Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Nykyään suurin osa scenen tekijöistä osaa maisemien rakenteen, ja saattaa SDK olla myös muuttunut. Mutta joissakin vanhoissa maisemissa on väärin nimettyjä tiedostoja.

Addon linkerin Tools valikossa on pari näppärää työkalua, jotka kannattaa ajaa.
Kaikki maisemat aktiiviseksi ja Tools valikosta ModelLib ja MaterialLibs Changer.
(Toki tuossa on muitakin, esim. Scan ICAO joka etsii tuplamaisemia.)

Screenshot-(1169).jpg.75cb6f7f69452df576bf9c0ef02f2b7c.jpg

Ensin ylempi iso nappula (STEP 1), se skannaa maisemat. Ja jos virheitä löytyy niin alempi korjaa ne (STEP 2). Ei muuta.

Screenshot-(1168).jpg.f278636c6c4cc35a0e3f9e9f1e954c51.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämähän olikin kätevä työkalu jota ei ole tullut käytettyä.5 kenttää löytyi tuplana kun skannasin ICAO-koodit.:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Addon Linker-ohjeen voisi oikeastaan laittaa tuonne "Tiesitkö" osastoon ja samasta aiheesta olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin jos vaikka Tatua hotsittaisi joskus ajankuluksi kertoa aiheesta...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Tuo Addon Linker-ohjeen voisi oikeastaan laittaa tuonne "Tiesitkö" osastoon ja samasta aiheesta olisi mielenkiintoista tietää enemmänkin jos vaikka Tatua hotsittaisi joskus ajankuluksi kertoa aiheesta...

No suoraan sanottuna, en tiedä enempää tästä. ;D Ehkä Addon linker taipuu vielä vaikka mihin, mutta en ole kyllä laiskuuttani yhtään tämän enempää asiaa tutkinut. Naksuttelen vain lisurit päälle ja pois, tarpeen mukaan.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälle "Tatun tuplalle" ei vissiin tarvii tehdä mitään? AL on aina vinkunu tuosta. En oo kylläkään käyny kattomassa aiheuttaako se ongelmia.

Molemmat on normaalisti aktiivisena, kun Suomi on rastittuna.

AddonLinker_efiv.png.356705fd7589014fc879585be04a680a.png

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Toni Kilpinen kirjoitti:

Addon linkerillä onnistuu ilmeisesti myös että avaa haluamansa ohjelmat simun käynnistyessä.

Kyllä (Tools > Options > Additional Options).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Kyllä (Tools > Options > Additional Options).

Kiitos, taas jää lentelyt kun ilta menee perus säätämiseen:D

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Tälle "Tatun tuplalle" ei vissiin tarvii tehdä mitään? AL on aina vinkunu tuosta. En oo kylläkään käyny kattomassa aiheuttaako se ongelmia.

No periaatteessa pitäisi tehdä valinta. En ole kyllä itsekään testannut, mutta koska minun maisema kattaa koko kentän ja Asobon maisema kattaa koko kentän, niin ehkäpä valinta kannattaa tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Toni Kilpinen kirjoitti:

Kiitos, taas jää lentelyt kun ilta menee perus säätämiseen:D

Muistan tämän FSX- ajoilta. Silloin oli joku ihme vimma saada FPS nousuun ja tarjolla oli jos jonkinmoisia lisäohjelmia mitkä sen lupasi tehdä. Ne joko kaatoi koko simun tai eivät muutenvaan toimineet ja usein kun jotain meni muuttamaan niin meni muutama tunti siihen säätämiseen ja kiroiluun kun aina simu kaatui. Olihan niille oma ketjukin täällä

Tämän takia olen säätänyt nykyisen 35-40 fps enkä lähde mihinkään "tweakkaushommaan" mukaan. Eipä simu kaatuile enää. Jotain outoja ongelmia oli kuten se garminin näyttö ja dronen ohajusongelmat, mutta niihinkin löytyi syyllinen. 

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Muistan tämän FSX- ajoilta. Silloin oli joku ihme vimma saada FPS nousuun ja tarjolla oli jos jonkinmoisia lisäohjelmia mitkä sen lupasi tehdä. Ne joko kaatoi koko simun tai eivät muutenvaan toimineet ja usein kun jotain meni muuttamaan niin meni muutama tunti siihen säätämiseen ja kiroiluun kun aina simu kaatui. Olihan niille oma ketjukin täällä

Tämän takia olen säätänyt nykyisen 35-40 fps enkä lähde mihinkään "tweakkaushommaan" mukaan. Eipä simu kaatuile enää. Jotain outoja ongelmia oli kuten se garminin näyttö ja dronen ohajusongelmat, mutta niihinkin löytyi syyllinen. 

Itselläni ei muuta ongelmia ole ollut 3 vuoden aikana kuin tämä lataus "tiltti" syykin selvisi ja se oli Seafront-lisuri. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

Olen todennut, että syyllinen outoihin simun ongelmiin löytyy (jos jätetään FPS-säätö asian ulkopuolelle) joko viallisesta paintista tai korroptuituneesta / vanhentuneesta  lisäosasta Community-kansiossa.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13.1.2024 at 17.40, Juha Liukkonen kirjoitti:

Jos ei valitse jompaakumpaa niin näkyvissä on kaksoiskuvia.Itse poistin simun defu-kentän ja jätin Tatun tekemän kentän niin kaksoiskuvat hävis.Kuvapari selventää asian.

65a42e02110a5_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2024_01.14-20_53_53_100.thumb.jpg.34cf67d40e109e1cf2fe3e843697f2bf.jpg65a42a048ed05_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2024_01.14-20_05_28_96.thumb.jpg.54f2ec5b6eca3ee7453af2231194d9ad.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on nyt sitte tämmönen probleemi. Olen asennellu 10 kamerakulmaa käyttämällä Ctrll+Alt+no ja tallentanu sen Alt + numpad, jolloin saan siirrettyä kameran numpadia käyttämällä. Noi koneen omat defukulmat kun on melko hankalia käytellä pekästään Ctrl + No tyylillä....ei taho näpit riittää 

Olen seuraillu lukemattomia Youtube esityksiä joissa kamera liikkuu koneen sisällä vaivattomasti suuntaan jos toiseen. Minä en ole yrityksistäni huolimatta ole onnistunut moisessa operaatiossa.... kehtaisko kukaan opastaa vanahaa pökiötä taässäkin asiassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok...mulla on vaan perustikku, jossa hattukytkin ja muutama nappula. Olen kokeillu liitellä niihin kameran liikkeitä, mutta huonolla menestyksellä

Aikani ko venkslasin, niin löysinkin muutaman Youtuben...saattaapi upota tämänkin pässin kalloon

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Ok...mulla on vaan perustikku, jossa hattukytkin ja muutama nappula.

Jos sulla on yksi hattu niin laita "Cockpit look"- suunnat siihen ja yksi nappi millä saat palautettua takaisin eteen eli "Reset cockpit view". 

Yleinen Pro- tip noihin asetuksiin että jos etsit jotain tiettyä, esim tuo "Cockpit look" niin ei kannata kirjoittaa hakuun "Cockpit look", koska saman saat kirjoittamalla "it lo", eli kun pelkkä "Cockpit" tai "look" antaa paljon turhia osumia ja kokonaan kirjoittaminen ärsyttää kannattaa ottaa lyhty pätkä välistä.

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuriiridesignin Ainolan kanssa pitäisi ilmeisesti olla vanha Suomi-DEM käytössä? Ei viittis uudelleen ladata ja kokeilla, kun tulin poistaneeksi sen kokonaan koneelta viimeisimmän Skandipäivityksen jälkeen.

Parkkispottikin olis kiva.

20240125172730_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Juha Liukkonen kirjoitti:

Kuriiridesignin Ainolan kanssa pitäisi ilmeisesti olla vanha Suomi-DEM käytössä? Ei viittis uudelleen ladata ja kokeilla, kun tulin poistaneeksi sen kokonaan koneelta viimeisimmän Skandipäivityksen jälkeen.

Parkkispottikin olis kiva.

Oliko tälle kentälle se oma dem palanen siellä Mörkön tiedostoissa? Ne kentät ovat edelleen minusta parempi laatuisia kuin simun mukana tuleva korkeusmalli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Tatu Kantomaa kirjoitti:

Oliko tälle kentälle se oma dem palanen siellä Mörkön tiedostoissa? Ne kentät ovat edelleen minusta parempi laatuisia kuin simun mukana tuleva korkeusmalli.

Ei näkynyt Mörkön heightmap-kansiossa mitään tuohon (ef0i = EF nolla ii) viittaavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Juha Liukkonen kirjoitti:

Olikin tuo paketti vielä tallella. Pikainen asennus, mutta lopputulema ei siitä kuitenkaan muuttunut!

Voihan tuossa kentän maisemassa olla myös maastoon vaikuttavia säätöjä, jotka on tehty aikaisemmin. Ja nyt eivät enää toimi paremman maastomallin kanssa. Ehkä. En tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Montako ilmaista lentokonetta simussa kuuluu näyä Fs2020:n  lentokone-valikossa? Minulla näkyy vain 42 kpl, joista yhden eli A32NX:n olen asentanut lisäosana.

Kuinka loput koneet saa näkyviin ja valittaviksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneiden määrä riippuu simun versiosta. Mulla näkyy 65. Kyllä ne kaikki pitäisi siellä olla jos ne on oikein laitettu kansioon.

https://flightsim.to/file/57827/hide-stock-aircraft-from-hangar 

Tuolla voi piilotella defukoneita mitä ei käytä. Jonkinlainen listahan olis kiva mihin voi laitella suosikkikoneet samaan tapaan kun TV:ssä kanavat.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään