Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 744 viestiä aiheessa

15 minuuttia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Entä jos sammuttaa cessnasta moottorin ja sähköt ennen kuin lähtee dronella?

Ei vaikuta. Alas tulee drone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
27 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Mitenkäs crash? Se on edelleen ihan yhtä hölmö kuin aiemmissakin simuissa, joten kannattaa ottaa pois päältä. Kai sitä itse tietää jos tulee tonttiin...

Ei ole toiminnassa. Eli suomenkielisessä simussa valinta: Helppo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin sellaista että lensin ensin lähelle Pyhätunturia ja laskeuduin keskelle metsää. Lentokone oli siis nokillaan puiden siimeksessä. Sitten vaidoin INS-napilla drone-näkymään ja tuosta kohdasta ilaman lähdettyä drone toimi ihan normaalisti Pyhätunturilla ja sen läheisyydessä.

Onkohan olemassa joku säde xyz km, jonka sisäpuolella drone toimii, mutta ulkopuolella ei? Tätä kysyin ja epäilin täällä aiemminkin.

Helsingin maisemia olen aina onnistunut ihailemaan dronella, jonka olen lähettänyt matkaan Malmin kentältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla, että dronella on joku toimintasäde.

Toimiiko drone active pause päällä? Lentoahan ei tarvitse aloittaa lentokentältä, sen voi aloittaa ihan mistä haluaa. Eli mietin, että jos esim. aloittaa lennon Pyhältä, ja laittaa active pausen päälle, niin josko se drone toimisi.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Voi olla, että dronella on joku toimintasäde.

Toimiiko drone active pause päällä? Lentoahan ei tarvitse aloittaa lentokentältä, sen voi aloittaa ihan mistä haluaa. Eli mietin, että jos esim. aloittaa lennon Pyhältä, ja laittaa active pausen päälle, niin josko se drone toimisi.

Peruskysymys. Olen ollut vissiin vähän tyhmä.

Kuinka lennon voi aloittaa mistä tahansa?

Itse kun olen tallentanut simuun jonkin paikan, vaikka Saana-tunturin seudulta ja sitten ladannut saman paikan myöhemmin, on simu paiskannut minut aina tuota paikkaa lähimmälle lentokentälle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menet siinä kartalla mihin haluat ja vasen hiiren näpäytys ja valitset lennon aloituspaikaksi sen. (Set as departure) Samaan tyyliin voi valita laskeutumispaikan, jos vaikka vesitasolla haluaa jollekin järvelle. (Set as arrival)

Toinen mahdollisuus on koordinaatit, jotka selitin "Tiesitkö nämä" ketjussa ensimmäisessä viestissä.

Screenshot-(1261).thumb.jpg.98ec62db131b89b26cbe01627b7df0f3.jpg

Esimerkissäni kone automaattisesti aloittaa lennon 1500 jalan korkeudesta valitsemastani paikasta. Painoin Active pause nappulaa (ylävalikossa) ja drone toimii siinä. Kone jää kellumaan paikalleen ja dronella pääsee mihin haluaa.Screenshot-(1262).thumb.jpg.ec5eb0b1fc74159bd8587a186cf3c92f.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilen lähiaikoina, kunhan ehdin. Kiitos jälleen avusta Tatu.

Voiko Custom-aloituspaikan tallentaa simuun niin, että sen voisi myöhemmin ladata? Tästä olisi suuri apu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Kokeilen lähiaikoina, kunhan ehdin. Kiitos jälleen avusta Tatu.

Voiko Custom-aloituspaikan tallentaa simuun niin, että sen voisi myöhemmin ladata? Tästä olisi suuri apu.

Kokeilinkin äsken. Hienosti toimi tuon paikan valinta kartalta ja asettaminen lennon aloituskohdaksi. Siitä sitten Pause ja Ins, niin ollaankin dronessa. Tuntui toimivan tuo drone Kuusamon seudulla aika kaukanakin valitsemastani lähtöpisteestä. Voi olla että lennokilla voisi siirtyä kuinka kauas haluaa ja toiminto silti pelaisi. Ohjasin siis joystickillä koko ajan.

Onnistuin myös tallentamaan tuon lennon aloituspaikan ja ladattaessa uudelleen kone todella meni lentämään aloituskohtaam, jonne pitikin.

Kiitos toisen kerran Tatulle!:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen lämpimästi xBox-controllerin hankintaa - se toimii moitteettomasti dronen ohjaukseen! Maksoi muistaakseni reilut 50€, toimii suoraan ilman omia asetuksia. Poistin kaikki drone-linkitykset joystickistä ja käytän tuota aina kun haluan liikkua dronella.

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa pieni mutta harmillinen ongelma. Jouduin asentamaan uudelleen MSFS 2020 DVD-versioni, mutta simupa ei enää käynnisty näkyy vain hetken musta ruutu ja sitten sammuu. Kokeilinpa sitten XBOX game passin kautta asentaa nettiversion. Sama juttu , ei asennu! Kumma kyllä kaikki muut mahdolliset pelit xboxissa kyllä asentuu. Kysyin asiaa Microsoftstoren tekniseltä avulta. Kaksi päivää pähkäilivät, eikä löytynyt apua.Ehdottivat sitten Windows 10 palauausta. Onkohan se ainoa vaihtoehto ja turvallinen tai auttaako edes. onko kellään kokemuksia asiasta? Nyt käytän simuna vanhaa kunnon P3D:tä, on ainakin suoraviivainen käyttää eikä oikuttele. Onneksi maailmani ei kaadu yhden hölmön simuohjelman puuttumiseen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko yrittänyt kirjautua uudelleen xbox-tunnuksellasi ja oletko yrittänyt käynnistää xbox appia windowsissa ennen asennusta? Nuo ohjeet ovat auttaneet aika monella asennusongelmiin. Ja Community-kansio tietysti tyhjä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

On community kansio tyhjä ja xboxiin olen kirjautunut uudelleen. Mikään ei auta.

* Avaa Cmd ikkuna.

Screenshot-(1298).jpg.7a9252f39e84530908dd106c508971b6.jpg

* Liitä tämä cmd ikkunaan ja painaa enter:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Screenshot-(1299).jpg.030ea76b27f94e3dd830d8771e63f16f.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

40 minutes ago, Tapio Ehder said:

Kiitos Tatu vihjeestä, mutta sekään ei auttanut! On mystillistä.

Onko koneelle asennettu Asus Sonic äänisoftia? Jos sattuu olemaan etkä tuota tarvi niin kokeile poistaa asennus.

Vilkaise myös task managerin services välilehdeltä löytyykö sieltä nahimic service, jos löytyy niin stoppaa ja disabloi se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Onko koneelle asennettu Asus Sonic äänisoftia? Jos sattuu olemaan etkä tuota tarvi niin kokeile poistaa asennus.

Vilkaise myös task managerin services välilehdeltä löytyykö sieltä nahimic service, jos löytyy niin stoppaa ja disabloi se.

Ei löydy tuollaisia. Joku täsä häiritsee. Pitäisikö paluattaa Windows 10?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Ei löydy tuollaisia. Joku täsä häiritsee. Pitäisikö paluattaa Windows 10?

Onhan Windows päivitetty ja kokeile asentaa eri ajurit näytönohjaimeen ensin, ennen kuin mitään isompaa prosessia alat tekemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hurraaaaa! Nyt lähti MSFS 2020 latautumaan. Kiitos kaikille ystävällisistä neuvoista. Niillä oli se merkitys että aloin käydä läpi mitä kaikkea minulla  tietokoneessani on joka voisi häiritä. Niinpä löysin työpöydältä kansion jossa luki DriveNavi-Buffalo. Se sisälsi kaikenlaisia kummallisia komentoja ja niinpä poistin sen käynnistin koneen uudestaan ja Heureka, simu alkoi latautua. Nyt on 128 gigaa päivytysdataa latautumassa.  Kyllä on pienestä kiinni. En tiedä mistä moisen roskaohjelman olin imuroinut. Kehoitan muitakin poistamaan sen jos on tietsikassa. ;D

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on ollut vanha Buffalo, mutta olen siirtänyt sen toiseen koneeseen. Kumma että vielä kiukutteli. On tämä simu aika herkkähipiäinen.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monen version kera olen simuillut jo monituisia vuosia. Herkkähipiäisiä ovat olleet mielestäni kaikki MS-versiot, juu. Millilleen ei riitä, pitää olla just.;D Nämä ongelmat alkavat olla mielestäni enemmän ominaisuus ja tapa, kuin vika tai toivottava ongelmitta toimivuus. Minä olen tähän paatunut, saanut siltä osin riittävästi siedätyshoitoa. Ei paljon hetkauta enää. Tyydyn olevaan tilaan. Rahoilleni tunnen saaneeni kaikesta huolimatta täyden vastineen. Olen jopa positiivisesti yllättynyt, että isoja maisemapäivityksiä, korjauspäivityksiä ja hyviä lisäosia tulee näin ripeään tahtiin. Kun muistelemme lähtötilannetta syyskesällä 2020, niin on todella tapahtunut huimaa kehitystä siitä lähtökohdasta. Ja ilman lisäkustannuksia. Toki moni meistä on hankkinut maksullisia lisäosia. Jotkut uusineet koneen komponentteja simuilun takia jne. Pitkälle kuitenkin pärjäilee aivan ilmaislisureilla.

No eilen ratkoin usean tunnin ajan sellaista haastetta, että nykyinen suosikkiliikennekoneeni A32NX muuttui yllättäin näkymättömäksi. No, foorumien ohjeita löytyi jos minkä moista. Poistin kaikki Commynitystä ja –mod tiedostot ja latailin sitten flybywire simulation sivuilta uudelleen. Ei auttanut. Valot sentään näkyivät, ne siipien kärjessä olevat pun. vasemmalla, vihreä oikealla, kun oikein tarkkaan katsoi. Kyllä siinä kävi mielessä jo David McCallumin Näkymätön mies sekä Safiiri ja Teräs. No, sitten vielä mietin missä sitä voisi olla lisää sitä häiritsevää ”moskaa”. Tuli mieleen, että on päivitysten mukana Commynity kansion sisältöäkin alettu asentamaan Content Manageriin. Siispä sinne. A32NX > sille Delete komento, ja siitä se taas iloksi muuttui kun kone näkyy taas. Riittää kun se on Communityssä, ei Content Magerissa. En oikein ymmärrä miksi noita sotketaan, kun mielestäni oli hyvä, kun kolmannen osapuolen lisurit olivat vain yhteisökansiossa.:hmm:

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa kyllä olla niin että kaikki Communityssä oleva näkyy myös Content Managerissa? Tuo oli varmaan vaan jotenkin "jumiutunut"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Kyllä on ollut vanha Buffalo, mutta olen siirtänyt sen toiseen koneeseen. Kumma että vielä kiukutteli. On tämä simu aika herkkähipiäinen.

Minulla on myös vanha yhden teran Buffalo varmistuslevynä. En kuitenkaan pidä sitä päällä silloin kun en sitä tarvitse eli käytännössä en juuri koskaan.

Edit: Ei multa kyllä tuollaista edellä mainittua kansiota tai tiedostoa löydy miltään levyltä. Jos en väärin muista formatoin Buffalon heti alkajaisiksi NTFS-järjestelmään sopivaksi, jotta sitä voi käyttää ilman valmistajan (turhia) härpäkkeitä. Tämä nykyinen 9 vuotta vanha PC on jo toinen, jossa tuo on kiinni tarvittaessa ja hyvin toimii.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään