Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 730 viestiä aiheessa

4 tuntia sitten, Tapio Ehder kirjoitti:

Mullekin tuli ongelma. Jostain syystä en saa MSFS 2020 käynnistymään kun klikkaan kuvaketta.  Mistä löydän alkuperäisen exen, jotta voi yrittää sen kautta?

Nyt sain vihdoin kuvakkeesta klikkauksella simun avautumaan (huh). Muutin Microsoft storesta asetuksiani "omien laitteiden hallinta"-napista laitoin sen päälle. Sitten alkoi toimia. Oliko jostain syystä mennyt pois päältä. Epäilen tuota Esallekin ongelmaa aiheuttanutta Corstenin EFHK-maisemaa, koska sen jälkeen ongelmia alkoi tulla. Poistin kaiken Community-kansiosta ja sentelin vähitellen niitä uudestaan. Corstenin mallinnuksia en enää asennna. On tämä mainio simu kyllä herkkä pieniinkin muutoksiin. Lisäosien kanssa kannattaa olla varovainen.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tuskaillut etenkin potkurikoneiden osalta sitä, että niitä ei tahdo saada pysymään kiitoradalla nousukiidossa, vaikka ohjaimet ilmassa toimivat  hyvin.

Avsimistä löysin seuraavan vinkin. Aseta simun Assistance-osiosta Take-Off Auto-Rudder asentoon "ON" ja tallenna.

Tämä auttaa. Nyt Cessnakin menee kohtuullisen suoraan lähdössä ja ilmassa ohjaimet toimivat kuten ennenkin. Myös laskeutuminen on asiallista, koska koneen pitäminen kiitoradalla laskun jälkeen oli todella hankalaa ilman tuota Auto-Ruderin ON-asentoa.

Kyseessä ei siis ole tuulten vaikutus vaan se että sivuperäsimen liike joystickillä kierrettäessä on erittäin yliherkkä, jota simun joystickin säädöillä ei saanut pienenettyä.

Joku voi sanoa on Auto-Rudder sitten totuudenmukaista? Minusta on, koska kyllähän Cessna aika helpolla pysyy kiitoradalla todellisuudessakin ja aiemmissa simuissakin pysyi, ainakin tyynellä säällä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26.10.2020 at 11.55, Esa Sairio kirjoitti:

Olen tuskaillut etenkin potkurikoneiden osalta sitä, että niitä ei tahdo saada pysymään kiitoradalla nousukiidossa, vaikka ohjaimet ilmassa toimivat  hyvin.

Avsimistä löysin seuraavan vinkin. Aseta simun Assistance-osiosta Take-Off Auto-Rudder asentoon "ON" ja tallenna.

Tämä auttaa. Nyt Cessnakin menee kohtuullisen suoraan lähdössä ja ilmassa ohjaimet toimivat kuten ennenkin. Myös laskeutuminen on asiallista, koska koneen pitäminen kiitoradalla laskun jälkeen oli todella hankalaa ilman tuota Auto-Ruderin ON-asentoa.

Kyseessä ei siis ole tuulten vaikutus vaan se että sivuperäsimen liike joystickillä kierrettäessä on erittäin yliherkkä, jota simun joystickin säädöillä ei saanut pienenettyä.

Joku voi sanoa on Auto-Rudder sitten totuudenmukaista? Minusta on, koska kyllähän Cessna aika helpolla pysyy kiitoradalla todellisuudessakin ja aiemmissa simuissakin pysyi, ainakin tyynellä säällä.

Eiköhän sitä kannattaisi hankkia sivuperäsintä varten ihan oikeat polkimet. Jos yrittää simuloida lentämistä niin onhan se helpompaa kun on eri ohjainpinnoille kontrollit. Toki kai sitä voi näppäimistölläkin lentää. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täsmennän, että en lennä näppäimistöllä vaan joystickillä plus kaasukahvalla.

Joystickissä on kiertomahdollisuus ohjaamiseen, kun kone on kiitoradalla (plus sivuperäsin ilmassa). Tämä toiminto on rajusti yliherkkä FS 2020-simussa mutta toimii loistavasti P3D4.5-simussa. Kyseessä on siis samat ohjaimet kummallekin simulle.

Mainitsemani Auto-Rudder ON pelastaa tilanteen FS 2020-simussa mutta P3D4.5-simussa tuollaista ei tarvita.

Polkimia en sisustussyistä hanki, mutta tilauksessa on Thrustmasterin Airbus-joystick ja Airbus-kaasukahva, jossa on muutama liikennesuihkukoneelle tärkeä lisäkytkin, kuten reverssit ja moottorien kytkimet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mikä Joystickmalli Esalla on, mutta Extreme 3D tikusta sain säädettyä yliherkkyyden tuolta Sensitivity kohdasta. Laitoin sinne miinusta aika lailla.

PS. Tuossa ko. tikussa reverssi toimii nelosnäppäimestä kun pitää pohjassa ja throttlea vaan lisää, mitä lyhyempi kiitotie. Kääntää samaan tarkoitukseen myös turbopropin potkurinlavat.

Sensitivity.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjain on vielä jonkin aikaa kiinalainen PXN. Ruderin yliherkkyyttä en saa pois noilla FS 2020:n Sensivity-säädöillä. Toivon että tulevat Airbus-ohjaimet voi säätää paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uuden päivityksen jälkeen voi jalat vaihtaa metreiksi. Kuitenkin metri-säädöllä ainakin minula autopilotilla korkeuden säädöt menivät täysin epävakaisiksi. Kun vaihdoin takasin feet-moodiin, niin kone rauhottui ja toimi normaalisti. Taitaa olla vielä joku bugi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynnistin simun ja nyt se lataa viimeisintä 921 MB päivitystä uudelleen Microsoft Storesta.

Minulla nyt esimmäinen kerta kun asennus tökkii millään tavalla, mutta on tämä silti niin ärsyttävää. Piti mennä Bamcen Hankoon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin tökki aluksi tuon uuden päivityksen lataus ja jopa välillä pysähtyi. Kun sitten poistin väliaikaisesti comunity-kansiosta kaikki, niin lataus eteni reippaasti!  On tää vähän yliherkkä simu kaikelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jari Kaskelin kirjoitti:

Käynnistin simun ja nyt se lataa viimeisintä 921 MB päivitystä uudelleen Microsoft Storesta.

Minulla nyt esimmäinen kerta kun asennus tökkii millään tavalla, mutta on tämä silti niin ärsyttävää. Piti mennä Bamcen Hankoon...

Tänään julkaistiin hotfix. Oletko sen siis ladannut useammin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Storesta taisi tulla ensin päivitys ennen sitä simun sisäistä isompaa. Minullekin tuli tämän lisäksi tänään vielä storen kautta uusi vajaa giganen päivitys. Tuo isompi tökki minullakin todella moneen kertaan, jouduin laittamaan päivityksen pauselle ja käynnistämään simun uusiksi ennenkuin se suostui jatkamaan. 4G liittymällä kun on muutenkin hidas latailla, niin hommaan meni taas toista päivää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Tänään julkaistiin hotfix. Oletko sen siis ladannut useammin?

Väärä hälytys. Luulin, että aiempi päivitys olisi ladattu uudelleen :-\

Minulla on 4G liittymä ja nopeus on tyypillisesti vain noin 20 Mbps, joten nuo kookkaat päivitykset syövät potentiaalista simuiluaikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitys sitten rikkoi ainakin XCubin autopilotin. Heti kun laittaa autopilotin päälle, lähtee ajamaan 90 asteen kaartoa maahan asti. Ei mitään väliä, että mitä muita nappeja on autopilotista paineltu tai mitä asetuksia siinä on.

Muilla koneilla en ole vielä kokeillut, kun puskalentämistä olen tuolla harrastellut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jukka Siirilä kirjoitti:

Päivitys sitten rikkoi ainakin XCubin autopilotin. Heti kun laittaa autopilotin päälle, lähtee ajamaan 90 asteen kaartoa maahan asti. Ei mitään väliä, että mitä muita nappeja on autopilotista paineltu tai mitä asetuksia siinä on.

Muilla koneilla en ole vielä kokeillut, kun puskalentämistä olen tuolla harrastellut.

Kokeilin kommenttisi johdosta Xcubilla ja autopilotti päälle. Mulla toimii ihan normaalisti. Flightmodel "Modern" on myös päällä. Hauska kone muuten lentää!

Muokattu: , käyttäjä: Tapio Ehder

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kotva päivitellään. ;)

JUU. Kiitos annettakoon vaan kaikille tosiymmärtäväisille tänne myös. Elämme mielenkiintoisia elon vaiheita. Liian rento ei kannata olla missään. Vaaleissa varsinkaan. Näköjään.

Minulla ei ole varsinaisia TOSIongelmia tämän uuden MSFS:n kera. Softa tämä pelaa tavallaan kuin enkeli. Joskus vain ekavekarapikkupirut leijuvat ihmeellisen myötävaikutteisen asiayhteysyhdettömyyden rinnalla kuin olematon oleellisuusobjektiivisuuden näkemysero. Ei pahalla kenellekään.

Kaiken yritän kestää. Lensin mielenkiintoisen Tuolla Karibian meren suunnalla. Vain noin puoli tuntia.

Minä kun olen pitänyt Luklaa vaikeana kenttänä. Lentelin, ja löysin tällaisen. TNCS-TFFJ. Ruotsin kuninkaan mukaan tuo Arrival paikka jotenkin nimetty. Enpä sitäkään tiennyt eilen. No sitten katsomaan videoita YouTubesta. Paljon on kuvamateriaalia tästä kentästä. Vaikka itse sanonkin, niin laskeutumiseni onnistui paremmin kuin tuolla toisella videolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseni oli pakko asentaa MSFS 2020 uudelleen, koska Win 10 piti myös asentaa uudelleen. Nyt sitten taas ollaan ongelman äärellä.

Lataus on nyt kaksi kertaa pysähtynyt  vaiheeseen, jossa 62 Gib:n kokoinen päivitys on pysähtynyt 49:ään %. Ronksotti koko armahan yön, eikä jatkanut jalkojaan. Tästä tuskastuneena aloitin kaikki alusta ja ss...na sentään.. taas pysähty samaan paikkaan. Onko tässä nyt joku jippo, jota minä vanha pökkelö en nytkään ymmärrä, vai mikähän tässä nyt sitte mättänee.

Osaisko kukaan opastaa?

Steam versio kyseessä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä poistin tilapäisesti Community-kansiosta kaikki ja sen jälkeen asennus sujuipätkimättä. Kokeilepas tätä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kiitos teille...Itseasiassa tein sen jo aikaisemmin, mutta lataus ei toiminut toivotulla tavalla.

Tein sitten niin, että suljin simun ja aloitin latauksen uudelleen ja näin se vähän kerrallaan onnistui.

Nyt sitten on toinen ongelma. Itse simu on sijoitettu levylle E, jossa sijaitsee Steam. Päivitys tarjosi sijainnikseen kuitenkin  C AppData Roaming MSFS Packages Official Steam.

Tuo c-asema on melko pieni, joten tästä syystä oli tarkoitus saada se ohjattua E asemalle, mutta kun ei mänt niin ei. JOs tällään nyt Community kansion sinne,niin voip olla, että C on täysi. Mitäs tässä pitäs nyt tehdä? En tied saitteko sössötyksestä selvää:hmm:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun suurin virheeni oli liian suuri yksityisyyden turva. Joku sissi söisi aamupalaksi VPN palvelimen pullonkaulaksi. Kaikki sellaiset kannattaa kytkeä latauksen ajaksi pois. Mielestäni vain, koska otanta on todella laatuotannan ajatukseni tuote. Ei suuresti määrällinen.

Suurin latausnopeus on annettava sopivimman palvelimen kautta. Minulla oli ongelmia aluksi noissa päivityksissä vain VPN rajoitusohjelmien kanssa... Näin että kaikki kiellot turhaan hittoon, niin nopeutui. Siis jos nopeutuu. Minulla nopeutui. Ja se sissi, olin itse.

PS. En huomannut mitään haittaakaan edellisistä neuvoista, jos en hyötyä, ensimmäisten päivitysten kera.

Nyt kun ensiviehätys ja pahin kuume ovat menneet ainakin minulla ohi, niin osaan, ja maltan odottaa. Tietyt ensiaskeleet jälleen kerran ovat opittuna. MSFS on ihan ok. Jos totta puhun, ja niinhän teen. Olen seurannut sitä ajassa ”lentäen” ja enemmänkin alusta asti.;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ny sitä mennään taas yli siitä, missä aita on nurin. Poistin koko simun kaikkineen roippeineen ja rupesin lataamaan sitä uudellen. Tein ensin semmosen kikkavitosen, että löysin tuolta Rolfin antamasta linkistä vinkin jonka toteutin sen antamien ohjeiden mukaan. Menin komentokehotteeseen järjestelmänvalvojan ominaisuudessa. Kirjoitin sinne  seuraavan rimpsun  " netsh int tcp set global autotuninglevel=normal" ja sen jälkeen enter.

Nyt latausnopeus huitelee 40-65 Mb/s. Sain myös jostain....minulle käsittämättömästä syystä ohjattua päivityksen nyt suoraan E levyn Steamille...jota se ei aikaisemmin antanut minun tehdä,vaan tökki sen itsepintaisesti C-Appdataan.

Ootellaan nyt varpaat ristissä meneekö nappiin:cool:

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esipuhe:

Laitan tähän ketjuun, koska en tiedä oikeaa, selkeää ja johdonmukaista nykykäytäntöä.  Joskus toisaalla ryhdytään uuden lisäosan ilmestyttyä keskustelemaan myös ongelmista. Niin tai näin, niin joskus on veteen heitetyn kiven aaltoja aikansa katseltava.

No niin. ”Pitkästä” aikaa sitten äsken ryhdyin lentelemään tällä aiemmin niin kaatuilemattoman simun kera. Ensin ajattelin lentää EFHK-EFRO Citationilla. Kaatui pöydälle jo ladatessa, peräti kolme yritystä ja joka kerta...main Manuun jälkeen, kun tosi toimiin ryhdytään.  Voihan Manuel !

Vaihdoin koneen, King Air 350i. Ajattelin kuitenkin lyhentää lentoa. Valitsin EFMA-EFTU. Kaikki hyvin, IFR suunnitelma Turkuun, ja vähän ennen kaartoa kiitotie 26 live säällä saattoi jo melkein näkyä..niin kaikki poikki siinä noin Piikkiö Paimio paikkeilla.

Toivottavasti johtuu nyt vain jostakin Commynity kansion jutusta. Päivitin heti palstoja lukiessani kaikki uudet. Oma ajatukseni on, että jos haluan kaatuilemattoman tilan, niin leikkaan koko kansion toiselle levylle reserviin. Toki sikäli harmi, että tavoittelen myös VFR lennolla olevan maiseman realismia, ilman että lampien päältä olisi kohta oletettavanpulpahtava tulivuori.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään