Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Voiko Communityn sisältämät lisäosat (minulla noin 170 kpl) panna helposti suuruusjärjestykseen?

En tahtoisi asentaa tätä varten mitään lisäohjelmia, vaan ihan Windowsin ja tietokoneen omilla työkaluilla.

Ideana on poistaa sellaiset lisäosat, jotka ovat suuria tiedostoja ja sijaitsevat alueilla, joilla en juurikaan lennä, kuten Amerikka, Aasia ja Afrikka. Tämä siksi että simu käynnistyisi nopeammin ja ehkä toimisikin hieman sujuvammin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Voiko Communityn sisältämät lisäosat...

Samoja asioita pohdiskelin aikoinaan, ja sellaisen ohjelman kuin WinDirStat avulla laitoin Communityn suuruusjärjestykseen. Ja vaikka toteatkin tuossa, että et halua lisäohjelmia niin ainakin tuon Addons Linkerin käyttöön olen ollut erittäin tyytyväinen. Se pelasti minut uuden ssd aseman hankinnalta. Sain Commynityn toiselle asemalle helposti. Ja en tiedä onko fiksu tyyli, mutta minä poistan noita käyttämättömiä osia myös Content Managerin avulla. Sieltä saat järjesteltyä suuruusjärjestykseen asennetut osiot.

esalle.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseni on käyttäny tuota AddonLinkeriä siitä saakka kun se on ollu olemassa. Toimii kuin se kuuluisa junan vessa...eli aiheuta häiriöitä ja jos haluat lennellä pelkästään kotosuomessa näpyttelet vaan kaikista muista lisureista väkäset pois jne. jne.   Suosittelen ..ja tietysti tuo Sepon konsti, et poistelee Content Managerilla tarpeettomat pois...saahan ne sitte hankittua takas jos alkaa kaduttaa. Kokkeile hjuva mies

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli
3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On nyt ollut ongelmaa simun kanssa. Koneet ei kiihdy eivätkä nouse vaikka tikku vedetty taakse. Toisinaan myös yhtäkkiä nokka tippuu alas... Mikäköhän on pielessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Alex Lund kirjoitti:

On nyt ollut ongelmaa simun kanssa. Koneet ei kiihdy eivätkä nouse vaikka tikku vedetty taakse. Toisinaan myös yhtäkkiä nokka tippuu alas... Mikäköhän on pielessä?

Nyt on kyllä todella erikoinen ongelma, ei ole ikinä tullut vielä tuollaista vastaan 😩

Näemmä jotain sinnepäin olevaa kuitenkin löytyy https://forums.flightsimulator.com/t/plane-wont-accelerate-beyond-2-knots-on-take-off/517640

Muokattu: , käyttäjä: Mikael Leinonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tossa defu a320:ssa joku bugi vai enkö vaan osaa käyttää sitä, kun kerran kystken autopilotin (AP1) pois päältä en saa sitä enää päälle? Olen nyt joutunut aloittamaan Airbusilla lentelyn siirryttyäni Xplanesta tähän enkä viitsi ostaa 737:aa ainakaan vielä ja 747 on turhan iso. Xplanessa oli selkeä manuaali 737:lle mutta msfs:ssä ei näytä olevan vastaavaa. Ja toinen mikä tossa koneessa ärsyttää on "bank limit"- säädön puute.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Onko tossa defu a320:ssa joku bugi vai enkö vaan osaa käyttää sitä, kun kerran kystken autopilotin (AP1) pois päältä en saa sitä enää päälle? Olen nyt joutunut aloittamaan Airbusilla lentelyn siirryttyäni Xplanesta tähän enkä viitsi ostaa 737:aa ainakaan vielä ja 747 on turhan iso. Xplanessa oli selkeä manuaali 737:lle mutta msfs:ssä ei näytä olevan vastaavaa. Ja toinen mikä tossa koneessa ärsyttää on "bank limit"- säädön puute.

Helpommalla pääset kun lataat FBW:n bussin, toi defaultti on vieläkin aika kämäinen https://flybywiresim.com/ :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11.5.2023 at 16.51, Mikael Leinonen kirjoitti:

Helpommalla pääset kun lataat FBW:n bussin, toi defaultti on vieläkin aika kämäinen https://flybywiresim.com/ :thmbup:

Haluaisin b737:n mutten ole löytänyt kun jonkun typerän missä on 747:n ohjaamo. En tykkää Airbusin systeemeistä ja Xplanen kanssa Zibon 737 tuli niin tutuksi etten haluaisi luopua. Ostohommiksi varmaan menee. Kysyn muuten samaan että kun FSX:ssä oli valinta "Auto open ATC- window" eli se avaa ikkunan kun sinulle puhutaan ja pysyy suljettuna kun muut jauhaa niin onko sellaista olemassa? En löytänyt valikoista mistään.

Ratkaisin muuten ongelman. Olin määrittänyt "autopilot disengage" enkä "Autopilot off".

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Haluaisin b737:n mutten ole löytänyt kun jonkun typerän missä on 747:n ohjaamo. En tykkää Airbusin systeemeistä ja Xplanen kanssa Zibon 737 tuli niin tutuksi etten haluaisi luopua. Ostohommiksi varmaan menee. Kysyn muuten samaan että kun FSX:ssä oli valinta "Auto open ATC- window" eli se avaa ikkunan kun sinulle puhutaan ja pysyy suljettuna kun muut jauhaa niin onko sellaista olemassa? En löytänyt valikoista mistään.

Ratkaisin muuten ongelman. Olin määrittänyt "autopilot disengage" enkä "Autopilot off".

Näyttäisi tuollainen toiminto olevan wishlistilla

https://forums.flightsimulator.com/t/auto-pop-up-atc-window/320541

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AddonLinkeristä vielä...Mulla on yksi kiintolevy, jossa sijaitsevat kaikki simun lisäosamaisemat. Ahne kun olen hirvittävä määrä lisäosia hamunneena olen tullut sen tosiasian eteen, että kiintolevy rupeaa uhkaavsti täyttymään. Onko Linkerillä mahdollista liittää toinen kiintolevy, jonne vois jakaa lisureita..kun ei raaskis heittää niitä romukoppaankaan.

En ole netistä löytänyt neuvoa tähän onkelmaan....tai en ole taaskaan osannut etsiä.:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä kolmella eri asemalla lisäosia.Jos sulla on useampi kiintolevy,toimi seuraavalla tavalla.Lisää jollekkin toiselle kiintolevylle uusi kansio mihin haluat lisäosia asentaa ja anna sille joku nimi minkä haluat.Avaa sen jälkeen Addons Linker ja klikkaa rattaan kuvaketta niin sieltä aukeaa uusi Options ikkuna.Sieltä painat vihreätä plus-merkkiä,missä lukee Add.Sen jälkeen valitset sen kiintolevyn missä sun nimeämä uusi kansio sijaitsee.Klikkaat sitä ja paina ok.Sen jälkeen Addons linkeristä painat rataskuvakkeen alta vahvistuspainiketta "Resref folder."Näin olen itse tehnyt ja siellä pystyy mm.siirtelemään lisäosia kansiosta toiseen.Helpompaa konstia en ainakaan itse tiedä.

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli taannoin aivan sama ongelma. Levy jos täyttyy, niin Addons Linkerille on oltava toinen asema. Käsittääkseni siitä ei ole muuten sitä tilahyötyä. Jos Lontoon murre tuntuu vaikealta, siihen saa suomenkielisen tekstityksen alaoikealta tekstitys ja asetukset työkaluista. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Markku Aaltonen kirjoitti:

Itsellä kolmella eri asemalla lisäosia.Jos sulla on useampi kiintolevy,toimi seuraavalla tavalla.Lisää jollekkin toiselle kiintolevylle uusi kansio mihin haluat lisäosia asentaa ja anna sille joku nimi minkä haluat.Avaa sen jälkeen Addons Linker ja klikkaa rattaan kuvaketta niin sieltä aukeaa uusi Options ikkuna.Sieltä painat vihreätä plus-merkkiä,missä lukee Add.Sen jälkeen valitset sen kiintolevyn missä sun nimeämä uusi kansio sijaitsee.Klikkaat sitä ja paina ok.Sen jälkeen Addons linkeristä painat rataskuvakkeen alta vahvistuspainiketta "Resref folder."Näin olen itse tehnyt ja siellä pystyy mm.siirtelemään lisäosia kansiosta toiseen.Helpompaa konstia en ainakaan itse tiedä.

Kiitos jälleen veljet...taas tuli todistettua, ettei eksyvä tietä kysy;D

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

...

hamunneena olen tullut sen tosiasian eteen, että kiintolevy rupeaa uhkaavsti täyttymään. Onko Linkerillä mahdollista liittää toinen kiintolevy,

...

Maailma ja kiintolevyt sen mukana ovat valtavasti muuttuneet sen jälkeen, kun 1980-luvulla 20 megatavun kovalevy oli "kova sana" PC-mikroissa. Silti tämä täyttymisongelma on pysynyt aivan samana koko ajan. :)

5 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

Maailma ja kiintolevyt sen mukana ovat valtavasti muuttuneet sen jälkeen, kun 1980-luvulla 20 megatavun kovalevy oli "kova sana" PC-mikroissa. Silti tämä täyttymisongelma on pysynyt aivan samana koko ajan. :)

Heh..näinhän se on tämmösen köyhän ja ahneen äijän kanssa, että ottaa vaikka peräruiskeen kun ilmaiseksi saa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitys ongelmaa Madrid (LEMD) kentän kanssa eli, päivityksen asennus ei mene loppuun asti. Poistan koko LEMD:n pelistä sekä OneStoresta, mutta aina se vaan löytyy kummastakin kun pelin käynnistää. Miten tuosta pääsee LEMD:stä pääsee eroon ettei se yritä päivittää uudelleen ja asentaa? Kyseessä on ostettu versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Jari Tissari kirjoitti:

Päivitys ongelmaa Madrid (LEMD) kentän kanssa eli, päivityksen asennus ei mene loppuun asti. Poistan koko LEMD:n pelistä sekä OneStoresta, mutta aina se vaan löytyy kummastakin kun pelin käynnistää. Miten tuosta pääsee LEMD:stä pääsee eroon ettei se yritä päivittää uudelleen ja asentaa? Kyseessä on ostettu versio.

Käytitkö simun omaa Content manageria? Sieltä poistaminen ja asentaminen pitäisi onnistua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko olemassa mitään valmista ladattavaa osaa millä sais kiitotiet vähemmän pomppuisiksi? En nyt hae mitään ihan tasaista, mutta esim EFHK:lla on sellaset "hyppyrit" että ärsyttää. Hakutuloksina löysin vaan työkaluja jolla voi "tasoittaa" erikseen maisemaa, mutten sellaseen jaksais lähteä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.5.2023 at 07.42, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Käytitkö simun omaa Content manageria? Sieltä poistaminen ja asentaminen pitäisi onnistua.

Käytän mutta poiston jälkeen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen sieltä se taas löytyy. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos paikalle osuisi joku simuilija niin kysyisin, että miten teillä toimii yhteydet simussa vai onko vika täällä päässä kun yhteydet pätkivät (tuo tuttu ilmoitus ruudulla) EFHK-EFMA välillä monta kertaa, välillä kuva ruudulla "jäätyi" joksikin aikaa (enteili CTD), mutta palasi taas normaaliksi maisemien tosin muuttuessa melko suttuiseksi? Maarianhaminan kenttä näytti ilmasta ensin defaultilta, mutta itse kentälle päästyäni se oli taas taattua Bamcen laatua.

Aiemmiin mainitsin pilvien puutteesta ainakin Alaskan osalta eli jotain mystistä taitaa taas olla meneillään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on ollut saman tyylistä ongelmaa, ratkaisu löytyi näytönohjaimen ylikuumenemisesta. PC:ssä 6kpl runko  tuulettimia ja prossa vesijäähynen. Vika oli biossin asetuksissa, lisää jäähdytystä/kierroksia myös näyttiksen tuulettimille ja runkoon myös...Itse en keksinyt ,onneksi "muna on viisaampi kuin kana". :hmm:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep..niihän ne munat. Turha on jälkeläisille marmattaa siitä, että aina naama kiinni kännykässä tai läppärissä. Oppivat sieltä muutakin kuin "koiruuksia"

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Karhu kirjoitti:

Itsellä on ollut saman tyylistä ongelmaa, ratkaisu löytyi näytönohjaimen ylikuumenemisesta. PC:ssä 6kpl runko  tuulettimia ja prossa vesijäähynen. Vika oli biossin asetuksissa, lisää jäähdytystä/kierroksia myös näyttiksen tuulettimille ja runkoon myös...Itse en keksinyt ,onneksi "muna on viisaampi kuin kana". :hmm:

Tietokoneen koppa kannattaa ainakin kerran vuodessa avata ja putsata mahdolliset suodattimet ja komponentit paineilmalla, pölyn peitossa olevat komponentit/tukossa olevat suodattinet lisäävät lämpöä myös😉 Se nestejäähdytyksen kenno ainakin kerää pölyä todella paljon.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Jos paikalle osuisi joku simuilija niin kysyisin, että miten teillä toimii yhteydet simussa vai onko vika täällä päässä kun yhteydet pätkivät (tuo tuttu ilmoitus ruudulla) EFHK-EFMA välillä monta kertaa, välillä kuva ruudulla "jäätyi" joksikin aikaa (enteili CTD), mutta palasi taas normaaliksi maisemien tosin muuttuessa melko suttuiseksi? Maarianhaminan kenttä näytti ilmasta ensin defaultilta, mutta itse kentälle päästyäni se oli taas taattua Bamcen laatua.

Aiemmiin mainitsin pilvien puutteesta ainakin Alaskan osalta eli jotain mystistä taitaa taas olla meneillään...

Tuntuu olevan simun ominaisuus aika-ajoin kun on niin riippuvainen internet-yhteydestä 😣 Itselläni tullut monta kertaa tuo fiilis että mahtaako kaatua 🤣

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
53 minuuttia sitten, Mikael Leinonen kirjoitti:

Tuntuu olevan simun ominaisuus aika-ajoin kun on niin riippuvainen internet-yhteydestä 😣 Itselläni tullut monta kertaa tuo fiilis että mahtaako kaatua 🤣

Jep, jep - tuo yhteyden katkeamisen ilmoittelu simussa johtuu ehkä / oletettavasti servereistä eikä sillä ole mitään tekemistä raudan kanssa. Puhdistan koneen sisukset muutaman kerran vuodessa pölystä.

Tuo ongelma esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti etenkin silloin kun päivityksiä on lähiaikoina tulossa. Välillä menee pitkiä aikoja ilman mitään vaikka muualla päin asiasta on mm. Avsimin foorumilla raportoitu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään