Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Kiitos, näin hieman itsekin ajattelin :thmbup:

Ja lisätään vielä, etten tiennyt mapsin tuohon pystyvän jollei ko. paikassa ole autotietä ;D

Muokattu: , käyttäjä: Mika Virolainen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
48 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Kiitos, näin hieman itsekin ajattelin :thmbup:

Ja lisätään vielä, etten tiennyt mapsin tuohon pystyvän jollei ko. paikassa ole autotietä ;D

Joo, pystyyhän tuolla mapsilla suhailemaan siellä täällä kun valitsee vaan satelliittinäkymän ja control-näppäintä pitämällä pohjassa pystyy kallistamaan näkymää 👌

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Joo, pystyyhän tuolla mapsilla suhailemaan siellä täällä kun valitsee vaan satelliittinäkymän ja control-näppäintä pitämällä pohjassa pystyy kallistamaan näkymää 👌

En onnistunut:-\ Satelliittinäkymä päällä, ja kaikkea räpläsin hiirellä + hiiren napeilla CTRL pohjassa. Saisiko rautalangasta väännettynä, kiitos :hmm:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

En onnistunut:-\ Satelliittinäkymä päällä, ja kaikkea räpläsin hiirellä + hiiren napeilla CTRL pohjassa. Saisiko rautalangasta väännettynä, kiitos :hmm:

Kyllä se noin pitäisi toimia, Google maps siis. Itse asiassa Windowsin Maps toimii samaan tyyliin, mutta siellä ei juuri ole yksityiskohtia ainakaan Helsingissä.

Satelliittinäkymä päälle, sen jälkeen:

A: pitämällä pohjassa hiiren vasenta nappulaa ja liikuttamalla hiirtä siirrät kameraa ja

B: pitämällä pohjassa CTRL ja hiiren vasenta nappulaa sekä liikuttamalla hiirtä siirrät näkymää ylös/alas oikea/vasen (kierto)  ja

C: hiiren rullalla voi zoomata

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Kyllä se noin pitäisi toimia, Google maps siis. Itse asiassa Windowsin Maps toimii samaan tyyliin, mutta siellä ei juuri ole yksityiskohtia ainakaan Helsingissä.

A: pitämällä pohjassa hiiren vasenta nappulaa ja liikuttamalla hiirtä siirrät kameraa ja

B: pitämällä pohjassa CTRL ja hiiren vasenta nappulaa sekä liikuttamalla hiirtä siirrät näkymää ylös/alas oikea/vasen (kierto)  ja

Ei toimi kohta B.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika jännä jos ei toimi. Minulla ainakin toimii Edge selaimella juurikin noin kuin Tatu kertoi. Tietysti vaihtoehtona on vielä ladata Google Earth, sillä pääsee entistä paremmin selailemaan näkymiä jos selain ei pelitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi edes shift pohjassa. Kokeilin myös Edge-selaimella eikä toimi silläkään. Vakioselain Google chrome.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Ei toimi edes shift pohjassa. Kokeilin myös Edge-selaimella eikä toimi silläkään. Vakioselain Google chrome.

Lähtiskö toimimaan tämän videon ohjeilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain toimimaan. Ilmeisesti en alussa painanut Google mapsin valikosta päälle Satelliittinäkymää. Sitten 3D ja alkoi toimia.

Kiitos neuvoista kaikille!

screenshot.1.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Ei minullakaan B toimi satelliittinäkymässä. Streetviewssä kylläkin. Taitaa myös toimia 3D-tilassa mutta ainakaan minulla sellaista ei voi valita enää (oli muistaakseni aikaisemmin). Google Earthissä toimii. earth.google.com

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmaa vaan lykkää!

Tämän päivän päivitys istui koneelle hyvin, ongelmat alkoivat viime viikolla . Nettiyhteys ei pysy päällä tai muuten vain toimii heikosti, arvasin epäillä kun luin Microsoft päivityksestä

KB 5023706 päivitys. Ja mulla se löytyy, nyt olen yrittänyt poistaa muttei onnistu. Eikä ole korjaavaa päivitystä tullut

-Katselin palautuspisteen tekemistä esim. 14.3- 2023 kohdalle. Mutta jos sen teen ilmeisesti menetän myös simulaattorin koneelta kokonaan. Muuta tärkeää ei siinä ole, tätäkin kirjoitan vaimon läppärillä. 

Tänäänkin yritin paria lentoa, mutta n. Vartti-20min . Simu jäätyy, netti yhteys minimaalinen, tai ei ollenkaan. Ctrl+Alt+Del komennolla sitten.....

-Onko mitään hyviä neuvoja?                                             JK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Juha Karhu kirjoitti:

Ongelmaa vaan lykkää!

Tämän päivän päivitys istui koneelle hyvin, ongelmat alkoivat viime viikolla . Nettiyhteys ei pysy päällä tai muuten vain toimii heikosti, arvasin epäillä kun luin Microsoft päivityksestä

KB 5023706 päivitys. Ja mulla se löytyy, nyt olen yrittänyt poistaa muttei onnistu. Eikä ole korjaavaa päivitystä tullut

-Katselin palautuspisteen tekemistä esim. 14.3- 2023 kohdalle. Mutta jos sen teen ilmeisesti menetän myös simulaattorin koneelta kokonaan. Muuta tärkeää ei siinä ole, tätäkin kirjoitan vaimon läppärillä. 

Tänäänkin yritin paria lentoa, mutta n. Vartti-20min . Simu jäätyy, netti yhteys minimaalinen, tai ei ollenkaan. Ctrl+Alt+Del komennolla sitten.....

-Onko mitään hyviä neuvoja?                                             JK.

No pari tulee mieleen:

- Onko koneen netti WLAN:illa? Jos on kokeile kiinteää kaapelia, itse sain tuolla konstilla langattoman netin aiheuttamat ongelmat pc:llä loppumaan.

- Lentäähän pitäisi voida myös simu offlinetilassa. Tosin maisemat muuttuvat aika köykäisiksi :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikael taas nopeasta vastauksesta!  Kyllä käytössä on wlan, mutta kun routteri Tv:n ääressä yläkerrassa ja rivitalossa asun, kaapelin vetomatkaa tais tulla n. 20m. Kerran sitä mittailin. Ja vielä kaikkein mieluiten käytän aina reaalisäätä ja reaaliaikaa, missä päin maailmaa sitten yleensä lentelen...

-Jos tästä soosista jollain konstilla irti pääsen niin laitan windows päivitykset manuaalisiksi, toki tämäkin KB 5023706 info sattui silmään vasta kun oli jo pari päivää mennyt..

Aaargghhh !!!         JK

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Juha Karhu kirjoitti:

Kiitos Mikael taas nopeasta vastauksesta!  Kyllä käytössä on wlan, mutta kun routteri Tv:n ääressä yläkerrassa ja rivitalossa asun, kaapelin vetomatkaa tais tulla n. 20m. Kerran sitä mittailin. Ja vielä kaikkein mieluiten käytän aina reaalisäätä ja reaaliaikaa, missä päin maailmaa sitten yleensä lentelen...

-Jos tästä soosista jollain konstilla irti pääsen niin laitan windows päivitykset manuaalisiksi, toki tämäkin KB 5023706 info sattui silmään vasta kun oli jo pari päivää mennyt..

Aaargghhh !!!         JK

Mulla oli muinoin samanlainen ongelma, eli reitin toisessa huoneessa. Ratkaisin ongelman ostamalla ns. Mesh-synsteemin huusholliin ja nyt pelaa omatietokone, olohuoneen telkkari ja makuuhuoneen mamman läppäri ihan täpöllä. Noita Mesh-laitteita on kaiken hintaisia ja kaikki alan liikkeet ja operaattorien myymälät pullollaan...voisit sieltä valkata mieleisesi...Mikäli ymmärsin ongelmasi oikein??

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Minulla meni samalla tavalla. Tapoin prosessin ja uusi startti. Se pelitti ihan normaalisti.

Monta uusinta starttia ja sama tulos....ei auta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Jari Tissari kirjoitti:

Uusi päivitys asentui moitteetta mutta simu ei enää käynnisty. Lähtee lataa ja lataa loppuun mutta siihen se jääkin.

Tuossa lauseessasi on hieman ristiriitaa. Jos simu lataa loppuun asti, niin eihän se voi sitten siihen jäädä, vaan se toimii, ja pääset lentämään. Eli joku este/kynnys siellä ilmeisesti on joka estää operaation loppuun menemisen ja toimimisen. Kokeile puhtaasti pelkkää simulaattorin käynnistystä. Älä laita mitään lisäohjelmia auki simua käynnistäessäsi. Sellaisia voivat olla esim. päivittämättömät lisäosaohjelmat. Jos ei toimi, niin saatko ilmoitusta vikasietotilasta esim?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään