Joona Väisänen

Sekalaisia screenshotteja..

6 729 viestiä aiheessa

Oskulla taas pirun tyylikkäät fotot tuossa ylempänä. Varsinkin Transu. :thmbup: Oisit vaan tehnyt sitä stooria...

 

Graciasta vaan  ;D Täytyy korjata stooritilanne lähiaikoina  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nannaa... 8) Skiathos testissä... aivan mieletön skene, älyttömän kevyt vaikka laatu on ihan terävintä huippua. Ja mitkä maisemat! :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nannaa... 8) Skiathos testissä... aivan mieletön skene, älyttömän kevyt vaikka laatu on ihan terävintä huippua. Ja mitkä maisemat! :thmbup:

 

Lisää!  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää!  8)

No tämän kerran... ;D Pikku lenkki tuli kokeiltua...

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Se on sen verta lyhyt tuo kiitotie (1600m ja risat), että tämä pikku prosedyyri on yleensä aika välttämätön tuolla... 8)

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitanpa taas, kiusaxenne!

Tämä on kuin ajaisi Formulaa ilman pienintäkään opetusta.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Lähdetääs nyt täältä vantaalta.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Sitten vaan pellit auki ja menoxi.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Pojat tornistakin katselevat tätä Fin jävelin tohelointia.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Päästiinhän sitä irti maasta.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Hurjaa nousua on.

 

[ attachment removed / expired ]

Heitetäänpäs selälleen

 

 

[ attachment removed / expired ]

Kas tällä lailla.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

Oi joi. Eihän tämä nyt onnistu ollenkaan.

 

 

[ attachment removed / expired ]

Kun toi mun Vantaani osoittautui täysin sudexi. Oli vain nurmikoita sisään käynti teillä, niin laitoin sen Pirkkalan tutulle kentän nurmikolle parkkiin.

 

Ja lopuxi vielä kysymys:

Onko tälle koneelle olemassa jotakin luettavaa, ajo-ohjeita, että kuinka sillä tullaan kunniallisesti kiitoradalle.

Minä, muistaaxeni tulin tällä Pirkkalan kentälle kokolailla onnistuneesti, mutta taisin tähdätä jo kaukaa ja kävi hyvä säkä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Tämä on kuin ajaisi Formulaa ilman pienintäkään opetusta.

...

Ja lopuxi vielä kysymys:

Onko tälle koneelle olemassa jotakin luettavaa, ajo-ohjeita, että kuinka sillä tullaan kunniallisesti kiitoradalle.

Minä, muistaaxeni tulin tällä Pirkkalan kentälle kokolailla onnistuneesti, mutta taisin tähdätä jo kaukaa ja kävi hyvä säkä.

 

 

Ilmojen formula se Fantomi onkin - huippunopeus yli 2 machia.

 

Ei taida löytyä ohjetta ainakaan tälle Virtavian freeware-versiolle jollainen sulla näyttäisi olevan. Aikoinaan Alphasim (nykyinen Virtavia) möi sitä maksullisena versiona FS2004:lle. Sille saattoi mukana tullakin joku ohje (englanniksi).

 

Mitä laskeutumiseen tulee saat miniminopeudet, joilla lentokone ei vielä sakkaa, selville koneen aircraft.cfg-tiedostosta. Hetkinen....

 

No niin alla on tämän Virtavian Fantomin nopeuksiin liittyvä [Reference Speeds]-osio aircrat.cfg:stä:

 

[Reference Speeds]

flaps_up_stall_speed=136.00    //Miniminopeus "sileänä" eli laipat sisällä (nopeusyksikkönä knot eli solmu ; 1 knot = 1,852 km/h)

full_flaps_stall_speed=113.00   //Miniminopeus kaikki rojut ulkona

cruise_speed=510.00 //Knots over the ground at 36,000 ft. (305 indicated)

max_indicated_speed=1650

max_mach=2.5

max_level_speed=mach 2.2 //at 36,000 ft. (780 indicated)

 

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoxia taas sinulle Pekka!

Tässähän tulikin taas tietoutta.

Milläs korkeudella ja kunka kaukana kentästä otetaan flapseja ulos?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Milläs korkeudella ja kunka kaukana kentästä otetaan flapseja ulos?

 

Sillä korkeudella, että kentän lähestymiskorkeutta osoittavat valot (PAPI, VASI, tms.) näyttävät sopivaa lähestymiskorkeutta (punaisten ja valkeiden valojen määrä on sama). Mitä etäisyyteen tulee niin mieluummin liian kaukana kuin liian lähellä  ;). Tärkeämpi lienee koneen nopeus. Liian suuressa nopeudessa ulos otetut laipat saattavat vaurioitua (jos sulla on simussa vaurioiden huomiointi otettu käyttöön). Tuossa Virtavia Fantomissa nopeusraja näyttää olevan melko suuri (350 knots), joka käy sekin ilmi aircraf.cfg-tiedoston osiosta [flaps]. Esimerkiksi [flaps.0]:

 

[Flaps.0]

type= 2

span-outboard= 0.00

extending-time= 4.00

system_type= 0

damaging-speed= 350.00  // nopeus jossa laipat voivat vaurioitua

blowout-speed= 500.00    // nopeus, jossa ne vaurioituvat varmasti (lentävät taivaan tuuliin)

lift_scalar= 0.25

drag_scalar= 0.25

pitch_scalar= 0.25

flaps-position.0= 0.00, 0.00

flaps-position.1= 30.00, 0.00

flaps-position.2= 30.00, 0.00

 

Nämä aircraft.cfg-jutut on selvitetty (englanniksi) pilkulleen Microsoftin SDK:ssa (Software Devolopment Kit): http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx

Samat asiat FS2004:lle: http://www.fsdeveloper.com/forum/downloads.php?do=file&id=26 (pätevät myös FSX:lle, vaikka eivät sisällä kaikkia sen ominaisuuksia)

 

Pekka

 

Edit: Jatketaan tätä keskustelua tuolla yleinen simulaattorikeskustelu-alueella

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä jaksa vanharouva painaa kuin nuoruusvuosinaan. Balilta aamutuimaan kohti Singaporea..

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkukoneella Brommasta!

Tämähän onkin ihan kiva defoult kone.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

Bromman kenttä jää taakse.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tupolevillä ilmaan! Hyvä tuo tupolev mutta kun ei löydä hyvää tutoriaalia miten tuota operoidaan...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä tuo tupolev mutta kun ei löydä hyvää tutoriaalia miten tuota operoidaan...

FSX:n pääkansio -> Project Tupolev -> documents FS9 -> pttu154_94eng.pdf

FS9:n manuaali toimii FSX:n version kanssa ihan yhtä hyvin.

Siitä vaan sitten opiskelemaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EGLC-EINN-KJFK BAW1 8)

 

Kattelkaas miun sivuperäsintä! Pikkasen on sillä mittaa ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Shannonista Atlantin ylitykselle

[ attachment removed / expired ]

 

Alas kohti synkkää isoo omenaa 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Blääh, vettää tulloo ja +7

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimenen on tunnelmaltaan oikein hieno ja onnistunut!  :thmbup:

 

Kiitosta vaan Jouka! :)

 

Toivottavasti olisi tänään JFK:lla parempi keli kun itsellä tarkotus matkata sinne  ;D

 

Näyttäisi olevan jokin laajempi myrskyalue justiinsa Nykin päällä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään