Guest Puuhapete

Tietoa Suomen Ilmailuopiston hausta?

191 viestiä aiheessa

Rautaista faktaa tää ei oo, mut siis about puolen vuoden välein siel alkaa semmonen n.16 oppilaan kurssi. Mun käsitys aiheesta on se, et kapasiteetit ei riitä muuten, jos yhtäkkii siel onki vaik 60 oppilasta ME-vaiheessa ja 2 kunkkuu vaa käytössä, jne.

Malmilla ne o näyttäny alottavan koulutuksesa tosiaa tollee porrastetusti ja siirtyny poriin sitte ku vanhat jäärät o saatu alta poies potkittua ;)

Iha vaa luulis, et otetaa semmosis erissä sisään, mitkä pystytään hoitamaan, mut toisaalta ku kerran haetaan, ni haetaan sit pitemmälle ajanjaksolle, ku ei sitä 6kk välein kannata aina hakurumbaa päälle laittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei ne näytä montaa sinne sitten ottavan, toi ~18(sekä PPL että CPL) vaatii jo jonkinlaista karsintaa  :)

Tosin FAQ sanotaan, että sisälle otetaan ~50 henkilöö, joten voihan se olla että koulutukseen otetaankin enemmän. Säkäpeliksihän tuo menee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säkäpeliksihän tuo menee...

Tuskinpa ne sisäänottomäärät yhtään on muuttunut, etteikö säkäpeliä olisi (ja sitähän se on vaikka satakin pääsisi sisään). Kun hakijoita on varmaan aina joka kerralla se yli tuhat vähintään. Mutta aina kannattaa lotota kuitenkin.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lekurilla antoi toisen silmän arvoksi ilman laseja 0.8. Toinen oli se 1.0, mutta kaatuuko minun anomus jo huonoon näköön?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lekurilla antoi toisen silmän arvoksi ilman laseja 0.8. Toinen oli se 1.0, mutta kaatuuko minun anomus jo huonoon näköön?

Taitaa riippua käytätkö laseja vai et?

Näöntarkkuuden tulee olla laseilla korjattuna tai ilman vähintään 1.0 kummassakin silmässä erikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö tässä siis marssia kiltisti vaan optikolle? 0.8:han on vielä normaalinäkö mutta pahalta tuntuu jos karsitaan jo paperien perusteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö tässä siis marssia kiltisti vaan optikolle? 0.8:han on vielä normaalinäkö mutta pahalta tuntuu jos karsitaan jo paperien perusteella.

Itse kohtasin saman ongelman ja kysyin asiaa: Sinun pitää käydä näöntarkastuksessa ja pyytää optikolta lausunto siitä, millaisella linssivahvuudella näkösi korjaantuu vaadittavalle tasolle. Sitten liität sen lausunnon mukaan terveystietojen esitietolomakkeeseen.

Jos et luota sanomaani, SIO:n sivuilta löytyy yhteystiedot Finnairin terveysasemalle ja sitä kautta ko. firman ilmailulääkärille, jolta voit halutessasi tiedustella asiaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kohtasin saman ongelman ja kysyin asiaa: Sinun pitää käydä näöntarkastuksessa ja pyytää optikolta lausunto siitä, millaisella linssivahvuudella näkösi korjaantuu vaadittavalle tasolle. Sitten liität sen lausunnon mukaan terveystietojen esitietolomakkeeseen.

Jos et luota sanomaani, SIO:n sivuilta löytyy yhteystiedot Finnairin terveysasemalle ja sitä kautta ko. firman ilmailulääkärille, jolta voit halutessasi tiedustella asiaa. :)

Suurkiitokset Kalle. Tämä auttaa eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään antaavat tuolla ammattikoulussakin aika hyvät opiskelumahdollisuudet niille jotka haluavat lukiopohjaisia opintoja. Ainakin täällä Joensuussa on mahdollista valita "laajoja opintoja", eli matematikkaa, englantia, ruotsia, äidinkieltä jne. Vaihtoehtoina 30 tai 40 opintoviikkoa, jotka on sijoitettu kahden vuoden ajalle, toiselle ja kolmannelle luokalle yleisainejaksoille ja tietyn verran ammatillisten opintojen päälle/lisäksi. Kurssit ovat supistettuja lukiokursseja, joilla voi osallistua mm. kirjoituksiin. Yleisin ammattikoulujen tutkintojen pituus on 120 ov, 3 vuotinen koulutus.

Eikun vaan kaikki rohkeasti liput ja laput menemään, sieltähän sen näkee pääseekö SIO:oon vai ei.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeset päivät hakuajasta alkaa pikku hiljaa olla meneillään. Loka-marraskuun vaihteessa hyvällä lykyllä matka käy Tuusulaan. Eikö nuo psykologiset testit ole ennen järjestetty Tilkassa eikä Tuusulassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ensimmäinen kierros on ainakin muutaman vuoden ollu Tuusulassa. Toka kierros on sit Tilkassa. Myös siellä luvassa lisää soikion mustausta.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuta kuin mustaamista sielä Tilkassa tapahtuu? Onko sielä jotain motoriikkatestejä etc?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään oli luukusta tipahtanut kutsu esivalintoihin. Tästä eteenpäin onkin sitten täysin arpapeliä  :)

Onko samanlaisia kirjeitä löytynyt myös toisaalta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy. Pieni, mutta ihan rohkaiseva askel. Vain 986 hakemusta oli tullut. 507 pääsi esivalintoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläkös Tilkassa on toimintaa. Eikös sieltä pitänt ainakin armeijan systeemit loppua?

Siirtyvät jossain vaiheessa Biomedicumiin Meilahteen (Tukholmankatu 8 tais olla), vaikka asiasta kuulinkin henkilökunnalta edellisviikonloppuna en nyt kuollaksenikaan muista koska se muutto tapahtuu.  ;D

Edit: Kyselty asiasta ilmavoimienlääkäriltä ja ilmeisesti muutto maaliskuussa 2006...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No vaikka tykkäisi huonoa tällä kertaa niin ensi kerta onnistaa! Muistakaa se!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan kenenkään saaneen vielä torjuvaa vastausta? Vai futaako homma siten, että ensin kerrotaan jatkoon päässeille ja lopuille sitten vähemmän kiireellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsin jatkoon Suomen Ilmailuopiston haussa...Millainen tuo esivalinta on ja mitä siinä kysytään...entäs mitäs kaikkia testejä sitä seuraavassa vaiheessa on?

Annetaanko SIO:n PPL-vaiheen opetus ainoastaan tuolla Malmilla vai voiko sen suorittaa myös Porissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsin jatkoon Suomen Ilmailuopiston haussa...Millainen tuo esivalinta on ja mitä siinä kysytään

Olen kootusti kaikenmaailman kommenteista käsittänyt, että se testivaihe sisältää ilmeisesti tutut pällitestit ja jokusen yleisen psykologisen testin päälle. Jossakin päin on ollut myös viittauksia "Kerro itsestäsi" -aineeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä ainakin aikoinaan oli ne intistä tutut pällitestit, noppatesti ja kai joku pieni kirjallinenkin koe. Hahmotuskykyä ja matemaattista päättelykykyä niillä ainakin testataan. Tyyliin mikä numero tulee tässä lukujonossa seuraavaksi ja kuvion täydennys tehtäviä annetuilla vaihtoehdoilla.

Myöhemmin tilkassa sit istutaan tietokoneen ääressä n. seittemän tuntia. Niissä monissa tehtävissä testataan hermoja ja keskittymiskykyä. Ei saa yhteen virheeseen kaatua koko testi, koska niitä tulee tehtyä. Lyhytkestoinen muisti on myös aika kovalla koetuksella. Suosittelen päässälaskujen pyörittelyä pääkopassa näin alkulämmittelyksi.

PPL on ainakin tähän asti lennetty vain ja ainoastaan Malmilla eikä siihen varmastikaan ole tulossa muutosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan kenenkään saaneen vielä torjuvaa vastausta? Vai futaako homma siten, että ensin kerrotaan jatkoon päässeille ja lopuille sitten vähemmän kiireellä?

Mulle ropsahti tuossa toissapäivänä, elikkäs 20.10. "valitettavasti" -kirje. Pikkuisen kyllä ahdistaa, kun niin kovasti odotin että pääsisin eteenpäin. Pohjalla mulla on 24vuoden ikä, merkonomin paperit (noin H3 keskiarvolla), 3,5vuotta työkokemusta ja intti pulkassa.

Mut joku sitten siinä mätti. Mä olen muutamilta tyypeiltä kuullut, että "kerro itsestäsi" kohtaan kannattaa panostaa oikeestaan aika paljon. Kaikki meni tavallaan vähän munilleen omassa haussa, kun valokuvassakin olin lähinnä terroristin näköinen  :laugh:

Mutta katselenpa kohti USAta ja keski-Eurooppaa, yksityisiin kouluihin, ja aivan 100% varmasti haen SIO:hon ensi vuonna uudestaan! Ei kannata jäädä tuleen makaamaan.

-tuomo

ps. tää on sit mun ensimmäinen postaus tänne :-[ .....  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle ropsahti tuossa toissapäivänä, elikkäs 20.10. "valitettavasti" -kirje. Pikkuisen kyllä ahdistaa, kun niin kovasti odotin että pääsisin eteenpäin. Pohjalla mulla on 24vuoden ikä, merkonomin paperit (noin H3 keskiarvolla), 3,5vuotta työkokemusta ja intti pulkassa.

Mut joku sitten siinä mätti. Mä olen muutamilta tyypeiltä kuullut, että "kerro itsestäsi" kohtaan kannattaa panostaa oikeestaan aika paljon. Kaikki meni tavallaan vähän munilleen omassa haussa, kun valokuvassakin olin lähinnä terroristin näköinen  :laugh:

Mutta katselenpa kohti USAta ja keski-Eurooppaa, yksityisiin kouluihin, ja aivan 100% varmasti haen SIO:hon ensi vuonna uudestaan! Ei kannata jäädä tuleen makaamaan.

-tuomo

ps. tää on sit mun ensimmäinen postaus tänne :-[ .....  ;D

Niin se vaan on, että pakko on jotkut tiputtaa koska hakijoita on niin valtavasti. Toivotaan parasta, että ensi haussa onni on puolellasi.  ;)

Itsekin olen kokenut tuon ns. tippumisen, kylläkin toisen asteen koulutuksen haussa. Kyllähän se kirpaisee, mutta pitää jättää menneet taakse, ottaa suunta eteenpäin ja mennä uusiin hakuihin.  :)

Tervetuloa foorumille!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa katsella myös lähemmäksi länteen eli Ruotsiin Trafigflyghögskolanin suuntaan.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään