Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 764 viestiä aiheessa

Mä kävin lentämässä Cessna Citation CJ4 koneella ja olipahan raketti. Päivityksen jälkeen lähtee kuin nappi housuista! Ei meinaa ehtiä sauvasta vetää kun on jo kiitotiellä 200 kts ja kun saa koneen ilmaan, niin ollaan jo ylinopeudella.

Lentää kivasti vaakalentoa Vne:llä noin 30% tehoilla täydellä kuormalla.

Jotain taisi mennä rikki päivityksessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko multa jäänyt jotain huomaamatta, mutta viimeisen päivityksen jälkeen ohjainten sensitivy näppylä ei toimi?????

Esiintykö muilla mainittua ongelmaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aila-myrskystä on jo yli viikko, mutta silloin lentelin Turun saaristossa. Koneesta tuli sukellusvene. Siis silloin kun sen olisi pitänyt kellua laineilla. Ei kuitenkaan ongelmaa, ilmaan pääsin umpisokkelosta taas.

Veteen laskeutuessa ei mitään efektejä!?

No lastentauteja. Mutta luulisi, että ei olisi vaikeaa vanhojen pohjalta saada veteen laskeutuvan koneen tunnelmaa, oikeammaksi 2020!

Näin sellaisen selityksen, että alkuperäiset efektit eivät olleet riittävän hyviä joten efektit päätettiin suunnitella kokonaan uudelleen.  Siksi niitä ei tällä hetkellä ole laisinkaan. Voi siis mennä tovi ennen kuin efektit tulevat simuun jos rima on asetettu kovin korkealle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä sulla on Gyro drift autocalibration asetus?

Noissa Garminin lasiohjaamoissahan se gyro on automaattisesti kalibroituva kyllä, toki voihan sekin olla simun bugi että se driftaa silti :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei. Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa? Live weather ja muut pilvi- ja sadeominaisuudet kertakaikkisen kadoksissa. Kaikki säätila-asetuksen, mistä tahansa napista valittuna, antavat puhtaan sinitaivaan. Jonkun verran on lontoon kielisillä foorumeilla samaa ongelmaa, mutta ratkaisua en ole löytänyt. Mikään muukaan ei oikein muuta tilannetta miksikään. Ainoastaan snow, eli lumisade, antaa valkoisen maan. On kuin kuulas helmikuun kirkas pakkaspäivä, kuten kuvasta näkyy. :P

[attachment]433501_lumisade.jpg[/attachment]

lumisade.jpg.b37aedfc812217fed743549f30713273.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuollaista ongelmaa, mutta ukkonen paukkuu kunhan taivaalla on vain edes muutama pilvi. Säämoottori on jotenkin rikki. Ja vika ei siis näyttäisi olevan väärässä live-säässä. Päivitystä odotellessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, minulla oli tuossa tietokoneen koneen kanssa ongelmia.  ;D Jos alussa olevinaan kaikki meni hyvin, niin nyt meni kaikki ”perseelleen”, kun päivitin amatööritietotaidoillani BIOS:n kelloja ylempiin taajuuksiin, ja RAM:n keloja ja niin edelleen, kaikki voltitkin heittäen, ja muut, ei hyvä seurannut. En suosittele kenellekään, jos ei ole varma tietotaidoistaan. Tietokoneesta tuli epävakaa. Kaikki muutkin, kuin simu, kaatuilivat vartissa, jopa alle. Lämpötiloista ja ”kuumeesta” ei ollut kyse, koska niitä celsiuksia seurasin.

Nyt taas em. ongelmaa lukuun ottamatta kaikki hyvin, kun menin BIOSIIN ja F5, sitten F10= ja palautin tilanteen. Eivät ne FPS lukemat kovinkaan siitä tippuneet, eli sellaiset viritelmät CPU:n kanssa ovat mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Muualta ratkaisu löytyy. Vissi on niin.

Erään pelin kera kone meni niin epävakaaksi, että jouduin tuomioistuimeen, koneen kaatumisen takia. Minua sakotettiin viemällä kaikkia ansaittu! Onneksi eivät olleet aitoja euroja!

Odotellaan, ja ”kärsitään”. Ilmeisesti, ja toivottavasti tämän hyvän simun tiimoilla on ammattilaisilla nyt kovat paineet, toivottavasti myös motivaatio, ottaa selätysvoitto kilpailijoista.

Kukapa tuon vielä tietää tai aavistaa. On tämä kuitenkin aika hyvä jo nyt; ja toivottavasti kehittyy nopeasti. Minä taidan siihen miltei luottaa :P

Se tosisää ei toimi vieläkään. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä meinaa pinna palaa FS2020:n kanssa. Ohjelma toimi hyvin viikon verran (kun olimme poistaneet ensin tietokoneelta joitain hämäriä ohjelmia) mutta tänään taas kaatui työpöydälle, kun olin valinnut kentäksi Aostan alppiseudulla. Ehti toimia n. 10 sekuntia kentällä Cessna lähtövalmiina ja sitten simu kaatui.

Sama homma toistettuna kolmasti ja välillä sammutin koko tietokoneen. Ajoin virusohjelman, ei viruksia. Ei myöskään ole ilmestynyt uusia ohjelmia koneelle. Kaikki muut sovellukset toimivat.

Yksi outo asia oli sellainen, että ekan kaatumisen jälkeen kun käynnistin simua uudelleen, tuli ilmoitus että haluatko ladata jonkin "pakettiriippuvuuden torjuntaohjelman". Taisin ensin painee ei ja kun tuli uudelleen simua käynnistettäessä, painoin kyllä.

Onko ainoa keino asentaa koko FS2020 uudelleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko syy tässä ihmeellisessä ohjelmassa, joka tulee esille kun käynnistän FS2020-simun?

Aiemmin, kun simu kaatuili meillä, esiintyi tuo sama ohjelma koneellani. Poistimme sen (?) jotenkin ja simu ei enää kaatunut.

Onko kyseessä jokin huijausjuttu, joka estää FS2020:n käytön?

[attachment]433537_img_20201011_164815.jpg[/attachment]

[attachment]433538_img_20201011_165006.jpg[/attachment]

Päivitys: Ilmeisesti tuo ohjelma on ok, ja pitää painaa kyllä, jos se kysyy saako tehdä muutoksia tietokoneeseen.

Uusin päivitys: Kävi ilmi että Microsoft-tilini ei tunnistanut minua (syytä en tiedä, ehkä joku räpellys minulta). Lähettivät kännykkään koodin jonka syötin Windowsin kohtaan missä sitä kysyttiin. Sitten tlini vahvistui eli minä olen minä. Eli kaikki kunnossa.

Tämän operaation jälkeen FS2020 on toiminut eri tilanteissa, eri lennoilla ja eri sääolosuhteissa noin puoli tuntia. :)

img_20201011_164815.jpg.d2251ae0ca6c8457106f368de2ca2ce5.jpg

img_20201011_165006.jpg.3ba5ff508e634ffef15e5491555dbf66.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun kaatumiseen voi olla myös se, että jostain syystä säädöt ovat liian korkealla. Minulla on pari kertaa kaatunut, kun olen ollut lennolla esim. New Yorkin yllä ja klikkasin karttaa päälle. simu kaatui. Kun alensin joitakin säätöjä arvosta high mediumiksi, niin simu ei enäää tuossa maisemassa ja tietyllä koneella kaatunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun kaatumiseen voi olla myös se, että jostain syystä säädöt ovat liian korkealla. Minulla on pari kertaa kaatunut, kun olen ollut lennolla esim. New Yorkin yllä ja klikkasin karttaa päälle. simu kaatui. Kun alensin joitakin säätöjä arvosta high mediumiksi, niin simu ei enäää tuossa maisemassa ja tietyllä koneella kaatunut.

Ja muistat, että 1.9.3 versiossa kartta kaataa simun mitä todennäköisimmin...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simu toimi hyvin reilun puoli tuntia.

Äsken sammutin tietokoneen ja käynnistin sen uudelleen kuten simunkin. Sitten simu kaatui taas varoittamatta kun siirtelin Airbussia slewillä Matterhorn-vuoren yläpuolella n. 3000 jalassa.

Tuosta vuoresta on asennettuna hieno ja vaativa mallinnus, hyvin tarkka mesh ja ilmakuva. Cessnalla lento muttui tuon vuorimallinnuksen luona lähes diashowksi, vaikka muuten frameissa ei ongelmia juurikaan.

Voisiko tuo tarkka lisäosa olla tällä kertaa syynä siihen, että simu kaatui?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko tuo tarkka lisäosa olla tällä kertaa syynä siihen, että simu kaatui?

Voi, ja luonnollisesti ensimmäinen tarkistettava asia kun "alueella" lentää ja simu kaatuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla simu kaatuili vain BIOSIN liian virityksen takia. En kovin tietenkään väitä mitään vastaan, vain oma kokemus. Nyt pelaa laitteistoon nähden Hel...tin hienosti. FPS ei ole kummoinen tuolla 1060 Nvidialla, mutta ei pahasti enää nyi. Sain diaesityksen onneksi pois, miltei ultra asetuksilla. Lento on kohtalaisen miellyttävää.

Toki haaveena 3080, kaikkine muistirakenteineen. Mutta elossa tässä, on muitakin vaihtoehtomenoja.

Valintani on vielä harkinnassa. Nyt juuri on ilmestynyt monta hyvää, ja yllättäen hinta ei ole paha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla simu kaatuili vain BIOSIN liian virityksen takia. En kovin tietenkään väitä mitään vastaan, vain oma kokemus. Nyt pelaa laitteistoon nähden Hel...tin hienosti. FPS ei ole kummoinen tuolla 1060 Nvidialla, mutta ei pahasti enää nyi. Sain diaesityksen onneksi pois, miltei ultra asetuksilla. Lento on kohtalaisen miellyttävää.

Toki haaveena 3080, kaikkine muistirakenteineen. Mutta elossa tässä, on muitakin vaihtoehtomenoja.

Valintani on vielä harkinnassa. Nyt juuri on ilmestynyt monta hyvää, ja yllättäen hinta ei ole paha.

Juu, totta kai voi kaatua, jos viritykset eivät onnistu. Yhteistä näillä asioilla on se, että itse tietää säätäneensä Biosia, itse tietää asentaneensa maiseman jollakin alueelle. Nämä ovat aina hyviä lähtökohtia ongelmanratkaisulle.

Itselläni meni pitkään, että sain kotelon tuulettimet säädettyä siten, etteivät "pumppaa" koko ajan, eivätkä toisaalta pidä ihan hirveää mekkalaakaan ja silti viilentävät tarpeeksi. Toisaalta on mukavakin värkätä näiden säätöjen kanssa, mutta lentosimulaattori jos mikä, on myös toinen ääripää. Helposti voi jäädä jumittamaan johonkin pieneen yksityiskohtaan, välttämättömään tai kuvitteelliseen, ja itse lentäminen jää sivuseikaksi. Been there, done that, since 1995.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, olet varmaan tämän palstan toiveiden ja tarveharkinnan kera lähes oikeassa. En väittele. En ole kovin kummoinen edes  ”improvement of the opportunity” asioissa.

No se siitä. Kävin äsken yölennolla Malmilta, ensimmäistä kertaa, ja yritän muutaman kuvan laittaa tuonne , sinne Sun tänne.

Ps. Sallinette parin jälkeen, kun kuitenkin on kyse vain simulaatiosta, josta oppia ikä kaikki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se siitä. Kävin äsken yölennolla Malmilta, ensimmäistä kertaa, ja yritän muutaman kuvan laittaa tuonne , sinne Sun tänne.

Jos sopii pyytää niin mieluummin Sekalaisia screenshotteja -ketjuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okay. En ehtinyt tahtosi toiveita huomioida vielä ennen ”suurvirheryntäilyäni2”  lukea. Suuri Sorry siitä. No toiveesi on huomioitu. Jatkossa.

:D

Hyviä jatkoja kaikille osaaville. Minä osaan jotain muuta. Siksi olen täällä, että oppisin tämänkin paremmin, kohteliaimpien Teidän kautta.

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Seuraavanlainen ongelma.

Oli noin viikon tauko taannoin, etten ehtinyt simun ääreen.

Yllätys oli suuri, kun simu oli ikäänkuin poistunut koneelta. Näytti latailevan uudelleen (noin 650 Mt). Tehnyt jo kerran aiemmin samamoisen.

Onko kyseessä joku Winukan ominaisuus, vai simun oma ominaisuus?

Toki ei sitten tämän jälkeen käynnistynyt enää lainkaan, vaan pyysi syöttämään levyn asemaan.

Koneesta sen verran, ettei sillä tehdä mitään muuta kuin lennetään simulla. Eikä ole kukaan voinut tehdä mitään muutoksia edelliseen kertaan nähden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Seuraavanlainen ongelma.

Oli noin viikon tauko taannoin, etten ehtinyt simun ääreen.

Yllätys oli suuri, kun simu oli ikäänkuin poistunut koneelta. Näytti latailevan uudelleen (noin 650 Mt). Tehnyt jo kerran aiemmin samamoisen.

Onko kyseessä joku Winukan ominaisuus, vai simun oma ominaisuus?

Toki ei sitten tämän jälkeen käynnistynyt enää lainkaan, vaan pyysi syöttämään levyn asemaan.

Koneesta sen verran, ettei sillä tehdä mitään muuta kuin lennetään simulla. Eikä ole kukaan voinut tehdä mitään muutoksia edelliseen kertaan nähden.

Simuun on tullut päivitys tässä välissä, siksi se todennäköisesti värkkää. Ja Microsoft store päivityksen jälkeen kirjaudu ulos sieltä MS tililtäsi ja takaisin sisään, niin ei pitäisi kysellä sitä levyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa muilla on samanlaista ongelmaa koska jos olisi niin foorumit olisivat varmaan aika tukossa. Mutta siis jos tulee jotain mieleen niin olisin kiitollinen.

Steam versio siis kyseessä.

Satunnaisesti on käynyt seuraavaa melko alusta asti: Valitset koneen, säät ja kentät ja painelet "Fly Now". Kaikki ihan ok joka kerta. Sitten päästään lähtökentän animaatioon. ATC huutelee ihan normisti lähtölupia yms. (ATC siis delegoitu co-pilotille) ja sitten kun painat, oliko se nyt "Fly Now" tämäkin, niin näyttökuva jämähtää paikoilleen kaiken muun toimiessa "normaalisti". Cockpit näkymää siis ei tule vaikka saat valikoista ihan normaalisti kaikki säädöt näkyviin. Mikään ei auta. Resoluution tms. vaihto. Kun tämä on tapahtunut niin edes simun käynnistys uudelleen ei auta. Koko koneen käynnistys kylläkin. No kaikenlaista on tullut kokeiltua, näytönohjaimen (GTX 1660) ajurien päivitys tuntui ensiksi auttavan. Aina pala kerrallaan. Eilen kun tuli uusi 1.9.5.0 niin kaikki illalla toimi hienosti. Tänään en sitten ole kertaakaan päässyt Cockpit näkymään vaan jumittaa siihen alkuun. Lisänä soppaan on tullut milloin laskutelineen rikkoutuminen tai muuten lentsikan paskaksi meneminen vaikken ole mitään tehnyt. Äkkiä kun vaihtaa external näkymään,jolloin siis 'on screen' mittarit tulevat näkymään, niin kone saattaa olla satoja jalkoja kentän yläpuolella ja putoaa tietysti niinkuin kivi. Ihan sama mikä kenttä tai kone on valittuna. Alkaa hermo olla aika pinkeänä. No poistinkin koko simun ja asensin uudelleen. Ei vaikutusta. Tosin kaikki ei poistossa lähtenyt koska oletuskone ja rekkari jäi muistiin. Höh. No palautin sitten Windowsin edelliseen palautuspisteeseen, joka oli myös tänään. Niin hokkuspokkus, kaikki toimi. parin testin jälkeen sitten enää ei. KB4578968 on tullut tänään ja sitä en ole saanut pois mutta tokkopa se siitäkään johtuu. No eikun voimia vaan jos sattuu kohdalle. Tänään olen n. 6 tuntia käyttänyt ongelman ratkaisuun ilman lopullista tulosta.

ps. kiitos mahdollisista vinkeistä jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AVSIMin ja MSFS:n foorumeilla tämäntapaisista ongelmista on ollut juttua, mutta mitään yksittäistä syytä asiaan ei ole löytynyt. Perus-sääntönä on kuitenkin buutata tietokone vähintäänkin heti sen jälkeen kun päivityksiä on asennettu eikä haittaa, vaikka sen tekeen myös sen jälkeen kun on asennellut/poistellut modeja simuun.

Jos mikään ei enää auta ja olet asennellut simun uusiksi, niin paras ratkaisu taitaa olla asentaa koko käyttöjärjestelmä uusiksi ja sitten simu puhtaalle pohjalle. Epämääräiset korjausyritykset laittavat systeemin vain entistä sekavammaksi.

Minulla kävi kerran myös niin, että kun oli lähdössä ORBXin KORS-kentältä, oli kone korkeuksissa ja rysähti sitten alas. Oli ensi testi kyseisellä kentällä eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia (koputtaa puuta).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos mikään ei enää auta ja olet asennellut simun uusiksi, niin paras ratkaisu taitaa olla asentaa koko käyttöjärjestelmä uusiksi ja sitten simu puhtaalle pohjalle. Epämääräiset korjausyritykset laittavat systeemin vain entistä sekavammaksi.

Joo, niin paljon kaikkea on kokeiltu ettei tuossa oikein jää jäljelle kuin käyttiksen osuus... Harmi, on aikamoinen homma. Tuumaillaan hieman vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin minusta äkkiseltään tuntuisi, että tämä liittyy muistiin/näytönohjaimeen mahdollisesti. Onhan Windowsin asetuksista Virtual memory päällä?  (en tiedä mitä se on suomeksi, Paging file on toinen nimi tälle)

Paljonko on RAM ja VRAM muistien koko sinulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään