Joona Väisänen

Sekalaisia screenshotteja..

6 728 viestiä aiheessa

Chicagosta jatketaan aamuvarhaisella kohti Saskatoonia, Kanadaa. Lopullinen määränpää toistaiseksi Anchorage.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Näkymä kiitotielle on riittävä 8)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Minneapolisin yllä

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin parit vielä Kanadaan tulosta. Pakkasta -26. Saa nähdä miten ensi kerralla lähtee moottorit käyntiin.. :laugh:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Polttoaine veti aika tiukille. ::)

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo sama COTS mulla on.

 

Moottoreista pitää sitten pitää kunnolla huolta. Ei mikään helpoin kone.

 

 

edit: linkissä pelkkä cots lisäosa, joka vaatii tuon B377:n pohjalle.

Oho, luulin että tossa on koko paketti, kun oli ainut joka löyty simmarketin haulla. Kiitoksia korjauksesta!  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Stratocruiser on kyllä mahtava laite, itse olen sillä lähdössä world tourille. Tosiaan kuten jo sanottu, ei mikään maailman helpoin kone lentää. Moottoreista pitää oikeasti pitää huolta, ja aakkosnumerolaskin uupuu kokonaan. Todella alkeellinen autopilotti löytyy. Ja VOR/NDB proosut on oltava hallussa. Tosin DME loistaa poissaoloaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Stratocruiser on kyllä mahtava laite, itse olen sillä lähdössä world tourille. Tosiaan kuten jo sanottu, ei mikään maailman helpoin kone lentää. Moottoreista pitää oikeasti pitää huolta, ja aakkosnumerolaskin uupuu kokonaan. Todella alkeellinen autopilotti löytyy. Ja VOR/NDB proosut on oltava hallussa. Tosin DME loistaa poissaoloaan ;D

 

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

 

Vähän kuin oikeassa koneessa!  :o  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

tuli mieleen että onko semmosta lisäosaa että ilman lämpötila vaikuttaa moottorihin? Vai onko simussa ennestään jo tämmönen?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuli mieleen että onko semmosta lisäosaa että ilman lämpötila vaikuttaa moottorihin? Vai onko simussa ennestään jo tämmönen?

 

 

No voi jösses...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi jösses...

 

Älkää nyt tuomitko Axua ainai. Täähän on ihan fiksu kysymys. Eihän hän nyt kaikkea tiedä heti. Eikö simulaattorin elämäntyyliä.

 

Axulle: Ei tietääkseni ole. Koneet ovat aikalailla yksilöitä(siis lisäosa koneet). Eli niihin ei saa mitään sellaista lisäriä. Tosin jos on hyvä lisäri, niin siihen on valmiiksi tehty tämä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

 

Yksi päivä nousin ilmaan. unohdin vähentää välittömästi climbtehoille. Tuloksena kolme moottoria syttyi tuleen n. minuutti noususta.

 

Moottoreita pitää tarkkailla koko ajan. Joudut säätämään cowl flapseja. intercooler flapseja. carb heatia näin yksinkertaisimmillaan. Tämän ohessa joudut tarkkailemaan CHT CAT turbo lämpötiloja ja reagoimaan niihin välittömästi. Kaikki moottorit käyttäytyvät eri tavalla ja elää koko ajan. Koskaan ei ole identttisiä lukemia mittareissa eri moottoreilla. Jos tyhjäkäynti on liian matala liian pitkään, moottori tukehtuu. Jos käynnistät liian pitkään, sytytys menee rikki. Jos annat liikaa kaasua liian nopeasti. moottorit tukehtuvat ja hajoavat. yms yms. Toki myös mitä kylmempi on, sitä vaikeammin moottorit käynnistyvät, kun esim öljyn lämpötila on -30c. Kuumana päivänä taas saat taistella jäähdytyksen kanssa ettei moottorit käy liian kuumana etkä välttämättä voi edes lähteä lentoon..

 

Tämän lisäksi pitää myös säätää paineistusta koko ajan ja yrittää lentää. Vieläpä mahdollisimman hyvin, sillä matkustajat eivät arvosta rajua kyytiä yms.

 

Kaikenkaikkiaan ei mikään helppo kone. Autopilotissa on vaihtoehdot kaarra vas. oik., nouse ylös tai alas tai pidä korkeus. Ainuttakaan digitaalista näyttöä ei ole. Ei mitään navigointia paitsi vor ja ndb ja ilman dmetä eli seuraat nuolta vain ja kellon mukaan lasket milloin olet perillä. Ja lennät by the book tai se menee rikki. Säädä rpm väärin ja sakkaat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Dallasista liikkeelle. Hyvältä näyttää keli...

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri taas vaihtanut pitkäsääreen?  :)

Kunhan testailen ja fiilistelen..  8) Valitettavan surkea tuo on ominaisuuksiltaan, mut täytyy koittaa vähän pureskella... ;D Se antaa aina pikku innostuspiikin kun käy tuon kyydissä istumassa IRL pari legiä... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tais olla viime viikolla, kun oli tuulia Atlantilla. Ei lähelläkään GS records, mutta hieman normia kovemmat tuulet.

[ attachment removed / expired ]

 

NAX5819 EGKK-EFHK

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi juma! ;D Unohtui tuo oikean puoleinen fd laittaa päälle, kun siirsin näkymää first officerin paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas kysymys. Eikö molemmat fd:t pidä olla päällä, että lentoonlähtö tapahtuisi "oikeaoppisesti"? Ainakin näin muistelen. Korjatkaa, jos olen väärässä :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään