Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 744 viestiä aiheessa

Hienoja lisäkenttiä ja muuta mukavaa tulee simuun hyvää tahtia. Siitä kiitos kaikille pyyteettömille mestareille ja simulaattorineuvoksille.:thmbup:

Sitten yksi pikku juttu. Ei paljoakaan häiritse, mutta mikähän minulla on jäänyt päivittämättä tai asetuksista huomaamatta, kun tähän aikaan vuodesta näyttää olevan helteellä lunta aukkojen reunoissa, mutta vain siellä täällä. Suurin osa Suomesta on lumeton? Toki näin kuumana kesänä soisi, että tuo lumi varjoissa olisi totta.:cool:

Lunta.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
39 minuuttia sitten, Seppo Kalkas kirjoitti:

Hienoja lisäkenttiä ja muuta mukavaa tulee simuun hyvää tahtia. Siitä kiitos kaikille pyyteettömille mestareille ja simulaattorineuvoksille.:thmbup:

Sitten yksi pikku juttu. Ei paljoakaan häiritse, mutta mikähän minulla on jäänyt päivittämättä tai asetuksista huomaamatta, kun tähän aikaan vuodesta näyttää olevan helteellä lunta aukkojen reunoissa, mutta vain siellä täällä. Suurin osa Suomesta on lumeton? Toki näin kuumana kesänä soisi, että tuo lumi varjoissa olisi totta.:cool:

Bing ilmakuvat eivät ole täydellisiä. Joissakin paikoissa Suomessa näkyy lunta ja vesissä jäätä. Valitettavasti.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaasan kentän ympäristössä taitaa olla edelleen valkoiset pohjoisen puoleiset varjopaikat. Tuo vahvistaa mukavasti käsitystä Suomen jääkarhuista kun keskellä kesääkin on lunta maassa…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoittelen kysymystä. Siihen lienee jo monta vastausta, mutta ei vaan nyt osu silmiin... Eikä wanhus oikein enää osaa.

Olen ladannut EFHK:n ja EFTU:n (+pari muuta) add on:it, ja (mielestäni) sääntöjen mukaan purkanut ne Community -kansioon. Siellä ne ovat kaikki omissa kansioissaan. Silti EFHK:lla näyttää... Noh, samalta, kuin ensimmäisenä päivänä, kun FS2020:n avasin. Samoin ETFU:ssa. Eivät siis tule käyttöön. FS2020 on asennettu default -kansioonsa C:-levylle. Mitäköhän taas olen tehnyt väärin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6.6.2021 at 12.48, Esa Sairio kirjoitti:

Kiitos kaikilel neuvoista!

En tiennyt että FBW A32X:n kaasu pitää kalibroida padista, joka on ohjaamossa. Katselin monta kertaa tuon videon ja tuntuu että lopulta sain kalibroinnin toimimaan. Tyhjäkäynnillä kierroksia on moottoreissa noin 20%, ja kaasun eri asennot lentoonlähdöstä reversseihin tuntuvat toimivan. Toivottavasti säädöt säilyvät, kun painoin Apply-namiskaa lopuksi.

Myyh... Ei minulle tarjota Flypadillä mitään mahdollisuutta kalibroida kaasutikkuja. Siis tuon videon mukaisesti painan hammasratasta, ja sieltä etsin toiveikkaana.:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Myyh... Ei minulle tarjota Flypadillä mitään mahdollisuutta kalibroida kaasutikkuja. Siis tuon videon mukaisesti painan hammasratasta, ja sieltä etsin toiveikkaana.:-\

Onko sinulla development versio bussista? Ei siis sitä ns roskaversiota, joka löytyy marketplacesta, joka on niin huono ja vanha ettei edes fbw:n koodarit suosittele sen käyttöä. Marketplacella on stable-versio, josta puuttuu esim tuo kalibrointi, koska se ei sisällä oikeastaan mitään kuten uutta lentomallia, autopilottia, autokaasua yms. 

Jos sulla on marketplacen versio tai stable, poista ja asenna uusin development versio.

Löydät osoitteesta www.flybywiresim.com

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Pahoittelen kysymystä. Siihen lienee jo monta vastausta, mutta ei vaan nyt osu silmiin... Eikä wanhus oikein enää osaa.

Olen ladannut EFHK:n ja EFTU:n (+pari muuta) add on:it, ja (mielestäni) sääntöjen mukaan purkanut ne Community -kansioon. Siellä ne ovat kaikki omissa kansioissaan. Silti EFHK:lla näyttää... Noh, samalta, kuin ensimmäisenä päivänä, kun FS2020:n avasin. Samoin ETFU:ssa. Eivät siis tule käyttöön. FS2020 on asennettu default -kansioonsa C:-levylle. Mitäköhän taas olen tehnyt väärin?

Tarkista vielä etteivät kansiot ole purkuohjelman luomissa ylimääräisien kansioden alla, minulle kävi niin kun purin suoraan community kansioon 7zipillä, sen jäkeen olen aina purkanut johonkin eri kansioon ja siirtänyt sieltä käsin. 

-eelis-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

Tarkista vielä etteivät kansiot ole purkuohjelman luomissa ylimääräisien kansioden alla, minulle kävi niin kun purin suoraan community kansioon 7zipillä, sen jäkeen olen aina purkanut johonkin eri kansioon ja siirtänyt sieltä käsin. 

-eelis-

Juuri näin, ja selitetty ainakin EFTUn readmessä. Noita kannattaa lukea...😉🙂

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Elovaara kirjoitti:

-eelis-

Eli, miltä kansiorakenteen PITÄISI näyttää, kun se on oikein asennettu. Minulla nyt Community -kansion sisällä kansiot EFHK, EFTU jne, ja niiden sisällä vielä jotain alikansioita. En nyt pääse ottamaan ScreenShotia, kun väärän rotuinen tietokone alla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Eli, miltä kansiorakenteen PITÄISI näyttää, kun se on oikein asennettu. Minulla nyt Community -kansion sisällä kansiot EFHK, EFTU jne, ja niiden sisällä vielä jotain alikansioita. En nyt pääse ottamaan ScreenShotia, kun väärän rotuinen tietokone alla.

No, minulla näyttää esim. EFTU tältä. Toivottavasti on jotain apua.

Commynity.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, jotain häikkää oli 7Zip:in tekemässä kansiorakenteessa. Nyt poistin, purin, siirsin puretun, ja EFTU toimii! EFHK on edelleen default, vaikka tein samat kevätjuhlaliikkeet. Laittaisin screenshotin, mutta en osaa ottaa sellaista tässä oudossa Windows -rinnakkaistodellisuudessa:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
46 minuuttia sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Joo, jotain häikkää oli 7Zip:in tekemässä kansiorakenteessa. Nyt poistin, purin, siirsin puretun, ja EFTU toimii! EFHK on edelleen default, vaikka tein samat kevätjuhlaliikkeet. Laittaisin screenshotin, mutta en osaa ottaa sellaista tässä oudossa Windows -rinnakkaistodellisuudessa:-\

Community kansioon maisema, ja maisema kansiossa pitää heti olla nuo sisällöt, kuten kuvassani näkyy.

Mias.jpg.5cd8af2d268b9f7f92fde604f8995f92.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hum... Minulla ei ole lainkaan noita kahta kansiota: MaterialLibs ja SimObjects. Siinä lienee syy! Olisiko alunperinkin ollut rikkinäinen paketti, jonka olen ladannut. Nyt uudelleenasennuksen yhteydessä laiskana käytin samaa vanhaa ladattua pakettia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ladattu ja varmistettu! Eli latasin koko paketin uudelleen, heitin vanhat rämät roskiin. Nyt ilmaantui tutumman oloinen EFHK nostokurkineen ja kaikkineen! Kiitos sceneryjen tekijöille huikean hienoista kentistä!

Muokattu: , käyttäjä: Arttu Lahdenperä
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni alkanut simu kaatumaan kun lataa aloituspaikan Helsingin alueella, olen kokeillut poistaa community-kansiosta ensin kaiken Helsinkiin liittyvän ja toiseksi koko community-kansion Suomi-sisällön, mutta simu kaatuu edelleen? Kenelläkään muulla em. ongelmaa. Seuraavaksi kopioin community-kansion sisällön muualle ja kokeilen tyhjällä kansiolla josko ongelma ratkeaisi... 

EDIT: Jaahas, simu toimii täysin tyhjällä community-kansiolla eli täytyy alkaa perkaamaan lisäosia mikä mahtaa aiheuttaa kaatuilua :lol:

Simu kaatuu seuraavaan virheilmoitukseen, samaa ongelmaa tuon ntdll.dll kanssa oli jo edellisissä simuissa :'(

Viallisen sovelluksen nimi: FlightSimulator.exe, versio: 0.0.0.0, aikaleima: 0x60c0b1e3
Viallisen moduulin nimi: ntdll.dll, versio: 10.0.19041.1110, aikaleima: 0xe7a22463
Poikkeuskoodi: 0xc0000005
Virhepoikkeama: 0x0000000000063416
Viallisen prosessin tunnus: 0x39c8
Viallisen sovelluksen käynnistysaika: 0x01d77f0431edb5b6
Viallisen sovelluksen polku: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.17.3.0_x64__8wekyb3d8bbwe\FlightSimulator.exe
Viallisen moduulin polku: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Raportin tunnus: 7acbd0fd-0cd6-46ee-9e56-0f17c8c4e10b
Viallisen paketin koko nimi: Microsoft.FlightSimulator_1.17.3.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Viallisen paketin suhteellinen sovellustunnus: App

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dronella liikuttaessa zoomauksen taso on aina vakiona 50%. Onko mitään mahdollisuutta muuttaa tämä arvo niin, että simun käynnistyksen jälkeen se olisi 60%?

Minusta 60% vastaa paremmin esim. kameran tai kännykkäkameran normaalia näkymää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaako kukaan neuvoa, miten pääsisin tästä ongelmasta. Yritän avata simun, mutta tule tällainen ilmoitus, jossa itse vikailmoitusta ei ole käännetty suomeksi! Nettiyhteys toimii, microsoft tiliasetukset ovat ok. Omituinen vika! Kun painan nappia jatka, se ei kuitenkaan mene eteenpäin.

Vikailmoitus.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saisikohan jostakin asennustiedostosta muutettua kielen takaisin englanniksi? Tuo on järjetön virheilmoitus. Miksi ei virhettä voi printata alkuperäisellä kielellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Osaako kukaan neuvoa, miten pääsisin tästä ongelmasta. Yritän avata simun, mutta tule tällainen ilmoitus, jossa itse vikailmoitusta ei ole käännetty suomeksi! Nettiyhteys toimii, microsoft tiliasetukset ovat ok. Omituinen vika! Kun painan nappia jatka, se ei kuitenkaan mene eteenpäin.

Mulle tuo tuli viimeisen sim updaten aiheuttamien kahden kaatumisen jälkeen. Hassuinta on, että virheilmoitus tulee tuossa muodossa, vaikka simun käyttöjärjestelmäkieli on englanti. Korjasin tilanteen Asetuksista -> Sovellukset ja ominaisuudet -> Microsoft Flight Simulator -> Lisäasetukset -> Korjaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vihjeestä. Kokeilin sitä, mutta ei vaan muutu tilanne. Pitää kai poistaa koko simu a ladata uudelleen. Jotain olen söhlännyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on patti tilanne. Simun kun käynnistää niin se ilmoittaa pakollisesta päivityksestä ja hiiren klikkauksella simu avaa sovelluskaupan. Nyt on vain niin, että sovelluskaupan mielestä kaikki ohjelmat ovat jo ajan tasalla. Miten tästä eteenpäin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Nyt on patti tilanne. Simun kun käynnistää niin se ilmoittaa pakollisesta päivityksestä ja hiiren klikkauksella simu avaa sovelluskaupan. Nyt on vain niin, että sovelluskaupan mielestä kaikki ohjelmat ovat jo ajan tasalla. Miten tästä eteenpäin?

Etsi sovelluskaupasta oikea simulaattoriversio ja siinä pitäisi olla kolmen pisteen kohta, josta saa päivityksen lähtemään liikkeelle. Minulla simu ei ole koskaan päivittynyt automaattisesti kaupan puolelta vaan joudun päivityksen aina klikkaamaan käyntiin. Tarjotut päivitykset eivät myöskään näy tarjolla samoin kuin muut sovelluspäivitykset.

20210807_121530.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Voit kokeilla kirjautua storesta käynnistää tietokoneen uudestaan ja kirjautua jälleen takaisin storeen josko sitten päivitys löytyisi.

Itsellä tuo ei vielä auttanut, mutta windows 10 päivittäminen auttoi. Siellä oli joku pieni päivitys itsellä asentamatta ja sen jälkeen storeen mennessä myös msfs päivitys löytyi. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään