisessä ratkaisussa oli myös vaihtoehtoinen ratkaisu, mutta ehkä en tee sitä oikein, kun ei toiminut sekään.

Moi Jukka!

Lopulta ongelma ratkesi ja simu toimii! Soitin Microsoftin tukeen ja sain selvittää jutun ihan suomenkielellä. Jos et ole saanut simua toimimaan, soita 0800523121.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli tällainen virheilmoitus simulaattoria käynnistäessä: "Kohdetta Microsoft Flight Simulator ei voi avata, koska se on offline-tilassa. Tallennuslaite saattaa puuttua tai sen yhteys voi olla katkaistu."

Haulla "Microsoft Flight Simulator can’t open because it is offline. The storage device might be missing or disconnected." löytyi muutama ketju. Aluksi luulin, että se johtuisi siitä, että koneessa on asennettuna myös D:-asema. Todellisuudessa joku päivitys oli jäänyt kesken ja se piti käynnistää Microsoft Storessa.

Clipboard02.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kapteeni Jess Molina pelastettu!

Simu oli vaihtanut päivityksen yhteydessä kielen suomeksi. Käännös tuntui pääosin hyvältä, mutta Flight training -osiossa koneääni lukee suomalaista tekstiä niin englanniksi murtaen, ettei siitä saa mitään tolkkua. Onneksi asetuksista saa kielen vaihdettua ja Jess Molinan aito ääni palautui.

https://www.behindthevoiceactors.com/video-games/Microsoft-Flight-Simulator/Captain-Jess-Molina/

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Project Mega Packin a330 taitaa kuluttaa löpöä liian vähän. Simbriefin mukaan esim. eräällä pisteellä pitäisi jolla jäljellä 36.1 tonnia, kun nyt on viel jotain 52.3 tonnia.

Pitänee ennen laskua ruuvata polttoainemäärää pienemmäksi. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Nyt viimeisen päivityksen jälkeen tullut ongelma että vasemmanpuoleisesta Logitechin kaiuttimista kuuluu FS2020 todella hiljaa tai ei ollenkaan. Äänet myös feidaavat silloin tällöin vasemmanpuoleisesta kaiuttimesta mutta kuuluvat täysillä normaalisti oikeanpuoleisesta.

Kaikissa muissa peleissä, musiikissa, nettiselaimessa yms. vasemmanpuoleinen kaiutin toimii ihan hyvin niinkuin oikeakin eli vika pakko olla silloin FS2020 puolella.

Tämä on alkanut erityisen paljon ärsyttämään viime pätsin jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän mahtaa johtua kun profiilissa sisällönhallinta ei avaudu joidenkin lisättyjen A321 liverien jälkeen ja sama oli muutaman  A320 kohdalla? Sitten kun poistat ne niin taas avautuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Jari Tissari kirjoitti:

Mistähän mahtaa johtua kun profiilissa sisällönhallinta ei avaudu joidenkin lisättyjen A321 liverien jälkeen ja sama oli muutaman  A320 kohdalla? Sitten kun poistat ne niin taas avautuu.

Jossain modissa on muistaakseni .jsonissa syntaksivirhe, joka aiheuttaa tuon. Kaikki kuitenkin toimii oikein, vain content manager ei lataudu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään