Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 744 viestiä aiheessa

Jos sää ei toimi MSFS:ssä niin vika on aina serveripuolella. Muistakaa, että säö ladataan netistä. Tähän emme voi vaikuttaa valitettavasti mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sää on korjattu. Tosin nopeasti kokeiltuna pilvikorkeus ei ihan pidä paikkaansa ilmoitetun metarin kanssa. Muuten tuntuisi kyllä toimivan ihan oikein.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako sitä kalalokin näköistä yäreunassa oleva valkoista logoa mitenkään pois simun ohjaamonäytöstä? Tarkoitan ihan kokonaan niin ettei se tupsahda esille, kun esim. muuttaa säätilaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Kiitos Joona!

Tämä oli hyvä neuvo. Lokinkuva on harmittanut koko ajan. Toiminnot pelaavat silti, kuten sään valinta, zoomaus, kameran valinta ym. kun vaan hiirellä liikkuu ohjaamäbnäkymän yläosassa alhaalta ylöspäin, jolloin työkaluvalikko tulee näkyviin ja voi valita esim. säätilan säädöt. Sitten se häviää.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Do Diii..taas ongelma, joka pyyhkii harvojen hapsieni yli.

Käytössä Steam-versio. Olen lataillut aikojen saatossa muutamia Bush-matkoja Community kansioon. Käytän MSFS_AddonsLinkkeriä aina silloin kun lentelen määrätyissä maissa tms.

Nyt minulle tuntemattomasta syystä Bush-matkoja ei löydy mistään...on vain nuo "simun omat"...Onpi toiminut aikaisemmin..osaisko ken selittää hölömölle?

Plarasin nettiä ja FlightSim foorumilta löyty asiaa hipova vastaus..mutta missä tuo vastauksessa mainittu kansio löytyy, jonne noi kolmannen osapuolen bush tripit sijoitellaan???

I see you asked the same question on another forum and Tim replied with the following…

“ In the comments on the Serengeti mission is this:

“MSFS made a small change with the latest version with MSFS. All 3rd-party bush trips can now be found in Activities → Custom Content. You’ll need to scroll all the way to the right of the Activities screen to see that option.”

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lopulta onnistuin löytämään sijoituskohteen mainituille filuille.  C:\Users\NAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\MISSIONS\ACTIVITIES...jos jotakuta kiinnostaa.

Jotkin tripit toimii ihan ok, mutta toiset eivät mitenkään

On tää omituista,,tän apparaatin sielunelämä. Mulla on kaikki lisurit omalla levyllä, joita sitte hallitsen tarpeen mukaan MSFS-Addon-Linkerillä.

Nytpä se taas toimittaakin osan tripeistä saataville Activities/Custom Content osiosta...

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitte taas lisää...Tuon Garmin G1000 NXI:n kanssa hieman ongelmaa. Se näppylä, jolla ohjelmoidaan reittiä, ei tottele hiirun komentoja...kuin satunnaisesti.

Onko kenelläkään esiintynyt moista ja jo on, miten ootte korjannu tilanteen. Opastusvideoissa homma käy kun tanssi????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Ja sitte taas lisää...Tuon Garmin G1000 NXI:n kanssa hieman ongelmaa. Se näppylä, jolla ohjelmoidaan reittiä, ei tottele hiirun komentoja...kuin satunnaisesti.

Onko kenelläkään esiintynyt moista ja jo on, miten ootte korjannu tilanteen. Opastusvideoissa homma käy kun tanssi????

Toimiiko hiiri noin yleisesti ottaen Ok ja onko se langallinen vai langaton (paristot finaalissa)? Koita irroittaa hiiren kytkentä ja vaihda USB-porttia. Joskus tuo auttaa. Toisaalta tässä simussa yhtenä päivänä kaikki sujuu juohevasti ja sitten seuraa ajanjakso jolloin saa hakata lähes päätään seinään vikaa hakiessaan. Jotkut taustaohjelmat voivat myös tilapäisesti hidastaa vaikkapa hiiren toimintaa - esimerkkinä vaikkapa käyttöjärjestelmän päivitys.

Jos vika on yleisempi, niin siitä löytyy varmasti maininta simufoorumeilta melko äkkiä. Koita Googlettaa näin ensialkuun.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos...Jooo ihan samat huomiot....eilen ei toiminut..nyt kun läksin Malmilta kohden Turkkusta...niin toimii ihan ok.....tää on nyt sitte niin tätä:-[.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatkoa - luin AVSIMin foorumia ja ilmeisesti eilen on ollut jotain servereihin viittavia ongelmia. Itse en eilen simuillut, mutta toissa päivänä oli pientä tökkimistä ruudunpäivityksen kanssa. En  tiedä liittyykö asiaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohessa aito kuva Salzburgista (Wikimedia commons, cc-lisenssi) ja FS2020:n kuva samasta kohdasta. Lisäosina on Itävallan ilmainen DEM 10 metriä ja Salzburgin kaupungin mallinnos. Simussa maiseman LOD on maksimissaan eli 400. Kokeilin myös cfg:hen arvoa 800, mutta se jumiutti simun aivan totaalisesti. Muut asetukset käytännössä täysillä (Ultra jne).  Kokeilin samaa kuvaa myös simun vakio-DEM:llä, mutta tulos vuorten osalta on vieläkin epätarkempi. Lunta simussa on yksi senttimetri.

Simun zoom oli arvossa 97%, jotta kuvasta tuli aidon kaltainen. Vuoret ovat hyvin epätarkkoja suurilla zoomeilla. Tämän olen havainnut aina, kun vuorikuvia simussa jotuu zoomaamaan. Toki myös DEM:n pitäisi olla 2 metriä, kuten minulla on Kanarialla, jotta korkeusmallinnos olisi tarkempi.

Onko mitään mahdollisuutta saada zoomattua maisemaa tarkemmaksi?

9.jpg

10.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole lennellyt Helsingissä reiluun kuukauteen. Huomasin että mitään rakennuksia ei ole ollenkaan Helsinki photogrammetry -alueella. Katsoin toki ensimmäiseksi että on photogrammetry on asetuksista päällä. Vain "littana  ilmakuva" talosta karttapohjalla näkyy. Osaatteko sanoa vaikuttaako jokin lisäosa tähän, vai mistä alkaisin tätä ongelmaa kaivelemaan?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäosasta on kysymys, mutta en muista mikä lisäosa tuon aiheuttaa. :hmm:Kertokaa kuka muistaa.

Toinen asia on se, että photogrammetria niin Helsingistä kuin muistakin maailman kaupungeista on useimmiten karmeaa katsottavaa ainakin alempaa ja itse olen pitänyt hommaa

poissa päältä ja pidän edelleenkin. Toinen haitta on se, että framet putoavat reippaasti. Jos tekniikka kehityy - ja varmasti näin käy - niin jossain vaiheessa saanemme simuun Google Earthin 3D-näkymää vastaavan maiseman ja simu on sujuva, niin asia muuttuu.

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mörkö DEM pitää päivittää varmaankin, jotta photogrammetria näkyy Helsingissä oikein. Ja mitään muuta korkeusmallinnosta ei kannata alueelle asentaa.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mörkö demistä pitää poistaa 2 eri tiedostoa. Muistaakseni efhf.bgl ja ef_helsinki.bgl. Readmessa on kyllä ohjeet.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lieneekö mulla liikaa noita Flightsim.to ladattuja lisureita..esim Islanti ja Norja, koska lenneskely näillä alueilla onpi melkoista tökkimistä.

Suomesta taasen kaikki lisurit ladattu ja samoilla asetuksilla liikehdintä ihan sujuvaa...?:hmm:  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Lieneekö mulla liikaa noita Flightsim.to ladattuja lisureita..esim Islanti ja Norja, koska lenneskely näillä alueilla onpi melkoista tökkimistä.

Suomesta taasen kaikki lisurit ladattu ja samoilla asetuksilla liikehdintä ihan sujuvaa...?:hmm:  

Ei noissa pitäisi olla mitään ongelmaa. Olen lennellyt Oslon ja Helsingin väliä melko tiuhaan ja hyvin on toiminut noin pääsääntöisesti. Tosin äsken simu kaatui kun olin lähestymässä EFHK:ta Barcelonasta - oli FSUIPC kun kaatoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
38 minuuttia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Kannattaa mennä Flightsim.to sivulle ja sieltä oikeasta yläkulmasta omiin tietoihin.Sieltä valitsee kohdan lataukseni ja aukeavasta sivusta näkee onko lisureihin päivityksiä tarjolla vai tarviiko niitä kenties päivittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun mielestäni kannattaa myös varauksella asentaa mitään muuta kuin maisemia ja koneiden maalauksia. Maisemista kannattaa myös miettiä, jos on raskaita Google photogrammetria-maisemia. Jotkut toimivat hyvin, toiset eivät ole ollenkaan optimoituja.

Puhun freewaresta. Joukkoon mahtuu kaikenlaista kulkijaa, mutta yleensä screenshoteista ja keskustelusta käy ilmi jos muilla on ollut ongelmia/onko lisuri ylipäänsä hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään