Guest Puuhapete

Tietoa Suomen Ilmailuopiston hausta?

191 viestiä aiheessa

Minulle tuli kutsu jatkoon. Haastattelut 8.2. , mutta sivujen kautta sain sellaisen käsityksen, että kaikki pääsevät haastatteluihin. Mites muilla onko kutsua tullut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta sivujen kautta sain sellaisen käsityksen, että kaikki pääsevät haastatteluihin. Mites muilla onko kutsua tullut?

Kyllä ainakin minun tietääkseni se on hieman päinvastoin, eli paperivaiheessa ja tuossa toisessa vaiheessa (eli nuo tietokonepohjaiset testit jne) karsitaan eniten väkeä. Koska etenkin tuossa toisessa testivaiheessa pitäisi tulla selvimmin esille ne, jotka eivät "missään tapauksessa" ole soveltuvia. Kun tuskin haastattelussa niin pahasti voi itseään mokata, että pisteet nollille menisi. Eli sanoisin (näin puoliksi mutu-pohjalta kuitenkin), että kun jo tuossa vaiheessa olet, niin ei ainakaan huonosti mene - vaikka kyllä tuonkin pohjalta varmaan vielä osan tiputtavat, ehkä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ei sinne jatkoon kaikkia otettu...kuten minua  :( Eipä tainnut tulla minusta lentäjää, ainakaan ammatiltani, mutta onneksi saa sentään harrastaa.  ;) Tsemppiä kaikille haastatteluihin päässeille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ei sinne jatkoon kaikkia otettu...kuten minua  :( Eipä tainnut tulla minusta lentäjää, ainakaan ammatiltani, mutta onneksi saa sentään harrastaa.  ;) Tsemppiä kaikille haastatteluihin päässeille!

Terve

Oliko monesko kerta kuin hait opistoon? Jos oli eka tai toka niin et suinkaan niin helpolla luovuta? Eli ei muuta kun vuosi väliin ja uutta hakua sitten myöhemmin. Tai jos opiston haut on katottu niin sitten on vielä kaupallinen puoli. Jos todella haluat lentäjäksi ja kaikki fyysiset kelpoisuudet on niin ei se saa olla kiinni siitä, että ei opistoon pääse. Toki opisto on käytännössä lähes lottovoitto, mutta haluan korostaa, että muitakin vaihtoehtoja on olemassa.

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmas kerta oli ja eikös se niin ole että kolmas kerta toden sanoo..  ;D Voisihan sitä tietenkin käydä TAAS muutaman kerran "treenaamassa" niissä pääsykokeissa ja joskus vanhana mummona pääsisin sitten sisään. Ja kaupalliselle puolelle ei kyllä ole varaa lähteä. Harmi.  :-\ Eli ei auta muu kuin jatkaa opiskelua yliopistossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esitän jälleen vakkarikysymykseni: Minkälaisia tietokonetestit olivat, kertokaa nyt jotain esimerkkejä, pliis ;D

- ilja

ps. en lukenut kaikkia aikaisempia viestejä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai jos opiston haut on katottu niin sitten on vielä kaupallinen puoli. Jos todella haluat lentäjäksi ja kaikki fyysiset kelpoisuudet on niin ei se saa olla kiinni siitä, että ei opistoon pääse. Toki opisto on käytännössä lähes lottovoitto

Aivan totta. Ja siis mun käsitys nykyään on, että ilmailuopistokaan ei sinällään ole se lottovoitto, vaan Aeron kurssit, koska sen mukaan mitä olen kuullut, niin Aeron kurssit olisi sitten maksuttomia kokonaan (tosin sisältää 3 vuoden bondi aerolle). Ja Aerolla kai sitten kasvaa yhtälailla se finskin virkaikäkin (Samihan on niillä suolakaivoksilla takomassa, faktoja?). Ilmailuopisto kestää kuitenkin melko pitkään ja maksaa kuitenkin jotain kymppitonnin korvilla. Ja sijainnista en kommentoi mitään... Kohteliaasti vain totean, että se on Porissa ;) Sanakirjasta voi jokainen sitten löytää synonyymeja Pori-sanalle ;)  ;D Ei sentäs... nätti kaupunki kesäisin :) Ja off-topikkina mainittakoon, että asuminen siellä on käytännössä ilmaista!!! :)

Ja tietty kaupallinen puoli on myös hyvä. Käsittääkseni Finncommilla oli jotain hakuja ja kursseja ja sitten on Patria ja Salpauslento, mistä voit mennä mihin tahansa töihin. Noissa tietty joutuu fyrkkaa laittamaan peliin, mutta toisaalta jos työ kiinnostaa niin mikä ettei.

Ja jos tekee mieli saada helppo tutkinto ja paljon rahaa, niin www.hkkk.fi voi olla paras osoite ;)

Eli elä ihmeessä luovuta, jos koneen puikkoihin mieli tekee :)

Kimmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kaupalliset koulut olisivat varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta esimerkiksi tällaiselle köyhän suvun vesalle pankinjohtaja näyttää nauraen ovea.

Itse olen käyttänyt miestyötunteja, ellen jopa viikkoja etsien internetin ihmeellisestä maailmasta kouluttautumismahdollisuuksia niin Suomesta, kuin ulkomailtakin. Niitä löytyy jonkin verran, mutta aina on seinä noussut pystyyn jossakin vaiheessa. Viime vuoden Aero-haku valoi hieman uskoa, kun pääsin jo haastatteluihin asti, joista psykologikin vielä sanoi antaneensa loistavat pisteet. Kipparit olivatkin sitten eri mieltä. Paluu maanpinnalle tapahtui kuitenkin nyt SIOn haussa, kun en päässyt edes paperihausta läpi.

Nyt rupeaa toivo pikkuhiljaa menemään. Aion kyllä varmaan vielä hakea, mutta ainainen pettyminen on melkoisen raskasta. Yliopisto ja kkk ovat järkeviä vaihtoehtoja, itsekin olen jo turvautunut vaihtoehto B:hen. Jos "lottovoitto" joskus tulee, niin hyvä, sen varaan ei kuitenkaan kannata elämäänsä perustaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan kellään tietoa kuinka paljon noihin haastatteluihin sitten kutsuttiin? Eikö tuonne SIO:on ole mitään kielikoetta vai onko se vasta tulossa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites täällä on edistytty? Onko jo ilmoitettu ketkä on päässyt sisään, vai jatkuvatko haastattelut/testit vielä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites täällä on edistytty? Onko jo ilmoitettu ketkä on päässyt sisään, vai jatkuvatko haastattelut/testit vielä?

Nyt on lääkärintarkastukset menossa.. Lopulliset valinnat tulee ehkä huhtikuun puolella..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lääkärit ovat parhaillaan menossa ja ne jatkunevat johonkin huhtikuun alkuun. Luultavasti vasta kun kaikki ovat käyneet lääkärit läpi tehdään lopullinen valinta eli viimeistä kirjettä saa varmastikin odottaa johonkin huhtikuun loppuun. Itse kävin lääkereissä pari viikkoa sitten ja nyt on vain odottelua kun ei ole mitään hajua jatkosta. Kaipa sieltä joskus jonkinlainen kirje tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikös se sisällepääsyn pitäisi olla varmaa kun lääkärin on läpäissyt?

Ei välttämättä. Lääkäreihin otettiin tiettävästi "ylimääräisiä" karsiutumisten varalle, eli sieltä saatetaan siltikin huonossa tapauksessa pudottaa lääkärin läpäisseitä. Ja sitä paitsi se menee niin, että Tilkan lääkäri laittaa läpi päästämiensä paperit Ilmailulaitokseen medikaali 1:n myöntämistä varten. Tämän jälkeen vielä kuulemma SIO:n oma lääkäri katsoo ne läpi omien kriteereidensä kanssa ja saattaa vielä hylätä. Eli ei varmaan kannata huokaista ennen kuin se viimeinen kirje tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei välttämättä. Lääkäreihin otettiin tiettävästi "ylimääräisiä" karsiutumisten varalle, eli sieltä saatetaan siltikin huonossa tapauksessa pudottaa lääkärin läpäisseitä. Ja sitä paitsi se menee niin, että Tilkan lääkäri laittaa läpi päästämiensä paperit Ilmailulaitokseen medikaali 1:n myöntämistä varten. Tämän jälkeen vielä kuulemma SIO:n oma lääkäri katsoo ne läpi omien kriteereidensä kanssa ja saattaa vielä hylätä. Eli ei varmaan kannata huokaista ennen kuin se viimeinen kirje tulee.

Juurikin näin... Odottavan aika on pitkä.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en ihan purematta niele... jos kerran sen medikaali I sai, niin mikä mahdollisesti voisi olla se karsiva peruste?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en ihan purematta niele... jos kerran sen medikaali I sai, niin mikä mahdollisesti voisi olla se karsiva peruste?

Ainakin ennen Finnairilla on ollut tiukemmat näkövaatimukset esim. joidenkin karsastusten suhteen. Jos tämä pätee yhä SIO:n aikaan niin siinä olisi silloin yksi peruste.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka saa Medikaali 1, ja SIO:n lääkäri sen vielä hyväksyy. Tämä ei silti vielä tarkoita kurssille pääsyä.. Nyt lääkäriin on kutsuttu 70 hakijaa ja 64 pääsee kurssille.. Joten on mahdollista että vaikka on läpässy kaikki testit ja lääkärin, niin voi vielä päätyä sille kaikista pahimmalle... eli ensimmäiselle varasijalle!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kuullutkaan tuosta Aeron hausta..Onkohan se tulossa milloin seuraavan kerran??Ja miten siihen voi hakea?

Yritin ottaa siitä Aerolta selvää mutta vastausta ei ole tullut.. :'(Jos joku tietää Aeron hausta enemmän niin ottaisin mielelläni lisäinfoa vastaan :D

Odottelen kuumeisesti tuloksia Finncomin hausta...Mutta kun ei odota liikoja niin ei sitten voi pettyäkään niin pahasti :laugh:

Ps. en ole minäkään lukenut edellisiä viestejä..mutta taidanpa alkaa lukemaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kuullutkaan tuosta Aeron hausta..Onkohan se tulossa milloin seuraavan kerran??Ja miten siihen voi hakea?

Yritin ottaa siitä Aerolta selvää mutta vastausta ei ole tullut.. :'(Jos joku tietää Aeron hausta enemmän niin ottaisin mielelläni lisäinfoa vastaan :D

Odottelen kuumeisesti tuloksia Finncomin hausta...Mutta kun ei odota liikoja niin ei sitten voi pettyäkään niin pahasti :laugh:

Ps. en ole minäkään lukenut edellisiä viestejä..mutta taidanpa alkaa lukemaan :)

Aeron haku on tainnut olla yleensä syksyisin, mutta ainakin viime syksynä se oli vain Virolaisille, meillä kun oli tuo SIO:n haku. Sinne ei ensi syksynä ole hakua, jote saas nährä. Itse olen haun bongannut Aeron sivuilta, mutta on siitä käsittääkseni myös esim. Hesarissa ilmoitettu.

Aerolle tulostetaan hakemukset nettisivuilta, aivan kuten SIOonkin. Hakemukset ovat jopa lähes samanlaiset, Aerolla vain kielenä on Lontoo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kiitos infosta. Täytyykin alkaa käydä säännöllisesti katsomassa nettisivuilta kun Hesaria ei tule  :)

Onko tietoa kuinka vaikea sinne on päästä?Itselläni luultavasti tyssäisi näköhommiin tuonne SIO:hon sillä näöntarkkuus 1.25 ja taittovirhe -2.25 ja -2.5. Mutta aion yrittää ensi kerralla ;D

Lueskelin tuossa noita aiempia viestejä ja niissä oli puhetta amiskasta hakuvaiheessa. Tietääkö kukaan onko siitä hyötyä jos on käynyt amiskan ja lukion, eli ns. kaksoistutkinnon?Ja onko sillä suuntautumisella väliä?Itse opiskelin lukion ja elektroniikka-asentajaksi amiskassa.

Nythän minä olen alkanut kovasti kirjoittelemaan, koska tämä on jo 4 viestini(ehkä) 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs on tuon kaksoistutkinnon laita? Elikkä voiko sillä pyrkiä SIO:oon, sillä en tiedä kuinka monta opintoviikkoa siitä tulee kummallekkin puolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs on tuon kaksoistutkinnon laita? Elikkä voiko sillä pyrkiä SIO:oon, sillä en tiedä kuinka monta opintoviikkoa siitä tulee kummallekkin puolelle.

Ei voi hakea yhteishaussa, jos sitä tarkoitit. Eikä kaksoistutkintoa (amis+lukio) voi SIO:ssa suorittaa, sillä se lukio tai amis (ja asevelvollisuus) pitää olla käytynä ennen hakua.:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi hakea yhteishaussa, jos sitä tarkoitit. Eikä kaksoistutkintoa (amis+lukio) voi SIO:ssa suorittaa, sillä se lukio tai amis (ja asevelvollisuus) pitää olla käytynä ennen hakua.:)

Kimi varmaan halusi kysyä voiko kaksoistutkinnolla hakea SIO:on.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä sen tiesin, että sinne ei voi hakea yhteishaussa. Pitää olla käytynä sivari/armeija, lukio tai vastaavat tiedot.

Kimi varmaan halusi kysyä voiko kaksoistutkinnolla hakea SIO:on.  :)

Juuri tuota tarkoitin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään