Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Mulla on kaikki lisäosat erillisellä usbi-levyllä ja addons linkerin tools options lisätty kansion sijanti. Ja tietysti kyseinen kenttä aktivoitu.

linker.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onks sulla tässä polussa efhk jetways bgl tiedosto, jos on niin poista se?

C:\Program Files (x86)\Addon Manager\MSFS\fsdreamteam-gsx-world-of-jetways\scenery\FSDT_WorldOfJetways

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole Suomesta muita lisäosia, joissa olisi kulkusiltoja. Mutta Turussa, Oulussa ja Rovaniemellä näyttäisi olevan kaikki kunnossa. Ainakaan ei ole tuplapisteitä parkeissa. Eli ongelma näköjään koskee vain EFHK:ta

EDIT// Nyt kohta taitaa tulla pakollinen n. 1,5 vrk mittainen tauko ongelman selvittelyyn. Sitä kutsutaan työvuoroksi>:(

Muokattu: , käyttäjä: Arttu Lahdenperä
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
23.8.2023 at 21.38, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Olisikohan mahdollista, ettei minulla tuo GSX-profiili ole oikeassa paikassa? Mutta mistä ihmeestä löytyy tuo polku  %APPDATA%\Virtuali\GSX\MSFS??

Tuo polku löytyy kirjoittamalla tuo osoitekenttään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, polku tosiaan löytyi. Ja olisi varmasti löytynyt helpommin Joonan tavalla;D

Edelleen tuplapisteet jokaisella EFHK:n parkkipaikalla. Mutta nyt ei oikein kerkiä penkomaan syytä, kun pitää kohta itse hypätä lentokoneeseen, ja karauttaa lomalle. Täytyy koittaa poistaa jokainen lisäosa yksi kerrallaan, ja katsoa, mikä tuon sotkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko noi omat simun asetukset tallennettu mihin? Mulla katosivat ihan kaikki tänään illalla. Ihan vähän ahdistaa jos joutuu kaikki asettamaan alusta saakka uudelleen. Lähinnä ohjaimen ja näppäimistön asetukset. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen yrittänyt useita kertoja aloittaa lentämistä EFKU kentältä...ja kentälle, mutta simu ei anna...jäätyy pakana kesken kaiken. Ei ole liihottimesta kiinni, käy samoin kaikkien kanssa. Olen poistanut kaikki lisäosakentätkin ja kokeillut uudelleen, mutta ei toivottua tulosta..jäätyy mikä jäätyy:( Millään muulla kotimaan kentällä tätä ei tapahdu..eli mistähän tuota ongelmaa alkais ratkoa??:hmm:

Osaako kukaan avittaa ongelmassa?

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla Kuopion kentältä koneet nousee normaalisti. Mulla ei olemitää lisäosaa Kuopionkentästä. Jos sulla on joku lisäosa niin kokeile poistaa se.

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei täälläkään mitään ongelmia EFKU suhteen.Nousut ja laskut suju jouhevasti kiitoradan molempiin suuntiin sateisella säällä,mikä siellä oli noin 10 min.sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tässä jotain outoa..kaikki lisurit on poistettu ja Kuopijo kenkkuilee. Latautuu hitaasti...jos latautuu ja jos lähestyy kenttää jostain muualta, nii liike lakkaa kokonaan frame putoaa 1fsp...muut kentät toimii ihan ok....mystistä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekeekö samaa vaikka sammuttaa simun ja vaikka tietokoneen ja pistää uudestaan päälle?Vaikuttaa aika oudolle jos kyseessä ihan defu kenttä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekee..oon sammutellu ja käynnistelly...vaihtanu kenttää ja mikään muu ei jäädyttele kuin Kuopio.

ps. pelas hyvin ennen tätä viimeisintä päivitystä???

Nii ja muutamat näppäinsidokset lakkas toimimasta, joten nekin piti uudistaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin EFHK-EFKU ja toimi hyvin, onkos kuopion kentälle kukaan tehnyt parempaa versiota? Defaultissa puita kasvaa missä sattuu..

Päivityksen jälkeen huomasin että simun oma atc toimii aiempaa huonommin, esim. ESSA kentällä ei anna rullaus ohjeita

Näyttökuva 2023-10-05 103848.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Olen yrittänyt useita kertoja aloittaa lentämistä EFKU kentältä...ja kentälle, mutta simu ei anna...jäätyy pakana kesken kaiken. Ei ole liihottimesta kiinni, käy samoin kaikkien kanssa. Olen poistanut kaikki lisäosakentätkin ja kokeillut uudelleen, mutta ei toivottua tulosta..jäätyy mikä jäätyy:( Millään muulla kotimaan kentällä tätä ei tapahdu..eli mistähän tuota ongelmaa alkais ratkoa??:hmm:

Osaako kukaan avittaa ongelmassa?

aivan sama ongelma. en ole jaksanut ratkaisua hakea. Lähestyessä vähän eri paikassa ensin alkaa latailla ja tökkiä kunnes kaataa koko simun. Sen huomasin, että koneet missä SV (syntetic vision) niin näyttää että olisi meren päällä, pelkkä sinistä kun lataa suoraan kentälle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletteko tyhjentäneet maiseman rolling cachen? Itse en enää käytä koko toimintoa. 

ESSAn ongelma ei taida johtua uudesta päivityksestä, vaan siitä, että rullausteitä ei ole merkitty oikein maisemaan. Muisteleen huomanneeni saman jo kesällä, saatan toki erehtyä. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Timo Repo kirjoitti:

Päivityksen jälkeen huomasin että simun oma atc toimii aiempaa huonommin, esim. ESSA kentällä ei anna rullaus ohjeita

Olen huomannut. Äänet katoaa aika- ajoin ja kun edelleenkään ei ole olemassa ominaisuutta että ATC- ikkuna aukeaisi automaattisesti kun jollain on asiaa niin usein menee ohjeita ohi. En kuitenkaan halua pitää sitä auki koko aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rolling chasea en ole myöskään käyttänyt. Mulla ei ole kovinkaan syvällistä tuntemusta simulaattorin sielunelämästä... Mut on tää ihan läpäisemätön mynsteeri, että koko Suomessa on vain yksi ainoa kenttä, joka jumittaa koko tietsikan.. uudelleen asennus vois ola ratkaisu, mutta todella työläs, tai sitte vaan täytyy jättää suosiolla ikinä enää käymättä kalakukkoin kaapunnissa:P:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Rolling chasea en ole myöskään käyttänyt. Mulla ei ole kovinkaan syvällistä tuntemusta simulaattorin sielunelämästä... Mut on tää ihan läpäisemätön mynsteeri, että koko Suomessa on vain yksi ainoa kenttä, joka jumittaa koko tietsikan.. uudelleen asennus vois ola ratkaisu, mutta todella työläs, tai sitte vaan täytyy jättää suosiolla ikinä enää käymättä kalakukkoin kaapunnissa:P:P

Kävin kurkistamassa Kuopiossa. Ei puita kiitoradalla eikä muitakaan ongelmia - vähän ankean näköinen defaul-kenttä. Kaikki Suomi-lisäosat asnnettuna. Kokeile tyhjallä Community-kansiolla. Nimeä entinen vaikka xxxxx ja luo uusi Community tilapäisen kokeilun ajaksi.. Uudelleen asennus on vähän turhan radikaali ratkaisu. Ongelman aiheuttaja voi olla missä tahansa lisäosassa tai koneen maalauksessa (paintissa). Default kone default paintilla tyhjä Community-kansio ja testaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu olen kokeillu nimenomaan defukoneella ja community kansio ns. pois käytöstä addonlinkerin avulla..tätäkö tarkoitit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimesin Commynityn uudelleen ja kokeilin...avot Kuopijossa oltiin. Nyt sitte pitää ruveta perkaamaan mikä lisuri ongelmia aiheuttaa. Kumma juttu kun ei mitään uutta asennettu tämän viimeisen päivityksen jälkeen ja ennen sitä ei mitään ongelmia

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään