Tapani Österberg

MSFS 2020 ongelmaa

1 732 viestiä aiheessa

No niin... Kuristettuna nopeuteen 1 Mbit/s tuo näyttää toimivan - ainakin toistaiseksi. Ja meinaan kestää sitten kauan... Melkoista kuraa suoltavat kyllä ulos, jos tämä ei ole vika, vaan ominaisuus.:thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Tämä on se kauan odotettu "säätövapaa" simulaattori:'(

Arvasin etukäteen että FS2020 kaipaa vähintään yhtä paljon säätöä ja lisäosia kuin aiemmatkin. En tohdinnut kirjoittaa sitä tänne, kun useat olivat niin haltioissaan uudesta simusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Mika Virolainen kirjoitti:

Tämä on se kauan odotettu "säätövapaa" simulaattori:'(

Mutta ei mitään uutta auringon alla, sillä olemmehan tottuneet jatkuvaan säätämiseen, simun toimimattomuuteen ynnä kaikkeen muuhun mystiseen ongelmaan eli olo on edelleen kotoisa eikä turhaan huolettomuuteen ole syytä edelleenkään heittäyä.

Tämä viimeisin ongelma kyllä kuullostaa perin oudolta. En tiedä mikä simuversio on kyseessä, mutta tietääkseni Steam-version kanssa ei ole ollut tuollaisia ongelmia.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Tämä viimeisin ongelma kyllä kuullostaa perin oudolta. En tiedä mikä simuversio on kyseessä, mutta tietääkseni Steam-version kanssa ei ole ollut tuollaisia ongelmia.

Minulla on ainakin käytössä MS Storesta ostettu versio. Tuosta ongelmasta on todellakin paljon juttua kun laittaa oikeaa hakusanaa hakukoneeseen. Toivoisin itsekin parempaa ratkaisua, jotta pääsisi vähän edes nopeammin päivitykset lataamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Mikko Westerlund kirjoitti:

Minulla on ainakin käytössä MS Storesta ostettu versio. Tuosta ongelmasta on todellakin paljon juttua kun laittaa oikeaa hakusanaa hakukoneeseen. Toivoisin itsekin parempaa ratkaisua, jotta pääsisi vähän edes nopeammin päivitykset lataamaan.

Minulla samoin MS-Storesta ladattu. Aiemmat päivityspaketit ovat latautuneet normaalisti. Tämä uusin nyt vaan kanittaa vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Arvasin etukäteen että FS2020 kaipaa vähintään yhtä paljon säätöä ja lisäosia kuin aiemmatkin. En tohdinnut kirjoittaa sitä tänne, kun useat olivat niin haltioissaan uudesta simusta.

Ja syystäkin ollaan haltioissaan. FS2020 todellakin on säätövapaa simulaattori. Mitään conffitiedostoja ei käytännössä tarvitse muokata. Mulla on simuaikaa vajaa 200 tuntia ja lentoaikaa n. 130 tuntia. En muistaakseni ole joutunut säätämään juuri yhtään mitään. Tasan yhtä arvoa olen kokeillut muuttaa cfg:stä (sharpen), koska asetus on olemassa mutta sille ei ole valintaa simussa. Lisäosia ei tarvitse kuin sceneryitä eikä niitäkään välttämättä. Koneisiin modit on pakollisia, kun Asobo on jättänyt kehityksen todella pahasti kesken. Muuten modeja ei juurikaan tarvitse. Simu toimii suoraan sellaisenaan. Myöskään Windows ei kaipaa kikkakolmosia simun takia. En ymmärrä tätä, että simu tarvitsee yhtä paljon säätöä ja lisäosia kuin edelliset. Miltä osin?

FSX/P3D:n kanssa 90% ajasta meni konffaamiseen ja twiikkaamiseen. Tämän kanssa 0,1%. Simusta asetukset kuntoon ja lentämään. Eikä asetuksia tarvitse muuttaa. Modit community-kansioon ja simu tulille. Ei tarvitse konffia tai twiikata modeja mitenkään eikä tarvitse lisätä niitä mihinkään tai tarvitse muokata simun asetustiedostoja, jotta ne toimii. Kaikki lisurit toimii suoraan sillä, että ne on yhdessä ainoassa simun kansiossa. 

Mikään tämä ei toteudu yhdelläkään aikaisemmalla lentosimulla. 

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkän en ole koskenut pelin core-tiedostoihin tai cfg-tiedostoihin. Jotakin säätöä kokeilin mutta palautin heti kun siitä ei ollut hyötyä. Minulla Store-versio ja tähän mennessä ei kertaakaan ongelmia latauksien tai päivityksien kanssa. Modien kanssa on ollut erilaisia ongelmia, mutta ovat pääasiassa johtuneet siitä että modeja ei ole tehty määrityksien mukaisesti ja tämä ainakin osittain siitä syystä että SDK on niin puutteellinen että määrityksiä pitää vain arvata tässä vaiheessa. Olen samaa mieltä Joonan kanssa - näin vähäisillä säädöillä ei ole pärjännyt missään aikaisemmassa simussa.

@Arttu - onko sinulla modeja Community-folderissa? Jos on niin siirrä ne kaikki pois sieltä ja kokeile uudelleen. Mihin simu on asennettu, C:-levvylle simun oletushakemistoihin vaiko erilliselle levylle? Onko tilaa riittävästi? Oletko administraattorioikeuksilla koneessa? Jos ei lainkaan auta, simun poistaminen ja uudelleenasennus voisi olla vaihtoehto. Suosittelen simun asentamista erilliselle levylle, mieluiten nopealle SSD-levylle.

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienosti kirjoititte Joona ja Bamce. Olen pääosin samaa mieltä. Olette varmaan kaksi innostuneinta uuden simun käyttäjää Suomessa.:laugh: Kiitos myös teille kummalekin monista asiallisista ohjeista, joita olette antaneet tällä palstalla.

En ala tässä toistamaan kehitystoiveita FS 2020:een, koska olen esittänyt ne jo moneen kertaan ja osa on jo toteutunutkin kuten pari lentokenttää, objektit ja DEM 20 metriä Suomeen, lähinnä taitavien suomalaisten lisäosantekijöiden toimesta. Kiitos teille uudelleen. Toteutumaton osa on toivelistalla ja pysyy.

Mikä edelleen harmittaa, on sivuperäsimen on/off-käyttäytyminen kaikissa kokeilemissani lentokoneissa uudessa simussa. Näyttää siltä että rudderin liike on koodattu itse simuohjelmaan väärin, eli täysillä tai keskellä, ei väliasentoja kuten tulisi olla. Tätä ongelmaa olen yrittänyt ratkoa muiden simuharrastajien kanssa kymmeniä tunteja. Tätä kutsun säätämiseksi. Olen myös lähettänyt sujuvalla englannin kielellä korjauskyselyjä rudder-ongelmaan liittyen MS:lle ja Avsimiin. Vastauksia on tullut, mutta mikään ei ole korjannut ongelmaa.

Se missä minulla on myös jatkuvaa säätämistä, on tasapainoilu tietokonetehon ja grafiikkasäätöjen välillä. En pysty käyttämään simua täysin sujuvasti jos laitan kaikki säädöt Ultralle tai maksimiin. Tuskin niin tehokasta tietokonettakaan vielä löytyy, jotta simusta saisi kaiken irti. Ei ole löytynyt aiemmillakaan simuilla ainakaan allekirjoittaneen budjetilla.

Onhan simun maisema omaa luokkaansa säätiloineen, vesistömallinnuksineen, rakennuksineen ja monilta muilta osin. Jos ei olisi näin en olisi viitsinyt laittaa tänne useita kymmeniä vertailukuvia FS2020/todellisuus. Niitä laitan jatkossakin ja vertailukuvat alkavat muistuttaa todellisuutta yhä enemmän sitä mukaa, kun MS/Asobo saa metsänkin näkymään luonnollisen kaukaa ja terävämmät maastotekstuurit myös korkealta (ja osin matalaltakin) katsottaessa.

Tällaista tänä aamuna kirjoittaa Suomen kolmanneksi innostunein FS2020-harrastaja.;)

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitteko antaa raudan  laitekokoonpanosta jonkin suuntaa antavan vinkin. Olen uusimassa muutenkin kalustoani ja voisin liittyä johonkin FS ”hangaround” joukkoon pitkän simutauon jälkeen. Tai onko aihetta käsitelty jo jossain ? Keskustelua komponenteista toki löytyy, kuten tässäkin näytöistä.

Tietokoneet alkavat olla jo sillä tasolla, että muiden lähinnä kirjallisten harrastusten takia niitä ei enää uusita joka vuosi.

Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
45 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Näyttää siltä että rudderin liike on koodattu itse simuohjelmaan väärin, eli täysillä tai keskellä, ei väliasentoja kuten tulisi olla.

No ei taatusti ole. Jos näin olisi niin olisi syntynyt valtava huuto kaikilla foorumeilla. Kuten aiemmin olen todennut niin tuo toimii minulla niinkuin pitää - pystyn ohjaamaan pehmeästi sekä polkimilla että Thrustmasterin joystickin kierrolla. Taisin jops laittaa siitä videon. Ongelma on jossakin ihan muualla sinun koneessasi!

Muokattu: , käyttäjä: Bamce Fabricius
2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Mikä edelleen harmittaa, on sivuperäsimen on/off-käyttäytyminen kaikissa kokeilemissani lentokoneissa uudessa simussa.

Kokeiles semmosta että sammutat tietokoneen, irrotat tikun usb-kaapelin koneesta, käynnistä tietokone ja sen jälkeen laitat usb-kaapelin takas kiinni koneeseen ja simu käyntiin. Tuommonen ohje oli tuolla tikun manuaalissa jos kalibrointi on pielessä.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Rönkkö
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jorma Laiho kirjoitti:

Voitteko antaa raudan  laitekokoonpanosta jonkin suuntaa antavan vinkin. Olen uusimassa muutenkin kalustoani ja voisin liittyä johonkin FS ”hangaround” joukkoon pitkän simutauon jälkeen. Tai onko aihetta käsitelty jo jossain ? Keskustelua komponenteista toki löytyy, kuten tässäkin näytöistä.

Tietokoneet alkavat olla jo sillä tasolla, että muiden lähinnä kirjallisten harrastusten takia niitä ei enää uusita joka vuosi.

Jorma

Käytännössä parasta mitä kaupasta löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Lisäosia ei tarvitse kuin sceneryitä eikä niitäkään välttämättä. Koneisiin modit on pakollisia, kun Asobo on jättänyt kehityksen todella pahasti kesken. Muuten modeja ei juurikaan tarvitse. Simu toimii suoraan sellaisenaan. Myöskään Windows ei kaipaa kikkakolmosia simun takia. En ymmärrä tätä, että simu tarvitsee yhtä paljon säätöä ja lisäosia kuin edelliset. Miltä osin?

Kuka mitäkin katsoo tarvitsevansa tarjolla olevista modeista. Minä käytän modia joka poistaa tuon häiritsevän "valikkokahvan", paremmat koneiden valot ja G1000/G3000 - nuo katson pakollisiksi.

Nyt on myös tarjolla paljon ilmasia pienkenttiä, jotka ovat aivan payware-tasoa siltä osin kuin sdk-paketti antaa myöden ja niitä löytyy ympäri maailman, jolloin on mukavampi tutustua uusiin korpimaihin joissa ei simulla ole tullut käydyksi aikaisemmin. Kentät ei rasita millään muotoa laitteistoa jos käyttää esim. Addon Linkeriä, jolla saa tarpeettomat lisäosat pois käytöstä ja takaisin parilla klikkauksella. Lisäosat voivat ollaihan millälevyllä tahansa.

Nämä päivitykset sitten. Hotfixi ainakin Steamille tuli eilen ilmeisesti heti kun käynnistin koneen. Näin, että Steam latasi jotakin, mutta en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Illalla luin, että tällainen oli julkaistu. Tänään tarkistin simuversion ja siellähän se oli. Mitään Community-kansiota en tietenkään voinut tyhjentää tilapäisesti, kuten suositus sanoo.

Päivitys normaalisti korjaa asioita - tässä simussa pääsääntöisesti käy toisinpäin vaikka miten teet asiat ohjeiden mukaan eikä tässä oikeastaan olekkaan kuin yksi tärkeä sääntö -> Community-kansio tyhjänä päivitysten aikana eli aika vaikea käyttäjäpuolen on sössiä noita päivityksiä, joten syy mielestäni on palvelun tarjoajalla.

Asobon prioriteeteistä on vaikea sanoa kehityksestä puhuttaessa, mutta välillä heidän tekemisensä herättävät ihmetystä.

Nämä ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitä enkä millään muotoa dissaa asiasta toisin ajattelevian - kunhan totean havaitsemani asiat tässä kolmisen kuukautta kestäneeltä taipaleelta simun parissa ja lokiin merkityiltä vajaalta sadalta lentotunnilta. Jotenkin vain tuntuu siltä, että ensikosketus simuun oli paras ja kaikki toimi tuolloin kuin elokuvissa.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

...

mihinkään tai tarvitse muokata simun asetustiedostoja, jotta ne toimii. Kaikki lisurit toimii suoraan sillä, että ne on yhdessä ainoassa simun kansiossa.

...

Tuo voi olla myös epäkohta - ainakin minun tavassani käyttää simu(j)a. FSX:ssä minulla on/oli tuhansia (kyllä luit ihan oikein) lisureita sekä koneita että maisemia (toki valtaosa freewarea). Eräässä vaiheessa minun oli pakko järjestää lennettävät koneet ja AI-koneet useisiin eri kansioihin ja maisemat maittain omiin kansioihinsa, sillä tuhansien lisurien joukosta ei muuten missään kohtuullisessa ajassa löytänyt etsimäänsä. 

No se, että tätä simua ei tarvitse koko ajan tarvitse säätää kuten FSX:ää, vähentää tuota tarvetta etsiä lisurien kansioita vaikka se ei kokonaan poistakaan tuota ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Kuka mitäkin katsoo tarvitsevansa tarjolla olevista modeista. Minä käytän modia joka poistaa tuon häiritsevän "valikkokahvan", paremmat koneiden valot ja G1000/G3000 - nuo katson pakollisiksi.

Totta mutta näistäkin modeista iso osa on kymmenien kilotavujen kokoisia eli siis hyvin pieniä. Totta kai paljon erilaisia modeja on olemassa myös UI:hin. Jokainen asentaa sen mitä tarvitsee. Mutta pointti oli, että lähtökohtaisesti tätä simua pystyy lentämään käytännössä modaamatta. Vertailukohteena siis FSX/P3D, jossa ei juuri mikään toiminut hyvin ja lisäosia löytyi lähes joka ikiseen simun ominaisuuteen ja iso osa tarpeellisia. Sen lisäksi eri xml- ja cfg-tiedostoja piti twiikata käsin. Lisätä rivejä, joita ei MS ollut sinne lisännyt, vaihdella eri arvoja, jos jostain saisi 0,5fps lisää suorituskykyä jne. Saattoi olla jopa, että jonkun lisurin asennusohjeissa oli erikseen mainittu, mitä pitää käsin käydä lisäilemässä johonkin cfg:hen. Tässä ei ole sitä. Modi kansioon ja jos ei tykkää niin poistaa. Ei tarvitse erikseen käydä muokkaamassa mitään tiedostoja. Lisurien lisäys on lopultakin saatu sellaiseksi kuin sen olisi aina kuulunut olla. Helpompaa ei voi ollakaan enää :thmbup:

11 minuuttia sitten, Pekka Holopainen kirjoitti:

FSX:ssä minulla on/oli tuhansia (kyllä luit ihan oikein) lisureita sekä koneita että maisemia

Tässä ei taas tarvitse maisemia ladata yhtä kiivasta tahtia kuin FSX:ssä.

Muokattu: , käyttäjä: Joona Väisänen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Arttu Lahdenperä kirjoitti:

Minulla samoin MS-Storesta ladattu. Aiemmat päivityspaketit ovat latautuneet normaalisti. Tämä uusin nyt vaan kanittaa vastaan.

Minulla tuli eilinen Storen päivitys ihan normaalisti ilman tarvetta rajoittamiselle. Samoin Windowsin ja muiden pelien päivitykset toimivat ihan normaalisti. Ongelma näyttää siis rajoittuvan vain MSFS2020 omaan päivitystapaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

...

Tässä ei taas tarvitse maisemia ladata yhtä kiivasta tahtia kuin FSX:ssä.

Totta. Tähän simuun ei tarvita REX:jä tai RAX:eja eikä perusmaisemien parannuksia. Tuskin se Asobo kuitenkaan koskaan mallintaa tarkasti kaikkia kenttiä tai muita maisemia lentokoneista puhumattakaan, joten ... Toisaalta sun tapasi käyttää simua on erilainen kuin mun. Mikäli olen ymmärtänyt oikein sinulle tämä lisurien paljous ei liene ollut ongelma ennenkään.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Joona Väisänen kirjoitti:

Ja syystäkin ollaan haltioissaan. FS2020 todellakin on säätövapaa simulaattori. Mitään conffitiedostoja ei käytännössä tarvitse muokata. Mulla on simuaikaa vajaa 200 tuntia ja lentoaikaa n. 130 tuntia. En muistaakseni ole joutunut säätämään juuri yhtään mitään. Tasan yhtä arvoa olen kokeillut muuttaa cfg:stä (sharpen), koska asetus on olemassa mutta sille ei ole valintaa simussa. Lisäosia ei tarvitse kuin sceneryitä eikä niitäkään välttämättä. Koneisiin modit on pakollisia, kun Asobo on jättänyt kehityksen todella pahasti kesken. Muuten modeja ei juurikaan tarvitse. Simu toimii suoraan sellaisenaan. Myöskään Windows ei kaipaa kikkakolmosia simun takia. En ymmärrä tätä, että simu tarvitsee yhtä paljon säätöä ja lisäosia kuin edelliset. Miltä osin?

FSX/P3D:n kanssa 90% ajasta meni konffaamiseen ja twiikkaamiseen. Tämän kanssa 0,1%. Simusta asetukset kuntoon ja lentämään. Eikä asetuksia tarvitse muuttaa. Modit community-kansioon ja simu tulille. Ei tarvitse konffia tai twiikata modeja mitenkään eikä tarvitse lisätä niitä mihinkään tai tarvitse muokata simun asetustiedostoja, jotta ne toimii. Kaikki lisurit toimii suoraan sillä, että ne on yhdessä ainoassa simun kansiossa. 

Mikään tämä ei toteudu yhdelläkään aikaisemmalla lentosimulla. 

Eikö Joona sinulla sitten 200 tuntia miinus lentoaika 130 tuntia = 70 tuntia, ole juuri säätöaikaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Bamce Fabricius kirjoitti:

No ei taatusti ole. Jos näin olisi niin olisi syntynyt valtava huuto kaikilla foorumeilla. Kuten aiemmin olen todennut niin tuo toimii minulla niinkuin pitää - pystyn ohjaamaan pehmeästi sekä polkimilla että Thrustmasterin joystickin kierrolla. Taisin jops laittaa siitä videon. Ongelma on jossakin ihan muualla sinun koneessasi!

Jos valtaosalla rudder toimii oikein FS2020-simussa, niin silloin asia on kuten Bamce sanoo. Alan itsekin uskoa että näin on. 

Minulla on aikamoinan "säätämistyömaa" edessä, kun koitan selvittää miksi rudder ei minulla toimi oikein mutta muilla toimii. Pyydän ensi tilassa ict-asiantuntijan meille selvittämään asiaa.

Kaksi asiaa on edelleen outoja. Miksi sama joystick toimii P3D4.5-simussa, mutta FS2020:ssä ei toimi? Toinen asia on se, että FS2020 simussa rudder menee laitaan myös esim. Enter-näppiskomennolla, joka todistanee ettei joystickissä ole vikaa.

Vielä lisäys: Muillakin on sama ongelma. Katsokaa oheinen threadi:mas asia on ohessa useII use I use a VKB Gladiator MKII joystick which has a twist rudder control. The device works fine for controlling the rudder when flying X-Plane 11. However, with MSFS2020 the rudder commands snaps only a full right or full left rudder which renders the rudder unusable in flight or on the ground. The same problem exists with rudder trim commands. I https://forums.flightsimulator.com/t/gladiator-joystick-rudder-control-not-nctioning/293485

xtreme sensitivity settings. The device test under Windows game controllers shows the rudder twist axis to be working properly, and I have also calibrated the joystick. All other flight controls and buttons on this joystick work fine, and I am very happy with it except this issue. I have all the recent software MSFS2020 updates installed. Any ideas how to resolve this rudder issue?a VKB Gladiator MKII joystick which has a twist rudder control. The device works fine for controlling the rudder when flying X-Plane 11. However, with MSFS2020 the rudder commands snaps only a full right or full left rudder which renders the rudder unusable in flight or on the ground. The same problem exists with rudder trim commands. I have tried to adjust the joystick sensitivity for the rudder axis, but get the same result even with extreme sensitivity settings. The device test under Windows game controllers shows the rudder twist axis to be working properly, and I have also calibrated the joystick. All other flight controls and buttons on this joystick work fine, and I am very happy with it except this issue. I have all the recent software MSFS2020 updates installed. Any ideas how to resolve this rudder issue? use a VKB Gladiator MKII joystick which has a twist rudder control. The device works fine for controlling the rudder when flying X-Plane 11. However, with MSFS2020 the rudder commands snaps only a full right or full left rudder which renders the rudder unusable in flight or on the ground. The same problem exists with rudder trim commands. I have tried to adjust the joystick sensitivity for the rudder axis, but get the same result even with extreme sensitivity settings. The device test under Windows game controllers shows the rudder twist axis to be working properly, and I have also calibrated the joystick. All other flight controls and buttons on this joystick work fine, and I am very happy with it except this issue. I have all the recent software MSFS2020 updates installed. Any ideas how to resolve this rudder issue? a VKB Gladiator MKII joystick which has a twist rudder control. The device works fine for controlling the rudder when flying X-Plane 11. However, with MSFS2020 the rudder commands snaps only a full right or full left rudder which renders the rudder unusable in flight or on the ground. The same problem exists with rudder trim commands. I have tried to adjust the joystick sensitivity for the rudder axis, but get the same result even with extreme sensitivity settings. The device test under Windows game controllers shows the rudder twist axis to be working properly, and I have also calibrated the joystick. All other flight controls and buttons on this joystick work fine, and I am very happy with it except this issue. I have all the recent software MSFS2020 updates installed. Any ideas how to resolve this rudder issue?

Että tällaista nyt keskipäivällä Suomen kolmanneksi innostuneimmalta FS2020-harrastajalta!

Muokattu: , käyttäjä: Esa Sairio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Juha Rönkkö kirjoitti:

Kokeiles semmosta että sammutat tietokoneen, irrotat tikun usb-kaapelin koneesta, käynnistä tietokone ja sen jälkeen laitat usb-kaapelin takas kiinni koneeseen ja simu käyntiin. Tuommonen ohje oli tuolla tikun manuaalissa jos kalibrointi on pielessä.

Ei ole tuokaan auttanut. Sitäpaitsi näppiskomento Enter vetää sivuperäsimen myös laakista oikeaan laitaan ja on siis riippumaton joystickistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Rolf Niemi kirjoitti:

Nyt on myös tarjolla paljon ilmasia pienkenttiä, jotka ovat aivan payware-tasoa siltä osin kuin sdk-paketti antaa myöden ja niitä löytyy ympäri maailman, jolloin on mukavampi tutustua uusiin korpimaihin joissa ei simulla ole tullut käydyksi aikaisemmin. Kentät ei rasita millään muotoa laitteistoa jos käyttää esim. Addon Linkeriä, jolla saa tarpeettomat lisäosat pois käytöstä ja takaisin parilla klikkauksella. Lisäosat voivat ollaihan millälevyllä tahansa.

Nämä päivitykset sitten. Hotfixi ainakin Steamille tuli eilen ilmeisesti heti kun käynnistin koneen. Näin, että Steam latasi jotakin, mutta en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Illalla luin, että tällainen oli julkaistu. Tänään tarkistin simuversion ja siellähän se oli. Mitään Community-kansiota en tietenkään voinut tyhjentää tilapäisesti, kuten suositus sanoo.

Päivitys normaalisti korjaa asioita - tässä simussa pääsääntöisesti käy toisinpäin vaikka miten teet asiat ohjeiden mukaan eikä tässä oikeastaan olekkaan kuin yksi tärkeä sääntö -> Community-kansio tyhjänä päivitysten aikana eli aika vaikea käyttäjäpuolen on sössiä noita päivityksiä, joten syy mielestäni on palvelun tarjoajalla.

Asobon prioriteeteistä on vaikea sanoa kehityksestä puhuttaessa, mutta välillä heidän tekemisensä herättävät ihmetystä.

Nämä ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitä enkä millään muotoa dissaa asiasta toisin ajattelevian - kunhan totean havaitsemani asiat tässä kolmisen kuukautta kestäneeltä taipaleelta simun parissa ja lokiin merkityiltä vajaalta sadalta lentotunnilta. Jotenkin vain tuntuu siltä, että ensikosketus simuun oli paras ja kaikki toimi tuolloin kuin elokuvissa.

Onneksi en ostanut FS2020- simua heti kun se tuli saataville. Nuo päivitysten aiheuttamat takapakit olisivat harmittaneet vielä enemmän kuin nyt.

Ajatellaan kuitenkin positiivisesti. Ehkä kuukauden, ehkä vuoden päästä FS 2020 voi olla tosi hienossa kunnossa valmistajankin taholta. Toistaiseksi ainoat parantavat asiat ovat olleet hyvät freeware-lisäosat Suomeen ja jotain muuallekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Eikö Joona sinulla sitten 200 tuntia miinus lentoaika 130 tuntia = 70 tuntia, ole juuri säätöaikaa?

Mistä keksit, että se olisi säätöaikaa? Mitä ihmettä minä olisin säätänyt 70 tuntia 3 kuukauden aikana. Siis normaalin duunarin 2 viikon työaika pelkkää säätämistä? Lentoaikaa on 130 tuntia, simu laskee vain ilmassaoloajan. Tuo loput on maassaoloa eli rullausta ,valikoissa oloa, yms. Kokonaisaikaan lasketaan esim lennon valmistelu world mapissa.

"Säätöaikaa" ei varmasti ole kuin muutama tunti ja siitäkin varmaan puolet ohjaimia. Eihän tässä pelissä yksinkertaisesti ole sellaista säädettävää kuin esimerkiksi FS2004/FSX/P3D:ssa. Kaikki assistance-asetukset kerralla kuntoon, grafiikka-asetuksia vähän viilaten ja ohjaimien laitot ja sitten joidenkin asetusten kokeilua, mistä tykkää mistä ei.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Esa Sairio kirjoitti:

Onneksi en ostanut FS2020- simua heti kun se tuli saataville. Nuo päivitysten aiheuttamat takapakit olisivat harmittaneet vielä enemmän kuin nyt.

Ajatellaan kuitenkin positiivisesti. Ehkä kuukauden, ehkä vuoden päästä FS 2020 voi olla tosi hienossa kunnossa valmistajankin taholta. Toistaiseksi ainoat parantavat asiat ovat olleet hyvät freeware-lisäosat Suomeen ja jotain muuallekin.

Oikeastaan kaikki päivitysten myötä tulleet bugit on saatu korjattua ja simua on muutenkin korjattu julkaisuversiosta paljon. En ole todellakaan mikään innostunut FS2020-pelaaja.  Olen sitä kehunut kun sille on ollut aihetta ja myös olen sitä haukkunut, kun on ollut tarve ja välillä on hermot palanut sen kanssa ihan totaalisesti. Etenkin ensimmäisten päivitysten jälkeen, kun tuli ärsyttäviä bugeja, kuten salamointi kirkkaalla taivaalla, maaston suttuisuus, suorituskykyongelmat yms mutta silti mun täytyy ihmetellä tätä sun jatkuvaa mollausta ja suorastaan jopa bullshittia. Ostin FS2020:n julkaisupäivänä ja mun on rehellisesti pakko myöntää, että se on parantunut siitä todella huomattavasti. Niin graafisesti kuin suorituskyvyn kannalta, ominaisuuksien myötä yms. Suomessa oli paljon maastossa vikaa julkaisuhetkenä, kyllä. En tiedä millainen se nykyään on, kun en Suomessa juurikaan lentele. Mutta ihan huuhaata kirjoittelet, että Suomi-lisurit tai muut sceneryt on olleet ainoita parantavia asioita. Asobo on tehnyt tosi paljon työtä, että on saanut pahimpia asioita korjattua.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään