Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 710 viestiä aiheessa

Toimiiko näppäimistö muuten,entä joystick?Onko Windows updatessa mitään uusia päivityksiä?Tarkista sieltä myös lisäasetuksien kohdalta "valinnaiset päivitykset". Kokeile irrottaa USB-liittimet tietokoneesta ja sitten uudestaan kiinni.Mulla on hiiri aika usein sitä toimenpidettä vailla.Ei suostu toimimaan muuten.

Ps.Näkyykö allaolevat vakioasetukset siellä näppäinasetuksissa,ettei ole hävinneet minnekkään?Jos näkyy niin on aika merkillistä ettei toimisi.

Vielä tuli mieleen että onko näppäimistön NumLoc päällä?

65d3b1a3cf403_Nyttkuva2024-02-19214723.png.15cafaaaaf677794b698f755afaab0be.png65d3b1e34ecd0_Nyttkuva2024-02-19214943.png.0584fae2687e260958b6ddc6674ac7a6.png

Muokattu: , käyttäjä: Markku Aaltonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan Collective varmasti AXIS? Siis COLLECTIVE AXIS, ei mikään muu.

Screenshot-(1230).thumb.jpg.071510c757401fad2233bf1021ddf4a9.jpg

Minä olen muuttanut nuo näkymät X-Plane tapaiseksi, paljon helpompi. :P Eli CTRL+numpad numero tallentaa ja pelkkä numpad numero muuttaa näkymän.

Screenshot-(1231).jpg.36640bdf627aaf91d0b9b2c914eb851d.jpg

Screenshot-(1232).jpg.f7c5d3a52ec1046116229c2c45f90c97.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo..ennen tein Ctrl+Alt.+yläpaneelin no ja sen jälkeen oikea Alt ja num.padista numero...jos se on nyt sitte muuttunu????..heh täytyy vielä kattoo num lock...monesti on toi etusormi ajatusta nopeempi

Kokeilin tuota sun konstiasi, mutta ei muutu muuksi sekasin kun seinäkello..slideri toimii nyt...eilen ei toiminu???????

Onkohan tässä tehtävä se kuuluisa vanilja temppu...ja jos noi sidokset on pilvessä, niin ei kait ne silläkään miksikään muutu???

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistit varmaan myös tallentaa ne muutetut asetukset sieltä alhaalta.Kokeile naputella numerot sieltä num.padista.En tiedä onko väliä,itse naputtelen ne sieltä.

65d455c3dd133_Nyttkuva2024-02-20093252.png.8e4cef3c47267e4def5b8387184f62e2.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep olen tallentanu etusormet rakkuloilla, mut ei apua...Mitenkäs noi asetukset sais poistettua sieltä plivestä ja yrittää sitte uudelleen...tuntuu, että kun noita uusia kokeilee vääntää, niin ne vanhat pilvenveikot on sotkemassa????

Onhan se taas yks sen saatavanan työmaa kehiytyny tästä näppylä sidoksista....en tuota paremmin sano..ja kaikki alko tosta viimeisestä päivityksestä..kaikki toimi sitä ennen.

Jotain semmosta on tapahtunut, jota mun järkivähällä enää ratkota:(:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä olsiko tuosta apua, mutta törmäsin Avsimin foorumilla tällaiseen videoon. En ole itse sitä katsonut, mutta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Joo tein juuri noin kun Markku sanoi ja niinhän sitä tehtiin ennenkin...mut nyt ei toimi

Ja ennen tätä päivitystä toimi sen junan vessan lailla...

Tikun osalta tuottaa varsinkin hulikukkerien osalta saada ne ymmärtämään, että Sliderilla pitäis irrota maasta, mut ei...Kytki sen Throttleksi tai Collectiveksi tai vaikka molemmiksi, nii ei mitään vaikutusta

Hulikukkerin kanssahan sun pitää ensin kiertää "Throttle"a noin 90% ylös ja sen jälkeen collectivella nostaa kukkeri ilmaan. jos väännät vaan toista niin mitään ei tapahdukaan. Eli ne pitää olla erikseen ja sellasissa akseleissa mitkä eivät palaudu itsestään. Tai jos sliderit loppuu kesken niin sitten laitat collectiven slideriin ja throttlen kahteen nappiin (Increase/decrease), koska sitä ei tarvi lennon aikana juurikaan säädellä. Joissan huleissa on merkattu siihen kierrettävään, eli "Throttle"- kahvaan se "Fly"- kohta missä kaasu on optimaalinen lentoa varten. Bell:

Screenshot 2024-02-20 102142.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Toni Määttänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Jarmo Lempinen kirjoitti:

Hmm, tyhjensin Community kansion ja nyt steam lataa jotain 132GB päivitystä.  Jännää.

Kuulostaa siltä, että taisit tyhjentää Officialin tai sitten silllä on nyt väärä kansio mistä se hakee simua. Steam ei voi ladata 132gb päivitystä, kun steam tunnistaa vain n. 1,5gb launcherin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nää mun hulikukkerit on semmosia, että niissä ei kaasuhantaaki ole kierrettävissä ns..mustamiesmalleja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikani askaroitua totesin, että lentokoneiden näppäinsidokset on ihan ok, mutta hulikukkerit on bittiavaruudessa...pysyvästi. Toi Rolfin video pyyhki jossain määrin yli hilseen, koska en löytäny mainittua kansiota, mistä videossa kerrotaan ja toisekseen toi xml- tiedostojen muokkaamisesta ymmärrän ihan yhtä paljon kuin sika sateliitista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juhani Pelli kirjoitti:

Aikani askaroitua totesin, että lentokoneiden näppäinsidokset on ihan ok, mutta hulikukkerit on bittiavaruudessa...pysyvästi. Toi Rolfin video pyyhki jossain määrin yli hilseen, koska en löytäny mainittua kansiota, mistä videossa kerrotaan ja toisekseen toi xml- tiedostojen muokkaamisesta ymmärrän ihan yhtä paljon kuin sika sateliitista

Auttaisko tämä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että taisit tyhjentää Officialin tai sitten silllä on nyt väärä kansio mistä se hakee simua. Steam ei voi ladata 132gb päivitystä, kun steam tunnistaa vain n. 1,5gb launcherin..

Moi Joona.  Community on tyhjä, Official kansiossa tavaraa.  Eilen laitoin (Deluxe Edition ?) 132GB latauksen tauolle kun piti mennä nukkumaan. Äsken avasin simun ja ajattelin että se jatkaa lataamista mutta nyt se lataa Standardiin jotain 32GB mandatory päivitystä.  Tunnelma tiivistyy niin sanoakseni.  Latausnopeus vaihtelee 2 - 87 Mbits/s

Muokattu: , käyttäjä: Jarmo Lempinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan V... nyt tää vempele tempun teki...ei tottele näppäimistön ESC komentoakaan enää...eilen toimi. Olisko nyt viisainta tuhota koko simu levyltä ja ajaa se uusiks...mut ei ne pilvitallennuksen minnekään häviä...Esaa lainatakseni" Mikä neuvoksi?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan V... nyt tää vempele tempun teki...ei tottele näppäimistön ESC komentoakaan enää...eilen toimi. Olisko nyt viisainta tuhota koko simu levyltä ja ajaa se uusiks...mut ei ne pilvitallennuksen minnekään häviä...Esaa lainatakseni" Mikä neuvoksi?"

Oletko harkinnut näitä vaihtoehtoja,varsinkin (korjaa) toimintoa?Ei tarvitsisi koko simua alkaa uudelleen asentelemaan. Mitäs asiantuntijat on mieltä? Itse en ole noita joutunut kertaakaan käyttämään eikä näin ollen ole mitään tietoa niitten toimivuudesta.

65d6511620233_Nyttkuva2024-02-21213314.png.fcd993fe40582ec7df8b4320fc27e790.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä nyt vain Juhanin kannattaa unohtaa pilviprofiilien olemassaolo tai olemassaolemattomuus ja nollata kontrollit.

Valitse näppäinkontrollit - Sitten alhaalta tuo Preset manager

Screenshot-(1234).thumb.jpg.ba3f86a67d5b7c8bab0028e4972f0173.jpg

Sitten Reset to defaults. Näin pitäisi näppäimistö palautua siihen, miten Asobo on sen ajatellut.

Screenshot-(1233).thumb.jpg.27c34fc34f2f0a4c72936ffc8de8f537.jpg

Tämän jälkeen valitset tikun ja luot sille ihan oman profiilin helikoptereita varten ja lentokoneita varten. Eli käytännössä se olemassa oleva profiili kopioidaan, sille annetaan uusi nimi ja sitten lähdetään editoimaan sitä. En nyt muista löytyykö joku default valmiiksi helikoptereille, jos löytyy niin sehän on hyvä lähtökohta omalle helikopteriprofiilille.

Screenshot-(1235).thumb.jpg.d45ca4df4ff8efc2876ebdafd870bf6c.jpg

Mulla on omat profiilit lisäosakoneille, kun ne ovat kaikki vähän erilaisia. Vähän ärsyttävää, kun aina pitää käydä vaihtamassa profiilit (kun ne voisivat vaihtua konetyypin mukana kuten XPlanessa), mutta ei tuo nyt iso juttu ole.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Kantomaa
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos taas Tatu...ties monesko kerta, kun olet auttanut pökijön suosta...eihän tuo konsti tullu mieleen..Kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos taas Tatu...ties monesko kerta, kun olet auttanut pökijön suosta...eihän tuo konsti tullu mieleen..Kiitos

Mä olen koko aja yrittänny auttaa sua tekemään uudet asetukset. Mitä ihmettä sä olet turannu koko viikon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees niinpäs olet ja  sory vaan etten osannut innostuksissani muotoilla kiitoksiani ..olisi pitäny kirjata, että Kiitos kaikille, jotka mua on avittaneet.

Pitäshän munkiin vanhan pökiön osata jo asetella sanani oikein

Muokattu: , käyttäjä: Juhani Pelli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä nyt kiitosta kaipaa, vaan se video minkä laitoin oli just sitä varten että pystyt laittamaan helikopterin asetukset siihen tikkuun. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitekäs muilla Map Enhancement 7.5.3......toimiiko? Itellä ei kun väittää version olevan vanha vaikka onkin uusin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jari Tissari kirjoitti:

Mitekäs muilla Map Enhancement 7.5.3......toimiiko? Itellä ei kun väittää version olevan vanha vaikka onkin uusin. 

7.5.6. on uusin. Tämän näet varmaan kun avaat vanhan version. Ne kannattaa lukea ennenkun postaa tänne ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Toni Määttänen kirjoitti:

7.5.6. on uusin. Tämän näet varmaan kun avaat vanhan version. Ne kannattaa lukea ennenkun postaa tänne ongelmia.

Olenpas ollut tyhmä kun "en tuota tiennytkään". Mistä muusta olisin tiennyt että tuo versio ei toimi kun EI toimi uusikaan!

Muokattu: , käyttäjä: Jari Tissari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään